1350 DoW na Arenę

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

1350 DoW na Arenę

Post autor: Maciek P. »

Paymaster + koń, barding, h.armor, shield, lanca - 79 pkt
Wizard 1 lvl + 2 x DS - 110 pkt
Wizard 1 lvl + 2 x DS - 110 pkt
10 crossbowman - 80 pkt
10 crossbowman - 80 pkt
5 Light cav. (spears) - 60 pkt
7 Heavy cav. + FCG (z bardingami) - 192 pkt
5 Voland Venators - 195 pkt
10 Norse marauders + flail - 80 pkt
3 Ironguts + War Banner - 189 pkt
1 Maneater + brace of handguns - 90 pkt
Cannon - 85 pkt

Models: 58
Power Dices: 4
Dispel Dices: 4


Tak sobie zbalansowana armia. Myślę, że ma szanse powalczyć z każdym

4 DS i 4 DD dają odpowiednią ochronę magiczną na 2-3 tury, a że mamy czym uderzyć, w 3 turze powinniśmy być na wrogu.

Całkiem mocno strzelamy (20 kusz, cannon i handguny Maneatera)

Całkiem mocno bijemy (Ironguts z War Bannerem, 2 cięzkie jazdy z bohaterami, i jak się uda to Norse Marauders z 10A S5 jak wejdą w coś to trochę poszarpią)

Mamy się czym zastawiać (Lekka jazda i Maneater z stubbornem i sztandarem armii w okolicy...jak wejdzie w coś z boku, to na 2 tury to zablokuje)

Nad żadną armią nie mamy zdecydowanej przewagi, ale z każdą możemy powalczyć (including imperium na steam tanku, szczury na 3 magach, wampiry z Black Knightami i necrosami...tylko z WE będzie ciężko, ale kawalerie z dużym save powinny jakoś zawalczyć z driadami)

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

No więc od początku:
jak dla mnie 4DD i 4 scrolle to chyba za dużo. Z tego co wiem na arenie jest ograniczenie do 4lv magii, więc wydaje mi się, że jeden caddy by wystarczył. Na przykładzie wczorajszego turnieju na zasadach areny: trafiłem na 2 necrosów z boundem, ale w drugiej bitwie na caddiego generała i priesta +wizarda, jeden caddy w zupełności mi wystarczył.
A za punkty z tego caddiego wsadź capitana na pegazie z Pike of Remas. To Ci się może bardzo przydać.
Ja bym dopłacił 3 punkty i zamiast dawać 3 Irongutom Sztandar z Warbannerem, dałbym po prostu 4 Ironguta. Jak ci zginie jeden, to dwóch już raczej dużo nie zrobi... A tak zawsze ci zostanie 3, którzy mogą złamać piechotę... :wink:
Maneaterówi bym zmienił Handguny na Great Weapon... :)
Wywaliłbym norse maruderów, za nich zaoszczędziłbyś punkty na właśnie capitana na pegazie, jeszcze jednego volanda, dodatkowego ironguta.
Tak ja bym to widział :wink:
Bum...!

