Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Keller »

Ostatnio ktoś mi mówił że według nowego faku jeśli jednostka/model z impaktami doszarżuje w inny model/jednostkę z impaktami od frontu to obie strony wypłacają impakty i czy to jest prawda ?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

uscislenia zobacz zdaje sie
chodzi o sytuacje kiedy np rydwan poleciam z overruna w cos, ale swoje impakty wyplaci dopiero w nowej fazie
a w ten rydwan zaszarzowal jakis inny np rydwan to oba wyplacaja swoje impakty normlanie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

FAZIK pisze:Random movement nadpisuje zapisy Skirmisherów dotyczące ruchu. Tak samo jak pojedyncze modele mające normalnie darmowe reformy podczas losowego ruchu nie mogą z nich korzystać.
Co to za absurd? Jak to "nadpisują"??

Str 25 RB Paragraf "Other Compulsory Movement"

Aside from fleeing troops, units that are forced to move in the Compulsory Moves sub-phase otherwise follow the normal movement rules, unless clearly stated. Any further rules that apply to unit's that have compulsory move will be described in their relevant army book(...)

Zasada Skirmish pozwala na reforme w każdym czasie swojego ruchu. Kiedy wg Twojego "nadpisywania" Skirmish z RM robi reformę?

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

misha pisze:uscislenia zobacz zdaje sie
chodzi o sytuacje kiedy np rydwan poleciam z overruna w cos, ale swoje impakty wyplaci dopiero w nowej fazie
a w ten rydwan zaszarzowal jakis inny np rydwan to oba wyplacaja swoje impakty normlanie
Jeśli jest tak jak ty mówisz to by była zupełnie inna sytuacja, bo według znajomego jest tak, że gdy chariot szarżuje w inny chariot, to oba sobie wypłacają impakty (jeśli szarża była na przód).

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@bela
nie ma takiej zasady

impakty są w szarży tylko (chya, że jest jakaś fantazja na ten temat w jakimś AB), po overrunie jednostka jest traktowana jako szarżjująca
odeslij kolegę do RB :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Paraszczak pisze:Co to za absurd? Jak to "nadpisują"??

Str 25 RB Paragraf "Other Compulsory Movement"

Aside from fleeing troops, units that are forced to move in the Compulsory Moves sub-phase otherwise follow the normal movement rules, unless clearly stated. Any further rules that apply to unit's that have compulsory move will be described in their relevant army book(...)

Zasada Skirmish pozwala na reforme w każdym czasie swojego ruchu. Kiedy wg Twojego "nadpisywania" Skirmish z RM robi reformę?
Przed ruchem tak jak wszystkie inne jednostki mające Random Movement? To są te "clearly stated rules" czyli Random Movement ze strony 74RB.
Gdyby tak nie było mógłbyś zaszarżować inną jednostkę np swoim bokiem w jej tył robiąc reformę.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

FAZIK pisze: Przed ruchem tak jak wszystkie inne jednostki mające Random Movement? To są te "clearly stated rules" czyli Random Movement ze strony 74RB.
Gdzie na stronie 74 jest napisane, że jednostki z Random Movement robią reformę przed ruchem? Po prostu przepisz tutaj tę frazę proszę.

FAZIK pisze:Gdyby tak nie było mógłbyś zaszarżować inną jednostkę np swoim bokiem w jej tył robiąc reformę.
Str 74, Random Movement, Akapit 3: There's chance that the model's peculiar movement will cause it to come into contact with an enemy, so measure the distance in a straight line before the model is moved. If the move is found to take the unit into contact with an enemy, than it counts as charging, and this is resolved using the normal rules for charges(...)

Str 77, Skirmishers, akapit "Free Reform": (...) However, due to the incredible flexibility of its formation, unless it charges, a skirmishing unit is allowed to reform as many times as it wishes during its move(...)

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Ok masz rację chodzi o piwot. Tylko na co Ci właściwie te reformy skoro mogą jechać tylko po prostej w kierunku w którym patrzyli po piwocie przed rzutem na odległość?
RB 74 pisze:When the model moves, first pivot it about its centre to face the direction in which you wish it to travel. Then, roll the dice shown in the model's profile. Finally, move the model directly forwards a number of inches equal to the total rolled by the dice.
Chociaż w sumie dzięki temu mogą się zreformować w trakcie ruchu żeby się gdzieś zmieścić i po zakończeniu ruchu żeby patrzeć w inną stronę, ewentualnie wyjść z pola widzenia przeciwnika.

Przyjmuję argumentację :).
Life's a game with save and load features disabled.

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Kiedyś zadałem i zostałem olany.

