Kozie Sukcesy i Porażki
Moderator: Dibo
Re: Kozie Sukcesy i Porażki
z moich doświadczeń to 206 jest dobry tylko na dwarfy
Na co? Na Gobliny? Zwykłe Ghule są w stanie go ściągnąć w 2 tury, a to nie jest wyczesana jednostka do combatu (z hordy 9 modeli deklaruje w niego w sumie 12 ataków, z czego 2 poisony + jeszcze z jedna rana na turę, Ty wardujesz połowę, razy dwie tury). Generalnie wiem, że jest to odporny gościu, ale to ma być mag czy klepacz? Bo jak coś jest do wszystkiego to i do dupy też...buniek pisze:Bo ja na przykład biegam combatowym generałem-magiem i jest git. WS10, ward na 4+, T5 i daję rade.
Mi też się skończył i wcale nie musiałem w to wciągać ani BSB, ani generała. Teraz jak stracę snajperkowca to jestem w plecy o maga 4lvl za 300, a nie maga za 300 + 100 generała + niższą liderkę na całej armii.buniek pisze:No i skończył się problem z zasięgiem snajperek
Żeby nie było - da się grać na bsb 206 (btw - wstawcie go kiedyś w bestigory przeciw WoCh - ale spier...ją od takiego klocka ), ale chyba jednak wszyscy bardziej się boją "strasznej rozpy Crusa", która jest jednak defensem i mocno polega na chronieniu generała i bsb.
to jest klepacz Wokrze, gra sie nim fajnie ; ) Dla niego kupilem sobie model smoka
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Na gobliny jest wybitnyNa co? Na Gobliny?
Dla mnie nasz lord mag to jest klepacz, jak już wspomniał Qc. Ja akurat biegam na nim z fencerkami i wardem, więc wcale nie jest go tak łatwo zamordować. Poza tym pomyka w beastigorach, a akurat bestigorami raczej nie szarżuję w ghule Oczywiście zdaje sobie sprawę iż istnieje wiele innych niebezpiecznych oddziałów i nie zawsze będę mógł wybierać szarże, ale prócz tego że to dobry klepacz to w dodatku nieźle czaruje, więc z powodzeniem może obniżyć ich potencjał bojowy. Poza tym spam miasm również robi swoje. Akurat Bestie muszą <chyba> opierać się na magii. Jedyne co mnie w nim boli to placki z miscastów, ale i na to jest sposób - rozsądne gospodarowanie kośćmi mocy.
A jak ta "straszna rozpa" mniej/więcej wygląda? Bo jakoś ciężko mi sobie wyobrazić defens armią bez strzelania i prawie bez ofensywnej magii...strasznej rozpy Crusa
ghule jak najbardziej moga szarzowac w bestigory, atakuja pierwsze maja poison, a jak sie nie daj Boze trafi im reroll to hit i to wound to juz nie fajnie, bo jest to zwykla corowa tania jednostka i ktora sciaga bestigory az milo
tez kiedys myslalem ze duzy sham z fencerem i wardem jest twardy dopoki nie zabil go w drugiej turze combatu grubyghul po poisonach nie wywardowanych^^
tez kiedys myslalem ze duzy sham z fencerem i wardem jest twardy dopoki nie zabil go w drugiej turze combatu grubyghul po poisonach nie wywardowanych^^
Warhammer to nie jest sport
Po dzisiejszej walce stwierdzam, ze minosy nie są aż tak nieopłacalne jak myślałem
Bitewka z vampirami 1250 pkt, 4 minosow z dwiema bronmi (fcg czemp z bronia ASF) wpadaja na kloc szkieletow (magiczny obelsik dawał im frenzy) wyrąbali ponad 30 w dwie tury tracąc dwa woundy, następnie zostały tylko zombie z vampirem, mieli na tą chwile po 7 ataków, czempion z 8 atakami wzial na challange vampa i zarąbał, ostatecznie masakrując legiony zombie do końca. Wiem że to nie są jacyś mocni przeciwnicy, ale do wybijania masy podstawowej piechoty są idealni
Bitewka z vampirami 1250 pkt, 4 minosow z dwiema bronmi (fcg czemp z bronia ASF) wpadaja na kloc szkieletow (magiczny obelsik dawał im frenzy) wyrąbali ponad 30 w dwie tury tracąc dwa woundy, następnie zostały tylko zombie z vampirem, mieli na tą chwile po 7 ataków, czempion z 8 atakami wzial na challange vampa i zarąbał, ostatecznie masakrując legiony zombie do końca. Wiem że to nie są jacyś mocni przeciwnicy, ale do wybijania masy podstawowej piechoty są idealni
