Call of Warhammer - mod do Medival II Total War
Moderator: Zaklinacz Kostek
Re: Call of Warhammer - mod do Medival II Total War
tez mnie denerwowala ta czarna plama po lewej wiec zmodyfikowalem mape aby mozna bylo tam wejsc W samym rogu mapy znajduje sie miasteczko berengors hideout czy jakos tak. probowalem kiedys dodac tam kilka prowincji i stworzyc brettonie ale nie dalem rady i sobie odpuscilem :/
ogry i trolle mozna bardzo latwo samemu znerfic wystarczy ten poradnik, nie ma tego duzo wiec wrzuce calosc:
9. Tajemnicze EDU.
Kolejny raz Was może zaskoczę. Nie, nie nauczymy się dziś dodawać nowych jednostek, a co najwyżej poznamy je i nauczymy się modyfikować odpowiednie ich statystyki. Tak naprawdę będziemy się poruszać tylko po jedynym pliku, export_descr_unit.txt, otwórzcie go. Robi wrażenie prawda? Wszystkie jednostki opisane za pomocą odpowiednich zmiennych. No to jedziemy!
Do opisania wszystkich parametrów weźniemy sobie najlepiej jakąś jednostke piechoty... Viking Raiders! Oto jego wpis :
Kod:
type Viking Raiders
dictionary Viking_Raiders ; Viking Raiders
category infantry
class light
voice_type Light
banner faction main_infantry
banner holy crusade
soldier Viking_Raiders, 60, 0, 1
attributes sea_faring, hide_forest, hardy, can_withdraw
formation 1.2, 1.2, 2.4, 2.4, 4, square
stat_health 1, 0
stat_pri 9, 2, no, 0, 0, melee, melee_blade, slashing, axe, 25, 1.2
;stat_pri_ex 0, 0, 0
stat_pri_attr ap
stat_sec 0, 0, no, 0, 0, no, melee_simple, blunt, none, 25, 1
;stat_sec_ex 0, 0, 0
stat_sec_attr no
stat_pri_armour 0, 3, 6, flesh
;stat_armour_ex 0, 4, 5, 7, 3, 6, 6, flesh
stat_sec_armour 0, 0, flesh
stat_heat 2
stat_ground 1, -2, 3, 2
stat_mental 5, normal, untrained
stat_charge_dist 40
stat_fire_delay 0
stat_food 60, 300
stat_cost 1, 480, 155, 85, 65, 480, 4, 120
armour_ug_levels 0, 1, 2, 3
armour_ug_models Viking_Raiders, Viking_Raiders_ug1, Viking_Raiders_ug2, Viking_Raiders_ug3
ownership denmark, slave
era 0 denmark
;unit_info 9, 0, 9
Będę jak zawsze, opisywał linijkami i kolumnami (kolejnością). Dzięki temu wszystko będzie przejrzyste.
Pierwsza linijka to nazwa jednostki, a zaraz za nią kolejna nazwa, wskazująca dodatkowo nazwe pliku w którym będzie wszystko o niej przechowywane. Trzecia linia mówi o kategorii jednostki, w tym przypadku - piechota. Kolejne dwie linie to klasa jednostki - lekka piechota i jej głos - lekki. Szósta i siódma linijka to rodzaje sztandarów trzymane przez jednostki, domyślny i szczególny.
Ósma linia to nazwa gdzie będzie poszukiwany model 3D jednostki, następnie liczba żołnierzy w oddziale, liczba psów lub artylerii i ostatnie masa do kolizji (zawsze 1).
Kolejna linijka to atrybuty - szczególne umiejętności jednostek, tu - przewożenie przez flote możliwe, ukrywanie się w lesie. Dziesiąta linia to możliwości formacji jakie jednostka może tworzyć. Przejdźmy dalej, kolejny jest współczynnik (ilość) żyć jednostki. Dwunasta linia to kolejno : punkty ataku, siła szarży, rodzaj pocisku, zasięg pocisków, zapas amunicji, rodzaje bronie, odgłosy jednostki oraz na końcu opóźnienie między pociskami. Trzynasta linijka - nieaktywna w grze, przechodzimy do czternastej, tutaj szczególna cecha głównej broni. Piętnasta linijka to statystyki drugiej bronii, w tej samej kolejności co pierwszej. Kolejna linia - znów nieaktywna w grze. Siedemnasta linia to specjalna cecha drugiej broni. Osiemnasta to statystyka pancerza pierwszej broni, kolejno : pancerz, siła obrony, tarcza i rodzaj pancerza. Kolejna linia nieaktywna.
