WIELKIE, GRUBE, ŁYSE :P ... OK: 2250
WIELKIE, GRUBE, ŁYSE :P ... OK: 2250
1 Bruiser @ 187 Pts
General; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
Wyrdstone Necklace [20]
Longstrider [25]
1 Butcher @ 180 Pts
Skull Mantle [20]
Jade Lion [30]
1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Bangstick [25]
1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician
3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician
4 Ironguts @ 252 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
War Banner [25]
4 Ironguts @ 227 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
9 Gnoblar Trappers @ 54 Pts
3 Yhetees @ 195 Pts
3 Yhetees @ 195 Pts
2 Leadbelchers @ 110 Pts
2 Leadbelchers @ 110 Pts
1 Gorger @ 75 Pts
1 Gorger @ 75 Pts
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 39
Total Army Cost: 2250
General; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
Wyrdstone Necklace [20]
Longstrider [25]
1 Butcher @ 180 Pts
Skull Mantle [20]
Jade Lion [30]
1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Bangstick [25]
1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician
3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician
4 Ironguts @ 252 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
War Banner [25]
4 Ironguts @ 227 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
9 Gnoblar Trappers @ 54 Pts
3 Yhetees @ 195 Pts
3 Yhetees @ 195 Pts
2 Leadbelchers @ 110 Pts
2 Leadbelchers @ 110 Pts
1 Gorger @ 75 Pts
1 Gorger @ 75 Pts
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 39
Total Army Cost: 2250
mam prawie tyle modeli co w chaosie... a prawie wszsytkie mja 3W... mimo wszystko ilosc figurek sie nie liczy, jednostek mam dostarczajaco duzoPająk pisze:tak jakoś mało Cię...
musialbym potestowac, ale jego koszt i brak jakiegos konkretnego sava, warda mnie odstrasza... no i dodatkowo dosc slabo manewrowy, jedyne co go ratuje to longstrider, ale to i tak nie jest jakis szal..Pająk pisze: i jednak, mimo że drogi, wziąłbym Tyranta... 9 Ld jest bardzo u ogrów
skasowalbym leadow, 2x yhetti musza byc, z moich doswiadczen z ogrami wynika ze obok bulli to najlepsza jednostkaPająk pisze: przydatne... jedna trójka yhetti powinna wystarczyć...
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
rozpiska 180stopni inne niz moja....ja zrezygnowalem z irongutow:D:D mam chyba 4*3 bullsow ...ale spoko napisze zaraz w kolejnym temacie moja rospe na ten format:D
a gdyby wywalić jednych yeti, wsadzić za nich 3kę bullsów i do tego wszystkich bullsom dodatkowe hw?
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!

najtrafniejsze uwagi mial khain
zapomnialem o hellhearcie
tyrant w sumie tez sie przyda do straszenia... 100pkt roznicy a jednak troche wiecej robi, zabralem leadow, jedni do straszenia fasta starcza.. yhetich drugich nie zlikwiduje
1 Tyrant @ 301 Pts
Ogre Club; Heavy Armour
Wyrdstone Necklace [20]
Longstrider [25]
Tenderiser [50]
1 Butcher @ 180 Pts
Skull Mantle [20]
Jade Lion [30]
1 Butcher @ 180 Pts
Hellheart [50]
1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician
3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician
4 Ironguts @ 252 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
War Banner [25]
4 Ironguts @ 227 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
8 Gnoblar Trappers @ 48 Pts
3 Yhetees @ 195 Pts
3 Yhetees @ 195 Pts
2 Leadbelchers @ 110 Pts
1 Gorger @ 75 Pts
1 Gorger @ 75 Pts
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 36
Total Army Cost: 2248


tyrant w sumie tez sie przyda do straszenia... 100pkt roznicy a jednak troche wiecej robi, zabralem leadow, jedni do straszenia fasta starcza.. yhetich drugich nie zlikwiduje

