Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: misha »

orki mają podobny przedmiot (zbroję gorka D6 Impaktów), zasada impact hits nie określa czy postać musi być na piechotę, więc to raczej prosta sprawa :) nie będziesz miał o co się wykłócać w tej kwestii
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ślivek
Kretozord
Posty: 1674

Post autor: ślivek »

Shino pisze:nie zostaje zabity podczas cc, wiec punktow dodatkowych nie ma.
Chwila.
Bsb wchodzi do walki (close combat) w momencie skutecznego doszarżowania którejkolwiek ze stron walki. Jest w close combat. (Tak samo jak z reformem - zaistniała sytuacja oddziałów walczących więc można robić reform tak samo nie można w nich strzelać bo są w walce.) Mimo to za niego punktów nie będzie bo zginął poza close combat phase (ccp)- takie wyjaśnienie rozumiem, akceptuję (chociaż muszę doczytać jak to dokładnie w rulebooku jest zapisane z tym bsb w walce czy fazie walki...).

Z innej strony teraz:
Więc to jest kwestia fazy walki wręcz tak? jeśli jakaś umiejętność zadziała w fazie walki i zdejmie bsb (nie zwykły atak) to są za niego punkty? Czy bsb musi być związany walką w takim razie? Jeśli na przykład wybuchają slavy/squigi/mortis engine i te obrażenia (które dzieją się w close combat phase) zdejmą bsb to są za niego punkty? a jak nie jest w walce to też?
Czy też chodzi nam tylko o cca (close combat attacks)? wtedy nie mamy punktów za bsb zdjętego przez wyżej wspomniany wybuch jakiejś jednostki ale też nie ma za impact hits czy stompy więc wydaje mi się to naciągane.

Edit:
W ogóle to jest mocny temat:
Większość graczy chyba domyślnie gra że punkty są za bsb który zginął w walce i w fazie walki ale nie wiem czy usankcjonowane jest tutaj wyszczególnianie że to musi być w fazie walki.
Ponadto jak już uznamy że nawet w fazie walki ma zginąć i samemu być w walce (a nie stojąc obok) to czy jak jest w walce obok która jeszcze się nie rozegrała a obok niego rozegraliśmy walkę w wyniku której oddział jakiś wybuchł i zdjął bsb to czy wtedy są punkty?
Jeśli zaś jest w jednej walce rzecz wybuchająca, bsb i jeszcze jakiś oddział to można uznać że to wybuchające jak zdejmie bsb to są punkty (bo teraz ta sama walka)?
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak na 1 post na forum to duże brawa :D wejście smoka, ani cześć ani pocałuj tylko zjeba od razu

a poważnie to co jest trudnego w stwierdzeniu? czytanie ze zrozumieniem nie boli
every enemy standard bearer that was removed due to Last Stand rule or was slain in close combat (remember that this can only happen once rest of his unit, except the champion are dead). if the enemy Battle Standard Bearer is slain under these circumstances, his death instead scores an additional 100 victory points
jest też notka poniżej "note if"
if a standard bearer of any kind is killed by a shooting attack, spell or anything else outside of close combat, these extra victory points are not scored
pogrubiłem co bardziej wykwintne zwroty
zamiast wpadać tu jak świnia w pomidory jak to babcia mawiała, to proponuję następnym razem usiąść do RuleBooka, zajrzeć do FAQ i pomyśleć czy czasem ktoś nie ma racji

walka wręcz ma określone etapy zgodnie z RB

powodzenia :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ślivek
Kretozord
Posty: 1674

Post autor: ślivek »

Nie "zjeba od razu" tylko pytania uściślające.

Właśnie to określenie przez Ciebie wytłuszczone jest niejasne imo. napisali tylko "slain in close combat". Po to sie pytam by się upewnić czy chodzi o close combat phase czy w ogóle o being in close combat - chociaż to staje się jałowe jak się pamięta o notce :D .
O ile ten zapis jasno wyklucza takie rzeczy jak zescatterowanie strzału z katapulty czy coś to nie rozwiewa pytań które zadałem dotyczących efektów wybuchania oddziałów. To się dzieje w close combat phase i chcę się tylko upewnić czy one są out of close combat (iirc impact hity mają napisane że są atakami mimo że wyprowadza się przed nawet always strikes first atakami). Imo to jest trochę szara strefa i liczę że ktoś potwierdzi w którąś stronę.
Odpowiedziałeś na pierwszy akapit z mojego pierwszego posta tak jakbym tamtym tekstem podważał cokolwiek. Tylko się upewniałem a dalsze pytania stawiałem w drugim akapicie.

