WIELKIE, GRUBE, ŁYSE :P ... OK: 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

WIELKIE, GRUBE, ŁYSE :P ... OK: 2250

Post autor: thurion »

1 Bruiser @ 187 Pts
General; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
Wyrdstone Necklace [20]
Longstrider [25]

1 Butcher @ 180 Pts
Skull Mantle [20]
Jade Lion [30]

1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Bangstick [25]

1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician

3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician

4 Ironguts @ 252 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
War Banner [25]

4 Ironguts @ 227 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician

9 Gnoblar Trappers @ 54 Pts

3 Yhetees @ 195 Pts

3 Yhetees @ 195 Pts

2 Leadbelchers @ 110 Pts

2 Leadbelchers @ 110 Pts

1 Gorger @ 75 Pts

1 Gorger @ 75 Pts

Casting Pool: 8

Dispel Pool: 5

Models in Army: 39


Total Army Cost: 2250

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

tak jakoś mało Cię... i jednak, mimo że drogi, wziąłbym Tyranta... 9 Ld jest bardzo u ogrów przydatne... jedna trójka yhetti powinna wystarczyć...

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

popieram przedmówce :D

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Pająk pisze:tak jakoś mało Cię...
mam prawie tyle modeli co w chaosie... a prawie wszsytkie mja 3W... mimo wszystko ilosc figurek sie nie liczy, jednostek mam dostarczajaco duzo
Pająk pisze: i jednak, mimo że drogi, wziąłbym Tyranta... 9 Ld jest bardzo u ogrów
musialbym potestowac, ale jego koszt i brak jakiegos konkretnego sava, warda mnie odstrasza... no i dodatkowo dosc slabo manewrowy, jedyne co go ratuje to longstrider, ale to i tak nie jest jakis szal..
Pająk pisze: przydatne... jedna trójka yhetti powinna wystarczyć...
skasowalbym leadow, 2x yhetti musza byc, z moich doswiadczen z ogrami wynika ze obok bulli to najlepsza jednostka

Awatar użytkownika
khain
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 179
Lokalizacja: Krakuff / Czestochowa
Kontakt:

Post autor: khain »

Tyrant musi byc, imo brakuje Ci hellhearta, i jak juz cos to wywalilbym 2 LB na rzecz 3 bullich
Obrazek

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

rozpiska 180stopni inne niz moja....ja zrezygnowalem z irongutow:D:D mam chyba 4*3 bullsow ...ale spoko napisze zaraz w kolejnym temacie moja rospe na ten format:D

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

a gdyby wywalić jednych yeti, wsadzić za nich 3kę bullsów i do tego wszystkich bullsom dodatkowe hw?
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

najtrafniejsze uwagi mial khain :P zapomnialem o hellhearcie :P

tyrant w sumie tez sie przyda do straszenia... 100pkt roznicy a jednak troche wiecej robi, zabralem leadow, jedni do straszenia fasta starcza.. yhetich drugich nie zlikwiduje :D



1 Tyrant @ 301 Pts
Ogre Club; Heavy Armour
Wyrdstone Necklace [20]
Longstrider [25]
Tenderiser [50]

1 Butcher @ 180 Pts
Skull Mantle [20]
Jade Lion [30]

1 Butcher @ 180 Pts
Hellheart [50]

1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician

3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician

4 Ironguts @ 252 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
War Banner [25]

4 Ironguts @ 227 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician

8 Gnoblar Trappers @ 48 Pts

3 Yhetees @ 195 Pts

3 Yhetees @ 195 Pts

2 Leadbelchers @ 110 Pts

1 Gorger @ 75 Pts

1 Gorger @ 75 Pts

Casting Pool: 8

Dispel Pool: 5

Models in Army: 36


Total Army Cost: 2248

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

THURION spójrz na moja rozpiske...gram od wrzesnia wiec to sa swieze i nietestowane pomysły
link: http://www.wfb-pol.org/forum/viewtopic.php?t=787

zapraszam do komentarzu:D

Awatar użytkownika
khain
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 179
Lokalizacja: Krakuff / Czestochowa
Kontakt:

Post autor: khain »

rozpiska bardzo podobna do mojej, po prostu tak sie to automatycnie zbliza do pewnego wzorca grywalnosci (oczywiscie nie mowie ze inne ropiski sa niegrywalne wszystko zalezy od stylu gry), co do Irongutsow to IG jako potezny klocek potrafiacy naprawde duzo ustac jest sila napedowa tej armii (z odpowiednimi czarami jeszcze wiecej :P) poza tym strasza naprawde skutecznie i kazdy dlugo mysli czy to zaszarzowac :P a do tego kazdy widzac IG nie zwraca uwagi na Bulle ktore szarzujac potrafia tez duzo same zmotac :U
Obrazek

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

dwie trójki yetii musza byc....czymś trzeba latać za tymi cholernymi driadami dzieci na turniejach :wink:

H@lfing
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189

Post autor: H@lfing »

Wciągam Cię jak sete bez popity (czyli szybko i ze smakiem)