I jesteśmy w dwudziestej, tutaj statystyki drugiego pancerza, ta sama kolejność co pierwszego. Dwudziesta pierwsza to punkty zmęczenia jednostki. Kolejna dwudziesta druga, to punkty walki na : zagajniku, piasku, w lesie, śniegu. Dwadzieścia trzy - to już kolejno morale, dyscyplina i wyszkolenie. Dwadzieścia cztery - odległość rozpoczynania szarży. Dwadzieścia pięć - przerwy między salwami. Kolejny - dwadzieścia szcześć to linijka niekatywna. Dwadzieścia siedem to kolejno : czas produkcji, koszt produkcji, koszt utrzymania, koszt ulepszenia broni, koszt ulepszenia pancerza, koszt w Custom Battle. Dwadzieścia osiem - to modele danej jednostki (w tym wypadku 3). Dwadzieścia dziewięć - to właśnie ścieżki do tych modeli do rozpoznania. Ownership - lista nacji która używa tej jednostki. Era 0, 1, 2, 3 - to samo tylko w zależności od ery. Ostatnia linijka jest nieaktywna.
Koniec! Mimo że dużo teoretyki i mozolnego tekstu, to mam nadzieje że coś z tego wyciągniecie.
ogry i trolle mozna bardzo latwo samemu znerfic wystarczy ten poradnik, nie ma tego duzo wiec wrzuce calosc:
9. Tajemnicze EDU.
Kolejny raz Was może zaskoczę. Nie, nie nauczymy się dziś dodawać nowych jednostek, a co najwyżej poznamy je i nauczymy się modyfikować odpowiednie ich statystyki. Tak naprawdę będziemy się poruszać tylko po jedynym pliku, export_descr_unit.txt, otwórzcie go. Robi wrażenie prawda? Wszystkie jednostki opisane za pomocą odpowiednich zmiennych. No to jedziemy!
Do opisania wszystkich parametrów weźniemy sobie najlepiej jakąś jednostke piechoty... Viking Raiders! Oto jego wpis :
Kod:
type Viking Raiders
dictionary Viking_Raiders ; Viking Raiders
category infantry
class light
voice_type Light
banner faction main_infantry
banner holy crusade
soldier Viking_Raiders, 60, 0, 1
attributes sea_faring, hide_forest, hardy, can_withdraw
formation 1.2, 1.2, 2.4, 2.4, 4, square
stat_health 1, 0
stat_pri 9, 2, no, 0, 0, melee, melee_blade, slashing, axe, 25, 1.2
;stat_pri_ex 0, 0, 0
stat_pri_attr ap
stat_sec 0, 0, no, 0, 0, no, melee_simple, blunt, none, 25, 1
;stat_sec_ex 0, 0, 0
stat_sec_attr no
stat_pri_armour 0, 3, 6, flesh
;stat_armour_ex 0, 4, 5, 7, 3, 6, 6, flesh
stat_sec_armour 0, 0, flesh
stat_heat 2
stat_ground 1, -2, 3, 2
stat_mental 5, normal, untrained
stat_charge_dist 40
stat_fire_delay 0
stat_food 60, 300
stat_cost 1, 480, 155, 85, 65, 480, 4, 120
armour_ug_levels 0, 1, 2, 3
armour_ug_models Viking_Raiders, Viking_Raiders_ug1, Viking_Raiders_ug2, Viking_Raiders_ug3
ownership denmark, slave
era 0 denmark
;unit_info 9, 0, 9
Będę jak zawsze, opisywał linijkami i kolumnami (kolejnością). Dzięki temu wszystko będzie przejrzyste.
Pierwsza linijka to nazwa jednostki, a zaraz za nią kolejna nazwa, wskazująca dodatkowo nazwe pliku w którym będzie wszystko o niej przechowywane. Trzecia linia mówi o kategorii jednostki, w tym przypadku - piechota. Kolejne dwie linie to klasa jednostki - lekka piechota i jej głos - lekki. Szósta i siódma linijka to rodzaje sztandarów trzymane przez jednostki, domyślny i szczególny.
Ósma linia to nazwa gdzie będzie poszukiwany model 3D jednostki, następnie liczba żołnierzy w oddziale, liczba psów lub artylerii i ostatnie masa do kolizji (zawsze 1).
Kolejna linijka to atrybuty - szczególne umiejętności jednostek, tu - przewożenie przez flote możliwe, ukrywanie się w lesie. Dziesiąta linia to możliwości formacji jakie jednostka może tworzyć. Przejdźmy dalej, kolejny jest współczynnik (ilość) żyć jednostki. Dwunasta linia to kolejno : punkty ataku, siła szarży, rodzaj pocisku, zasięg pocisków, zapas amunicji, rodzaje bronie, odgłosy jednostki oraz na końcu opóźnienie między pociskami. Trzynasta linijka - nieaktywna w grze, przechodzimy do czternastej, tutaj szczególna cecha głównej broni. Piętnasta linijka to statystyki drugiej bronii, w tej samej kolejności co pierwszej. Kolejna linia - znów nieaktywna w grze. Siedemnasta linia to specjalna cecha drugiej broni. Osiemnasta to statystyka pancerza pierwszej broni, kolejno : pancerz, siła obrony, tarcza i rodzaj pancerza. Kolejna linia nieaktywna.