1 Tyrant @ 301 Pts
Ogre Club; Heavy Armour
Wyrdstone Necklace [20]
Longstrider [25]
Tenderiser [50]
1 Butcher @ 180 Pts
Skull Mantle [20]
Jade Lion [30]
1 Butcher @ 180 Pts
Hellheart [50]
1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician
3 Ogre Bulls @ 115 Pts
Ogre Club; Musician
4 Ironguts @ 252 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
War Banner [25]
4 Ironguts @ 227 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
8 Gnoblar Trappers @ 48 Pts
3 Yhetees @ 195 Pts
3 Yhetees @ 195 Pts
2 Leadbelchers @ 110 Pts
1 Gorger @ 75 Pts
1 Gorger @ 75 Pts
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 36
Total Army Cost: 2248
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
THURION spójrz na moja rozpiske...gram od wrzesnia wiec to sa swieze i nietestowane pomysły
link: http://www.wfb-pol.org/forum/viewtopic.php?t=787
zapraszam do komentarzu:D
link: http://www.wfb-pol.org/forum/viewtopic.php?t=787
zapraszam do komentarzu:D
rozpiska bardzo podobna do mojej, po prostu tak sie to automatycnie zbliza do pewnego wzorca grywalnosci (oczywiscie nie mowie ze inne ropiski sa niegrywalne wszystko zalezy od stylu gry), co do Irongutsow to IG jako potezny klocek potrafiacy naprawde duzo ustac jest sila napedowa tej armii (z odpowiednimi czarami jeszcze wiecej
) poza tym strasza naprawde skutecznie i kazdy dlugo mysli czy to zaszarzowac
a do tego kazdy widzac IG nie zwraca uwagi na Bulle ktore szarzujac potrafia tez duzo same zmotac :U


ja bym sie zastanowil nad bsb zamiast butchera
spell musi wejsc,przeciwnik musi go nie rozproszyc...
a ogry sa taka armia gdzie zawsze walczysz...i zawsze masz szanse lamac sie...no i w zasadzie jest to darmowy warbanner
reszta jest calkiem ok...niby optimum grywalnosci ale jednak ze spora gama rozpisek nie ma praktycznie jak ugryzc
ps.Tyrant to solidna inwestycja,IMO przy slocie lorda warto w niego zainwestowac
spell musi wejsc,przeciwnik musi go nie rozproszyc...
a ogry sa taka armia gdzie zawsze walczysz...i zawsze masz szanse lamac sie...no i w zasadzie jest to darmowy warbanner
reszta jest calkiem ok...niby optimum grywalnosci ale jednak ze spora gama rozpisek nie ma praktycznie jak ugryzc
ps.Tyrant to solidna inwestycja,IMO przy slocie lorda warto w niego zainwestowac
no niestety...Kozisyn pisze:.czymś trzeba latać za tymi cholernymi driadami dzieci na turniejach

zdaje sobie z tego spraweH@lfing pisze:Wciągam Cię jak sete bez popity (czyli szybko i ze smakiem)

raczej nie spotkaszH@lfing pisze: A tak serio to fajna rozpa, ja też teraz bede grał czymś innym wiec miło będzie Cię KIEDYŚ spotkać na turze jak bedziesz grał np. Ogierami



bardzo by sie przydal, wiem. ale 3ch butcherow to niestety IMO podstawa, tylko magia mozna ugryzc cos w stylu smoka, panika z -1 do LD to juz boli.. (wiem, bo sam ucieklem smokiem od pipow za stol... wiec za chiny bym tego nie chcial wpuscic...) ogolnie jakby bylo mozna to napewno bym wzial bsb zamiast tyranta... ale napewno nie zamiast butcheraquas pisze:ja bym sie zastanowil nad bsb zamiast butchera
spell musi wejsc,przeciwnik musi go nie rozproszyc...

