HE Kosy

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Re: HE Kosy

Post autor: Bretonnian »

Maciek P. pisze:
Bretonnian pisze: Mocne czy nie to się okaże po jakimś masterze, jak jakiś porządny kierowca się za to weźmie. Nie dokońca rozumiem fascynacje feniksami - to ma 4 ataki, tylko 4. Kosztuje 240 pts, ma rydwanową podstawkę żeby łatwiej było w niego trafić. Powiedzie mi tylko czy dobrze myślę ale nie ma itp ani stubbborna prawda?
Fenixy dupy nie urwają, ale jeśli się nie myle, to przeciwko MC (niski static) czy piechocie (thundersomp) są całkiem spoko? Szczególnie lodowe z -1S i ASL.
Nie wiem jaki tam jest wording, ale jeśli ASL i -1S mają oddziały w styku, a nie modele w styku, to w ogóle super jednostka supportująca do kombinowanych szarży.
Dodatkowo ward często będzie 4+ zamiast 5+ i zaczyna być ciężko z zabiciem takiego modelu, nie mówiąc o tym, że odgiać go się nie da itp.
Słabe są na działa, MI oraz na kawalerię - szczegolnie bretońską z 3 szeregami, ale na coś muszą być słabe
Napewno nie da się odgiąć? :mrgreen: Dział jest dość sporo, Katapult też trochę, MC coraz więcej. Co do warda to może mu też spaść do 6+ . Jedenego fenia jeszcze rozumiem, ale granie na 3 ? Samobójstwo :wink:

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Cauliflower pisze: Nie czytałem tego w booku i myslałem, że reform robisz w momencie szarży przeciwnika, co dawałoby mega opcję.... po dostawieniu figurek to gówno można zrobić..... :?
Heh, chyba każdy tak myślał na początku ;)

Darmowy reform przed szarżą faktycznie byłby gięty, tak gięty że po pierwszej bitwie z nim w ten sposób postanowiłem jednak sprawdzić czy faktycznie tak to działa... no i wtopa :P
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Maciek P. pisze:
Bretonnian pisze: Mocne czy nie to się okaże po jakimś masterze, jak jakiś porządny kierowca się za to weźmie. Nie dokońca rozumiem fascynacje feniksami - to ma 4 ataki, tylko 4. Kosztuje 240 pts, ma rydwanową podstawkę żeby łatwiej było w niego trafić. Powiedzie mi tylko czy dobrze myślę ale nie ma itp ani stubbborna prawda?
Fenixy dupy nie urwają, ale jeśli się nie myle, to przeciwko MC (niski static) czy piechocie (thundersomp) są całkiem spoko? Szczególnie lodowe z -1S i ASL.
Nie wiem jaki tam jest wording, ale jeśli ASL i -1S mają oddziały w styku, a nie modele w styku, to w ogóle super jednostka supportująca do kombinowanych szarży.
Dodatkowo ward często będzie 4+ zamiast 5+ i zaczyna być ciężko z zabiciem takiego modelu, nie mówiąc o tym, że odgiać go się nie da itp.
Słabe są na działa, MI oraz na kawalerię - szczegolnie bretońską z 3 szeregami, ale na coś muszą być słabe
Cały oddział dostaje ASL i -1S. Solo radzi sobie z piechotą, MC i monsterami. No i nie oceniony przy szarżach kombinowanych.

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Bretonnian pisze:Mocne czy nie to się okaże po jakimś masterze, jak jakiś porządny kierowca się za to weźmie. Nie dokońca rozumiem fascynacje feniksami - to ma 4 ataki, tylko 4. Kosztuje 240 pts, ma rydwanową podstawkę żeby łatwiej było w niego trafić. Powiedzie mi tylko czy dobrze myślę ale nie ma itp ani stubbborna prawda?
I tutaj doskonale widać, jak punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Phoenixy nie są spoko na Twoją Bretkę ale już na moje Elfy to jest latający Armageddon. Na Ogry są jeszcze słabsze niż na Bretkę ale Maciek wcale nie pisze, że są słabe. Błagam - odrobina obiektywizmu!

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

I tak sea helm jest w pytkę...
Po to się ma 8 odginaczek coby reforma sobie zrobić :) czyli aby dwie jednostki nie wpadły w dwie różne strefy.

