Szybkie pytania

Jak "to" się robi? Tutaj uzyskasz odpowiedź.

Moderatorzy: Ziemko, Arbiter Elegancji

ODPOWIEDZ
wenanty
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198

Re: Szybkie pytania

Post autor: wenanty »

arti pisze:ilu milimetrowy plasticard nada się na podstawki pod makiety? lata temu bawiąc się w robienie makiet do lotra używałem kartonu, który po przyklejeniu piasku i pomalowaniu strasznie się odginał. a może jest jeszcze jakiś lepszy materiał?
Jeśli Twoje makiety będą miały większe rozmiary lub będą słusznie ciężkie, daruj sobie plasticard. Jeśli będą mniejsze i lżejsze, też daruj sobie plasticard ;). Skorzystaj ze zwykłej, przedpotopowej sklejki. Dużo tańsza, w różnych grubościach (więc wybierzesz bez problemów zapewniającą odpowiednią sztywność), łatwa do obróbki (co z kolei pozwoli na bezproblemowe zeszlifowanie i zaokrąglenie krawędzi). Przy małych elementach makiety wystarczającą sztywność i przy okazji zadowalająco małą grubość mają zużyte płyty CD - tutaj tylko ograniczenie wielkości jest problemem.

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lechu »

A plasticard albo styrodur możesz dać na podstawkę, żeby coś dalej działać bo to materiał podatny na obróbkę ;)

rada
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108

Post autor: rada »

Czym rozwadniacie stare, naprawdę zaschnięte citadelki? Mam tego całe pudło, wracam do malowania a nie chce wydawać mnóstwa monet na farbki, które już mam (no, może nie w najlepszym stanie, ale może się coś z nimi uda zrobić :D). Słyszałem, że dodawanie płynu do mycia naczyń może pomóc - próbował ktoś kiedyś coś takiego robić?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Jeśli farbka jest konsystencji gumy lub bardziej zaschnięta to nie da się jej naprawić.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

jak przyklejacie styrodur do podstawki? cyjanoakryle (superglue etc) go zżerają, połączenie nie jest najgorsze, ale na pewno jest jakiś lepszy sposób

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Ośmiorniczka nie powinna, albo po prostu wikol.

Khaine
Wałkarz
Posty: 58

Post autor: Khaine »

ośmiorniczki już nie produkują ;)

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Jak to :O? To muszę chyba oszczędniej z moją tubą :roll:

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

dobra, trzyma na poxipol :)

Morok

Post autor: Morok »

jak zrobić efekt sadzy na figurkach od dział i samych działach ?

Awatar użytkownika
DiabliQ
Mudżahedin
Posty: 299
Lokalizacja: Wschodnie kresy Sylvanii

Post autor: DiabliQ »

Ja mam z kolei takie pytanie, zacząłem robić makietę z użyciem gładzi gipsowej. Nałożyłem ją na dość grubej warstwie kartonu, ale boję się że z czasem zacznie pękać (w końcu gips do najbardziej sprężystych nie należy :mrgreen: ). Ma ktoś pomysł jak usztywnić całość od spodu?

PS Zdaję sobie sprawę, że całość bedzie ciężka ale to i tak na użytek domowy.


Que pisze:jak zrobić efekt sadzy na figurkach od dział i samych działach ?
Jakiś czas temu widziałem, że chyba Qc używał popiołu z kadzidełek jako pigmentu, myślę że jako sadza nada się równie dobrze ;)
Obrazek

Kasia
Wałkarz
Posty: 75

Post autor: Kasia »

Wydaje mi sie ze na gips to zmarnujesz ogromne ilosci fabry. Strasznie chlonie wszystko. Jesli chcesz cos niepekajacego tanim sposobem to paper mache.

Awatar użytkownika
Wojteq
Chuck Norris
Posty: 570
Lokalizacja: Radom/Kraków

Post autor: Wojteq »

Que pisze:jak zrobić efekt sadzy na figurkach od dział i samych działach ?
Nieźle wygląda też starty węgiel do rysowania.

Awatar użytkownika
DiabliQ
Mudżahedin
Posty: 299
Lokalizacja: Wschodnie kresy Sylvanii

Post autor: DiabliQ »

Kasia pisze:Wydaje mi sie ze na gips to zmarnujesz ogromne ilosci fabry. Strasznie chlonie wszystko. Jesli chcesz cos niepekajacego tanim sposobem to paper mache.
Dałem na gips porządną warstwę podkładu więc nie powinien już tak chłonąć, bardziej mi zależy na tym, żeby nie zaczął pekać po jakimś czasie od podnoszenia i kładzenia na stole :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
smiejagreg
Ciśnieniowiec
Posty: 7594

Post autor: smiejagreg »

Imho gips będzie Ci pękał z dwóch powodów - jak nim walniesz, bo jest kruchy, albo od zmian w wilgotności. Lubi chłonąć wilgoć i jak się to dzieje, to zwiększa swoją objętość, co prowadzi do pęknięć i złuszczeń. Zatem powinien mieć sucho i nie powinno się nim zbytnio tłuc. Wtedy może będzie ok...

Morok

Post autor: Morok »

jak że robię wykończeniówkę wystarczy że zagruntujesz unigruntem możesz też dać siatkę i zaciągnąć cekolem i wszystko będzie dobrze jak dasz siatkę to nie będzie pękać aż tak mocno

Awatar użytkownika
smiejagreg
Ciśnieniowiec
Posty: 7594

Post autor: smiejagreg »

Ale pod wpływem wilgoci będzie się łuszczyć...

Morok

Post autor: Morok »

jeżeli dasz grunt wysoko penetrujący nie ma szans

Awatar użytkownika
smiejagreg
Ciśnieniowiec
Posty: 7594

Post autor: smiejagreg »

Co do gipsu - pewnie masz rację, ale cekol będzie się łuszczył raczej #-o

Morok

Post autor: Morok »

właśnie nie cekol jest gładzią szpachlową do wyciągania nierówności na ścianach a gips to tak zwany tani zalepiacz dziur w ścianach :P lub podkład pod cekol jeżeli chcemy wyciągnąć nierówności. A tak wogle co kolega chce osiągnąć gibsując karton nie lepiej kupić sobie płytę k/g czyli karton gips :P

ODPOWIEDZ