Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: c4h10 »

W FAQ do Lizaków mamy:
Q: Does a unit of Skinks that includes Kroxigors cause Fear? Are
they immune to Fear? (p53)
A: Yes to both questions.
Analogicznie:

Oddział Szkieletów walczy z Ogrami. W szkieletach znajduje się Banshee w drugim szeregu.
Czy ogry muszą zdawać test strachu?
\/\

Awatar użytkownika
Podwys
Oszukista
Posty: 839
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Podwys »

Czary z bound spelli dostają lore attribute?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Tak jest w faq by gw
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Fuxiorr
Masakrator
Posty: 2737
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Fuxiorr »

Witam jakie wymiary ma podstawka pod mortisa?
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy :)

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Fuxiorr pisze:Witam jakie wymiary ma podstawka pod mortisa?
Standardowa od Chariotu.
Teoretycznie jest to 50mmX100mm ale rzeczywistość jest troszkę inna :P.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Fuxiorr
Masakrator
Posty: 2737
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Fuxiorr »

FAZIK pisze:
Fuxiorr pisze:Witam jakie wymiary ma podstawka pod mortisa?
Standardowa od Chariotu.
Teoretycznie jest to 50mmX100mm ale rzeczywistość jest troszkę inna :P.
Czyli jak dam rydwanowa to się nic nie stanie ?
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Przecież jest napisane na stronie gw co ma jaką podstawke a link to żadna tajemnica CIA :p
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Fuxiorr pisze: Czyli jak dam rydwanowa to się nic nie stanie ?
Nie, nic się nie stanie, bo właśnie na takiej ma być ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Fuxiorr
Masakrator
Posty: 2737
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Fuxiorr »

FAZIK pisze:
Fuxiorr pisze: Czyli jak dam rydwanowa to się nic nie stanie ?
Nie, nic się nie stanie, bo właśnie na takiej ma być ;).
Dzięki :)
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy :)

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Kilka kwestii, które na każdym turnieju sędziują mi inaczej.

1. Chodzi o wejście do domku po swift'cie. Spotkałem się z interpretacją:
- można je zrobić bez problemów (swift w krechę na 2xMv + 1xMv wejście)
- można, pod warunkiem, że stało się pierwotnie nie dalej niż 2xMv od domu

2. Wyjście z domu. Czy oddział
- musi stać tyłem wzdłuż ściany domku?
- może stać na rogu pod kątem?

3. Ruch jednostek, które mają darmowy reform (skirmish, fast). Czy którykolwiek model może przekroczyć Mv/2*Mv w marszu? Swoje krótkie battlowe życie grałem, że nie, ale ostatnio zasędziowano mi inaczej. Pytanie sprowadza się w zasadzie do: "Czy ruch fasta/skirmishu liczymy od środka oddziału do środka oddziału, a potem dowolnie zwijamy/rozwijamy formację?" Dotychczas sprawdzało sie czy najdalszy model nie wyjdzie z LOSa i było gites, teraz może być tak, że chowasz się reformem?

W konsekwencji były jeszcze wątpliwości:
4. Co jeśli taka jednostka nie może maszerować ze względu na odległość od generala/oblaną liderę? Czy to coś zmienia?
5. Co jeśli skirmish chce wejść do domu a jest ponad 2Mv od niego?

Z innej beczki:
6 Dostawiam drugi oddział :mrgreen: do kombatu pomiędzy :oops: i 8) . Wygląda to tak
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:mrgreen: 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Furion, Kudłaty i Kaleson zasędziowali mi, że :oops: zdejmuje się na zmianę z każdej strony i może wyjąć :mrgreen: z komabtu. Zmieniało to fh... ale działo się na 12 stole w piątej bitwie i nie miałem wyższej instancji do której mogłem się zgłosić.

Naprawdę można tak wyjąć oddział z kombatu?!?!

Smaczku dodaje fakt, że grałem z Furionem, pytam Kudłatego a on mówi, że Furion ma rację zanim zdążyłem zadać pytanie (!). Zwróciłem mu nawet uwagę, że nie widzi kombatu i nie zna pytania, ale wierzył w nieomylność Furiona bez zawahania.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

paulinka17 pisze:Kilka kwestii, które na każdym turnieju sędziują mi inaczej.

