Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Paraszczak »

Szypul pisze:Nie rozumiem dlaczego unit 2 pegazów po wyjsciu magów miałby stawac sie skirmiszem latajacym. Imo są rank'n'file jak przed wyjsciem magów, czemu by mieli dostać zasadę flying cavalry? Pojedynczo mozesz sobie wylecieć, razem korzystają z kopyt.
Str 70 zasada Fly. (...)flying units consisting of more than one model have the Skirmisher special rule". Z magami R&F, po wyjściu magów - Skirmish.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Exalted hero z giftem burning body czyli flaming attacks na daemonic mouncie. Czy daemonic mount również ma flamingi czy nie ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

czy tam nie jest napisane przypadkiem, że to character ma zasade specjalna flamming attacks, a nie "model" ?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

misha pisze:czy tam nie jest napisane przypadkiem, że to character ma zasade specjalna flamming attacks, a nie "model" ?
"The character has the Flaming Attack special rule. "
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to skoro zasady specjalne nie przechodzą na mounty :) to daemonic misio nie ma flamingow
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Hexy przechodzące po maszynce biją na jaki T?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

masz AB? tam jest coś ala distributed as shooting, nie są to ataki w CC, więc załoga jest ignorowana :wink:
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Ab? A co to takiego :p
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Army book, względnie army builder. Jeden z podstawowych skrótów, które każdy powinien znać :wink:
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Działo musi widzied cel w który strzela – niedozwolone jest strzelanie w punkt przed „niewidzialnym” celem.
DP jest cal za chimerą. Działo nie widzi DP ale widzi chimerę i strzela do niej:

a) można strzelić normalnie bo cel strzału (chimera) jest widoczny. Jeśli strzał zabije chimerę może wpaść i zabić DP.
b) można strzelić normalnie bo cel strzału (chimera) jest widoczny. Jeśli strzał zabije chimerę zatrzymuje się i nie może trafić DP.
c) można strzelić w chimerę ale nie można zadeklarować strzału, który miałby szansę trafić DP. Czyli deklarujemy strzał na 20 cali przed końcem podstawki chimery (tym samym zmniejszając szanse jej trafienia).

Które z powyższych, panowie. I proszę z uzasadnieniem, a nie samo suche "bo tak".
Obrazek

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Hexy:
"If a unit of H moves through.....
That unit immediately suffers a S 5 hit per Hex that has passed through it, distributed as shooting attacks.."

Przyznam się ża ja cały czas mam wątpliwości czy jeśli coś jest "distributed as shooting" to jest shooting atakiem ze wszystkimi konsekwencjami.
Najbliżej byłbym interpretacji że to są ataki na T załogi bo przecież nie jest to ani shooting ani ranged attack a "distributed as shooting" odnosi się tu do tego kto jest trafiony w małych oddziałach z bohaterami.
Tak jest wg mojej opinii.


Rakso:
Nie przytoczę ci żadnych cytatów ale:
- nie można strzelać tak aby zoptymalizowana szansa trafienia była w coś czego się nie widzi i taki strzał podpada pod worst play;
- nie można strzelać tak aby była jakakolwiek (poza scatterką) szansa trafienia w nielegalny cel (np. będący w walce)

Tak więc wg mojej opinii:
jeżeli DP jest w walce to strzal z armaty:
- musi być tak poprowadzony aby nie miał szansy przy dowolnych wynikach kostek trafić DP. Inne zagranie jest nielegalne.
jeżeli DP nie jest w walce to strzał z armaty:
- musi być zadeklarowany na taką odległość jaka jest najbardziej prawdopodobna dla trafienia legalnego celu, jeżeli przestrzeli i trafi w DP - trudno
- jeżeli jest możliwe zachowanie optymalnego prawdopodobieństwa trafienia w chimerę prowadzą linię templatki z działa tak aby ominęła ona DP to gracz powinien tak zrobić. w przeciwnym wypadku podpada to pod worst play.

