Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: FAZIK »

Wszystko przecież jest w opisie Grey Seer'a.

Przykład:
Deklarujesz ile czarów bierzesz z której domeny.
Zakładamy że: Ruina 2, Plaga 2.

Rzucasz 2 kości za Ruinę i wybierasz czary z Ruiny zgodnie z normalnymi zasadami.
Rzucasz 2 kości za Plagę i wybierasz czary z Plagi zgodnie z normalnymi zasadami.

Masz po 2 czary z obu domen.

Dowolny czar z dowolnej domeny możesz wymienić też na 13 lub Skiiterleap, gdyż działają tak jak zerówka u innych.


Tyle. Nie ma co gdybać i kombinować.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2013, o 18:30 przez FAZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

No ok, thx.
A nie mogę przykładowo 3 rzucić w pladze i w zależności od tego co wypadnie później zadecydować gdzie rzucam 4?

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Bartoslavski pisze:No ok, thx.
A nie mogę przykładowo 3 rzucić w pladze i w zależności od tego co wypadnie później zadecydować gdzie rzucam 4?
Nie w ten sposób jak myślisz ;).
Możesz tak zrobić jeśli wcześniej zadeklarowałeś że rzucasz 3 z Plagi i 1 z Ruiny. Nie po rzucie. Podczas turlania kośćmi jest już za późno, gdyż deklaracje są wcześniej.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Ok... Czyli w sumie lepiej zawsze brać jedną lorę bo zawsze się coś sensownego wyturla, albo jakiś dublet wpadnie, a rzucając oddzielnie można samo gówno wyrzucić i tylko na 13 liczyć...

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Zawsze możesz sobie pomóc mając Inżyniera lub Plague Priesta. Zawsze najpierw nimi rzucasz kostką/kostkami i albo sobie zostawiasz co rzucili, albo wymieniasz odpowiednio na Warp Lighning/Pestilent Breath.
Potem rzucasz Seerem i jeśli wyrzucisz na dowolnej kostce to samo co mają już I/PP to możesz sobie wybrać dowolny czar z domeny w której turlałeś kostkę. Bo nie możesz mieć 2 takich samych czarów na magach (wyjątek oczywiście stanowią Nasze "sygnaturki", czyli np 2 Inżynierów może mieć Warp Lightning).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Nie pomyślałem o takiej możliwości wykorzystania inzyniera/plague priesta. I już wiem, że warto było podjąć temat, nawet jeżeli odpowiedzi na pierwsze pytania znalazłbym wczytując się w ab :P

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

To jest bardzo dobry sposób na zwiększenie sobie szans na czar, który chcesz.
W innych armiach też działa, ale w drugą stronę. Najpierw rzucasz dużym magiem i specjalnie wymieniasz czar, który chcesz mieć koniecznie na małym (np Transformation of Kadon) na sygnaturkę. Dzięki temu masz jakieś 92% szans że mały mag będzie mógł zamieniać się w jakieś straszydło ;).

Dodatkowo jadąc na turniej zawsze w rozpisce deklaruj iż używasz obu Lorów Grey Seer'em. Potem mówisz że np rzucasz 4 z Plagi i 0 z Ruiny, dobierając sobie Lory w zależności od przeciwnika. Takie to Skaveńskie :D.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Dobieranie lorów do przeciwnika to podstawa... :P

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

1. czy Abominacja i Kółko muszą się ruszać czy mogą stać w miejscu ?

2. Rakietą i orbem nie można rzucać po marszu prawda?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Nie i nie

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

odp na pytanie 2 rozumiem.

ale na pytanie 1 to :
- nie, nie muszą się ruszać ?
czy
- nie, nie mogą zostać w miejscu ? :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Nie możesz zostać w miejscu. RM wymusza ruch.

BTW dlaczego Brass Orba nie można używać po marszu? Przecież to nawet nie jest broń ...
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

acha czyli można bo nie jest bronią. fajnie.
a rakiety nie można bo jest bronią ok.


- czy bohater na dzwonku lub furmance może robić make way żeby dostawić się do przeciwnika atakującego z flanki ?
wg. mnie nie bo musi być cały czas na środku oddziału ale wolę się upewnić.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Czyli właściwie nie jesteś pewny że nie można strzelać z Doomrocketa po marszu?

Nie może zrobić Make Way bo zabraniają mu zasady armijne. Dostawiamy jest model przeciwnika, albo wirtualnie, jeśli nie można dostawić.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

nie no - zgadzam się z tobą, że nie można z rakiety po marszu strzelać.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Kas
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Kas »

Nie ma nigdzie zasady slow to fire, więc jak masz inżyniera solo, albo w skirmisherach, to dlaczego nie?

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Slow to Fire zabrania Ci jedynie zrobić S&S.
W Skirmisherach oczywistym jest iż mogą maszerować i strzelać bo przyjmują tą zasadę od reszty oddziału.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

To ja mam pytanie - czy doomwheel w trakcie swojego ruchu może się pivotowac?

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Tak robi to na początku ruchu, w razie niejasności zapraszam do RB dział random movement.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne :)

Kas
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Kas »

FAZIK pisze:Slow to Fire zabrania Ci jedynie zrobić S&S.
Chodziło mi o move or fire, którego też nigdzie nie widzę, więc według mnie rakietę możemy odpalić po ruchu normalnie, a po marszu jak mamy rakietowca solo albo w skirmishu.

ODPOWIEDZ