Pozdrawiam
Strategia
Moderator: Kołata
Re: Strategia
Wyrzuć orki (jak dostaję łomot to własnie przez te wielkie bydlęta), graj na samych goblinach. Mnogo, tanie, a zboostowane malym Waaagh robią straszne ziaziu 
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Poniewaz jestem najlepszy a na pewno najprzystojniejszy i jako jedyny jestem prawdziwym gangsterem, powiem Ci pare zlotych zasad, borss
Najnowzsze warszawskie meta orkow zaklada minimum jeden oddzial trolli.
Formacja niee jest zalezna od oddzialu a od przeciwnika
Manglery wystawiac
Fanatycy moga grac jako ofens i defens, znow wszystko zalezy od przeciwnika. I magii
Najnowzsze warszawskie meta orkow zaklada minimum jeden oddzial trolli.
Formacja niee jest zalezna od oddzialu a od przeciwnika
Manglery wystawiac
Fanatycy moga grac jako ofens i defens, znow wszystko zalezy od przeciwnika. I magii
Ale to ja jestem najchytrzejszy, najprzebieglejszy, najzłośliwszy, najgrubszy i najtrollszy
Rozkmiń to:
Unnamed2600 Pts - Orcs & Goblins Army
8 Trolls @ 280.0 Pts
8 Trolls @ 280.0 Pts
30 Squig Herd @ 300.0 Pts
20 Night Goblin Herders @ [60.0] Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Snotling Pump Wagon @ 55.0 Pts
1 Snotling Pump Wagon @ 55.0 Pts
37 Night Goblins @ 239.0 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [10.0] Pts
2 Fanatic @ [50.0] Pts
36 Night Goblins @ 261.0 Pts
Netters; Shortbow; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [10.0] Pts
3 Fanatic @ [75.0] Pts
10 Forest Goblin Spider Riders @ 150.0 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
1 Night Goblin Great Shaman @ 240.0 Pts
Magic Level 4; Little Waagh
Power Stone [20.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Night Goblin Big Boss @ 74.0 Pts
Light Armour; Shield; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]
1 Goblin Warboss @ 165.0 Pts
General
Crown of Command [35.0]
Glitering Scales [25.0]
Fencer's Blades [35.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Night Goblin Shaman @ 110.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Night Goblin Shaman @ 100.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Channeling Staff [15.0]
1 Night Goblin Big Boss @ 79.0 Pts
Light Armour; Shield
Obsidian Lodestone [45.0]
Models in Army: 161
Total Army Cost: 2598.0
Muahahahahaha
Grając tą rozpiską nalezy żreć pączki, w ofierze Gorkowi i Morkowi
(Bardziej Morkowi, gdyż jest cunnin'& brutal, kiedy Gork jest brutal&cuninn' )
Pozdrawiam
Ps: challenge anyone?
Rozkmiń to:
Unnamed2600 Pts - Orcs & Goblins Army
8 Trolls @ 280.0 Pts
8 Trolls @ 280.0 Pts
30 Squig Herd @ 300.0 Pts
20 Night Goblin Herders @ [60.0] Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Snotling Pump Wagon @ 55.0 Pts
1 Snotling Pump Wagon @ 55.0 Pts
37 Night Goblins @ 239.0 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [10.0] Pts
2 Fanatic @ [50.0] Pts
36 Night Goblins @ 261.0 Pts
Netters; Shortbow; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [10.0] Pts
3 Fanatic @ [75.0] Pts
10 Forest Goblin Spider Riders @ 150.0 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
1 Night Goblin Great Shaman @ 240.0 Pts
Magic Level 4; Little Waagh
Power Stone [20.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Night Goblin Big Boss @ 74.0 Pts
Light Armour; Shield; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]
1 Goblin Warboss @ 165.0 Pts
General
Crown of Command [35.0]
Glitering Scales [25.0]
Fencer's Blades [35.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Night Goblin Shaman @ 110.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Night Goblin Shaman @ 100.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Channeling Staff [15.0]
1 Night Goblin Big Boss @ 79.0 Pts
Light Armour; Shield
Obsidian Lodestone [45.0]
Models in Army: 161
Total Army Cost: 2598.0
Muahahahahaha
Grając tą rozpiską nalezy żreć pączki, w ofierze Gorkowi i Morkowi
Pozdrawiam
Ps: challenge anyone?
-
paulinka17
- Kretozord
- Posty: 1758
Mocna rozpiska, ale dupy nie urywa. Chwilowo najwiecej do powiedzenia ma Ataman Aron Co Nie Przegrał Bitwy Odfhuj.