ja dzis gralem na 2000pks na PKS taka rozpa z VC
Unnamed2000 Pts - Beastmen Army
1 Great Bray-Shaman @ 315.0 Pts
Magic Level 4; Braystaff
Talisman of Preservation [45.0]
Fencer's Blades [35.0]
1 Bray Shaman @ 100.0 Pts
Magic Level 1; Braystaff
Dispel Scroll [25.0]
1 Bray Shaman @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Braystaff
Channeling Staff [15.0]
1 Wargor @ 146.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Gnarled Hide [15.0]
Standard of Discipline [15.0]
34 Gor Herd @ 305.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Foe-Render @ [10.0] Pts
34 Gor Herd @ 305.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Foe-Render @ [10.0] Pts
28 Bestigor Herd @ 393.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
1 Gouge-horn @ [12.0] Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
1 Razorgors @ 55.0 Pts
1 Cygor @ 275.0 Pts
Models in Army: 111
Total Army Cost: 2094.0
bes HS wiec plus 100 pkt, wyszedl remis z 70pkt przewag dla mnie, bardzo przyjemnie sie tym gra, 3 trafienia w sam srodek 40szkieli cygora i 2 miss casty nekrosow w tych szkielach i cwiartka za oddzial siadla:P
Unnamed2000 Pts - Beastmen Army
1 Great Bray-Shaman @ 315.0 Pts
Magic Level 4; Braystaff
Talisman of Preservation [45.0]
Fencer's Blades [35.0]
1 Bray Shaman @ 100.0 Pts
Magic Level 1; Braystaff
Dispel Scroll [25.0]
1 Bray Shaman @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Braystaff
Channeling Staff [15.0]
1 Wargor @ 146.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Gnarled Hide [15.0]
Standard of Discipline [15.0]
34 Gor Herd @ 305.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Foe-Render @ [10.0] Pts
34 Gor Herd @ 305.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Foe-Render @ [10.0] Pts
28 Bestigor Herd @ 393.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
1 Gouge-horn @ [12.0] Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
1 Razorgors @ 55.0 Pts
1 Cygor @ 275.0 Pts
Models in Army: 111
Total Army Cost: 2094.0
bes HS wiec plus 100 pkt, wyszedl remis z 70pkt przewag dla mnie, bardzo przyjemnie sie tym gra, 3 trafienia w sam srodek 40szkieli cygora i 2 miss casty nekrosow w tych szkielach i cwiartka za oddzial siadla:P
Warhammer to nie jest sport
To że mogą szarżować na bestigory to ja wiem, tak samo jak to że ich sieką. Natomiast znając te dwa fakty staram się unikać bestigorami tego combatu, po prostu wolę żeby ghule walczyły z gorami i w tym celu używam odganiaczek i taktycznej przewagi w ilości wystawień. Jeśli wybierasz combaty, a przy tej ilości śmiecia jaką dysponujemy nie jest to trudne, to szaman jest naprawdę twardyghule jak najbardziej moga szarzowac w bestigory, atakuja pierwsze maja poison, a jak sie nie daj Boze trafi im reroll to hit i to wound to juz nie fajnie, bo jest to zwykla corowa tania jednostka i ktora sciaga bestigory az milo
Dziś zwalczyłem ze szczurasami na 2400 euro, rozpa jest w dziale rozpisek, w skrocie miałem:
beastlord ward 4+, duzy szaman ward 4+ ws10 i ze sztyletem, maly szaman z DS, bsb 206, gorebull z regenka, 50 gory, 41 besti z flamem, 2x5 harpii, 2x6 ungory, 2x rydwany i gorgon
przeciwnik: warlord z mieczykiem (10 S i reroll wardów), bsb, grey seer, elektrycy, asasyn, clanraty, 3 kloce slavow, horda monki z rerollem wszystkiego, horda stormverminów, aboma, 2x giant raty, latarka
Pierwsze co mnie zabolało to że nie posłuchałem Khumana i nie dałem loedowi chociaż potion of speed, bo ten wariat z mieczem to kat na bohaterów straszny. Ja zaczynałem.