1. Chodzi o wejście do domku po swift'cie. Spotkałem się z interpretacją:
A - można je zrobić bez problemów (swift w krechę na 2xMv + 1xMv wejście)
B - można, pod warunkiem, że stało się pierwotnie nie dalej niż 2xMv od domu
A
2. Wyjście z domu. Czy oddział
- musi stać tyłem wzdłuż ściany domku?
- może stać na rogu pod kątem?
Co najmniej 1 model z ostatniego szeregu musi być dokładnie 1" od domku, oraz żaden model nie może być dalej niż 2xM od domku.
3. Ruch jednostek, które mają darmowy reform (skirmish, fast). Czy którykolwiek model może przekroczyć Mv/2*Mv w marszu?
Nie.
W konsekwencji były jeszcze wątpliwości:
4. Co jeśli taka jednostka nie może maszerować ze względu na odległość od generala/oblaną liderę? Czy to coś zmienia?
5. Co jeśli skirmish chce wejść do domu a jest ponad 2Mv od niego?
4. to każdy model może się poruszyć max M.
5. nie może.
Z innej beczki:
6 Dostawiam drugi oddział :mrgreen: do kombatu pomiędzy :oops: i 8) . Wygląda to tak
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:mrgreen: 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Furion, Kudłaty i Kaleson zasędziowali mi, że :oops: zdejmuje się na zmianę z każdej strony i może wyjąć :mrgreen: z komabtu. Zmieniało to fh... ale działo się na 12 stole w piątej bitwie i nie miałem wyższej instancji do której mogłem się zgłosić.

Naprawdę można tak wyjąć oddział z kombatu?!?!

Smaczku dodaje fakt, że grałem z Furionem, pytam Kudłatego a on mówi, że Furion ma rację zanim zdążyłem zadać pytanie (!). Zwróciłem mu nawet uwagę, że nie widzi kombatu i nie zna pytania, ale wierzył w nieomylność Furiona bez zawahania.
Ta sytuacja wyglądała troszeczkę inaczej. WL byli jeszcze zaangażowani w walkę od boku i niemożliwe było dosunięcie dwóch jednostek. Z uściśleń sędziowskich:
Ściąganie strat w walce wręcz a jednostki z jednym rzędem
Ściągając modele z walki ściągamy je po równo z obu stron. W przypadku, gdy w walkę zaangażowanych jest wiele jednostek i któraś z nich miałaby zostad wyłączona z walki, to staramy się dosunąd atakującego do kontaktu z wrogiem. Jeżeli jest to niemożliwe, to dosuwamy broniącego.

Shrinking units and multiple fights: kto decyduje, który oddział zostaje poza walką?
Właściciel modeli, które zostały zabite ściąga je. Następnie - jeżeli to konieczne, bo któraś jednostka wroga wypadła z walki - to przestawiamy wyłączoną jednostkę atakującą. Jeżeli to niemożliwe - to broniącą. Jeżeli to i to jest niemożliwe, to jednostkę traktujemy tak jak w przypadku „no more foes”
Jest to potwierdzenie tego, co masz napisane w podręczniku pod paragrafem "shrinking units and multiple fights" oraz "no more foes".

pozdrawiam
Furion

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Furion pisze:
Z innej beczki:
6 Dostawiam drugi oddział :mrgreen: do kombatu pomiędzy :oops: i 8) . Wygląda to tak
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:mrgreen: 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Furion, Kudłaty i Kaleson zasędziowali mi, że :oops: zdejmuje się na zmianę z każdej strony i może wyjąć :mrgreen: z komabtu. Zmieniało to fh... ale działo się na 12 stole w piątej bitwie i nie miałem wyższej instancji do której mogłem się zgłosić.

Naprawdę można tak wyjąć oddział z kombatu?!?!

Smaczku dodaje fakt, że grałem z Furionem, pytam Kudłatego a on mówi, że Furion ma rację zanim zdążyłem zadać pytanie (!). Zwróciłem mu nawet uwagę, że nie widzi kombatu i nie zna pytania, ale wierzył w nieomylność Furiona bez zawahania.
Ta sytuacja wyglądała troszeczkę inaczej. WL byli jeszcze zaangażowani w walkę od boku i niemożliwe było dosunięcie dwóch jednostek. Z uściśleń sędziowskich:
Ściąganie strat w walce wręcz a jednostki z jednym rzędem
Ściągając modele z walki ściągamy je po równo z obu stron. W przypadku, gdy w walkę zaangażowanych jest wiele jednostek i któraś z nich miałaby zostad wyłączona z walki, to staramy się dosunąd atakującego do kontaktu z wrogiem. Jeżeli jest to niemożliwe, to dosuwamy broniącego.

