PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: PKS - komentarze

Post autor: Gokish »

Andrzej pisze:Wiesz, nie wiem jak Ty Dębek, ale ja widzę istotną różnicę między liczeniem VP, wybieraniem scenariuszy czy zasad terenów, a zmianą zasad jednostek.

Podam przykład. W wielu grach internetowych jak W3, S2 lub CS wprowadza się zmiany w grze typu: robi się nowe turniejowe mapy, zmienia zasady ogólne gry jak drużyny, tryb gry czy wybór mapy. Ale jeszcze nigdy nie słyszałęm, żeby do jakiejś gry tego typu srodowisko postanowiło zrobić sobie moda i zmienić koszt jednostek, czas produkcji czy obrażenia broni.

Zresztą, tu chodzi o ogólne wrażenie i stosunek ludzi do ograniczeń. Jestem pewien, że o ile mało kto ma problem z ograniczeniem ilości PD, liczenia VP czy wyboru scenariuszy, to dla wielu tak głęboka ingerencja w zasady, jak danie stałego WS, s4 lub co tam jeszcze ludzie wymyślą, będzie niedopuszczalna.

Andrzej - ludzie z AR przy zasadzie master of corcerery demonów bardzo długo majstrowali zmieniając zasady z booka wiec słaby strzał
Co uważam, za mega zły pomysł i głupotę. Ale cóż, bylo mineło.

Andrzeju powiem tak. Mega chujowy przykład. W grach internetowych jakbyś nie zauważył to producenci nie zapominają o danej rasie (W3, SC2) i są ciągłe aktualizacje/patche mające wyrównywać szanse i stworzyć jakiś balans. Czy widzisz coś takiego se strony GW? Powiedzmy sobie szczerze nie? Raz na kilka lat podręcznik i tyle.
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

co jest złego by zmienić zasady niemodyfikowanej od lat armii?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Widziałem, że tak będzei, więc 30s po napisanie postu dodałem ten zapisek :roll:
I proszę o nie zasypywanie mnie teraz przykładami, gdzie był jakiś turniej z modem zmieniającym zasady. Chodzi mi o ogólne porównanie.

Wiecie o co chodzi, więc może zamiast czepiania się za słówka i bawienie się w rzucanie przykładów, porozmawiamy o problemie?
Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 11:43 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Andrzej pisze:Podam przykład. W wielu grach internetowych jak W3, S2 lub CS wprowadza się zmiany w grze typu: robi się nowe turniejowe mapy, zmienia zasady ogólne gry jak drużyny, tryb gry czy wybór mapy. Ale jeszcze nigdy nie słyszałęm, żeby do jakiejś gry tego typu srodowisko postanowiło zrobić sobie moda i zmienić koszt jednostek, czas produkcji czy obrażenia broni.
Bo patche robi regularnie producent gry? Jak coś jest slabe, to sie wzmacnia, a za mocne sie nerfi.
Bo nie kupujesz armii za kupe hajsu i nie poświęcasz dziesiątek/setek godzin na malowanie, tylko wybierasz sobie dowolną opcję gratis jedym kliknięciem?

To są zupełnie inne realia, porównując je ośmieszasz swój tok rozumowania.


ps. szybcy jesteście ;]

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Haha, ok, czyli teraz skupicie się na tym, żeby wytykać mi błędy w porównaniu battla do gier internetowych, zamiast rozmawac o problemie :D

Dobra chłopaki, bawcie się tu sami, mi szkoda nerów i klawiatury. Moje stanowisko jest proste, jeśi chodzi o kwestie WE: nie dla zmian w zasadach typu WS czy s4 na łukach. Potraktujcie to jak apel czy też głos kogoś, kto rzadku dyskutuje w tym temaci i odzwya się jedynie, gdy go coś mocno zrazi lub zszokuje.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Andrzej pisze:
Wiecie o co chodzi, więc może zamiast czepiania się za słówka i bawienie się w rzucanie przykładów, porozmawiamy o problemie?
Z czapy wybacz Twój dopisek, bo przykłady wskazują że twoje generalne przemyślenie jest p oprostu błędne. Patche są de facto takimi modyfikacjami w zasadach jak PKS czy ETC Comp

No uciekaj uciekaj :D To jest dyskusja gdzie nazywasz problemem cos czego my za problem nie uwazamy. nikt Cie tu nie je, najwyżej wytyka błędy w rozumowaniu i tyle.

A ja np mam zdanie metal w WE i gramy. I tak sobie z naszymi zdaniami możemy pozostac ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

@Butan
Nawet jeżeli nazwiesz to "ograniczeniem" to efekt jest dokładnie taki sam jak przy zmianie brzmienia zasady, prawda? "Druchii Sorcery" z maks 5-4 kośćmi na czar to już nie jest "Druchii Sorcery" tylko "DE - You've Been Screwed".

