![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ogry i trolle mozna bardzo latwo samemu znerfic wystarczy ten poradnik, nie ma tego duzo wiec wrzuce calosc:
9. Tajemnicze EDU.
Kolejny raz Was może zaskoczę. Nie, nie nauczymy się dziś dodawać nowych jednostek, a co najwyżej poznamy je i nauczymy się modyfikować odpowiednie ich statystyki. Tak naprawdę będziemy się poruszać tylko po jedynym pliku, export_descr_unit.txt, otwórzcie go. Robi wrażenie prawda? Wszystkie jednostki opisane za pomocą odpowiednich zmiennych. No to jedziemy!
Do opisania wszystkich parametrów weźniemy sobie najlepiej jakąś jednostke piechoty... Viking Raiders! Oto jego wpis :
Kod:
type Viking Raiders
dictionary Viking_Raiders ; Viking Raiders
category infantry
class light
voice_type Light
banner faction main_infantry
banner holy crusade
soldier Viking_Raiders, 60, 0, 1
attributes sea_faring, hide_forest, hardy, can_withdraw
formation 1.2, 1.2, 2.4, 2.4, 4, square
stat_health 1, 0
stat_pri 9, 2, no, 0, 0, melee, melee_blade, slashing, axe, 25, 1.2
;stat_pri_ex 0, 0, 0
stat_pri_attr ap
stat_sec 0, 0, no, 0, 0, no, melee_simple, blunt, none, 25, 1
;stat_sec_ex 0, 0, 0
stat_sec_attr no
stat_pri_armour 0, 3, 6, flesh
;stat_armour_ex 0, 4, 5, 7, 3, 6, 6, flesh
stat_sec_armour 0, 0, flesh
stat_heat 2
stat_ground 1, -2, 3, 2
stat_mental 5, normal, untrained
stat_charge_dist 40
stat_fire_delay 0
stat_food 60, 300
stat_cost 1, 480, 155, 85, 65, 480, 4, 120
armour_ug_levels 0, 1, 2, 3
armour_ug_models Viking_Raiders, Viking_Raiders_ug1, Viking_Raiders_ug2, Viking_Raiders_ug3
ownership denmark, slave
era 0 denmark
;unit_info 9, 0, 9
Będę jak zawsze, opisywał linijkami i kolumnami (kolejnością). Dzięki temu wszystko będzie przejrzyste.
Pierwsza linijka to nazwa jednostki, a zaraz za nią kolejna nazwa, wskazująca dodatkowo nazwe pliku w którym będzie wszystko o niej przechowywane. Trzecia linia mówi o kategorii jednostki, w tym przypadku - piechota. Kolejne dwie linie to klasa jednostki - lekka piechota i jej głos - lekki. Szósta i siódma linijka to rodzaje sztandarów trzymane przez jednostki, domyślny i szczególny.
Ósma linia to nazwa gdzie będzie poszukiwany model 3D jednostki, następnie liczba żołnierzy w oddziale, liczba psów lub artylerii i ostatnie masa do kolizji (zawsze 1).
Kolejna linijka to atrybuty - szczególne umiejętności jednostek, tu - przewożenie przez flote możliwe, ukrywanie się w lesie. Dziesiąta linia to możliwości formacji jakie jednostka może tworzyć. Przejdźmy dalej, kolejny jest współczynnik (ilość) żyć jednostki. Dwunasta linia to kolejno : punkty ataku, siła szarży, rodzaj pocisku, zasięg pocisków, zapas amunicji, rodzaje bronie, odgłosy jednostki oraz na końcu opóźnienie między pociskami. Trzynasta linijka - nieaktywna w grze, przechodzimy do czternastej, tutaj szczególna cecha głównej broni. Piętnasta linijka to statystyki drugiej bronii, w tej samej kolejności co pierwszej. Kolejna linia - znów nieaktywna w grze. Siedemnasta linia to specjalna cecha drugiej broni. Osiemnasta to statystyka pancerza pierwszej broni, kolejno : pancerz, siła obrony, tarcza i rodzaj pancerza. Kolejna linia nieaktywna.
I jesteśmy w dwudziestej, tutaj statystyki drugiego pancerza, ta sama kolejność co pierwszego. Dwudziesta pierwsza to punkty zmęczenia jednostki. Kolejna dwudziesta druga, to punkty walki na : zagajniku, piasku, w lesie, śniegu. Dwadzieścia trzy - to już kolejno morale, dyscyplina i wyszkolenie. Dwadzieścia cztery - odległość rozpoczynania szarży. Dwadzieścia pięć - przerwy między salwami. Kolejny - dwadzieścia szcześć to linijka niekatywna. Dwadzieścia siedem to kolejno : czas produkcji, koszt produkcji, koszt utrzymania, koszt ulepszenia broni, koszt ulepszenia pancerza, koszt w Custom Battle. Dwadzieścia osiem - to modele danej jednostki (w tym wypadku 3). Dwadzieścia dziewięć - to właśnie ścieżki do tych modeli do rozpoznania. Ownership - lista nacji która używa tej jednostki. Era 0, 1, 2, 3 - to samo tylko w zależności od ery. Ostatnia linijka jest nieaktywna.
Koniec! Mimo że dużo teoretyki i mozolnego tekstu, to mam nadzieje że coś z tego wyciągniecie.