Za słabą masz magię, ale kombat srogi. MR nie działa na doom and darkness i zero z heavena.
Za słabą masz magię, ale kombat srogi. MR nie działa na doom and darkness i zero z heavena.
-
paulinka17
- Kretozord
- Posty: 1758
O trole upomnij sie bliżej turnieju, zobaczę czy i kto od nas pojedzie.
Ja olalem grzyby (mam zwykłego great goblina), ale może do nich wrócę. Rozpiske mam minimalnie inną - duże łaa sie przydaje.
Ja olalem grzyby (mam zwykłego great goblina), ale może do nich wrócę. Rozpiske mam minimalnie inną - duże łaa sie przydaje.
Dzięki za pierwsze sugestie oby tak dalej
Ok A jak widzicie temat, chukk w ilościach hurtowych (6 sztuk) dają radę czy szkoda punktów i lepiej za ten koszt oddział trolli wystawić?
@loko dzięki wielkie za pierwszy rzeczowy komentarz
@Fluffy rozpiska arcyciekawa, a dodałbyś parę slow komentarza jak chciałbyś wykorzystać poszczególne jednostki jak to cudo rozstawić, jaki potencjalny plan bitwy taką rozpą ? (wiem brzmi noobowsko ale chcę poznać wasze opinie - poza tym w tym momencie czuję się znowu noobem
)
Ok A jak widzicie temat, chukk w ilościach hurtowych (6 sztuk) dają radę czy szkoda punktów i lepiej za ten koszt oddział trolli wystawić?
@Aron mógłbyś rozwinąć temat?Formacja niee jest zalezna od oddzialu a od przeciwnika
@Aron druga sprawa jak tym grać ? ( dla mnie to coś zupełnie nowego, wygląda jak trochę większy fanatyk)Manglery wystawiac
@loko dzięki wielkie za pierwszy rzeczowy komentarz
@Fluffy rozpiska arcyciekawa, a dodałbyś parę slow komentarza jak chciałbyś wykorzystać poszczególne jednostki jak to cudo rozstawić, jaki potencjalny plan bitwy taką rozpą ? (wiem brzmi noobowsko ale chcę poznać wasze opinie - poza tym w tym momencie czuję się znowu noobem
-
paulinka17
- Kretozord
- Posty: 1758
Savage mogą iść po pięciu z przodu. Grasz tak na bretke, woch, skaveny i kilka innych armii. Poza tym jak masz wąski front to łatwiej ogarnąć liderke.
Manglerami grasz z pomysłem - jak w szachach, kilka ruchów do przodu. Z nimi jest to szczególnie ważne bo ruszają sie po szarzach ale przed zwykłym ruchem więc nie możesz ich poblokowac. No i niech mają jakieś zadanie a nie giną w pierwszej turze.
Wystawiaj wszystko co Ci sie podoba tylko pamiętaj po co to robisz. Źle użyte trole są gorsze od dobrze użytych czuk. Zdarzało mi sie wystawiać na turniejach hopperow bo miałem pomysł żeby teleportowac nimi manglera. Wystawialem czukę bo chciałem ja teleportowac na bok kawalerii, itd, itp. Giant tez może sie przydać. W środowisku warszawskim znana jest legenda o giętej rozpisce na dwóch wywernach - klucz w tym jak to skombować.
Rozpiska Fluffiego działa bardzo prosto - zabija wszystko w kombacie. Do tego jak nie rzuci 3 razy pod rząd jedynki na grzyba to ma jeszcze mocną magię. Jest tez w większości odporny na paniki.
Manglerami grasz z pomysłem - jak w szachach, kilka ruchów do przodu. Z nimi jest to szczególnie ważne bo ruszają sie po szarzach ale przed zwykłym ruchem więc nie możesz ich poblokowac. No i niech mają jakieś zadanie a nie giną w pierwszej turze.
Wystawiaj wszystko co Ci sie podoba tylko pamiętaj po co to robisz. Źle użyte trole są gorsze od dobrze użytych czuk. Zdarzało mi sie wystawiać na turniejach hopperow bo miałem pomysł żeby teleportowac nimi manglera. Wystawialem czukę bo chciałem ja teleportowac na bok kawalerii, itd, itp. Giant tez może sie przydać. W środowisku warszawskim znana jest legenda o giętej rozpisce na dwóch wywernach - klucz w tym jak to skombować.
Rozpiska Fluffiego działa bardzo prosto - zabija wszystko w kombacie. Do tego jak nie rzuci 3 razy pod rząd jedynki na grzyba to ma jeszcze mocną magię. Jest tez w większości odporny na paniki.
