
PKS - komentarze
Moderator: swieta_barbara
Re: PKS - komentarze
Przemcio nie zauważa, że ludzie mogli kupić Welfy dawno. A podręcznik słaby nie był na końcu 6ed i przez jakiś czas siódmej. Dębek dobrze to zauważył już dawno i wiele innych osób. Ze starych booków tylko ten WE nie miał jak się przystosować do nowej edycji. Dwarfy jakoś działają, Bretka radzi sobie całkiem nieźle na tym starym podręczniku a WE nie
. Więc Przemcio nie gadaj bzdur. Jak ktoś kupił 6/7 lat temu to nie mógł przewidzieć, że edycja da tak po dupie Leśniakom

LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW

Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych
WE dokopały na początku zasady 8 edycji. Reszta to jest dodatek. Bardzo dużo zmienił ostatni FAQ, zgodnie z którym nie można z KB ściągnąć kowboja na pegazie. Takie jednostki luzem zamiatają całą armię (albo wymuszają branie wszędzie championów, co pozwala jedynie odwlec chwilę śmierci i mieć nadzieję, że przez 6 tur przeciwnik nie dobierze się do skarbonki). A kowbojów klasy MC mają DE, imperium, breta, woch, orki, HE też mogą fajnych złożyć.
Do tego dochodzi specyfika tej edycji - losowe szarże, z jednej strony cholernie to utrudnia jakiekolwiek kombinowane szarże (kowboj na przód dojdzie, ale WD na bok już nie i się robi spory problem). Z drugiej strony, bez większych przeszkód można sobie w WE deklarować szarże na 9-10 i zmuszać gracza WE do tęgich rozkmin - wejdzie, czy nie. Wcześniej można było stać bezpiecznie poza zasięgiem, teraz bez ciągłego poświęcania odginaczek ciężko wejść na bliski zasięg łuków. Do tego dochodzi swobodne bieganie po lasach i nie blokowanie marszu. Zmiana zasad redirecta i możliwość reforma po złapaniu w stosunku do 7 edycji też swoje zrobiła. Moim zdaniem WE najbardziej ucierpiały przez zmianę zasad, a nie przez nowe kodeksy.
Nowe kodeksy to wisienka na torcie.
Do tego dochodzi specyfika tej edycji - losowe szarże, z jednej strony cholernie to utrudnia jakiekolwiek kombinowane szarże (kowboj na przód dojdzie, ale WD na bok już nie i się robi spory problem). Z drugiej strony, bez większych przeszkód można sobie w WE deklarować szarże na 9-10 i zmuszać gracza WE do tęgich rozkmin - wejdzie, czy nie. Wcześniej można było stać bezpiecznie poza zasięgiem, teraz bez ciągłego poświęcania odginaczek ciężko wejść na bliski zasięg łuków. Do tego dochodzi swobodne bieganie po lasach i nie blokowanie marszu. Zmiana zasad redirecta i możliwość reforma po złapaniu w stosunku do 7 edycji też swoje zrobiła. Moim zdaniem WE najbardziej ucierpiały przez zmianę zasad, a nie przez nowe kodeksy.
Nowe kodeksy to wisienka na torcie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Jeśli mówisz o jedynej słusznej rozpisce WE, to faktycznie bez znaczenia. W chwili kiedy masz pomysł na coś nie najmocniejszego ale innego, to masz fajny bonus. No i taki drzewiec ze stałym wardem już może lepiej bić się z kowbojami.
Tak czytam ten temat i nie wierzę co ja pacze. Serio chcecie wprowadzać tak głębokie ingerencje w zasady? Przecież to zaprzeczenie idei, na podstawie której miał być robiony PKS. Zresztą, nigdy czego ś takiego nie robiono, zawsze ograniczano jedynie zasady kompozycji, a nie poszczególnych jednostek. Mam nadzieję, że twórcy PKS nie biorą tych propozycji na serio. Równie dobrze można by napisać od nowa wszystkie AB, bo niby czemu nie?
Jestem zdecydowanie przeciwny wprowadzaniu w PKS ograniczeń innych innych, niż zasady kompozycji rozpiski.
Jestem zdecydowanie przeciwny wprowadzaniu w PKS ograniczeń innych innych, niż zasady kompozycji rozpiski.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Znaczy, jesteś również za zdjęciem limitu kości w fazie magii i możliwością rzucania czarów z pierydliona kostek przez DE? To nie są zmiany zasad?Andrzej pisze:Jestem zdecydowanie przeciwny wprowadzaniu w PKS ograniczeń innych innych, niż zasady kompozycji rozpiski.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
Nie zmienia tylko je ogranicza. Rzucenie czaru z 4 kostek jest zgodne z oryginalnymi zasadami.Danrakh pisze:Znaczy, jesteś również za zdjęciem limitu kości w fazie magii i możliwością rzucania czarów z pierydliona kostek przez DE? To nie są zmiany zasad?Andrzej pisze:Jestem zdecydowanie przeciwny wprowadzaniu w PKS ograniczeń innych innych, niż zasady kompozycji rozpiski.
\/\
Andrzej ... to są WE . Miej litość
Masz lepszy pomysł ja zrobić żeby był wogle sens zabierać WE na turniej na zasadach PKS ?
A nie jest to jakaś gigantyczna interwencja w AB (a przynajmniej nie większa niż zabranianie brania na lorda pedanta i korony czy ograniczenie kostek magi )