I jesteśmy w dwudziestej, tutaj statystyki drugiego pancerza, ta sama kolejność co pierwszego. Dwudziesta pierwsza to punkty zmęczenia jednostki. Kolejna dwudziesta druga, to punkty walki na : zagajniku, piasku, w lesie, śniegu. Dwadzieścia trzy - to już kolejno morale, dyscyplina i wyszkolenie. Dwadzieścia cztery - odległość rozpoczynania szarży. Dwadzieścia pięć - przerwy między salwami. Kolejny - dwadzieścia szcześć to linijka niekatywna. Dwadzieścia siedem to kolejno : czas produkcji, koszt produkcji, koszt utrzymania, koszt ulepszenia broni, koszt ulepszenia pancerza, koszt w Custom Battle. Dwadzieścia osiem - to modele danej jednostki (w tym wypadku 3). Dwadzieścia dziewięć - to właśnie ścieżki do tych modeli do rozpoznania. Ownership - lista nacji która używa tej jednostki. Era 0, 1, 2, 3 - to samo tylko w zależności od ery. Ostatnia linijka jest nieaktywna.
Koniec! Mimo że dużo teoretyki i mozolnego tekstu, to mam nadzieje że coś z tego wyciągniecie.
tu jest wszystko:
http://www.twcenter.net/forums/showthre ... stallation
http://www.twcenter.net/forums/showthre ... stallation
Prośba: czy ktoś mógłby mi podesłać mailem torrenta z instalką z zalinkowanego tematu? Tam bez konta nie da się tego torrenta pobrać (a dla takiej głupotki nie chcę konta zakladać).xaurus pisze:tu jest wszystko:
http://www.twcenter.net/forums/showthre ... stallation
mail: assur1[at]o2.pl
z góry dziekuję
grał ktoś wampirami?
dopiero zaczynam przygode z total warem
czy może ktoś wyjaśnić mi jak poradzić sobie z napieraniem krasnali i ludzi już od 2giej tury?
jak przed jednymi się obronie to niszczą mnie drudzy i tak w kółko
gram na najłatwiejszym poziomie i nadal nic
czy da rade przyśpieszyć ruch botowych królestw?
dopiero zaczynam przygode z total warem
czy może ktoś wyjaśnić mi jak poradzić sobie z napieraniem krasnali i ludzi już od 2giej tury?
jak przed jednymi się obronie to niszczą mnie drudzy i tak w kółko
gram na najłatwiejszym poziomie i nadal nic
czy da rade przyśpieszyć ruch botowych królestw?
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Wampiry mają pod górkę od samego początku. Trzeba mieć sporo samozaparcia i szczęścia w ich kampanii. Z tego co pamiętam to jest kilka udanych 'gameplayów' na tubie. Może poszukaj ich tam i podpatrz co i jak. AI potrafi dosyć często wysyłać krucjaty na ziemie wampirów więc to też jest spory problem.
Co do przyśpieszania tury to nic mi nie wiadomo ale może jest coś w pomocy technicznej moda. Popytaj tam.
Co do przyśpieszania tury to nic mi nie wiadomo ale może jest coś w pomocy technicznej moda. Popytaj tam.
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Akurat wampiry chyba są najtrudniejsza frakcja w tym modzie. Bardzo szybko zaczyna brakować kasy.
Ja aby zarobić parę golda wyburzałem budynki do jednostek nie szkieletowych plus jakieś psiarnie itp. Warto zrobić sobie większa armie ( tylko free unkeep) w tym mieście kolo nuln i czekać aż będzie miało słabsza obronę wtedy je ograbić i zburzyć wszystko a następnie zostawić mały garnizon i wycofać się do twierdzy.
Zaczynałem kampanie wampirami kilka razy i chyba tylko raz ją ukończyłem. Powiem ze jest to frakcja która dala mi najwięcej przyjemności z gry
chyba oleje rome2 i zaraz odpalę sobie jakaś nowa kampanie
Ja aby zarobić parę golda wyburzałem budynki do jednostek nie szkieletowych plus jakieś psiarnie itp. Warto zrobić sobie większa armie ( tylko free unkeep) w tym mieście kolo nuln i czekać aż będzie miało słabsza obronę wtedy je ograbić i zburzyć wszystko a następnie zostawić mały garnizon i wycofać się do twierdzy.