Jeszcze dodam, że trzeba dążyć do oflankowania przeciwnika, i kulać 0 z małego Waaagh, wtedy już jesteśmy w domuRozpiska Fluffiego działa bardzo prosto - zabija wszystko w kombacie. Do tego jak nie rzuci 3 razy pod rząd jedynki na grzyba to ma jeszcze mocną magię. Jest tez w większości odporny na paniki
-
paulinka17
- Kretozord
- Posty: 1758
"0" z małego łaa to jedyna przegieta rzecz w naszym booku. Dodalbym jeszcze czanele na 4+ ale są dość drogie.
Jak jakiś nowy rulepack odblokuje channele z limitu "dorobionych" ekstra kości
, to wracam do koncepcji pajonka. ~+3 kości w każdej fazie dają obłędną dominację, można praktycznie zastopować magię przeciwnika. Co ma sporo sensu - nasza armia jest bardzo wrażliwa na vortexy, i, de facto, pociski (manglery, pumpy, śmietnik).
Pozdrawiam
Ps: no zasięg słaby, ale co poradzić. I tak jest to lepsze niż cokolwiek oferowane rpzez duże Waagh (zupełnie nie jestem przekonany do tego lora, rzadko daje się coś konstruktywnego zrobić, a kosztuje w pizdu)
Pozdrawiam
Ps: no zasięg słaby, ale co poradzić. I tak jest to lepsze niż cokolwiek oferowane rpzez duże Waagh (zupełnie nie jestem przekonany do tego lora, rzadko daje się coś konstruktywnego zrobić, a kosztuje w pizdu)
Ok, teraz inne pytanko, jak rozumiem żeby dwa oddziały dotknięte Animozją będą ze sobą walczyć jeśli stoją od siebie bliżej niż 12 cali. Jeżeli takie oddziały stoją dalej to jedyne co im grozi (mowa w dalszym ciągu o animozji) to szarża na wroga albo stanie w miejscu, dobrze rozumiem ? (Swoją drogą pamiętam czasy gdy animozja dotyczyła demonów różnych bogów chaosu, to było piękne )
Jednym słowem żeby się ustrzec przed animozją dobrze jest takie oddziały rozstawić tak by zabezpieczały flanki (np przy standardowej rozpie (SO + NG) - NG chronią flankę armii (np maszyny ) a z drugiej strony stoją sobie SO których animozja nie dotyczy bo mają BO, i dzięki temu że NG są daleko to z nimi się też nie pobiją, rozumiem też że dobrze w takim wypadku mieć oddział trolli, które stoją sobie z boku SO - są blisko generała więc Stupidity mogą testować na jego Ld a w razie czego wlezą w bok oddziału który będzie walczył z SO albo ochronią SO przed oflankowaniem. (no przynajmniej tak to wygląda w teorii) . A jak to wygląda w praktyce ?? Czy jako ochrona przed oflankowaniem sprawdzają się inne jednostki (nie podatne na animozje) np. Manglery albo Arachnarok albo pojedyncze maszyny, np wspomniane chuki (stojąca samotnie chuka z boku oddziału) ?
@Fluffy, Jak wystawiałbyś taką armię, wszyscy bohaterowie do jednego klocka NG z trollami na flankach ??
Panowie praktycy nie dajcie się prosić
Jednym słowem żeby się ustrzec przed animozją dobrze jest takie oddziały rozstawić tak by zabezpieczały flanki (np przy standardowej rozpie (SO + NG) - NG chronią flankę armii (np maszyny ) a z drugiej strony stoją sobie SO których animozja nie dotyczy bo mają BO, i dzięki temu że NG są daleko to z nimi się też nie pobiją, rozumiem też że dobrze w takim wypadku mieć oddział trolli, które stoją sobie z boku SO - są blisko generała więc Stupidity mogą testować na jego Ld a w razie czego wlezą w bok oddziału który będzie walczył z SO albo ochronią SO przed oflankowaniem. (no przynajmniej tak to wygląda w teorii) . A jak to wygląda w praktyce ?? Czy jako ochrona przed oflankowaniem sprawdzają się inne jednostki (nie podatne na animozje) np. Manglery albo Arachnarok albo pojedyncze maszyny, np wspomniane chuki (stojąca samotnie chuka z boku oddziału) ?
@Fluffy, Jak wystawiałbyś taką armię, wszyscy bohaterowie do jednego klocka NG z trollami na flankach ??
