PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: PKS - komentarze

Post autor: Gokish »

Przemcio nie zauważa, że ludzie mogli kupić Welfy dawno. A podręcznik słaby nie był na końcu 6ed i przez jakiś czas siódmej. Dębek dobrze to zauważył już dawno i wiele innych osób. Ze starych booków tylko ten WE nie miał jak się przystosować do nowej edycji. Dwarfy jakoś działają, Bretka radzi sobie całkiem nieźle na tym starym podręczniku a WE nie :). Więc Przemcio nie gadaj bzdur. Jak ktoś kupił 6/7 lat temu to nie mógł przewidzieć, że edycja da tak po dupie Leśniakom
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

WE dokopały na początku zasady 8 edycji. Reszta to jest dodatek. Bardzo dużo zmienił ostatni FAQ, zgodnie z którym nie można z KB ściągnąć kowboja na pegazie. Takie jednostki luzem zamiatają całą armię (albo wymuszają branie wszędzie championów, co pozwala jedynie odwlec chwilę śmierci i mieć nadzieję, że przez 6 tur przeciwnik nie dobierze się do skarbonki). A kowbojów klasy MC mają DE, imperium, breta, woch, orki, HE też mogą fajnych złożyć.

Do tego dochodzi specyfika tej edycji - losowe szarże, z jednej strony cholernie to utrudnia jakiekolwiek kombinowane szarże (kowboj na przód dojdzie, ale WD na bok już nie i się robi spory problem). Z drugiej strony, bez większych przeszkód można sobie w WE deklarować szarże na 9-10 i zmuszać gracza WE do tęgich rozkmin - wejdzie, czy nie. Wcześniej można było stać bezpiecznie poza zasięgiem, teraz bez ciągłego poświęcania odginaczek ciężko wejść na bliski zasięg łuków. Do tego dochodzi swobodne bieganie po lasach i nie blokowanie marszu. Zmiana zasad redirecta i możliwość reforma po złapaniu w stosunku do 7 edycji też swoje zrobiła. Moim zdaniem WE najbardziej ucierpiały przez zmianę zasad, a nie przez nowe kodeksy.
Nowe kodeksy to wisienka na torcie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Stały ward dla FS i dostęp do wszystkich lorów dla dużych magów plus dostęp do beasta, loren i lifea dla małych magów byłoby naprawdę fajne.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Co zmienia stały ward na FS? To pierdoła bez istotnego wpływu na rozgrywkę.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Jeśli mówisz o jedynej słusznej rozpisce WE, to faktycznie bez znaczenia. W chwili kiedy masz pomysł na coś nie najmocniejszego ale innego, to masz fajny bonus. No i taki drzewiec ze stałym wardem już może lepiej bić się z kowbojami.
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Tak czytam ten temat i nie wierzę co ja pacze. Serio chcecie wprowadzać tak głębokie ingerencje w zasady? Przecież to zaprzeczenie idei, na podstawie której miał być robiony PKS. Zresztą, nigdy czego ś takiego nie robiono, zawsze ograniczano jedynie zasady kompozycji, a nie poszczególnych jednostek. Mam nadzieję, że twórcy PKS nie biorą tych propozycji na serio. Równie dobrze można by napisać od nowa wszystkie AB, bo niby czemu nie?

Jestem zdecydowanie przeciwny wprowadzaniu w PKS ograniczeń innych innych, niż zasady kompozycji rozpiski.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Andrzej pisze:Jestem zdecydowanie przeciwny wprowadzaniu w PKS ograniczeń innych innych, niż zasady kompozycji rozpiski.
Znaczy, jesteś również za zdjęciem limitu kości w fazie magii i możliwością rzucania czarów z pierydliona kostek przez DE? To nie są zmiany zasad?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Danrakh pisze:
Andrzej pisze:Jestem zdecydowanie przeciwny wprowadzaniu w PKS ograniczeń innych innych, niż zasady kompozycji rozpiski.
Znaczy, jesteś również za zdjęciem limitu kości w fazie magii i możliwością rzucania czarów z pierydliona kostek przez DE? To nie są zmiany zasad?
Nie zmienia tylko je ogranicza. Rzucenie czaru z 4 kostek jest zgodne z oryginalnymi zasadami.
\/\

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Andrzej ... to są WE . Miej litość :roll:
Masz lepszy pomysł ja zrobić żeby był wogle sens zabierać WE na turniej na zasadach PKS ?
A nie jest to jakaś gigantyczna interwencja w AB (a przynajmniej nie większa niż zabranianie brania na lorda pedanta i korony czy ograniczenie kostek magi )
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No i co z tego? To może pozmieniamy zasady jeszcze kilku innym armiom? Bo też odstają od reszty.
Znaczy, jesteś również za zdjęciem limitu kości w fazie magii i możliwością rzucania czarów z pierydliona kostek przez DE? To nie są zmiany zasad?
Tak, uważam że powinni zdjąć te limity, jeśli wprowadziliby większe ograniczenia tych lorów na poziomie składania armii. Ale nawet o tym nie mówię, bo wiem, że to nie przejdzie.