pzdr !!
Ok. Gram już ogrami ponad rok, więc wszystki poniższe uwagi oparte są na porządnej praktyce. Nie jestem nie wiem jak dobry, ale radzę sobie ogrami i przynajmniej doszedłem do stanu kiedy gram z ludźmi jak równy z równym.
1) 3 Butcherzy = mus
Zdecydowanie. Dwoma nie przebijesz się przez obronę magiczną. 1-2 słabsze rzuty i Twoja magia nie zrobi nic.
A uwierz - 1 regeneracja rzucona na szarżujący oddział, zwykle przesądza o wyniku starcia.
Co prawda teraz ważniejsze jest leczenie butcherów, bo już po 2 ranach tracą punkty, ale i tak nie jest źle. Zwykle to właśnie bohaterowie mi przeżywają i trzymają punkty.
Do tego obowiązkowy Bangstick.
Skullmantle też świetny. Hellheart - na turnieje na pewno, ale nie chcesz grać na turniejach. Więc nie wiem czy warto - dla ciebie.
Jade Lion na Butcherze mnie zaskoczył. Nie wpadłem na to, a to świetny pomysł. Ten Butcher razem z Tyrantem w Irongutach, rozumiem?
2) Tyrant + Tenderiser = mus
Zdecydowanie. Ten gość to prawdziwy morderca. Jak już złapie, to zwykle jest po sprawie. Kto inny potrafi zadać Treemanowi 11 ran?
Longstrider mnie nie przekonał - nigdy się nie sprawdził, bo jakoś nie było okazji, a próbowałem. A samotnie biegający Tyrant to raczej bez sensu.
Ja biorę na nim Jade Liona. Fistful of Laurels też świetne - wiele razy mi życie uratowało, ale w końcu zrezygnowałem z ciężkim sercem na rzecz Liona.
3) Bulle
Świetny support. Relatywnie tani, więc można poświęcić. Biją znośnie. Ja daje im 2 bronie, bo im więcej kości w łapie tym lepiej. A jak od czasu do czasu dostaną +1S to jest gorąco. Muzyka sobie odpuszczam. Zdaję sobię sprawy z przydatności, ale zawsze brakuje punktów, i nie chcę też ich dodatkowo przedrażać. Zresztą jak uciekają, to zwykle gdzieś blisko Tyranta.
Od jakiegoś czasu stawiam 3 trójki.
4) Ironguci
Wystawiam dokładnie tak samo jak ty. Są świetni.
5) Gnoblary
Od jakiegoś czasu jadę na 2 klockach po 20. I o dziwo się przydają. Niby wolne i bickerują, ale wielu przeciwników i tak się czasem boi, bo to zawsze łatwo się od klocuszka odbić przy słabej szarży.
Głównie bronię nimi flanki.
Ogólnie są do niczego, ale to takie śmieszne patrzeć jak zabijają 4 razy droższe oddziały.
6) Yhettis
Totalny niewypał.
Dla graczy poza graczami ogrów - są super.
Dla mnie - bania.
Dlaczego: Ld 7, brak pancerze, 3 rany i 4 Toughness. Nie lubię patrzeć jak 200 punktów ucieka od jednego straconego modelu. Każdy myślący przeciwnik odpali w nich tylko po to by wywołać panikę.
I ten śmieszny WS, dzięki któremu Aura of Frost zupełnie traci na znaczniu.
Dlatego ja biorę Scraplauchera. Przynajmniej mam pseudo-klopę i mocny rydwan.
7) Leadbelchers
Ja biorę 2 x 2. Wiem, że są nędzni. Wiem, że są drodzy. Ale to są nieliczne oddziały strzeleckie w tej armii, a czymś trzeba zabijać fasty.
Po za tym od czasu do czasu palną 20 złotych strzałów w smoka i się robi śmiesznie.
Czasem wystawiam ich na tyłach armii. Bronią wtedy przed lataczami i fastami i scoutami.
8) Gorgery
Są boskie - wiem. I dlatego często nimi gram.
Ale na turnieje biorę Cannony. 2 armaty DoW, to moja jedyna broń na smoki. A smok masakruje Ogry. Bez mydła.
To samo dotyczy licznych rydwanów.
To tyle.
1) 3 Butcherzy = mus
Zdecydowanie. Dwoma nie przebijesz się przez obronę magiczną. 1-2 słabsze rzuty i Twoja magia nie zrobi nic.
A uwierz - 1 regeneracja rzucona na szarżujący oddział, zwykle przesądza o wyniku starcia.
Co prawda teraz ważniejsze jest leczenie butcherów, bo już po 2 ranach tracą punkty, ale i tak nie jest źle. Zwykle to właśnie bohaterowie mi przeżywają i trzymają punkty.
Do tego obowiązkowy Bangstick.
Skullmantle też świetny. Hellheart - na turnieje na pewno, ale nie chcesz grać na turniejach. Więc nie wiem czy warto - dla ciebie.
Jade Lion na Butcherze mnie zaskoczył. Nie wpadłem na to, a to świetny pomysł. Ten Butcher razem z Tyrantem w Irongutach, rozumiem?
2) Tyrant + Tenderiser = mus
Zdecydowanie. Ten gość to prawdziwy morderca. Jak już złapie, to zwykle jest po sprawie. Kto inny potrafi zadać Treemanowi 11 ran?
Longstrider mnie nie przekonał - nigdy się nie sprawdził, bo jakoś nie było okazji, a próbowałem. A samotnie biegający Tyrant to raczej bez sensu.
Ja biorę na nim Jade Liona. Fistful of Laurels też świetne - wiele razy mi życie uratowało, ale w końcu zrezygnowałem z ciężkim sercem na rzecz Liona.
3) Bulle
Świetny support. Relatywnie tani, więc można poświęcić. Biją znośnie. Ja daje im 2 bronie, bo im więcej kości w łapie tym lepiej. A jak od czasu do czasu dostaną +1S to jest gorąco. Muzyka sobie odpuszczam. Zdaję sobię sprawy z przydatności, ale zawsze brakuje punktów, i nie chcę też ich dodatkowo przedrażać. Zresztą jak uciekają, to zwykle gdzieś blisko Tyranta.
Od jakiegoś czasu stawiam 3 trójki.
4) Ironguci
Wystawiam dokładnie tak samo jak ty. Są świetni.
5) Gnoblary
Od jakiegoś czasu jadę na 2 klockach po 20. I o dziwo się przydają. Niby wolne i bickerują, ale wielu przeciwników i tak się czasem boi, bo to zawsze łatwo się od klocuszka odbić przy słabej szarży.
Głównie bronię nimi flanki.
Ogólnie są do niczego, ale to takie śmieszne patrzeć jak zabijają 4 razy droższe oddziały.
6) Yhettis
Totalny niewypał.
Dla graczy poza graczami ogrów - są super.
Dla mnie - bania.
Dlaczego: Ld 7, brak pancerze, 3 rany i 4 Toughness. Nie lubię patrzeć jak 200 punktów ucieka od jednego straconego modelu. Każdy myślący przeciwnik odpali w nich tylko po to by wywołać panikę.
I ten śmieszny WS, dzięki któremu Aura of Frost zupełnie traci na znaczniu.
Dlatego ja biorę Scraplauchera. Przynajmniej mam pseudo-klopę i mocny rydwan.
7) Leadbelchers
Ja biorę 2 x 2. Wiem, że są nędzni. Wiem, że są drodzy. Ale to są nieliczne oddziały strzeleckie w tej armii, a czymś trzeba zabijać fasty.
Po za tym od czasu do czasu palną 20 złotych strzałów w smoka i się robi śmiesznie.
Czasem wystawiam ich na tyłach armii. Bronią wtedy przed lataczami i fastami i scoutami.
8) Gorgery
Są boskie - wiem. I dlatego często nimi gram.
Ale na turnieje biorę Cannony. 2 armaty DoW, to moja jedyna broń na smoki. A smok masakruje Ogry. Bez mydła.
To samo dotyczy licznych rydwanów.
To tyle.
takJaceK pisze:
Jade Lion na Butcherze mnie zaskoczył. Nie wpadłem na to, a to świetny pomysł. Ten Butcher razem z Tyrantem w Irongutach, rozumiem?

