PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Re: PKS - komentarze

Post autor: Dydu »

Co nie zmienia faktu, że prawdopodobnie założeniem twórców RB nie było strzelanie przez swoje oddziały parkiem maszynowym.

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

wypadałoby zapytać twórców a nie gdybać co wg nas mieli na myśli pisząc tak a nie inaczej. slos jest intuicyjny i prosty, to jego główne zalety.
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Furion pisze:To nie wina SLoSa tylko 8 edycji, że takie są zasady widoczności.

SLoS jest znacznie bliższy podręcznikowi od VLoS.

jakiś argument?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

taki, że wg rb gralibyśmy na TLOS i tam prawie wszystko widać...

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

True line of sight jest porażką. Wszystkim zwolennikom VLOSa pragnę przypomnieć, że w tym wypadku wszelkie modele z zasadą large target wystają zza górek.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Komentarz do pomysłu Dębka o scenariuszach - fajnie że chcesz dopuścić inne scenariusze, ale dlaczego te inne zamykasz tylko w B&G? :P

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Jeszcze odnosnie mapek i systemu widzenia.
Nie ma co kopac sie z koniem.
O ile ograniczenia ETC juz sie nam przejadly, o tyle mapki sa calkiem niezle, ale dostosowane sa do obecnego systemu SLOS.
Dla organizatorow turniejow wygodnie jest wykorzystywac mapki, ktore zostaly dobrze przetestowane i przemyslane. I faktycznie powstaly i sa dostepne.
Takie tam moje trzy grosze.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Ja uwazam, ze przy lzejszych ograniczeniach, dopuszczeniu maszyn, wiekszej ilosci pestek i magii z 5ciu kosci, VLOS jest o wiele lepszym systemem
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

1. Analizuję scenariusze wyłącznie z punktu widzenia wpływu na tworzenie rozpiski. B&G wymusza zmiany. Losowe wystawianie jednostek czy też wystawianie po przekątnej nie wnoszą nic w tej kwestii. Nie neguję ich, poprostu są poza zakresem moich zainteresowań.

2. Kacper - zasady terenów trzeba IMO utrzymać. Kluby dostosowały bazę. Mamy gotowe mapki. To, czy oddziały widzą nad oddziałami czy też nie widzą nie ma wpływu na grywalność terenów i mapek.
Obrazek
Obrazek

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Co do scenariuszy to jeszcze można zaadoptować watch towera, na zasadzie, że dowolny teren znajdujący się najbliżej środka stołu stanowi obiekt, każda jednostka corowa w 3 calach pod koniec bitwy, kto bliżej ten lepszy, walczący uznajemy, że oboje są na tej samej odległości, ten dostaje dodatkowe 500 VP. Na początku 8 ed. graliśmy na coś takiego u nas na lokalu i było ok.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

nie wiem co to za argument, że SloS jest intuicyjny; w tym systemie jest zero intuicji, po prostu wszystko widać i tyle, VLoS, wymuszał takie ruchy jednostek, aby odsłonić maszyny, podobnie było z magami, chcesz walnąć fireballa, ok, ale na drodze stoi regon, który zasłania to; VLos, był (jest) systemem komplikującym trochę grę, ale wprowadza przynajmniej trochę taktyki w grze, nie ma głupich jednostek furii/harpii widzących przez oddziały i szarżujących maszyny już w 1-2 turze, bo tak; wiadomo gram imperium, maszyny są ważne, ale, żeby postrzelać sobie, również muszę odkryć park maszynowy, to już jest taktyka;
co do kompozycji armii, największy problem zaczyna się robić z jednostkami special i rare; bez ograniczeń można wsadzić 3 cannony lub 3 chimery, 2 abomy, 2 czołgi; z propozycji do PKS, ograniczyłbym ogólnie jednostki rare i special do, odpowiednio 0-1 i 0-2; zaraz podniesie się larum o waywatcherów i inne, słabsze jednostki, tj. 2 blastery; ale taka kompozycja wymusza zupełnie inne złożenie rozp a także konkretnych maszyn; Kracie i tak grają na 2 cannony + 2 katapy, dokładając organy armia ma fajny park maszynowy ale bez przesady. Problem z TK, że tylko jedna katapa i kaszkiet; ten drugi rozwiązuje problem, bo magia w TK (i nie tylko), powinna mieć poluzowane cugle mimo wszystko; są armie, tj. TK, które bez magii się nie obejdą, OnG również mogą nadrobić mniejszą ilość maszyn magią;