1 tura wszystko idzie do przodu. Szczury sie cofają. Latarka wybucha. Abomka podchodzi.
2 tura znow trochę podchodzę, wszystkie postacie wskakują to gorów które są zdala od rzeznika z mieczem, stoją naprzeciw monków, besti naprzeciw stormverminow. Blokuje harpiami abomke, za nimi stoi gorebull zeby przyjac abome po overrunie. Szczury znów do tyłu, magia wiele mi nie robi, aboma robi overrun w gorebulla
3 tura na pomoc gorebullowi wpada rydwan od boku, gory od przodu (aboma dostawiła się do gorebulla tak zebym nie mógł jej minąć więc szarżowałem) przy odrobinie szczęścia udało mi się zmasakrować ją w pierwszej turze, overrun w kierunku monków. Zmieniła sie w swarma i zablokowała mi chariot, który potem w to wleciał i zniszczył. Magia dała dupy bo rzuciłem dwie pały. slavy blokują bestigory. Monki wpadają w gory, które na primal rzucają 2x1 niszcze monki, przeganiam za stół.
4 tura reform bestigorów mijam slavy idę w kierunku storverminów. Magią ich boostuje, gory idą w kierunku klocka z grey seerem. Naprzeciw stają im clanraty, seer ucieka do klocka slave'ów. W między czasie asasyn wpada w gorgone wraz ze slavami, potion +3 do S i potworek znika ze stołu. Rydwan blokuje dwie tury slavy, potem ucieka za stół.
5 i 6 tura Przeganiam clanraty, potem szarzuje w kloc grey seera, ten liczy ze malo ucieknie lecz wypada za stół. Storvermini i ostatnie slavy wpadają w bestigory, w ostateczności przeganiają i doganiają. Gorebull wpada w asasyna, wbija mu rane i dogania. Rydwan wpada w giant raty i mieli.
Straty u mnie:
Bestigory, 2x harpie, rydwan, gorgon, 6 ungorów
Straty przeciwnika:
grey seer, elektryk, asasyn, clanraty, 2x slavy, monki, aboma, giant raty,latarka
Ostatecznie wyszło 15:5 dla mnie. Nie ukrywam, że miałem trochę szczęścia. M. in. 2 razy miałem 2x1 na primal, w zasadzie zdawałem wszystkie liderki oprócz jednej która była na 3 Brakuje tu potiona +3 I u lorda i czegoś co mogłoby postraszyć pojedyncze postacie, jakieś pociski by się przydały. Gorgona się nie popisała, reszta bez zarzutu. Wynocha przeklęte szczury z naszych puszczy!!!!!
beastlord ward 4+, duzy szaman ward 4+ ws10 i ze sztyletem, maly szaman z DS, bsb 206, gorebull z regenka, 50 gory, 41 besti z flamem, 2x5 harpii, 2x6 ungory, 2x rydwany i gorgon
przeciwnik: warlord z mieczykiem (10 S i reroll wardów), bsb, grey seer, elektrycy, asasyn, clanraty, 3 kloce slavow, horda monki z rerollem wszystkiego, horda stormverminów, aboma, 2x giant raty, latarka
Pierwsze co mnie zabolało to że nie posłuchałem Khumana i nie dałem loedowi chociaż potion of speed, bo ten wariat z mieczem to kat na bohaterów straszny. Ja zaczynałem.