Tytuł: 8 edycja - Pytania 3

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

paulinka17 pisze:Kiedyś zadałem i zostałem olany.

Tytuł: 8 edycja - Pytania 3
O, ciekawe, podpisuję się (chce wreszcie pograć squig hoperami) :mrgreen:

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Trochę jeszcze sobie poczytałem i jest kłopot (a właściwie kilka). Jak używać zasad to w całości a nie wybiórczo bo tak pasuje.

1) Modele z RM nie deklarują szarży więc Skirmisherzy w żadnym momencie swojej "szarży" nie mogą się zwinąć. Czyli dostawiasz ich do przeciwnika w formacji rozwiązłej?
Zgodnie z tymi zasadami:
"If Skirmishers declare a charge (...) they immediately tighten their loose formation"
i
"Models with RM can not declare charges"

Wiem że poniżej stoi aby użyć normalnych zasad szarż, ale mimo to szarż wciąż nie mogą deklarować i kiedy mierzy się tą niby szarżę? Jak są rozwinięci czyli są często bliżej przeciwnika, czy już po zwinięciu? W zasadach stoi że przed rzutem na szarżę, ale po deklaracji a tej zrobić nie mogą. Catch-22 ...

Czyli dokładnie ten sam nierozwiązywalny problem co "szarżowanie" na Skirmisherów jednostką z RM. Nie wiadomo czy i kiedy się zwijają.

2) Modele z RM poruszają się zgodnie ze swoimi zasadami przecząc pierwszej zasadzie Skirmisherów:
"A unit of Skirmishers moves, wheels, marches, and charges just like normal troops"
i
"Roll a D6, 2D6, 3D6. This is the distance they move, charge, pursue, overrun and flee - they cannot march."
Która zasada jest ważniejsza? Czy korzystamy z obu jak i kiedy Nam wygodniej?
Life's a game with save and load features disabled.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

P17 + Kuba dla mnie jest jasne z hopkami.
Jak się decyduje na ruch to pivotuje bo tak każe zasada RM ale podczas ruchu robie dowolna ilośc reformów bo pozwala na to zasada skirmish.

Zarówno RM jak i skirmmish są zasadami równorzędnymi.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

moge zrobić Make way z modelem postaci? Czyli postać za postać?
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Odoamar pisze:moge zrobić Make way z modelem postaci? Czyli postać za postać?
ogolnie tylko R&F + command
sorki nie zczailem za 1 razem, chyba duzo na sloncu siedzialem :)
Ostatnio zmieniony 19 maja 2013, o 12:05 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Chodzi o sytuację mam 4 modele w szeregu 3 z FCG i 1 to bohater oraz kolejny bohater z tyłu i czy moge zamienić bohaterów ze soba czy musze wymienić model z grupy dowodzenia?

A jak wyglada sytuacja gdy mam jednostkę złożona z 2 bohaterów jeden za drugim?
Obrazek

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

W RB na 100 str. mówi, że możesz zrobić Make Way z szeregowymi modelami lub z Command Groupem. Nie można zamienić bohaterów ze sobą.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Takie pytanie
Mam kanapkę dzwonu (dla ułatwienia tylko dzwonu) i teraz tak z tyłu mam jakiegoś hero a z przodu oddział z czempionem i tez z jakimś hero
Seer rzuca challenge a ja odmawiam (mogę wogle ze względu ze seer może nominować do wycofania się herosa z tyłu który nie ma gdzie się wycofać ?) i co się dzieje ?
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

paulinka17 pisze:Kiedyś zadałem i zostałem olany.

Tytuł: 8 edycja - Pytania 3
Przymus jest mocniejszy od przyzwolenia. Hoppersi nie robią reformów.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Przymus z RM jest zrobieniem pivota i jechanie po prostej.
Hopkami pivotuje, rzucam i ruszam po prostej robiąc reformy do woli. Gdzie jest łamany jakikolwiek punkt zasady RM?
Dodam równiez że reform to nie pivot-choć czasami mogą wyglądać dokładnie tak samo.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Mam pytanie odnośnie różnych rozmiarów podstawek modeli.
Oddział gobasów 5x10 ma z boku dołączonego kawalerzystę.
Oddział ten dostaje flank szarże w bok od kawalerzysty:
- do kogo maksymalizuje szarżujący i ogólnie jak się w ogóle on dostawia (może bezpośrednio do gobasów omijając kawalerzystę)?
- w kogo może bić szarżujący?
- kto może bić z oddziału gobasów o ile może zwłaszcza w kontekście trzeciego modelu który w połowie jest zasłonięty przez kawalerzystę.

Z zasad o ile dobrze je rozumiem wynika że kawalerzysta nie zajmuje R&F modeli.

Zablokowany