mi sie sprawdzil bruiserJaceK pisze: Longstrider mnie nie przekonał - nigdy się nie sprawdził, bo jakoś nie było okazji, a próbowałem.


sam na turnieju tez dalem cannona w ograch:) i powiem ze sie mocno sprawdzil... 2 cannony to napewno rownorzednie dobry wybor co gorgeryJaceK pisze: Ale na turnieje biorę Cannony. 2 armaty DoW, to moja jedyna broń na smoki. A smok masakruje Ogry. Bez mydła.
To samo dotyczy licznych rydwanów.

To nie jest takie oczywiste, bo Tyrant który wyszarżuje z oddziału = tyrant daleko od armii. A ja biorę go dla jego LD, a nie po to żeby sam biegał i się głupio wystawiał na ostrzał.thurion pisze:mi sie sprawdzil bruisertaktyka prosta... podchodzimy w oddziale 12 cali, a w 2 turze szrzujemy sami z oddzialu 14 cali, przeciwnik sie zazwyczja tego nie spodziewa... a taka szarza moze pojechac maly oddzial, tymbardziej tyrant z tenderiserem
na np giganta czy smoka szarzuajcy w 2 turze... trzeba tylko dobrze wybierac cele, takie zeby przeciwnik przed daniem flee sie 3 razy zastanowil czy napewno...
Może nie potrafię sobie tego wyobrazić, ale za bardzo to sytuacyjne dla mnie. I za wiele czynników musi się zgrać.
Tzn. rozumiem ideę, ale jakoś nie potrafię tego sobie wyobrazić w praktyce.
I myślę, że trzeba być strasznym osiołkiem żeby się na to nabrać.
wystarczy ze ktos podejdzie lekcewazaco do ogrowego przeciwnikaJaceK pisze: I myślę, że trzeba być strasznym osiołkiem żeby się na to nabrać.

Longstrider rzadzi, doradzil mi to thurion w Bydzi i naprawde sie sprawdza, niekt CI go glupio na ostrzal nie karze wystawic ale 14 cali ruchu sprawia ze jest calkiem mobliny :U plus kitrasz go gdzie popadnie, a styl gry nim zalezy od armii przeciwnika
Longstrider sprawia ze grasz podobnie nim jak w chaosie kolesiem na daemonic steedzie (jakiegos pakera z 5 atakami sadzasz na demona i wio:P)