Nie mniej dzięki wielkie za dokładny cytat z BRB ponieważ niestety nie mam go przy sobie. Jednak z tego co pamiętałem było napisane coś takiego właśnie stąd moje pytania.

Przepraszam jeśli zostało to odebrane grubiańsko czy jako atak i dzień dobry wszystkim ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

ślivek, jest ok. Ładny post napisałeś, klasa - tak trzymaj =D> Tym niemniej jest tak, jak mówi Misha.

pozdrawiam
Furion - moderator działu

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Mamy taką sytuację jak na obrazku poniżej:
Obrazek
Arachnarok zaszarżował oddział slave'ów z boku. Po rozegraniu walki okazało się, że zeszło kilka szeregów. Slave'y zdały break'a i stoją. I dwa pytania się nasuwają:
1. Czy po zakończonej walce muszę przesunąć Aroka aby zmaksymalizować liczbę walczących?
2. Co w momencie kiedy Arok zjadłby więcej szeregów i model tym samym wyłączony zostałby ze zwarcia?

Mój tok rozumowania jest następujący:
1. Czytając rulebooka (str. 55) Arok może (ale nie musi) w ramach reorganizacji po wygranej/przegranej walce przesunąć się, aby zmaksymalizować ustawienie. Jeśli nie chcę nie muszę tego robić. Ma to oczywiste znaczenie na ilość modeli go atakujących.
2. Zgodnie z zasadą z 61 str. w momencie gdy jednostka traci kontakt z wrogiem, należy ją przesunąć najkrótszą drogą do zwarcia, więc zakładam, że już wtedy bez maksymalizacji. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, że opis ten dotyczy walk wielostronnych, a do 1 vs. 1 nie ma takich zasad.

Czy dobrze rozkminiam zasady? Jak rozegrać taką sytuację?
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

@crazygandalf jest tak jak mówisz.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Na forum HE trwała dyskusja między mną a pewnym człowiekiem i nie doszliśmy do porozumienia. Dla uproszczenia i klarowności posłużę się przykładem. Walczą ze sobą Phoenix Guardzi (ASF) oraz White Lioni (ASF i ASL) i pytanie jest takie, czy Phoenix Guardzi mają Re-Rolle to Hit w takiej walce? :)

1. Według mnie mają, ponieważ ASL i ASF powodują uderzanie po inicjatywie u WL, a PG w tym momencie nadal korzystają z ASFa.
2. Według kolegi nie mają, ponieważ WL pomimo uderzania po inicjatywie, ciągle mają ASFa na sobie, gdyż zgodnie z Rule Bookiem nie da się im już wrzucić kolejnego ASFa, a skoro nie da się, to oznacza, że posiadany ASF ciągle działa.

ASF - Always Strike First.
ASL - Always Strike Last.

Kto ma rację? Możliwe, że warto by to było wrzucić do Uściśleń, a jeśli nie, to mógłbym chociaż poznać poprawną argumentację problemu, abym mógł ją zaprezentować w przyszłości bez wykłócania się, gdy napotkam na odmienne zdanie? ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

W RB wyraźnie jest napisane że ASL i ASF znoszą się nawzajem i żadna z tych zasad nie obowiązuje więc model uderza po Inicjatywie w związku z powyższym PG mają re-rolle.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ja rozumiem, ale w takim wypadku argumentacja kolegi pozwalała by na wrzucanie ASFa z Birony ponieważ jeśli obie zasady zniosły się nawzajem, to ich nie ma, więc nie ma też mowy o multiplikacji tej zasady na modelu :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Furion pisze:@crazygandalf jest tak jak mówisz.
Dzięki za potwierdzenie. :D Dobrze zatem rozegraliśmy.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

crazygandalf pisze:
Furion pisze:@crazygandalf jest tak jak mówisz.
Dzięki za potwierdzenie. :D Dobrze zatem rozegraliśmy.
:D.

BTW gdyby Pajonczek zabił wszystkich Slave w styku to by się go kawałek przysunęło. Oczywiście Slaves mogli się zreformować (na 1,1 :P ) żeby zwiększyć kontakt.