Dla mnie zmienianie integralnych zasad jednostek jest po prostu niesmaczne. Kostki w magii jeszcze przełknę, bo ludziom się podoba i jest w sumie prost i ogólne. Ale jakieś wardy, zwiększanie statystyk? Może jeszcze ceny zmienimy. No bez jaj.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 11:25 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Jak juz ktoś napisał look outy od niektórych czarów to też ingerencja w zasady :wink:

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

I PKS idzie w dobrą stronę nwet jeśli chodzi o te LOS. Zdjeli LOS od transmutacji o ile dobrze pamiętam. Krok bliżej w stronę oryginalnych zasad.

Za to na zmienianie zasad jednostek nie wpadli nawet geniusze z AR :lol2:
Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 11:27 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Nie masz racji Andrzej
Narazie nawet Bestie nie odstają tak jak WE :roll:

BTW Jacek Wpadł na dobry pomysł
Wprowadźmy zasady terenów z 7 ed kiedy jeszcze coś robiły i miały znaczenie na stole a nie z dupy na 1 zabijają ci jednostki :|
A lasy powinny mieć imo zasadę że widać to co jest w lesie 9i ma się do tego - 1 do trafienia) ale nie widać tego co jest za lasem to tego normalnie spowalnia ruch o polowe chyba ze uciekasz szarżujesz albo jesteś skirmishem
Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 11:30 przez Eltharion, łącznie zmieniany 2 razy.
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Ok czy zatem zgode z zasadami są:
LoS od pewnych czarów nietemplatkowych, liczenie pkt za uciekające i 1/4, inny niż losowy wybór scenariusza, pomijanie magicznych terenów...
Ingerencja w zasady była zawsze. Pamiętam w BP powstał pakiet itemów dla orków, ogry chyba też coś dostały.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Skupmy się na konkretach, zamiast bzdurnej dyskusji, która nic nie zmienia.
Tak, zmieniamy zasady w każdym compscore.
Ale jednocześnie staramy się to minimalizować, żeby nie pisać nowej gry, żeby nie utrudnić gry nowym.

Trzeba wyczuć cienką linię. Trudne, ale do zrobienia.
A teraz skupmy się na rozwiązaniach, bo na razie to głównie ich brakuje.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 11:31 przez JaceK, łącznie zmieniany 1 raz.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Dębek pisze: inny niż losowy wybór scenariusza..
Przecież sa losowo wybierane na ETC:

Kod: Zaznacz cały

function pickRandomMap () {
 return 4;
}
:D
\/\

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Andrzej - ludzie z AR przy zasadzie master of corcerery demonów bardzo długo majstrowali zmieniając zasady z booka wiec słaby strzał
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

c4h10 pisze:

Kod: Zaznacz cały

function pickRandomMap () {
 return 4;
}
:D
Jaki hermet z broda :D

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Wiesz, nie wiem jak Ty Dębek, ale ja widzę istotną różnicę między liczeniem VP, wybieraniem scenariuszy czy zasad terenów, a zmianą zasad jednostek.

Podam przykład. W wielu grach internetowych jak W3, S2 lub CS wprowadza się zmiany w grze typu: robi się nowe turniejowe mapy, zmienia zasady ogólne gry jak drużyny, tryb gry czy wybór mapy. Ale jeszcze nigdy nie słyszałęm, żeby do jakiejś gry tego typu srodowisko postanowiło zrobić sobie moda i zmienić koszt jednostek, czas produkcji czy obrażenia broni. (tak, wiem, że są różne mody, jak WOG do H3 np.) I proszę o nie zasypywanie mnie teraz przykładami, gdzie był jakiś turniej z modem zmieniającym zasady. Chodzi mi o ogólne porównanie.

Zresztą, tu chodzi o ogólne wrażenie i stosunek ludzi do ograniczeń. Jestem pewien, że o ile mało kto ma problem z ograniczeniem ilości PD, liczenia VP czy wyboru scenariuszy, to dla wielu tak głęboka ingerencja w zasady, jak danie stałego WS, s4 lub co tam jeszcze ludzie wymyślą, będzie niedopuszczalna.

Andrzej - ludzie z AR przy zasadzie master of corcerery demonów bardzo długo majstrowali zmieniając zasady z booka wiec słaby strzał
Co uważam, za mega zły pomysł i głupotę. Ale cóż, bylo mineło.


Podsumowywując, bo faktycznie nie ma co dyskutować. Uważam, że takie zmiany jak proponujecie dla WE to mega słaby pomysł i zrazicie tym do całego PKSu wiele osób, w tym mnie. Ale róbcie, jak uważacie.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 11:40 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Andrzej pisze:
Podam przykład. W wielu grach internetowych jak W3, S2 lub CS wprowadza się zmiany w grze typu: robi się nowe turniejowe mapy, zmienia zasady ogólne gry jak drużyny, tryb gry czy wybór mapy. Ale jeszcze nigdy nie słyszałęm, żeby do jakiejś gry tego typu srodowisko postanowiło zrobić sobie moda i zmienić koszt jednostek, czas produkcji czy obrażenia broni.
Sa turnieje w WoGA który jak wiesz zmienia sporo w H3 ; p

Nie rozumiem tego przywiązania do open. trzeba ciąc, modulować i zmieniać wiele rzeczy żeby gra była bardziej turniejowa, dlatego ze GW jej pod turnieje nie tworzy i tyle. Jeżeli metal na we to odpowiedź to dac im metal, zadnej filozofii w tym nie widze głębszej
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