1 tura wszystko idzie do przodu. Szczury sie cofają. Latarka wybucha. Abomka podchodzi.
2 tura znow trochę podchodzę, wszystkie postacie wskakują to gorów które są zdala od rzeznika z mieczem, stoją naprzeciw monków, besti naprzeciw stormverminow. Blokuje harpiami abomke, za nimi stoi gorebull zeby przyjac abome po overrunie. Szczury znów do tyłu, magia wiele mi nie robi, aboma robi overrun w gorebulla
3 tura na pomoc gorebullowi wpada rydwan od boku, gory od przodu (aboma dostawiła się do gorebulla tak zebym nie mógł jej minąć więc szarżowałem) przy odrobinie szczęścia udało mi się zmasakrować ją w pierwszej turze, overrun w kierunku monków. Zmieniła sie w swarma i zablokowała mi chariot, który potem w to wleciał i zniszczył. Magia dała dupy bo rzuciłem dwie pały. slavy blokują bestigory. Monki wpadają w gory, które na primal rzucają 2x1 niszcze monki, przeganiam za stół.
4 tura reform bestigorów mijam slavy idę w kierunku storverminów. Magią ich boostuje, gory idą w kierunku klocka z grey seerem. Naprzeciw stają im clanraty, seer ucieka do klocka slave'ów. W między czasie asasyn wpada w gorgone wraz ze slavami, potion +3 do S i potworek znika ze stołu. Rydwan blokuje dwie tury slavy, potem ucieka za stół.
5 i 6 tura Przeganiam clanraty, potem szarzuje w kloc grey seera, ten liczy ze malo ucieknie lecz wypada za stół. Storvermini i ostatnie slavy wpadają w bestigory, w ostateczności przeganiają i doganiają. Gorebull wpada w asasyna, wbija mu rane i dogania. Rydwan wpada w giant raty i mieli.
Straty u mnie:
Bestigory, 2x harpie, rydwan, gorgon, 6 ungorów
Straty przeciwnika:
grey seer, elektryk, asasyn, clanraty, 2x slavy, monki, aboma, giant raty,latarka
Ostatecznie wyszło 15:5 dla mnie. Nie ukrywam, że miałem trochę szczęścia. M. in. 2 razy miałem 2x1 na primal, w zasadzie zdawałem wszystkie liderki oprócz jednej która była na 3 Brakuje tu potiona +3 I u lorda i czegoś co mogłoby postraszyć pojedyncze postacie, jakieś pociski by się przydały. Gorgona się nie popisała, reszta bez zarzutu. Wynocha przeklęte szczury z naszych puszczy!!!!!