BTW2 crazygandalf te zasady dotyczą również 1v1 bo już sam tytuł akapitu to sugeruje to jest shrinking units i/oraz multiple fights (dodatkowo w tekście jest "one or more units"). Pierwsza część mówi o 1 i wielu jednostkach, druga jest wyłącznie dla multiple fights (no more foes) ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Azurix pisze:Ja rozumiem, ale w takim wypadku argumentacja kolegi pozwalała by na wrzucanie ASFa z Birony ponieważ jeśli obie zasady zniosły się nawzajem, to ich nie ma, więc nie ma też mowy o multiplikacji tej zasady na modelu :?
Nie, ponieważ zasady specjalne się nie kumulują. Źródło: FAQ GW do RB.
Phoenix Guardzi bijąc po White Lionach mają przerzuty. Jeżeli WL mają na sobie Bironę, to PG też mają przerzuty, a WL dodatkowy atak i biją po inicjatywie.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Zaraz zaraz, nie może być tak i tak bo to bez sensu
Albo obie zasady (ASL oraz ASF) się znoszą i White Lioni nie mają ASF - czyli mogą go dostać z Birony
Albo go mają tylko nie mogą korzystać z jego dobrodziejstw więc PG nie dostają przerzutów
A to co Furion pisze :
Nie, ponieważ zasady specjalne się nie kumulują. Źródło: FAQ GW do RB.
To albo przyznajesz że WL mają ASF "bo zasady specjalne się nie kumulują" - w domyśle -WL mają już ASF więc nie mogą sobie skumulować z następnym (ergo: PG nie mają przerzutów), albo go tracą całkowicie (czyli mogą dostać go z Birony).

Zresztą w FAQ do GW stoi : "a model gains no additional benefit from having the same special rule multiple times." Jak należy interpretować additional benfit? Myślę, że autorom mogło chodzić m.in. o to że unit z ASF nie dostanie jakiegoś "super" ASF po wrzuceniu go z Birony i nie będzie bił przed ASF przeciwnika.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Crane pisze:Zaraz zaraz, nie może być tak i tak bo to bez sensu
Albo obie zasady (ASL oraz ASF) się znoszą i White Lioni nie mają ASF - czyli mogą go dostać z Birony
Albo go mają tylko nie mogą korzystać z jego dobrodziejstw więc PG nie dostają przerzutów
No nie.

Jeżeli w dowolnym momencie jest dowolna ilość ASF i ASL na tym samym oddziale, to te zasady się znoszą. Bez różnicy czy i kiedy masz 2x ASF i 1x ASL czy odwrotnie.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Co to znaczy " się znoszą" ? ASF znika absolutnie i można go dać z Birony? Nie jestem czepialski, ale może warto to jakoś uściślić...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Crane pisze:Co to znaczy " się znoszą" ? ASF znika absolutnie i można go dać z Birony? Nie jestem czepialski, ale może warto to jakoś uściślić...
W podręczniku przy opisie ASF i ASL masz napisane co to znaczy że "się znoszą". Dział special rules, sam początek.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Może trafniejsze byłoby określenie, że znoszą się ich efekty?

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Raczej negują nawzajem. Masz nadal obie zasady, ale żadna z nich nie działa z powodu obecności drugiej.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

1) Czy Heavy armor spowalnia piechote? Pytam tylko aby potwierdzic.
2) Jak sie strzela z miotacza ognia? Licząc wszystko kranoludzki miotacz ma minimalny zasięg 12cali + max 10 z kostki i 8 cali z plejtki, gdzie skaveńska drużyna wsparcia strzela śmieszną odległość.
3)Parowanie a ward save, czy rzucamy oddzielnie , czy się kumuluje?
4)Skaveni a liczenie dodatkowych szeregów. Ich zasada w liczbie siła daje max do 10 ZP czy ma swoje ograniczenia?
5)Kapłani Imperium, jeden priest na 1 poziomie zna 3 czary, i rzuca na normalną magie. Czy jakoś inaczej.
6) Czy działa typu organki Imperium/Krasnoludy trafiają automatycznie? czy rzucają też na trafienie a później na zranienie?
Wypisuje pytania ze względu na wiele kwestii spornych grając z ludźmi : ) myślę , że takie doświadczone osoby jak wy dużo mi
wyjaśnią: )

Zablokowany