Shrinking units and multiple fights: kto decyduje, który oddział zostaje poza walką?
Właściciel modeli, które zostały zabite ściąga je. Następnie - jeżeli to konieczne, bo któraś jednostka wroga wypadła z walki - to przestawiamy wyłączoną jednostkę atakującą. Jeżeli to niemożliwe - to broniącą. Jeżeli to i to jest niemożliwe, to jednostkę traktujemy tak jak w przypadku „no more foes”
Jest to potwierdzenie tego, co masz napisane w podręczniku pod paragrafem "shrinking units and multiple fights" oraz "no more foes".

pozdrawiam
Furion
Zgadza się, ale rydwan dostawiony był z lewej! Można było zostawić wszystkie jednostki w walce!

Zgodzisz się, że sytuacja była taka?
:arrow:
:arrow: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:mrgreen: :mrgreen: 8) 8) 8) 8) 8) 8)

:arrow: rydwan od boku
:mrgreen: trole (I1, stomp)
8) night gobliny z +5 do statika
:oops: ostatnie WL

Jakbym miał 3 ataki troli i stompa to zdawałbyś breja na 1+1 eterycznym kolesiem z shadowem. Nie straciłbym maga ture pozniej, nie odgiąłbyś troli, byłoby bliżej 17-20.
EDIT:
BTW, dzięki za te wcześniejsze odpowiedzi.

EDIT 2
Chyba kumam o co Ci chodzi. To ja się dosuwam a nie da się dosunąć i rydwanu i trola. OK, ale jest zdanie "Jeżeli jest to niemożliwe, to dosuwamy broniącego."
Ostatnio zmieniony 1 maja 2013, o 10:08 przez paulinka17, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

no tak. ściągamy :oops: lewa-prawa. potem dostawiamy atakujących (Twoich) czyli rydwan, bo troli nie ma jak. Teraz ja się dosuwam na tyle ile mogę - czyli nie mogę, bo blokuje mnie rydwan. Dosunięcie jednostki atakowanej jest możliwe, więc to się robi najpierw. Dopiero potem przesunięcie broniącej jest niemożliwe i już nie ma co z tym zrobić.

Gdyby były same WL bez tego rydwanu z boku, to zostały by one dosunięte do kontaktu z trollem. Jako, że był rydwan, to jego dosunięcie blokuje dalsze przestawianie.

pozdrawiam
Furion

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Ten przepis ma zapobiegać wyłączaniu modeli a nie dawać wymówki do ich wyłączania. Duch przepisu jest oddany w pierwszym zdaniu. To nie jest instrukcja pieczenia ciasta.

Czekam na głos lidera, shino i tomka. Dobrze, że odpisałeś o tym rydwanie bo ja tego nie kleiłem przy stole.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

paulinka17 pisze:
Smaczku dodaje fakt, że grałem z Furionem, pytam Kudłatego a on mówi, że Furion ma rację zanim zdążyłem zadać pytanie (!). Zwróciłem mu nawet uwagę, że nie widzi kombatu i nie zna pytania, ale wierzył w nieomylność Furiona bez zawahania.
Uściślenie jasno wynika z podręcznika, owszem grało się długo inaczej w Polsce, ale dlatego to zostało uściślone, co by każdy nie grał inaczej. Gracz widząc ściąganie strat jest skłonny zorientować się o co chodzi, nie mówiąc już o obserwującym bitwę. Nie muszę słyszeć twoich pytań skoro Furion zadał dokładnie takie samo, a uwagi tego typu to sobie zostaw dla siebie. Naciesz się wynikiem i wierz, że udało Ci się mimo spisku mój drogi.

pozdrawiam
spiskujący kudłaty


Edit by Furion

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

O spisku nie wiedziałem.

Z wyniku jestem niezadowolony.

Uwagi będę sobie zgłaszał gdzie chce.

Pozdrawiam,
P17

Edit by Furion

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Po wygranej walce oddział :twisted:, który dotychczas stał w takiej pozycji:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

robi combat reform. Czy może zrobić to w ten sposób?:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Legenda:
:mrgreen: - oddział A
:twisted: - oddział B
:arrow: - pusta przestrzeń
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Jak najbardziej. Reform po walce nie wymaga zachowania środka oddziału.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

@Danrah
Tak reform jest legalny.
Nie zmniejszyłeś ilości modeli w kontakcie z przeciwnikiem więc jest ok.

____________________________________________________________

Mam kilka drobnych wątpliwości co do poprzedniej dyskusji o dosuwaniu jednostek w walce.

