Święto Pracy w Vanaheim Kraków, 1.05.13

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Re: Święto Pracy w Vanaheim Kraków, 1.05.13

Post autor: PiotrB »

kudłaty pisze:dziwne nie ma nic o tym w faq. Ja bym kulał raz, jak wypadnie 5,6 nic sie nie dzieje na 3,4 zostajesz na ostatniej ranie, na 1,2 nie zyjesz.
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

PiotrB pisze:
kudłaty pisze:dziwne nie ma nic o tym w faq. Ja bym kulał raz, jak wypadnie 5,6 nic sie nie dzieje na 3,4 zostajesz na ostatniej ranie, na 1,2 nie zyjesz.
a jakie pytanie mu zadales :) ?
opis insygni jest wyjatkowo czytelny i nie ma co tu uscislac.
Jezeli bohater dostanie np. cannon kulke, jest redukowany do 1 rany i rzuca ward na 3+ jesli zda to insygnia kasuje kolejne zadane rany. Rzuc okiem na to co Dibo wkleil to jest tam calkiem wyraznie napisane.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Swoją droga, dla Butana:

Sytuacja: obniżam ruch chiomery o d6 goblińskim spellem "Ithy nuissance". Czy obniżam tylko ruch naziemny, czy lot też?
Zagraliśmy, że tylko naziemny. W FAQ natomiast jest:
Q: If a unit with Fly or Hover special rule has it Movement reduced by Melkoth's Mystifying Miasma, does it affect its ground movement, flying movement or both? (reference)
A: It will affect both
Ithy Niusance działa na tej samej zasadzie.

W tej sytuacji chimera w ogóle nie powinna się znaleźć w walce z moimi trollami (ruch efektywnie zmniejszony do 4, dystans 13'', Kosmo kulnął 7 na zasięg szarzy).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Leoh pisze:
PiotrB pisze:
kudłaty pisze:dziwne nie ma nic o tym w faq. Ja bym kulał raz, jak wypadnie 5,6 nic sie nie dzieje na 3,4 zostajesz na ostatniej ranie, na 1,2 nie zyjesz.
a jakie pytanie mu zadales :) ?
opis insygni jest wyjatkowo czytelny i nie ma co tu uscislac.
Jezeli bohater dostanie np. cannon kulke, jest redukowany do 1 rany i rzuca ward na 3+ jesli zda to insygnia kasuje kolejne zadane rany. Rzuc okiem na to co Dibo wkleil to jest tam calkiem wyraznie napisane.

nie rób ze mnie debila proszę ...
PiotrB pisze: Siema! Czy rozumienie Dębka tego przedmiotu jest ok?

Więc informuje: Bretoniec z Insygnia of the Quest jeśli dostanie w łep czymś co powoduje multiplikacje ran ma 2 (słownie:dwa) rzuty na warda.
Wygląda to następująco:
-hit
-ranienie
-ward zwykły (5+)
-ilość ran
-jeżeli ilość ran powoduje śmierć bretońca (więcej niż 2), następuje rzut na ward na 3+ na ostatnią ranę (i tylko na ostanią ranę). Uwaga - te dwie rany przed wardem na 3+ są normalnie wbite. Ward na 3+ utrzymuje się tak długo jak długo lordunio ma tylko jedną ranę

i jak się ma do tego zapis ze strony 44 rb?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Eh, niepotrzebnie si odzywałem wychodzi na to.
Zapis jest super jasny, AB>Rb i koniec dyskusji po co to drążyć?
Każdy przedmiot coś zmienia .. przecież po to są.
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

AB>RB tylko wtedy jeśli AB nie narusza podstaw mechaniki gry - a tak właśnie jest w tym przypadku :)..
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Proszę przenieść dalszą dyskusję na temat zasad do odpowiedniego działu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

hehe ale się uparłeś. Nie nie ma tak nigdy (chyba ze masz jakieś przykłady).
Tą dyskusje można prowadzić bez końca, boje się że będziesz szukał "autorytetów" i szukał i drążył aż trafi sie ktoś kogo namówisz do złej interpretacji (niezgodnej z prostym zapisem AB) i będziesz sie na niego powoływał sugerując że wszyscy inni w tym ludzie z GW się mylą. Autor Ab nie, Dębek nie, Kudłaty nie, Butan nie, Ja to już w ogóle nie ma o czym mówić .. skończmy temat, po prostu tak jest i koniec kłótnie zapisów w podręczniku nie zmienią.