Powyższe sytuacje miałem kilkukrotnie na turniejach i sędziowałem tak jak wyżej.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

"Distributed as shooting" to nie są shooting attacks. To tylko sposób ich dystrybucji po oddziale.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Dokładnie. Impakty też są "Distributed as shooting" a nikt przecież nie powie, że rzeczy broniące przed CC nie działają na nie ( z pewnymi zapisanymi wyjątkami ).
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Rakso_The_Slayer pisze:
Działo musi widzied cel w który strzela – niedozwolone jest strzelanie w punkt przed „niewidzialnym” celem.
DP jest cal za chimerą. Działo nie widzi DP ale widzi chimerę i strzela do niej:

a) można strzelić normalnie bo cel strzału (chimera) jest widoczny. Jeśli strzał zabije chimerę może wpaść i zabić DP.
b) można strzelić normalnie bo cel strzału (chimera) jest widoczny. Jeśli strzał zabije chimerę zatrzymuje się i nie może trafić DP.
c) można strzelić w chimerę ale nie można zadeklarować strzału, który miałby szansę trafić DP. Czyli deklarujemy strzał na 20 cali przed końcem podstawki chimery (tym samym zmniejszając szanse jej trafienia).

Które z powyższych, panowie. I proszę z uzasadnieniem, a nie samo suche "bo tak".
a.

Ponieważ "b" jest niezgodne z zasadami strzelania z cannonów a c jest bzdurne (chimera to legalny cel więc nie ma powodów by nie deklarować tak by mieć największą szanase na trafienie go)
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

White Lion - grałem dokładnie tak samo. Po prostu chciałem rozwiać pewne wątpliwości. Dzięki.
Obrazek

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Niestety Rakso jak widzisz po wypowiedzi Arbitra spora część graczy jednak olewa to i strzela mierząc tak aby trafić cel którego nie widzi.

Przyznam że miałem kilka razy doczynienia z takimi przypadkami gdy grałem a nie sędziowałem ale z satysfakcją powiem że wydrukowane "worst play" oraz poproszenie sędziego i spokojne wytłumaczenie sytuacji za każdym razem pozwoliło mi postawić na swoim :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

White Lion pisze:Niestety Rakso jak widzisz po wypowiedzi Arbitra spora część graczy jednak olewa to i strzela mierząc tak aby trafić cel którego nie widzi.

Przyznam że miałem kilka razy doczynienia z takimi przypadkami gdy grałem a nie sędziowałem ale z satysfakcją powiem że wydrukowane "worst play" oraz poproszenie sędziego i spokojne wytłumaczenie sytuacji za każdym razem pozwoliło mi postawić na swoim :)
z drugiej strony, pod worsta może też podchodzić takie ustawianie chimery, żeby nie można było w nią strzelić :wink: to mi przypomina tuneliki strzeleckie z 6 edycji, tylko w odwrotną stronę :wink: bo niby dlaczego miałbym nie strzelić z cannona w chimerę deklarując 10 na końcu jej podstawki? to zazwyczaj jest najbardziej optymalny strzał, o którym możemy domniemywać, że nie strzelamy celowo w cel za nią...

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Ja bym grał dokładnie tak jak przy strzelaniu do swoich combat'ów. Czyli nie może być żadnej szansy że w taki combat trafisz.

W tym przypadku najbliżej jak może wpaść kula armatnia to 20,0000001" od DP. Czyli prawie C (prawie bo ważna jest podstawka DP a nie Chimery).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

to jeszcze jedno.

BSB WoCh na dysku zabija przeciwnika w challenge'u i zostaje zmieniony w DP.
DP przestaje być BSB.
Przeciwnik dostaje 100 VP za BSB?
Obrazek

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Odnośnie Hexów - właśnie dlatego o to pytałem; dystrybucja to dystrybucja. Znam zapisek w ab (podobnie jak wiem co ten skrót oznacza:P), i tutaj pojawiała się wątpliwość, chętnie wysłuchałbym odpowiedzi Shina albo innego Liddera.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Zablokowany