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Husiat pisze:No więc od początku:
jak dla mnie 4DD i 4 scrolle to chyba za dużo. Z tego co wiem na arenie jest ograniczenie do 4lv magii, więc wydaje mi się, że jeden caddy by wystarczył. Na przykładzie wczorajszego turnieju na zasadach areny: trafiłem na 2 necrosów z boundem, ale w drugiej bitwie na caddiego generała i priesta +wizarda, jeden caddy w zupełności mi wystarczył.
A za punkty z tego caddiego wsadź capitana na pegazie z Pike of Remas. To Ci się może bardzo przydać.
Lepiej za dużo, niż za mało :). Jak mam jednego caddiego, to jestem skazany na pożarcie ze szczurami na 3 magach. I tu nie ma dyskusji. Ani nie jestem specjalnie opancerzony, ani twardy, ani nie mam wysokiego Ld...daje sobie dwie tury. Z drugim caddym daje sobie 3 tury...a w trzeciej mogę już na nim być, i nie zejść z niego do końca :). w tym przypadku wolę postąpić zachowawczo...wytrącam atut w postaci magii wileu armiom, a sporo takich co na magii swą siłę opierają. A ponieważ mam czym uderzyć, kapitan potencjalnie mniej bitew mi wygra, niż drugi caddy.
Ja bym dopłacił 3 punkty i zamiast dawać 3 Irongutom Sztandar z Warbannerem, dałbym po prostu 4 Ironguta. Jak ci zginie jeden, to dwóch już raczej dużo nie zrobi... A tak zawsze ci zostanie 3, którzy mogą złamać piechotę... :wink:
To do rozważenia (choć cieżkie, bo rozpiska wymaksowana i ciężko o 3 pkt :). Ale weź pod uwagę, że: dodatkowy Irongut to 3 ataki z WS 3 czyli potencjalnie +3CR (baardzo potencjalne przez ten WS) a banner + war banner to PEWNE +2 CR. Zresztą plan jest: łapiemy coś na Maneatera, a potem walimy z Irongutów....3 się lepiej zmieści, łatwiej manewrować.
Maneaterówi bym zmienił Handguny na Great Weapon... :)
Jak mam model z T4 3W prawie bez save, który jak wyjdzie na część armii strzelających to od razu zginie, to przymajniej chce, żeby mógł odpalić z tych handgunów. A jak mu się uda strzelić 2-3 razy to miód (3+, 3+ bez save w lekką jazdę np.). Poza tym, jak wejdzie do CC, to ma 5A S5, które nie biją ostatnie. Na piechotę lepiej niż 4A S7 bijące ostatnie.
Pozatym, plan jest taki: chowam go za gorką, wychodzę i wale w ratlinga (3+, 3+, no save). Potem zginę, ale punktowo wymiana tylko trochę nieopłacalna, a taktycznie bardzo. Z dwurakiem się zesram a nic nie zrobie z połową armii.
Wywaliłbym norse maruderów, za nich zaoszczędziłbyś punkty na właśnie capitana na pegazie, jeszcze jednego volanda, dodatkowego ironguta.
Tak ja bym to widział :wink:
Mam generała z Ld7, więc armie dobrałem tak, by kluczowe oddziały miały Ld 8. Norse marauders są po to, żeby chronić magów przed jakimś głupim terrorem, czy strzałem z screaming skull catapult. Dodatkowo dają mi pewnośc, że coś do armi strzelającej dojdzie i nie spanikuje.
A poza tym, jak wejdą w jakiś strzelców/lekkie oddziały, albo w coś cieższego, co nieopatrznie napatoczylo się na Maneatera, to rozszarpią (frenzy - 10 ataków jak jestem w 2 szeregach (a nie muszę być:) ), WS4, flail - S5, I4). Poza tym, to oddział który mieli na proszek, jakieś upierdliwe flankujące slavey, czy gnoblary, czy zombie/szkielety.

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

hmm... jeśli upierasz się przy 4scrollach, to może jednak spróbować dać obu magom 2lvl? na turnieju trafisz na różne armie, mogą być i takie, które będą miały słaby magiczny defens. wiem, że to aż 70pkt, ale może być miłym dodatkiem do reszty. ale z drugiej strony - faktycznie ciężko cokolwiek wywalić by znależć na to punkty.

a propos Pike of Remas - przedmioty magiczne dla DoW są dopuszczone na turniejach?

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

GreatTaurus pisze:hmm... jeśli upierasz się przy 4scrollach, to może jednak spróbować dać obu magom 2lvl? na turnieju trafisz na różne armie, mogą być i takie, które będą miały słaby magiczny defens. wiem, że to aż 70pkt, ale może być miłym dodatkiem do reszty. ale z drugiej strony - faktycznie ciężko cokolwiek wywalić by znależć na to punkty.

a propos Pike of Remas - przedmioty magiczne dla DoW są dopuszczone na turniejach?
Kombinowałem z tymi 2-gimi levelami, ale to sie nie spłaci....
Mam 6 kości, muszę wylosować dobre czary, i mogę rzucić maksymalnie 3 czary na ture (3 kości + 2 kości + 1 kość) z czego 1-2 wyjdą. To dobre jak się ma dobre, tanie pierwsze czary i jakiś bound spell (np. magia nekromantyczna, albo DE z +1 to cast). Dla mnie wszystkie atrakcyjne 1-sze czary wychodzą na 5+. Poza tym, muszę się narażać magami (w tym generałem), żeby mieć zasięg.
Mając 4 kości rzucam D6 S4 (D6 S6 na undeady) dwa razy na ture, statystycznie zawsze mi wychodzi, i przeciwnik z jednym caddym jest bez scrolli w 3 turze albo zaczynam go kąsać (słabo, ale zawsze jakoś).
A tak..magowie to obrońcy, i mają powstrzymać magię wroga, a na to są wystarczająco dobrzy.