Panowie praktycy nie dajcie się prosić
A jeżeli NG mają BSB z np Spider banner (albo jak to zrobił @Fluffy z Standard of Discipline), to wystarczy żeby same stały w otoczeniu jakiś modeli nie podatnych na Animozje ?Grolshek pisze:Jak NG są na flance poza liderką gienia i przrzutem bsb-ka to dostają panikę i wylatują za stół. Koniec.
bsb potrzebny jest przy trollach i gienku ale niekoniecznie w ich odziale. daj do tych ng lorda gobilna za 60 pkt i jeszcze dwurak wchodzi to bedziesz miał 8 ld i 4 ataki z siłą 6 , może nawet zdąży je zadać. ja na przykład olewam animozje bedzie to bedzie trudno, nie wsadzam black orka nigdzie i da się grać. gram na 4 odziałach testujących się co ture.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Odginanie szarży to ułożenie jakiegoś oddziału lub postaci w sposób taki, że przeciwnik pokusi się o szarżę na to (lub zmusi go to do szraży w przypadku frenzy). Możemy zadeklarować flee lub też przyjąć szarżę (jeśli się opłaca). Przeciwnik wykonuje szarżę i ustawia się w sposób korzystny dla nas (tak, że możemy go zaszarżować innym oddziałem np. od boku lub tyłu)Borss pisze:Krótkie pytanko, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić terminy: odginaczki i odginanie ? Przepraszam za noobowskie pytanie ale doprawdy nie mam pojęcia o co chodzi.
Z góry dzięki i sorki za ignorancję
A odginaczki to poprostu jednostki, które mogą nam posłużyć do odgięcia szarży.
Mniejwięcej rozumiesz? Wiem, że to tłumaczenie pozostawia sobie wiele do życzenia
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Odginanie to inaczej blokowanie szarzy wrogiej jednostki poprzez postawienie jej na drodze szarzy czegos, co jestesmy skłonni poswiecić. Takie jednostki to własnie odginaczki, zazwyczaj to jakies tanie i mobilne jednostki, typu szybka kawaleria, psy, sabretuski, orły.
W zależności od tego co chcesz osiągnac, możesz uzyć odginaczek, aby:
- wydłużyć drogę wrogiej jednostki do Twoich szeregów i opóźnić ewentualną szarżę - w tym celu podstawiasz odginaczkę pod pod sam "nos" i zamiast maszerowac lub deklarować długą szarżę, rywal musi zaszarzowac na odginaczkę, po czym co najwyżej moze się zreformowac lub wykonać overrun, o ile ten overrun w ogóle jest mu na rękę
- spróbowac uzyskać możliwośc zaszarżowania na flankę/tył odginanej jednostki - jesli po pokonaniu odginaczki rywal nie zda testu Ld na powstrzymanie pogoni/overruna, moze skonczyc w niekorzystnym połozeniu
- zapchnać odginaną jednostkę z obranego kursu (szczególnie w przypadku jednostek które muszą zawsze gonic i robić overrun) - podobnie jak punkt wyzej
- zadeklarowac ucieczkę i uniemożliwic marsz odginanemu regimentowi
Mówiąc najprościej, odginaczki to jednostki, które poświęcasz, aby nie dopuścić do starć, których nie chcesz, i sprowokować takie, których nie chce rywal.
Edit: Sokół był szybszy
W zależności od tego co chcesz osiągnac, możesz uzyć odginaczek, aby:
- wydłużyć drogę wrogiej jednostki do Twoich szeregów i opóźnić ewentualną szarżę - w tym celu podstawiasz odginaczkę pod pod sam "nos" i zamiast maszerowac lub deklarować długą szarżę, rywal musi zaszarzowac na odginaczkę, po czym co najwyżej moze się zreformowac lub wykonać overrun, o ile ten overrun w ogóle jest mu na rękę
- spróbowac uzyskać możliwośc zaszarżowania na flankę/tył odginanej jednostki - jesli po pokonaniu odginaczki rywal nie zda testu Ld na powstrzymanie pogoni/overruna, moze skonczyc w niekorzystnym połozeniu
- zapchnać odginaną jednostkę z obranego kursu (szczególnie w przypadku jednostek które muszą zawsze gonic i robić overrun) - podobnie jak punkt wyzej
- zadeklarowac ucieczkę i uniemożliwic marsz odginanemu regimentowi
Mówiąc najprościej, odginaczki to jednostki, które poświęcasz, aby nie dopuścić do starć, których nie chcesz, i sprowokować takie, których nie chce rywal.
Edit: Sokół był szybszy
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."