Na overany itd. cóż poradzić, trzeba zacząć się lepiej ustawiać... ale fakt, na niego nie można zrobić CR.

@Diuk
Co do maga
sea helm tak nie działa ;) mag i cała reszta naprawdę jest wolna od combatu.

I ja wolę reform po szarzy niż przed... dzieki temu mam bezpiecznych herosów...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Bretonnian pisze: Co do warda to może mu też spaść do 6+
Kurde Suchy, poważne argumenty poproszę :)
Ward z tego co wiem spada tylko na 1,1 a wzrasta na 1-6, 2-6, 3-6, 4-6, 5-6, 6-6 wiec 6x częściej

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Kosa pisze: sea helm tak nie działa ;) mag i cała reszta naprawdę jest wolna od combatu.

I ja wolę reform po szarzy niż przed... dzieki temu mam bezpiecznych herosów...
To jak to działa twoim zdaniem?
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Maciek P. pisze:
Bretonnian pisze: Co do warda to może mu też spaść do 6+
Kurde Suchy, poważne argumenty poproszę :)
Ward z tego co wiem spada tylko na 1,1 a wzrasta na 1-6, 2-6, 3-6, 4-6, 5-6, 6-6 wiec 6x częściej
Maciek 11 razy częściej bo jeszcze 6-1, 6-2, 6-3, 6-4, 6-5.

Ogólnie 30% na to że wpadnie WSv4+ i nie całe 3%, że spadnie do 6+

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

PPP
SMP
PPP
PPP
PPP
PPP
PPP
PPP
PPP

na górze jest front, tam jest fcg.
więc P to ludki, zaś S to sea helm, M mag
Dostaje szarżę, przeciwnik dochodzi, reform:

-----------OOOOOOOOOOOO
-------SMPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
-------PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
-------PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

widzisz, każdy jest bezpieczny, a jeśli zakładasz, że walka się przeciagnie stoisz dalej w kresce... Kreska może być i dwuszeregowa...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

To wystarczy ściągnąć czempiona i bohaterowie mogą co turę spadać. :P

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

napisałem, że mogą iśc w dwuszeregu... nie bez powodu.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

Nawt jak dostawi sie hero to bedzie.mial 3++ wiec jest wzglednie bezpieczny...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

dokładnie, chociaż będę tego unikał ale ma tego warda 3+ i leczenie też jest w high magic...
BSB też w miarę wytrwały (myślę czy mu nie dać potionki tafa ale jakoś nigdy nie potrzebowałem jej)
Najmiękcejszy jest sea helm ze stubbornem ale jemu nie ma możliwości w żaden sposób podnieść tej przeżywalności na starcie, bo mr1 musi nieść... (stuborn obowiązkowy).
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Ewentualnie można też jakoś tak (ale wtedy bez mr1), o ile warto tak opancerzać BSBka.

Sea Helm BSB
Armor of Destiny [50.0]

Sea Helm
Crown of Command [35.0]
Shield of Merwyrm [15.0]
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

jest to opcja :)
bo czempion PG może mieć mr1 ;) nadal :D
Jak zacznie ginąc to pewnie skorzystam...

edit:
nie może :(
DP mogą mieć magiczne armory a piechoty nie, dupa.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Tak teraz jest w każdym nowym booku?

Bo akurat magic weapony to ostatnia rzecz jakiej potrzebują dowódcy PG i WL...
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Słomka na PG jeszcze ujdzie... dla magicznych ataków, siła ta sama.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

czy stubborn na pg jest rzeczywiście do tego stopnia konieczny? Bo taki sea helm to droga i łatwa do zabicia zabawka.
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

konieczny.
Nie mają steadfasta ;)
Jest trudny do zabicia. Bo nie ma co go zabić (ale snajperki go trochę mogą zaboleć)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

jak to nie mają? wydaję mi się właśnie, że w większości przypadków będą mieć. przeciwko tym przeciwnikom z którymi combata mogą przegrać zazwyczaj będą mieli.

zastanawiałem się też czy połączenie sh nie jest dobrym rozwiązaniem tutaj z tego co widziałem zdania są podzielone ale zastanawiam się nad Twoją motywacją by wystawiać ich 3x5 a nie 1x15
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

ODPOWIEDZ