Przedmioty są dozwolone na niektórcy turniejach. Np na Bazyliszku (na Arenie pewnie też, ale to jest up to Rusinek)

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Mam dla ciebie dwie propozycje rozpisek:
Albo daejsz na obu magach 2lv, a na jednym zamiast scrolla Book of Mage, wtedy masz automatycznie 3 małe pociski na ture, każdy na dwóch kostkach. I to jest naprawdę mocne.
Albo daj jednego caddiego i capitana z piką na pegazie, wtedy bretka, vc i inne kawaleryjskie armie mają z tobą bardzo duże problemy.
A jak są ograniczenia do 4lv, to skavy nie moga mieć 3 elektryków :wink:
Jak amsz 2 irongutów z warbannerem, to oni już nie mają impactów. A trzech to +3 impacty z siłą 4 zazwyczaj. To lepsze niż +2 do CR na starcie. :wink:
Możesz zostawić tych maruderów, ale M4 może spowolnić twoją armię... :roll:
Bum...!

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Skaveny mogą mieć trzech elektryków... spytaj się Młodego...

Wolę 3 ironów z war bannerem niż 4 bez niego...

VC kawaleryjskie trochę lipnie wychodzą na te pkt. więc pika sprawdzałaby się tylko na Bretkę...

Awatar użytkownika
Crom
Chuck Norris
Posty: 430
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Crom »

nom, elektryk to 1poziomowy czarodziej, Hus :D

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

A przypadkiem jak mu się wykupi sprzęt to nie staje się 2lv magiem? :roll:
Bo inaczej ich nie widzę jak bez wyposażenia... 8)
Ale skoro tak się boisz magii to OK. Tylko że mówię Ci: na dwóch magów obowiązkowo 2 lv i na jednym książka, wtedy z automatu masz trzy małe pociski, a może być i tak że lepsze czary wylosujesz :wink:
Bum...!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Husiat pisze:A przypadkiem jak mu się wykupi sprzęt to nie staje się 2lv magiem? :roll:
Bo inaczej ich nie widzę jak bez wyposażenia... 8)
przykro mi, ze nie widzisz.... a jestes w stanie uwierzyc na slowo, ze ich widac?

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

1) dalbym 2lv magii i wspomógl je 2 power stonami albo choc jednym
2) maruderzy z flaimali ?? za 80p jest mnostwo do wystawienia - bynajmniej nie marudnych
np fast

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Shino pisze:
Husiat pisze:A przypadkiem jak mu się wykupi sprzęt to nie staje się 2lv magiem? :roll:
Bo inaczej ich nie widzę jak bez wyposażenia... 8)
przykro mi, ze nie widzisz.... a jestes w stanie uwierzyc na slowo, ze ich widac?
Weź Shino tak nie kozacz, bo się wszyscy zlękną.

Husiat: Daje 2lvl, 1 lvl, 1 lvl a tymi 1 lvlowcami nawala z tokenów (takie gorsze pół powerstony)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Tak wiem.
Ale wydaję mi się że 2x1lv +2lv to nie to samo co 3x2lv i że nie jest to już aż tak mocne. Nie grałem jeszcze ze skavenami na takiej elektrowni, ale skoro już mają zostać dwaj caddy, to chociaż daj im te 2lv książkę i 3 scrolle. Wtedy są mocni. :roll:
Wywal maruderów i wstaw za nich 4 ironguta, muzyka do nich, zdejmij z nich warbanner, volandów zwiększ o jednego lub dwóch, daj 2lv na magach.
Bum...!