wypowiedź moja sugeruje tylko pewne rozwiązania ogólne, które mogą się sprawdzić ale również zmniejszyć ilość absurdalnych ograniczeń Ojro (8 Demigryfów, 2 z 4 itp) co może tylko skutkować zróżnicowaniem w poszczególnych armiach

na koniec,ingerencje w zasady poszczególnych przedmiotów przydałyby się z pewnymi wyjątkami, nie jestem ku temu przekonany, chociaż, ograniczenie PoKa do warda na 1-4 max również może być sensowne, podobnie jak z Wardami w WoC (4+ i re-roll '1' max)
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Według mnie nie ma co ingerować w kompozycje, ok kwiatki w postaci 3 dział i 2 czołgów, ale mając scenariusz w turnieju B&G oraz np dodatkowo Breakthrough, który pozwoliłem sobie tutaj przykleić i nie wiem czy opcja 3 + 2 będzie mega silna.
Gram Wochem i jak wystawie na B&G 3 chimery + DP to nie wiem gdzie będzie miejsce na sztandary bez których od ręki dostaje 20:0 bez rozstawiania figurek.
Breakthrough
Wystawienie: standardowe, jak w Battleline
Cel: przekroczenie swoimi oddziałami połowy pola bitwy i utrzymanie swoich oddziałów w tej strefie.
Wynik bitwy: określa się licząc wyłącznie wartość punktową nieuciekających oddziałów własnych, które na koniec bitwy są na połowie stołu należącej do przeciwnika (oddział stoi na tej połowie gdzie jest wieksza część oddziału/modelu).
Liczy się finalną wartość oddziału (więc jeśli na koniec bitwy oddział ma 1/4 modeli lub mniej, to liczy się za niego tylko połowę punktów).

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

JaSzczuras pisze:Gram Wochem i jak wystawie na B&G 3 chimery + DP to nie wiem gdzie będzie miejsce na sztandary bez których od ręki dostaje 20:0 bez rozstawiania figurek.
I właśnie dlatego nie zagrasz na takim czymś.

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Lidder pisze:
JaSzczuras pisze:Gram Wochem i jak wystawie na B&G 3 chimery + DP to nie wiem gdzie będzie miejsce na sztandary bez których od ręki dostaje 20:0 bez rozstawiania figurek.
I właśnie dlatego nie zagrasz na takim czymś.
Właśnie dlatego nie trzeba ingerować w kompozycje armii :)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Komu podoba sie pomysl na PLOS?
Mi bardzo!
Czy gra jest warta świeczki? Wiele to w stosunku do slosa nie zmienia.
:D :D :D :D
Znakomity zart milordzie :]

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

nie zakumałem czy się nabijacie czy mówicie poważnie - ale mnie się bardzo podoba ta idea.... :D
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
ŁukaszŻelazek
Mudżahedin
Posty: 219
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ŁukaszŻelazek »

Fisch pisze:ja bym się nie bawił w nową wycenę jednostek i magicznych przedmiotów. mam nadzieję, że skończy się tylko na bardzo ogólnych cięciach.
Zaznaczam na wstępie, że nie mam tak dużego ogrania jak goście z PKS, albo Fisch.
Myślę, że wprowadzenie drobnych zmian w kosztach jednostek czy przedmiotów ułatwiłoby tworzenie cięć.
Jest wiele jednostek, które uniwersalnie mają bardzo wysoki stosunek efekt/cena (Slann, lizardmeńscy kowboye, salamandry). Ale są też jednostki o bardzo niskim stosunku efekt/cena (Carnosaur, Temple Guard, Cold One Raiders).

W takiej sytuacji wprowadzenie zmian punktowych, lub zasadowych, np. Slann stojący w 3 rzędzie temple guard, lub Carnosaur z zasadą Swiftstride byłoby według mnie rozsądne.



Z niecierpliwością czekam na uzgodnione przez PKS ograniczenia magii, które mimo, że w Euro zabijały potencjał niektórych armii, jak np. O&G, Deamons, to też ograniczały użycie pitki, brzytwy i słońca, które swoją siłą często decydowały o wyniku gry.
Galeria http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... k#p1256100
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

swieta_barbara pisze:Komu podoba sie pomysl na PLOS?
Mi bardzo!
Jest jakaś miażdżąca różnica pomiędzy VLOS? Poza tym, że trzeba być "wyższym" żeby blokować widzenie?

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

i ze górki zasłaniają wszystko? Lidder, to chyba dość kluczowe różnice...
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

A dlaczego, równe mają nie zasłaniać?
Jeżeli tylko wyższe zasłaniają, to de facto dalej jest SLOS, z małymi wyjątkami.
Jak chcecie coś zmienić to równe też muszą zasłaniać.

ODPOWIEDZ