Mamy zasady:


RB str 61:
SHRINKING UNITS AND MULTIPLE FIGHTS
"Occasionally, a situation can arise when one or more units are no longer in base contact with the enemy, but at least part of the enemy unit is still alive. This normally occurs when an enemy has been charged in the rear — as casualties come from the rear rank first, this would in theory leave the attackers stranded from their foe. Clearly this is wrong, just as warriors on a real battlefield would push on to continue the fight, and would not stop fighting if the enemy was standing a few paces away, so must warriors on the miniature battlefield.
Whenever a unit becomes stranded in this manner, the attacking unit is immediately nudged (by as small an amount as possible) to bring it back into contact with the foe. This move cannot be used to alter the facing the attacker is in base contact with, nor is it an opportunity to change the attacker's formation or charge a unit not engaged in the fight. If the attacker cannot be moved in this manner, then the defending unit is moved instead."

Uściślenia:
Ściąganie strat w walce wręcz a jednostki z jednym rzędem
Ściągając modele z walki ściągamy je po równo z obu stron. W przypadku, gdy w walkę zaangażowanych jest wiele jednostek i któraś z nich miałaby zostad wyłączona z walki, to staramy się dosunąd atakującego do kontaktu z wrogiem. Jeżeli jest to niemożliwe, to dosuwamy broniącego.

Uściślenia:
Shrinking units and multiple fights: kto decyduje, który oddział zostaje poza walką?
Właściciel modeli, które zostały zabite ściąga je. Następnie - jeżeli to konieczne, bo któraś jednostka wroga wypadła z walki - to przestawiamy wyłączoną jednostkę atakującą. Jeżeli to niemożliwe - to broniącą. Jeżeli to i to jest niemożliwe, to jednostkę traktujemy tak jak w przypadku „no more foes”


Według tego jak ja rozumiem powyższe to:

1. Zarówno zapis w RB jak i uściślenie mają na celu uniemożliwienie/ograniczenie takiego ściągania zabitych modeli żeby wykluczać z walki jednostki przeciwnika i osiągać przez to korzyści.
2. Zarówno zapis w RB jak i uściślenia mówia że jeżeli którakolwiek jednostka miała by wypaść z walki to staramy się ją dosunąć do atakującego lub jeśli to niemożliwe to dosunąć do niej broniącego.
Celem jest nadal zachowanie maks. ilości oddziałów w walce.

W omawianym przykładzie WL były atakowane od przodu przez 2 jednostki i od boku przez 1 jednostkę.
Kudłaty i Furion twierdzicie że po stratach WL należy zastosować fragment "dostaw atakującego" tylko dla jednostki atakującej od boku i dopiero później "zauważyć" że jedna z jednostek atakujących od przodu wypada z walki ale już nic nie da się zrobić.
I twierdzicie że o to wam chodziło jak pisaliście to uściślenie.

Przyznam się że do tej pory zawsze podobne sytuacje (na prowadzonych przeze mnie lokalach) sędziowałem tak że nadrzędnym było pozostawienie w walce jak największej ilości oddziałów a nie kombinowanie w celu ich ograniczenia.
Moim zdaniem należało najpierw popatrzeć na sytuację oddziałów i "zauważyć" że jeden z oddziałów od przodu (trole) wypadnie z walki i zastosować zasadę "dosunąć broniącego" i zachować wszystkie oddziały w walce.

Do tej pory rozumiałem powyższe zasady tak że wyłączenie jednostki z walki mogło nastąpić gównie w sytuacji (podam uproszczoną):
1 horda atakowana jest przez trzy hordy: od boków i od przodu.
w hordzie atakowanej został 1 szereg i musi ściągnąć straty.
jeden oddział musi wypaść z walki bo nie da się dosunąć ponieważ oddziały atakujące od boków blokują się o oddział atakujący od przodu.
właściciel ostatniego szeregu hordy atakowanej decyduje która z bocznych hord wypadnie z walki.

Teraz widzę że się myliłem.
W uściśleniu nie chodzi przede wszystkim o maksymalizację walczących oddziałów.

W każdej podobnej sytuacji należy NAJPIERW dosunać tych atakujących których da się dosunąć a dopiero PÓŹNIEJ sprawdzać czy da się jeszcze jakoś przesunąć broniącego w celu maksymalizacji oddziałów pozostałych w walce, których dosunąć się nie dało.
Błędem jest najpierw dokonanie oceny tych przesunięć i takie ich dokonanie aby za pomocą przesunięć oddziału broniącego i atakujących zachować maks. ilość walczących oddziałów.

Czy dobrze to teraz rozumiem ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Odnośnie pytania Danrakha.
Oznacza to że unitami można slidować a potworami nie?

Czy można tak?
:lol2: orc
:oops: hero
:mrgreen: szkiel
:arrow: pusta przestrzeń

przed
:lol2: :lol2: :oops: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

PO
:lol2: :lol2: :oops: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
:arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Założmy jeszcze że front jest na 30 modeli ;)

Zablokowany