Masz lepszy pomysł ja zrobić żeby był wogle sens zabierać WE na turniej na zasadach PKS ?
A nie jest to jakaś gigantyczna interwencja w AB (a przynajmniej nie większa niż zabranianie brania na lorda pedanta i korony czy ograniczenie kostek magi )
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
No i co z tego? To może pozmieniamy zasady jeszcze kilku innym armiom? Bo też odstają od reszty.
Dla mnie zmienianie integralnych zasad jednostek jest po prostu niesmaczne. Kostki w magii jeszcze przełknę, bo ludziom się podoba i jest w sumie prost i ogólne. Ale jakieś wardy, zwiększanie statystyk? Może jeszcze ceny zmienimy. No bez jaj.
Tak, uważam że powinni zdjąć te limity, jeśli wprowadziliby większe ograniczenia tych lorów na poziomie składania armii. Ale nawet o tym nie mówię, bo wiem, że to nie przejdzie.Znaczy, jesteś również za zdjęciem limitu kości w fazie magii i możliwością rzucania czarów z pierydliona kostek przez DE? To nie są zmiany zasad?
Dla mnie zmienianie integralnych zasad jednostek jest po prostu niesmaczne. Kostki w magii jeszcze przełknę, bo ludziom się podoba i jest w sumie prost i ogólne. Ale jakieś wardy, zwiększanie statystyk? Może jeszcze ceny zmienimy. No bez jaj.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 11:25 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
Jak juz ktoś napisał look outy od niektórych czarów to też ingerencja w zasady 

I PKS idzie w dobrą stronę nwet jeśli chodzi o te LOS. Zdjeli LOS od transmutacji o ile dobrze pamiętam. Krok bliżej w stronę oryginalnych zasad.
Za to na zmienianie zasad jednostek nie wpadli nawet geniusze z AR
Za to na zmienianie zasad jednostek nie wpadli nawet geniusze z AR

Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 11:27 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Nie masz racji Andrzej
Narazie nawet Bestie nie odstają tak jak WE
BTW Jacek Wpadł na dobry pomysł
Wprowadźmy zasady terenów z 7 ed kiedy jeszcze coś robiły i miały znaczenie na stole a nie z dupy na 1 zabijają ci jednostki
A lasy powinny mieć imo zasadę że widać to co jest w lesie 9i ma się do tego - 1 do trafienia) ale nie widać tego co jest za lasem to tego normalnie spowalnia ruch o polowe chyba ze uciekasz szarżujesz albo jesteś skirmishem
Narazie nawet Bestie nie odstają tak jak WE

BTW Jacek Wpadł na dobry pomysł
Wprowadźmy zasady terenów z 7 ed kiedy jeszcze coś robiły i miały znaczenie na stole a nie z dupy na 1 zabijają ci jednostki

A lasy powinny mieć imo zasadę że widać to co jest w lesie 9i ma się do tego - 1 do trafienia) ale nie widać tego co jest za lasem to tego normalnie spowalnia ruch o polowe chyba ze uciekasz szarżujesz albo jesteś skirmishem
Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 11:30 przez Eltharion, łącznie zmieniany 2 razy.
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
Ok czy zatem zgode z zasadami są:
LoS od pewnych czarów nietemplatkowych, liczenie pkt za uciekające i 1/4, inny niż losowy wybór scenariusza, pomijanie magicznych terenów...
Ingerencja w zasady była zawsze. Pamiętam w BP powstał pakiet itemów dla orków, ogry chyba też coś dostały.
LoS od pewnych czarów nietemplatkowych, liczenie pkt za uciekające i 1/4, inny niż losowy wybór scenariusza, pomijanie magicznych terenów...
Ingerencja w zasady była zawsze. Pamiętam w BP powstał pakiet itemów dla orków, ogry chyba też coś dostały.