Kaleson - OK
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

@PiotrB proponuje udeptana ziemie na UB !
jak tylko pomalujesz sobie tam armie :)

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

ej..ale że znowu na czerwono w dzienniczku?
...niby wszyscy skończyli dyskusja a dalej piszą że są najmądrzejsi i mają racie ;p spoko. Ja Ci tylko powiem że każdy sędzia się nad tym bardzo poważnie zastanowi i werdykt nie jest jednoznaczny- bo nie może być .Ja nie muszę nikogo przekonywać :) co najwyżej mogę się z Leohem założyć o kolejne 20 piw.. :mrgreen: Eot
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stone
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 192

Post autor: Stone »

Przecież to jest logiczne, że możesz sobie zamieniać pozycje bohaterów w unicie bez problemu (whole unit will
count as moving that turn). Nie wiem czy nie mam jakiś restykcji dot. max dystansu jaki bohater może w unicie pokonać...
Jedyne uściślenia dotyczą wyjścia/wejścia do unitu i podczas cc.
PiotrB pisze:(...) Ja Ci tylko powiem że każdy sędzia się nad tym bardzo poważnie zastanowi i werdykt nie jest jednoznaczny- bo nie może być .(...)
Jak to nie może być jednoznaczny? Jest jednoznaczny, jasny i klarowny.
Ostatnio zmieniony 3 maja 2013, o 11:37 przez Stone, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

mnp21 pisze:Skoro taka burza nad zasadami po turze, to się i ja spytam bo się postawiłem, gdy Butan chciał zmieniać ustawienie bohaterów w oddziale przy marszu, a w FAQu napisane jest:
Q: Can characters change position inside a unit as part of a
normal move?(p97)
A: Yes, as long as they end up in the rank closest to the front
of the unit that has a space in. It is also worth remembering
that even if only the character moves the whole unit will
count as moving that turn. Having a belligerent officer barge
his way through the unit is not conducive to a good round of
shooting!
Porusz temat w innym dziale i poczekaj na ustosunkowanie sie osob z LS, a poza tym polecam Ci przeczytac podrecznik bo ilość pytań i nieznajomosc zasad RB jest u Ciebie powalająca, a 7ED była 4 lata temu.
\/\

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Przepraszam Kalesoner, teraz dopiero zobaczyłem twój post :oops: :oops: :oops:

Już zadałem swoje pytanie w odpowiednim dziale, moje 2 ostatnie posty można skasować :oops:

Co do c4h10 to nie zgadzam się, nie pamiętam 7ed bo gram od 8ed, nie jestem jakimś wyjadaczem, gram nie często a najrzadziej na turniejach, więc przyznaję, czasem muszę coś sprawdzić/kogoś się spytać, ale nie uznaję tego za "powalające" tylko normalne, bo to hobby na wolny czas a nie sport i nie muszę wszystkich niuansów tak dokładnie wiedzieć, po to jest forum żeby się spytać.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Zdaję sobie sprawę z tego, ale co innego to niuanse a co innego zasady paniki, które muszę pokazywać w podręczniku :)
\/\

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Heh, no rzeczywiście gafę strzeliłem :oops:

Ale przeczytanie podręcznika raczej niewiele da :wink: . Po tej grze już za to sobie zapamiętam :)
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

właśnie że w tym rb to tak naprawdę guzik jest, ja się co turniej dowiaduje czegoś nowego. Większość jest w faq i w dokumentach ll... :) najgorsze jest że na forum jest dużo chętnych do udzielania odpowiedzi a nie każdy ma do tego kompetencje- dlatego wychodzi czasem z tego niezły bigos...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Wyniki wysłane do ligi.
Wisła Kraków.

ODPOWIEDZ