Zaczynałem kampanie wampirami kilka razy i chyba tylko raz ją ukończyłem. Powiem ze jest to frakcja która dala mi najwięcej przyjemności z gry
chyba oleje rome2 i zaraz odpalę sobie jakaś nowa kampanie
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Hehe, pograłem w Rome2 4 dni i odinstalowałem, podobnie miałem z Shogunem2. Każda kolejna gra po Medieval2 jest jakaś taka...nijaka. Dobrze, że są mody takie jak ten
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
jest tutorial jak grać wampirami na yt
ale po 1) jest na poziomie hard
po 2)nikt go nie atakuje pierwszy, krasnale wolą walczyć z zielonymi
a mnie krasnale od dołu ,aldorf od boku i jeszcze rebelia od góry
po 3)pokazuje tam że w nocy wampiry dostaja bonus do liderki a tym bardzo wielką przewagę do waliki
u mnie nic takiego nie ma wręcz przeciwnie nie raz dostaje jeszcze mniejszy pasek balansu armi jak atakuje w nocy
jest jakiś sposób żeby nie stracić zamku?
czy lepiej oddać zamek a wzmocnić obrone drugiego?
ale po 1) jest na poziomie hard
po 2)nikt go nie atakuje pierwszy, krasnale wolą walczyć z zielonymi
a mnie krasnale od dołu ,aldorf od boku i jeszcze rebelia od góry
po 3)pokazuje tam że w nocy wampiry dostaja bonus do liderki a tym bardzo wielką przewagę do waliki
u mnie nic takiego nie ma wręcz przeciwnie nie raz dostaje jeszcze mniejszy pasek balansu armi jak atakuje w nocy
jest jakiś sposób żeby nie stracić zamku?
czy lepiej oddać zamek a wzmocnić obrone drugiego?
nie wiem jak jest teraz, bo ponoć jest sporo stabilniej.
Ale może po prostu trza zainstalowac wszystko od nowa, wiem, tragedia ale kiedyś mi się to sprawdzało
Ale może po prostu trza zainstalowac wszystko od nowa, wiem, tragedia ale kiedyś mi się to sprawdzało
Zaczynałem grę wampirami wiele razy. Niestety nigdy nie udało mi się przebrnąć przez więcej niż kilkanaście tur. Najtrudniejsza frakcja. Lepiej zmień armię na inną bo tylko sobie zepsujesz frajdę z gry.
Najlepiej dopracowana i najciekasza kampania jest w Kislevie. Muza z Ogniem i Mieczem. Dużo fajnych klimatycznych budynków, jednostek i bohaterów. Można naprawdę taktycznie pograć i kampania trzyma się kupy.
Aha, no i jest jeszcze jeden problem z tą grą. W momencie gdy gramy na przeciwnika co ma posiłki, to często gra się zawiesza. Mnie to strasznie frustrowało i utrudniało rozgrywkę. Czasami uniemożliwia to wręcz grę. Ale znalazłem na to sposób. Może trochę śmierdzi... ale gdy nie mamy innego wyjścia? Wieszającą się walkę trzeba rozegrać poprzez komendę "auto_win" w konsoli i gramy dalej
Najlepiej dopracowana i najciekasza kampania jest w Kislevie. Muza z Ogniem i Mieczem. Dużo fajnych klimatycznych budynków, jednostek i bohaterów. Można naprawdę taktycznie pograć i kampania trzyma się kupy.
Aha, no i jest jeszcze jeden problem z tą grą. W momencie gdy gramy na przeciwnika co ma posiłki, to często gra się zawiesza. Mnie to strasznie frustrowało i utrudniało rozgrywkę. Czasami uniemożliwia to wręcz grę. Ale znalazłem na to sposób. Może trochę śmierdzi... ale gdy nie mamy innego wyjścia? Wieszającą się walkę trzeba rozegrać poprzez komendę "auto_win" w konsoli i gramy dalej
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
pliczki z angielszczeniem masz? bo raczej nic innego do głowy mi nie przychodzi a zazwczaj to było przyczyną
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
cholercia, miałem podobnie i jakoś prosto to się naprawia. NIe pamietam zbytnio ale coś mi się wydaje abyś po prostu pokombinował z rozdzielczością.
Hehehe, widzę, że po roku nadal gra nie jest stabilna a zastanawiam się czy nie zagrać znów.
I pytanie do wiedzących:
Jak mam wersję gdzieś sprzed 1,5 roku chyba to czy można coś tam dościagać aby była dzisiejsza czy trzeba walić całego moda?
Hehehe, widzę, że po roku nadal gra nie jest stabilna a zastanawiam się czy nie zagrać znów.
I pytanie do wiedzących:
Jak mam wersję gdzieś sprzed 1,5 roku chyba to czy można coś tam dościagać aby była dzisiejsza czy trzeba walić całego moda?