Skupmy się na konkretach, zamiast bzdurnej dyskusji, która nic nie zmienia.
Tak, zmieniamy zasady w każdym compscore.
Ale jednocześnie staramy się to minimalizować, żeby nie pisać nowej gry, żeby nie utrudnić gry nowym.
Trzeba wyczuć cienką linię. Trudne, ale do zrobienia.
A teraz skupmy się na rozwiązaniach, bo na razie to głównie ich brakuje.
Tak, zmieniamy zasady w każdym compscore.
Ale jednocześnie staramy się to minimalizować, żeby nie pisać nowej gry, żeby nie utrudnić gry nowym.
Trzeba wyczuć cienką linię. Trudne, ale do zrobienia.
A teraz skupmy się na rozwiązaniach, bo na razie to głównie ich brakuje.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 11:31 przez JaceK, łącznie zmieniany 1 raz.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami

Przecież sa losowo wybierane na ETC:Dębek pisze: inny niż losowy wybór scenariusza..
Kod: Zaznacz cały
function pickRandomMap () {
return 4;
}

\/\
Andrzej - ludzie z AR przy zasadzie master of corcerery demonów bardzo długo majstrowali zmieniając zasady z booka wiec słaby strzał
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Jaki hermet z brodac4h10 pisze:Kod: Zaznacz cały
function pickRandomMap () { return 4; }

Wiesz, nie wiem jak Ty Dębek, ale ja widzę istotną różnicę między liczeniem VP, wybieraniem scenariuszy czy zasad terenów, a zmianą zasad jednostek.
Podam przykład. W wielu grach internetowych jak W3, S2 lub CS wprowadza się zmiany w grze typu: robi się nowe turniejowe mapy, zmienia zasady ogólne gry jak drużyny, tryb gry czy wybór mapy. Ale jeszcze nigdy nie słyszałęm, żeby do jakiejś gry tego typu srodowisko postanowiło zrobić sobie moda i zmienić koszt jednostek, czas produkcji czy obrażenia broni. (tak, wiem, że są różne mody, jak WOG do H3 np.) I proszę o nie zasypywanie mnie teraz przykładami, gdzie był jakiś turniej z modem zmieniającym zasady. Chodzi mi o ogólne porównanie.
Zresztą, tu chodzi o ogólne wrażenie i stosunek ludzi do ograniczeń. Jestem pewien, że o ile mało kto ma problem z ograniczeniem ilości PD, liczenia VP czy wyboru scenariuszy, to dla wielu tak głęboka ingerencja w zasady, jak danie stałego WS, s4 lub co tam jeszcze ludzie wymyślą, będzie niedopuszczalna.
Podsumowywując, bo faktycznie nie ma co dyskutować. Uważam, że takie zmiany jak proponujecie dla WE to mega słaby pomysł i zrazicie tym do całego PKSu wiele osób, w tym mnie. Ale róbcie, jak uważacie.
Podam przykład. W wielu grach internetowych jak W3, S2 lub CS wprowadza się zmiany w grze typu: robi się nowe turniejowe mapy, zmienia zasady ogólne gry jak drużyny, tryb gry czy wybór mapy. Ale jeszcze nigdy nie słyszałęm, żeby do jakiejś gry tego typu srodowisko postanowiło zrobić sobie moda i zmienić koszt jednostek, czas produkcji czy obrażenia broni. (tak, wiem, że są różne mody, jak WOG do H3 np.) I proszę o nie zasypywanie mnie teraz przykładami, gdzie był jakiś turniej z modem zmieniającym zasady. Chodzi mi o ogólne porównanie.
Zresztą, tu chodzi o ogólne wrażenie i stosunek ludzi do ograniczeń. Jestem pewien, że o ile mało kto ma problem z ograniczeniem ilości PD, liczenia VP czy wyboru scenariuszy, to dla wielu tak głęboka ingerencja w zasady, jak danie stałego WS, s4 lub co tam jeszcze ludzie wymyślą, będzie niedopuszczalna.
Co uważam, za mega zły pomysł i głupotę. Ale cóż, bylo mineło.Andrzej - ludzie z AR przy zasadzie master of corcerery demonów bardzo długo majstrowali zmieniając zasady z booka wiec słaby strzał
Podsumowywując, bo faktycznie nie ma co dyskutować. Uważam, że takie zmiany jak proponujecie dla WE to mega słaby pomysł i zrazicie tym do całego PKSu wiele osób, w tym mnie. Ale róbcie, jak uważacie.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 11:40 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Sa turnieje w WoGA który jak wiesz zmienia sporo w H3 ; pAndrzej pisze:
Podam przykład. W wielu grach internetowych jak W3, S2 lub CS wprowadza się zmiany w grze typu: robi się nowe turniejowe mapy, zmienia zasady ogólne gry jak drużyny, tryb gry czy wybór mapy. Ale jeszcze nigdy nie słyszałęm, żeby do jakiejś gry tego typu srodowisko postanowiło zrobić sobie moda i zmienić koszt jednostek, czas produkcji czy obrażenia broni.
Nie rozumiem tego przywiązania do open. trzeba ciąc, modulować i zmieniać wiele rzeczy żeby gra była bardziej turniejowa, dlatego ze GW jej pod turnieje nie tworzy i tyle. Jeżeli metal na we to odpowiedź to dac im metal, zadnej filozofii w tym nie widze głębszej
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"