A tak serio to fajna rozpa, ja też teraz bede grał czymś innym wiec miło będzie Cię KIEDYŚ spotkać na turze jak bedziesz grał np. Ogierami

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ja bym sie zastanowil nad bsb zamiast butchera
spell musi wejsc,przeciwnik musi go nie rozproszyc...

a ogry sa taka armia gdzie zawsze walczysz...i zawsze masz szanse lamac sie...no i w zasadzie jest to darmowy warbanner
reszta jest calkiem ok...niby optimum grywalnosci ale jednak ze spora gama rozpisek nie ma praktycznie jak ugryzc

ps.Tyrant to solidna inwestycja,IMO przy slocie lorda warto w niego zainwestowac

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Kozisyn pisze:.czymś trzeba latać za tymi cholernymi driadami dzieci na turniejach :wink:
no niestety... :wink:
H@lfing pisze:Wciągam Cię jak sete bez popity (czyli szybko i ze smakiem)
zdaje sobie z tego sprawe :D
H@lfing pisze: A tak serio to fajna rozpa, ja też teraz bede grał czymś innym wiec miło będzie Cię KIEDYŚ spotkać na turze jak bedziesz grał np. Ogierami
raczej nie spotkasz ;) najpierw musialbym to skleic.. ok. rok :P potem dac do malowania... ok. pol roku :P wiec raczzej bede gral tylko na lokalach i to takich funowych i to takich na male pkt jednak mimo wszystko...
quas pisze:ja bym sie zastanowil nad bsb zamiast butchera
spell musi wejsc,przeciwnik musi go nie rozproszyc...
bardzo by sie przydal, wiem. ale 3ch butcherow to niestety IMO podstawa, tylko magia mozna ugryzc cos w stylu smoka, panika z -1 do LD to juz boli.. (wiem, bo sam ucieklem smokiem od pipow za stol... wiec za chiny bym tego nie chcial wpuscic...) ogolnie jakby bylo mozna to napewno bym wzial bsb zamiast tyranta... ale napewno nie zamiast butchera :)




pzdr !!

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Ok. Gram już ogrami ponad rok, więc wszystki poniższe uwagi oparte są na porządnej praktyce. Nie jestem nie wiem jak dobry, ale radzę sobie ogrami i przynajmniej doszedłem do stanu kiedy gram z ludźmi jak równy z równym.

1) 3 Butcherzy = mus

Zdecydowanie. Dwoma nie przebijesz się przez obronę magiczną. 1-2 słabsze rzuty i Twoja magia nie zrobi nic.
A uwierz - 1 regeneracja rzucona na szarżujący oddział, zwykle przesądza o wyniku starcia.
Co prawda teraz ważniejsze jest leczenie butcherów, bo już po 2 ranach tracą punkty, ale i tak nie jest źle. Zwykle to właśnie bohaterowie mi przeżywają i trzymają punkty.
Do tego obowiązkowy Bangstick.
Skullmantle też świetny. Hellheart - na turnieje na pewno, ale nie chcesz grać na turniejach. Więc nie wiem czy warto - dla ciebie.

Jade Lion na Butcherze mnie zaskoczył. Nie wpadłem na to, a to świetny pomysł. Ten Butcher razem z Tyrantem w Irongutach, rozumiem?

2) Tyrant + Tenderiser = mus

Zdecydowanie. Ten gość to prawdziwy morderca. Jak już złapie, to zwykle jest po sprawie. Kto inny potrafi zadać Treemanowi 11 ran?
Longstrider mnie nie przekonał - nigdy się nie sprawdził, bo jakoś nie było okazji, a próbowałem. A samotnie biegający Tyrant to raczej bez sensu.
Ja biorę na nim Jade Liona. Fistful of Laurels też świetne - wiele razy mi życie uratowało, ale w końcu zrezygnowałem z ciężkim sercem na rzecz Liona.

3) Bulle

Świetny support. Relatywnie tani, więc można poświęcić. Biją znośnie. Ja daje im 2 bronie, bo im więcej kości w łapie tym lepiej. A jak od czasu do czasu dostaną +1S to jest gorąco. Muzyka sobie odpuszczam. Zdaję sobię sprawy z przydatności, ale zawsze brakuje punktów, i nie chcę też ich dodatkowo przedrażać. Zresztą jak uciekają, to zwykle gdzieś blisko Tyranta.
Od jakiegoś czasu stawiam 3 trójki.

4) Ironguci

Wystawiam dokładnie tak samo jak ty. Są świetni.

5) Gnoblary

Od jakiegoś czasu jadę na 2 klockach po 20. I o dziwo się przydają. Niby wolne i bickerują, ale wielu przeciwników i tak się czasem boi, bo to zawsze łatwo się od klocuszka odbić przy słabej szarży.
Głównie bronię nimi flanki.
Ogólnie są do niczego, ale to takie śmieszne patrzeć jak zabijają 4 razy droższe oddziały.