@Andrzej
A, to przepraszam.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Danrakh pisze:@Butan
Nawet jeżeli nazwiesz to "ograniczeniem" to efekt jest dokładnie taki sam jak przy zmianie brzmienia zasady, prawda?
Fałsz. To jest zbanowanie a nie zmiana zasady.
\/\

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Nie gram obecnie w gry komputerowe, nie pamiętam nawet kiedy ostatni raz grałem, więc się nie wypowiadam w tej kwestii.
Wiesz, nie wiem jak Ty Dębek, ale ja widzę istotną różnicę między liczeniem VP, wybieraniem scenariuszy czy zasad terenów, a zmianą zasad jednostek.
Ja też widzę. Pierwsza służy wszystkim, druga, w omawianym przypadku, tylko graczom WE. Pierwsza przechodzi łatwiej, bo nie działa syndrom "psa ogrodnika".
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

JaceK pisze:Skupmy się na konkretach, zamiast bzdurnej dyskusji, która nic nie zmienia.
Tak, zmieniamy zasady w każdym compscore.
Ale jednocześnie staramy się to minimalizować, żeby nie pisać nowej gry, żeby nie utrudnić gry nowym.

Trzeba wyczuć cienką linię. Trudne, ale do zrobienia.
A teraz skupmy się na rozwiązaniach, bo na razie to głównie ich brakuje.
Ja proponuje:
Mały mag Beast Life
Duży mag (nie koniecznie wszystkie RB) ale metal i shadow skutecznie wzmacniaja WE

S4 na łuki i WSv 5+ - fajne ale mało wnoszące do gry w większości paringów, pomocne vs najmocniejsze kontry WE (Woch, Doch, Emp, Breta)

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Dajcie zapis że przeciwko WE wszystko ma sv nie większy niż 3+ z wykluczeniem bretki

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Dopisek o lorach, stałych wardach czy S4 na łukach to prosta rzecz. Jedna dwie linijki tekstu.
Komplikowanie liczenia VP, możliwość wyboru scenariusza (a jak nie gramy na scenariusze?), zmiana zasad terenów (ile osób będzie pamiętało, że przy grzez z WE tereny działają inaczej?) to moim zdaniem bardzo słabe opcje. Nadmierna komplikacja będąca jedynie pseudoukłonem w stronę ludzi, którzy są na "nie" zmianom zasad.

O tym, że mag WE losuje sobie czary z heaven dowiesz się przed bitwą i wszystko jest jasne. O tym, że dwllers WE jest lepszy, niż zwyczajny dowiesz się po śmierci kadry. Po co doprowadzać do takich sytuacji?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

Jankiel +1

Dajcie normalnego warda, S4 na bliskim i life & beast na małych plus heaven i shadow na dużych i gra muzyka.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Wszystkie lory na dużym magu - najprostsze i najlepsze rozwiazanie bez jakieś mega dużej interwencji w zasady :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

Eltharion pisze:Wszystkie lory na dużym magu - najprostsze i najlepsze rozwiazanie bez jakieś mega dużej interwencji w zasady :roll:
i najbardziej niepasujące do klimatu armii
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Morog pisze:
Eltharion pisze:Wszystkie lory na dużym magu - najprostsze i najlepsze rozwiazanie bez jakieś mega dużej interwencji w zasady :roll:
i najbardziej niepasujące do klimatu armii
to rzecz subiektywna - jeżeli Ci nie pasują a będą w opcjach to ich nie wybieraj.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

Morog pisze:
Eltharion pisze:Wszystkie lory na dużym magu - najprostsze i najlepsze rozwiazanie bez jakieś mega dużej interwencji w zasady :roll:
i najbardziej niepasujące do klimatu armii
A kto Cię zmusi brać jakiś nie klimatyczny lore? Możesz ale nie musisz ;)

Ale tak swoją drogą orkom też by się inne domeny przydały :D

Eltharion źle ogarnąłem i mi się pomyliło zdeka, sorry ;)
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

i krasnoludy powinny dostać możliwość wzięcia magii śmierci, tego im brakuje
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Pamiętajcie że sam lore nie rozwiązuje wszystkich problemów (1 miscast i wracamy do ery kamienia łupanego)

S4 na bliskim i ward w komplecie i jest naprawdę nieźle.

@Morog

Możesz już skończyć krucjatę, jak już dowiódł Jankiel niepoprawnie rozumianej, fluffowej poprawności.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, o 12:51 przez Laik, łącznie zmieniany 1 raz.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

a ja chciałbym zaproponować - wprowadzajmy po malutku zmiany w miarę potrzeby. Dajmy małym magom normalne lory, zobaczmy jak to działa i co jeszcze trzeba poprawić. może się okazać że branie 2x mały mag beast i duży life z dwellersami załatwia problem bretonii, trochę mniej chaosu i Imperium, ale kawa nadal schodZi ładnie. Nie będzie działąło - nie ma sprawy - wprowadzamy inną modyfikację. Moim zdaniem podstawowym problemem jest w PKS na tyle duża zmiana mety ( szczególnie przy ewentualnym nerfie deatha) że ciężko przewidzieć czym będzie się grało i z czym będziemy mieli problem. Bo co jeśli dostaniemy metal - super, ale nagle okazuje się że kawaleria niemal znika i zostają wielkie klce piechoty z ewentualnym wsparciem kawy MC i fastów. i co? nagle się okazuje że metal właściwie gówno daje, bo dwellersy lepiej zabijaja piechotę z siłą 3, choć mają wyżśzy casting. W ten sposób WE dostają boosta dostosowanego do potrzeb, a ludzie nie placzą że wprowadza się niewiadomo jakie zmiany
Obrazek

ODPOWIEDZ