Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Naviedzony »

czy zionięcie z Dragonhide banner jest magiczne?
Powiedziałbym, że nie jest na zasadzie analogii do Dark Elfickiego Dragon Egga. Magiczny jest banner i on daje zasadę "zionięcie", która już sama w sobie nie sprawia, że to zionięcie jest magiczne.

EDIT: Co do tego, czy rany z przedmiotów magicznych z sekcji Arcane to magiczne ataki, to powiedziałbym, że tak biorąc pod uwagę analogię do miscastów. Tam też nie ma ataków sensu stricto, a jednak FAQ klasyfikuje je jako magiczne ataki.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

JAk wygląda sprawa przy Wochowym przerzucie gał na warda, a OTS? Czy te zasady się jakoś anulują?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

kostkę przerzucasz 1 raz jak zawsze
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

czy potwory "depczą" maszyny?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Nie. Zasada stomp dziala na piechotę, warbeasty i swarmy.
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

Gokish pisze:Nie. Zasada stomp dziala na piechotę, warbeasty i swarmy.
i jak zwykle mam racje ;)
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Szypul »

Dwóch kowboi szarżuje w boki oddsziału. Czy jak oddział da flee na szarże jednego i przebiegnie za drugiego to drugi pali szarżę??


:oops: .---->......................... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: ....<-------.... :oops:


Czy jak na pierwszego oddział daje hold a na drugiego flee to ucieka przez pierwszego czy jakoś inaczej?

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Szypul pisze:Dwóch kowboi szarżuje w boki oddsziału. Czy jak oddział da flee na szarże jednego i przebiegnie za drugiego to drugi pali szarżę??

Czy jak na pierwszego oddział daje hold a na drugiego flee to ucieka przez pierwszego czy jakoś inaczej?
1) Jak przebiegnie za drugiego to przecież on nie może już zaszarżować bo nie ma tego oddziału w polu widzenia, więc nie ma czego palić. Reakcje na szarżę są natychmiastowe, więc nie możesz zadeklarować 2 szarż na raz i sprawdzić co się dzieje. Deklaracja, reakcja, deklaracja itd.

2) Jak daje hold to czeka na deklarację szarży drugiego, daje flee na tą szarżę, ucieka natychmiast od tego na kogo dał flee i wtedy kończysz szarżowanie modeli i sprawdzasz co się dzieje. Jeden spali szarżę bo oddział przebiegnie za niego a drugi może spróbować dogonić oddział.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Fuxiorr
Masakrator
Posty: 2737
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Fuxiorr »

Hej,
Mam 2 pytanka :
1. Co daje kropierz ?
2. Kopie na czarnych rycerzach daje 2 do sily w czasie szarzy ?
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

kropierz/barding to +1 armour save, jest w rule booku, zazwyczaj kawaleria ma przeciez 2+ save
kazda lanca daje +2S w szarzy, jest w rule booku
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Fuxiorr
Masakrator
Posty: 2737
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Fuxiorr »

misha pisze:kropierz/barding to +1 armour save, jest w rule booku, zazwyczaj kawaleria ma przeciez 2+ save
kazda lanca daje +2S w szarzy, jest w rule booku
Ok wlasnie znalazlem :oops: ale dzieki za pomoc :)
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy :)

Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Szypul »

FAZIK pisze:
Szypul pisze:Dwóch kowboi szarżuje w boki oddsziału. Czy jak oddział da flee na szarże jednego i przebiegnie za drugiego to drugi pali szarżę??

Czy jak na pierwszego oddział daje hold a na drugiego flee to ucieka przez pierwszego czy jakoś inaczej?
1) Jak przebiegnie za drugiego to przecież on nie może już zaszarżować bo nie ma tego oddziału w polu widzenia, więc nie ma czego palić. Reakcje na szarżę są natychmiastowe, więc nie możesz zadeklarować 2 szarż na raz i sprawdzić co się dzieje. Deklaracja, reakcja, deklaracja itd.

2) Jak daje hold to czeka na deklarację szarży drugiego, daje flee na tą szarżę, ucieka natychmiast od tego na kogo dał flee i wtedy kończysz szarżowanie modeli i sprawdzasz co się dzieje. Jeden spali szarżę bo oddział przebiegnie za niego a drugi może spróbować dogonić oddział.
ad 2) Nawet jak oddział jest na jego tyle i nie widzi oddziału w czasie przesuwania szarż?

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Szypul pisze:ad 2) Nawet jak oddział jest na jego tyle i nie widzi oddziału w czasie przesuwania szarż?
Zgodnie z RB 19 tak. Nie ma to jednak sensu :P. Nie miałem nigdy takiej sytuacji, może ktoś bardziej doświadczony się wypowie jak pali się szarże na oddział, który już nie jest w polu widzenia i znalazł się za plecami jednostki szarżującej?

Zawsze można rzucić K6 i losowo zdecydować co się stanie. Stoi w miejscu lub obraca się wokół własnej osi i pali szarżę o X".
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

tyrant rzuca challenge z drugiego szeregu ironów (z przodu jest CMD i slaughtermaster, który się styka z modelami) - czy w przypadku przyjęcia pojedynku (nie ma możliwości dostawienia mojego bohatera) tyrant może wejść za slaughtermastera do przodu ?
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Nie możesz wyjąć modeli z walki (chociaż ostatnio ktoś z LS napisał że można wyjmować bohaterów, bo zasady dotyczą tylko R&F), ale zawsze możesz się pojedynkować bez dostawienia do siebie modeli RB102 "Fighting a Challenge" jeśli takie dostawienie nie jest możliwe.
Life's a game with save and load features disabled.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ale nie jest możliwe bo?
masz długa hordę i bohater nie jest w B2B przyjmuje challenge, coś zabrania przestawienia sztandaru albo muzyka? poza CC? toż to nie ma wpływu, tylko champion i heros są unikatowi

zakaz wyjmowania modeli z walki jest opisany przy combat reformach, gdzie w pojedynku jest takie zdanie?
jesli nie ma, to powinno byc zgodne z zasadami zamienienie dowolnego modelu z przodu jednostki na przyjmującego pojedynek

zobacz np kreski, masz z przodu caly cmd group, przyjmujesz challeng bo mozesz i stawiasz herosa na przedzie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Jak widać po poście misha'y nie ma żadnych przeciwwskazań :D.
Dzięki za wytłumaczenie.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

misha pisze:ale nie jest możliwe bo?
masz długa hordę i bohater nie jest w B2B przyjmuje challenge, coś zabrania przestawienia sztandaru albo muzyka? poza CC? toż to nie ma wpływu, tylko champion i heros są unikatowi
Not true ;) Wczytaj się w zasady muzyka.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Model z OTS walczy w challengu, nie ma jak dostawić ze sobą pojedynkujących się modeli. OTS nie działa w tym momencie w pojedynku nie?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

RB 102. "Assume that models are in B2B contact"
Działa.

BTW to nie wiem jak mieli by w innym wypadku walczyć. Gdyby nie było B2B to by nie mogli wymienić ciosów bo aby walka wręcz miała miejsce musi być styk podstawek (nawet, tak jak w tym przypadku, wirtualny) ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Zablokowany