Solo cos o tym wiewokrze pisze:Hm... To był duży fart: szczur ucieka 2d6+1 a Gorebull goniąc na 1d6 zaganiaMagnus pisze:Gorebull wpada w asasyna, wbija mu rane i dogania.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
mała relacja z DMP:Muuu... Homo-bos pisze:Doombull, potion of healing, dawn stone, ram horn helm, gnarled hide, heavy armour, biting blade, shield
Doombull, troll skin, sword of swift slaying, dragon bane gem, potion of fullhardiness
Gorebulle, talisman of preservation, battle standard bearer, graet weapon, heavy armour, charmed shield
Gorebull, armour of destiny, great weapon, shield
Bray-Shaman, two level of beast, stone of spite, dispel scroll, additional hand weapon
15x gor, full command grup, additional hand weapon
truskgor chariot
truskgor chariot
truskgor chariot
truskgor chariot
8x ungor, half-horn, drummer
8x ungor, half-horn, drummer
8x ungor, half-horn, drummer
8x ungor, half-horn, drummer
5x harpie, scout
5x harpie, scout
Cygor
Cygor
1 Shinox i jego TK: przyznaje że miałem farta w pierwszej turze mumiom nic nie wyszło, w drugiej też nie było lepiej, krówki poszły po swoje aż kości łamało i szukali szpiku, bo mięsa nie było 17 / 3... zakładałem że i 13 ale poszło lepiej
2. O&G miły koleżka z Oraldo : poszło bardzo ładnie wszystko idealnie po blokowane a manglery od razu unieszkodliwione wraz z fanatykami, klocek z 12 trolami wpadł do lasu na 4 byki z ungorami, raz zdał na oczy węża ( 2x 1 ), potem idealnie na 3, aż w końcu wymiotłem plebejstwo, rzucił golińskie słoneczko i spadł cygor z doombullem ( testowali S ), po podliczeniu wygrywałem 19, więc takim nie fartem nie przejąłem się za bardzo... a okazało się że goblińskie słońce zadaje W a nie ściąga model 20 / 0
3. Andrzej Andrzej: i nie HE tylko VC, 5 gra z tym ustrojstwem na nowym AB, strasznie mocna armia... i te krzyki w pizdu grubasy przytrzymałem puszeczką, i było pięknie, potem dojechałem, trzema pozostałymi bykami i je pozamiatałem, z overruna wpadłem w szkiele, wiele zabiłem w jego turze go dobiłem i finał akcji promocyjnej, 2 cygory spadły w tak absurdalny sposób że aż żal dupe ściska, pierwszy nie zdał stubborna na 8 z re-rollem, a drugi z 6 A dostał 4 W od grubasów... koniec końców 15 / 5
4. gracza wybrałem sam bo miałem do wyboru hadecję, ale chciałem protestować MT z Marian imperium : 3 armaty heaven / death, choć magia nie kluczyła i bym wygrał gdyby szarża na 5+ wyszła, ale niestety nie można mieć wszystkiego, wiem że można z tym grać i trzeba ryzykować bo i tak dostaje od takiej rozy w dupsko, ewentualnie granie na niezdarny remis, wolałem zaryzykować i poszło nie tak jak miało, 5+ na dwóch kosteczkach czasem jest nie osiągalne 0 / 20
ps.: Marian wymęczyłeś ale luz
5. O&G i nie pamiętam z kim, młody i uprzejmy, ale nie pamiętam przepraszam
bitewka jak to z orcami rzuty miały troszkę ponad statystykę i w tej armii to już wystarcza na wygraną + solidna gra młodego gracza... cygor zadał sobie 3 W hiter ... itp. szkoda oczów do czytania 0 / 20
52pk. liczyłem na 65, choć i tak uważam że pokazałem że takie rozpy mogą budzić potencjalne zagrożenie
pozdrawiam
ps.: 4 razy użyłem charmer shielda i maiłem 4 x 1
Proste ! Wiedziałem zę taka rozpiska ma potencjał .. a Garg sie ze mnie nabijał nikczemnik jeden, 4 krowy bez minosów i jest pogrom !