6) Yhettis

Totalny niewypał.
Dla graczy poza graczami ogrów - są super.
Dla mnie - bania.
Dlaczego: Ld 7, brak pancerze, 3 rany i 4 Toughness. Nie lubię patrzeć jak 200 punktów ucieka od jednego straconego modelu. Każdy myślący przeciwnik odpali w nich tylko po to by wywołać panikę.
I ten śmieszny WS, dzięki któremu Aura of Frost zupełnie traci na znaczniu.

Dlatego ja biorę Scraplauchera. Przynajmniej mam pseudo-klopę i mocny rydwan.

7) Leadbelchers

Ja biorę 2 x 2. Wiem, że są nędzni. Wiem, że są drodzy. Ale to są nieliczne oddziały strzeleckie w tej armii, a czymś trzeba zabijać fasty.
Po za tym od czasu do czasu palną 20 złotych strzałów w smoka i się robi śmiesznie.

Czasem wystawiam ich na tyłach armii. Bronią wtedy przed lataczami i fastami i scoutami.

8) Gorgery

Są boskie - wiem. I dlatego często nimi gram.
Ale na turnieje biorę Cannony. 2 armaty DoW, to moja jedyna broń na smoki. A smok masakruje Ogry. Bez mydła.
To samo dotyczy licznych rydwanów.


To tyle.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

JaceK pisze:
Jade Lion na Butcherze mnie zaskoczył. Nie wpadłem na to, a to świetny pomysł. Ten Butcher razem z Tyrantem w Irongutach, rozumiem?
tak :) w tychz war banerem i ew. drugi butcher, ale to juz zalezy od typu armii przeciwnika.. optymalnie to po 2 charakterow do kazdego oddzialu ironow, czasami luzem...
JaceK pisze: Longstrider mnie nie przekonał - nigdy się nie sprawdził, bo jakoś nie było okazji, a próbowałem.
mi sie sprawdzil bruiser :) taktyka prosta... podchodzimy w oddziale 12 cali, a w 2 turze szrzujemy sami z oddzialu 14 cali, przeciwnik sie zazwyczja tego nie spodziewa... a taka szarza moze pojechac maly oddzial, tymbardziej tyrant z tenderiserem ;) na np giganta czy smoka szarzuajcy w 2 turze... trzeba tylko dobrze wybierac cele, takie zeby przeciwnik przed daniem flee sie 3 razy zastanowil czy napewno...
JaceK pisze: Ale na turnieje biorę Cannony. 2 armaty DoW, to moja jedyna broń na smoki. A smok masakruje Ogry. Bez mydła.
To samo dotyczy licznych rydwanów.
sam na turnieju tez dalem cannona w ograch:) i powiem ze sie mocno sprawdzil... 2 cannony to napewno rownorzednie dobry wybor co gorgery :)

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

thurion pisze:mi sie sprawdzil bruiser :) taktyka prosta... podchodzimy w oddziale 12 cali, a w 2 turze szrzujemy sami z oddzialu 14 cali, przeciwnik sie zazwyczja tego nie spodziewa... a taka szarza moze pojechac maly oddzial, tymbardziej tyrant z tenderiserem ;) na np giganta czy smoka szarzuajcy w 2 turze... trzeba tylko dobrze wybierac cele, takie zeby przeciwnik przed daniem flee sie 3 razy zastanowil czy napewno...
To nie jest takie oczywiste, bo Tyrant który wyszarżuje z oddziału = tyrant daleko od armii. A ja biorę go dla jego LD, a nie po to żeby sam biegał i się głupio wystawiał na ostrzał.

Może nie potrafię sobie tego wyobrazić, ale za bardzo to sytuacyjne dla mnie. I za wiele czynników musi się zgrać.

Tzn. rozumiem ideę, ale jakoś nie potrafię tego sobie wyobrazić w praktyce.
I myślę, że trzeba być strasznym osiołkiem żeby się na to nabrać.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

JaceK pisze: I myślę, że trzeba być strasznym osiołkiem żeby się na to nabrać.
wystarczy ze ktos podejdzie lekcewazaco do ogrowego przeciwnika ;) naprawde sie to zdarza... a z tym LD to LD nadal masz... 12 cali + 14 cali a oddzial sobie normalnie podchodzi po wyszarzowaniu bossa...i nadal jest w 12 calach

Awatar użytkownika
khain
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 179
Lokalizacja: Krakuff / Czestochowa
Kontakt:

Post autor: khain »

Longstrider rzadzi, doradzil mi to thurion w Bydzi i naprawde sie sprawdza, niekt CI go glupio na ostrzal nie karze wystawic ale 14 cali ruchu sprawia ze jest calkiem mobliny :U plus kitrasz go gdzie popadnie, a styl gry nim zalezy od armii przeciwnika :P Longstrider sprawia ze grasz podobnie nim jak w chaosie kolesiem na daemonic steedzie (jakiegos pakera z 5 atakami sadzasz na demona i wio:P)
Obrazek

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

khain pisze: Longstrider sprawia ze grasz podobnie nim jak w chaosie kolesiem na daemonic steedzie
odkryles moj tok rozumowania :P musze cie zlikwidowac ;)

ODPOWIEDZ