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Maciek chyba Ci odpisal co mysli o Twoich pomyslach , wiec nie marudz i nie powtarzaj sie Husiat. Rozpa mi sie podoba przyznam szczerze. Ten maneater z handgunami to calkiem niezla opcja. 5 atakow s5 w walce wrecz tez slabe nie jest. Nie myslales zeby norsmenow zamienic na jeszcze jedna 10tke kusznikow ? Czy jednak boisz sie panik i chcesz miec tych caddych bezpiecznych? Szkoda , ze magowie nie maja 2 leveli ,ale rzeczywiscie widze , ze nie ma za co ich wstawic... Tak spojrzalem na koszt pktowy Volandow - moze za ich 5tke wstawic kolejna 10tke kawy? (wiem , ze volandzi maja sile 6 w szarzy i 1 atak wiecej volanda , ale za to masz dodatkowo 5 kawy)

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Ziemko pisze:(wiem , ze volandzi maja sile 6 w szarzy i 1 atak wiecej volanda , ale za to masz dodatkowo 5 kawy)
Voland ma w sumie 3A czyli 2A więcej. No i WSkę wyższą i T wyższe i 2W. ;)

IMO brak pike of remas, jeśli przedmioty są dopuszczone. No i te 4 scrolle to dość złudne zabezpieczenie, bo one się szybko kończą a z 4 DD ciężko się stopuje szczury.

Poza tym miła dość zbalansowana rozpiska. No i niepozorna.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Od championa ma 1 wiecej atak , bo kawa za 192 miala championa. 10 ciezkiej kawy z FCG w DoW kosztuje tylko 192 pkty?

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Ziemko pisze:Od championa ma 1 wiecej atak , bo kawa za 192 miala championa. 10 ciezkiej kawy z FCG w DoW kosztuje tylko 192 pkty?
19 za ludka +2 za barding na ludku. I 15 za muzyka/sztandar/championa.
W rozpie masz 192 za 7 z fcg i bardingiem 21*7+45=192. Mają wounda więcej i na tym kończą się zalety tej kawy, chociaż ja bym ani muzyka ani championa po takim koszcie nie brał. 10 ze sztandarem: 225. Tylko, że to nie żaden szał, a tacy volandzi to już elegancko biją.
Obrazek
Obrazek

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Ziemko pisze:Od championa ma 1 wiecej atak , bo kawa za 192 miala championa. 10 ciezkiej kawy z FCG w DoW kosztuje tylko 192 pkty?
To niestety jest 7 kawalerii w której już jest FCG (a nie 3 modele dodatkowo)

Za małe punkty, żeby nabijać +1CR 5 modelami z tyłu za ponad 20 pkt każdy. Ta kawaleria i tak ma kopa (umiarkowanego, ale przez nieelitarne jednostki wroga przebija się wszystkie) bo ma dodatkowe 2A S6 Paymastera i +1CR właśnie za niego. A jest ich 7, żeby za szybko Look-out-sir nie zniknął.

A Volandzi lepsi właśnie dzięki S6 - na Steam Tanka muszę mieć coś z duża siłą (z szarży zadają mu 1-3 rany, 1-3 rany działo, 1-3 rany Ironguci i jakoś leci).
Ten maneater z handgunami to calkiem niezla opcja. 5 atakow s5 w walce wrecz tez slabe nie jest
Prawie każdy klocek zatrzyma z przerzutem brejka. CO druga kawalerię jak wejdzie z boku. No, a jaki fajny w strzelaniu. W lekkie rzeczy 2 strzały 3+,3+ i efektywny zasięg 30". Magom nie wolno wychodzić z oddziałów, gdy on się czai z tyłu.
Nie myslales zeby norsmenow zamienic na jeszcze jedna 10tke kusznikow ? Czy jednak boisz sie panik i chcesz miec tych caddych bezpiecznych?
Właśnie, boje się o magów. Wiesz, byle Tunneling Team, byle salwa wroga (wystarczy zabic 3 modele z T3) i fruuu....mam wszystkie dispel scrolle za stołem. poza tym...ciężko ustawić 30 kuszników tak by efektywnie strzelali :)

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Ok jesli jest ich 7 to zdecydowanie Volandzi sa lepsza opcja. Odnosnie ustawienia kusznikow to wsyzstko zalezy od terenu , bo jak trafisz gorke to bez problemu da rade ich ustawic. Jednak ld 7 szalu nie robi , a odpornosc na psychologie w przypadku norsmenow sie przyda.

Mam nadzieje , ze zagrasz ta rozpa i pokazesz , ze DoW tez da rade wygrywac...

ODPOWIEDZ