Dokładnie tak jak ma być - dochodzisz 20:0 nie dochodzisz 0:20 - uwielbiam takie granie, kwintesencja battla - jak wygrywać to pogromem jak przegrywać to do 0
Dokładnie tak jak ma być - dochodzisz 20:0 nie dochodzisz 0:20 - uwielbiam takie granie, kwintesencja battla - jak wygrywać to pogromem jak przegrywać to do 0
Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
minoski są za miękkie i można na nic CR nabić, a herosi turbo twardzi, i sami mogą wiele zdziałać, na pociski można im dać protekcję, a lordowie sam każdy wie co potrafią zdziałać
jak minoski to z 6S i shieldami albo AHW, z GW są za wolne a z 5S to za mało, jak pierdolnąć to pierdolnąć, a po drugie granie na wielkim klocku za miliard pkt. z frenzy = nigdzie nie dojdziesz by zdobyć sensowne pkt., taka jest prawda
jak ma się kilka franzy trudno rozdzielić odginaczki na kilka celi, i overrunujemi na 6d + i - jak wszystko
ps.: Ambush odsysa, najgorsza zasada tej armii nie da się na niej grać, nie da się nic przewidzieć, nie da się ustalić taktyki, można liczyć na farta, ale masz małe powodzenie na to wszystko, przez to ostatnią grę z O&G spierdoliłem, zresztą też z imerum 2x1 kulnełem w 3 turze... smutne ale ambush z RB rulezz
jak minoski to z 6S i shieldami albo AHW, z GW są za wolne a z 5S to za mało, jak pierdolnąć to pierdolnąć, a po drugie granie na wielkim klocku za miliard pkt. z frenzy = nigdzie nie dojdziesz by zdobyć sensowne pkt., taka jest prawda
jak ma się kilka franzy trudno rozdzielić odginaczki na kilka celi, i overrunujemi na 6d + i - jak wszystko
ps.: Ambush odsysa, najgorsza zasada tej armii nie da się na niej grać, nie da się nic przewidzieć, nie da się ustalić taktyki, można liczyć na farta, ale masz małe powodzenie na to wszystko, przez to ostatnią grę z O&G spierdoliłem, zresztą też z imerum 2x1 kulnełem w 3 turze... smutne ale ambush z RB rulezz
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
nie ma za co przepraszać cud że dopuścili me cygoro / gorgony bo praktycznie farby nie miałyDibo pisze:I sorry że rydwan był bez załogi, ale słyszałem że różne rzeczy dopuszczano więc chyba nie było problemu.
upomnij się o piwko na następnym masterze jak się będziemy widzieć, o wielki Centigorze
jak zawsze świetnieDibo pisze:Te Kumek a jak ci sie sprawdziły rydwany ?
nie wiem jak można na nie narzekać, co prawda 7M tylko ale można nimi robić schodki czy ubezpieczać jakąś flankę, dużo wystawienia więc wybieram tam gdzie Byki są najbardziej potrzebne, 3 rydwany harpie i gory trzymały grubasów VC ^^ można, 4S to mało tym bardziej jak PA nie padają ^^, i 5+SV na rydwanach, duża zaleta w armii bez SV, i mogą nabić dużo CR w CC
ta rozpiska nie jest 0-1 brew pozorom, jeszcze nie mam skilla grania na remis, to dlatego trochę takie wyniki, wolę zaryzykować
uwielbiam je... Crus był bardzo pozytywnie zaskoczony tą rozpiską ale powiedział że by wymienił rydwany na ungory klocki do ściągania steedfasta, ale z Bloodgreed trochę warto turę więcej w CC
każdy ma inną wizję Wojny!
Gratki !!
Usłyszałem nawet od jednego z przeciwników "Okej to ja nie atakuję w niego.." ponieważ chłopak siedział na CR6 więc z bazy było mi ciężko było to przebić, ale z ramhorn helm dawało radę:) i napój leczący jest Imba:)
P.S Mogłeś zgłosić się po Cygora, mam pomalowanego:D
Sam takiego używałem niedawno i byłem w szoku, pomijając fakt że może mieć problem z trafianiem w przeciwników, to jednak przy niewielkim farcie potrafi to nadrobić ilością ataków:)Doombull, potion of healing, dawn stone, ram horn helm, gnarled hide, heavy armour, biting blade, shield
Usłyszałem nawet od jednego z przeciwników "Okej to ja nie atakuję w niego.." ponieważ chłopak siedział na CR6 więc z bazy było mi ciężko było to przebić, ale z ramhorn helm dawało radę:) i napój leczący jest Imba:)
P.S Mogłeś zgłosić się po Cygora, mam pomalowanego:D