Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
masz racje kordelas. na trafienie 6 to dodatkowy atak. dzisiaj grałem na lizie więc mam pewność
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
kmina była, pytanie czy dobra i możliwa jej sensowność należy pominąć
oddział z bronią z volley fire stoi w kresce (np nocniki)
dostaje szarżę na przód i daje S&S
zgodnie z opisem volley fire tylne szeregi strzelają, połową modeli zaokrąglając w górę, czyli 1 model strzela i tak
zgodnie z opisem S&S bez względu na odleglość uznajemy, że szarżujący był w zasięgu strzału, więc wszystkie modele mogą strzelić bez względu na długość kreski?
jakieś opinie?
oddział z bronią z volley fire stoi w kresce (np nocniki)
dostaje szarżę na przód i daje S&S
zgodnie z opisem volley fire tylne szeregi strzelają, połową modeli zaokrąglając w górę, czyli 1 model strzela i tak
zgodnie z opisem S&S bez względu na odleglość uznajemy, że szarżujący był w zasięgu strzału, więc wszystkie modele mogą strzelić bez względu na długość kreski?
jakieś opinie?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
aa słusznie ouki thx za zwrocenie uwagi na to S&S i faq
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Pytanko. Fast stoi sobie pomiędzy Manglerami (Rysunek 1). Następnie robi Reform w Kreskę tak, że skrajni jeźdźcy wchodzą jednocześnie na oba Manglery (Rysunek 2). Czy takie coś jest możliwe aby załatwić oba Manglery za pomocą jednego Fasta, czy też zginie tylko jeden Mangler? Jak to jest i dlaczego?
Imo powinny się odpalić efekty obu manglerów. Najpierw kończysz reform a potem patrzysz na efekt. Z tym że źle pokazałeś reform - on się odbywa wokół środkowego kolesia i taka sytuacja nastąpić nie może bo najpierw musisz wjechać w jednego kolesia albo innego by zrobić reform w kreskę.
Co innego jak
___f
___f
___f
___f
M _ f _ M
___^ tu jest przód
i przestawisz się na f f f f f
Wtedy zahaczasz obu jednym reformem na raz.
f - fast, M - mangler
Co innego jak
___f
___f
___f
___f
M _ f _ M
___^ tu jest przód
i przestawisz się na f f f f f
Wtedy zahaczasz obu jednym reformem na raz.
f - fast, M - mangler
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Przecież ja mogę zrobić Reform najpierw obracając się, a potem rozwijając w kreskę. Zresztą, to nie ma znaczenia. Pytanie moje brzmi po prostu, czy zdejmę w ten sposób oba Manglery, bo na ostatnim turnieju wyszła taka sprawa i obawiam się, że może się powtarzać?
"Any unit moves into contact with MS takes 2D6 hits" ciach "MS is then removed"
Jeszcze takie w sumie bardzo podobne pytanie - czy można zabić 2 MS, stojące blisko siebie, piwotując duży samotny model mający darmowe piwoty pomiędzy nimi (np chariot)?
Jeszcze takie w sumie bardzo podobne pytanie - czy można zabić 2 MS, stojące blisko siebie, piwotując duży samotny model mający darmowe piwoty pomiędzy nimi (np chariot)?
Life's a game with save and load features disabled.
prawie takie samo pytanie ale moim zdaniem inne Fazik
W praktyce obracając możesz zatrzymać proces w dowolnym momencie. Któregoś Manglera zawsze (milimetry różnicy) napotkasz wcześniej. Wtedy stajesz i są wypłacane hity. Jak przeżyjesz to możesz kontynuować i trafić na drugiego.
Reform działa tak że sprawdzasz czy możesz (czy reform nie sprawi że będziesz w mniej niż cal od terenu lub oddziału innego niż mangler/fanatyk) a potem go wykonujesz - cały na raz. Po wykonaniu są sprawdzane sytuacje jak wypuszczanie fanatyków, czy się nadepnęło na manglera czy fanatyka, czy się zahaczyło o teren który mówi że testujesz dangerous terrain także przy reformach etc.
Force of Total Destruction:
"Mangler Squigs cannot be charged, but models can move into contact with them. Any unit that moves into contact with Mangler Squigs takes [...] hits [...]. The Mangler Squig model is then removed, and the unit may carry on with its move."
W praktyce obracając możesz zatrzymać proces w dowolnym momencie. Któregoś Manglera zawsze (milimetry różnicy) napotkasz wcześniej. Wtedy stajesz i są wypłacane hity. Jak przeżyjesz to możesz kontynuować i trafić na drugiego.
Reform działa tak że sprawdzasz czy możesz (czy reform nie sprawi że będziesz w mniej niż cal od terenu lub oddziału innego niż mangler/fanatyk) a potem go wykonujesz - cały na raz. Po wykonaniu są sprawdzane sytuacje jak wypuszczanie fanatyków, czy się nadepnęło na manglera czy fanatyka, czy się zahaczyło o teren który mówi że testujesz dangerous terrain także przy reformach etc.
Force of Total Destruction:
"Mangler Squigs cannot be charged, but models can move into contact with them. Any unit that moves into contact with Mangler Squigs takes [...] hits [...]. The Mangler Squig model is then removed, and the unit may carry on with its move."
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Od zawsze gram że można. Analogicznie sam wyciągam jednymi Harpiami Fanatyków z 2 oddziałów Nocników i nawet sam Fluffy nie ma nic przeciwko. To jest trudne, ale matematycznie możliwe.
czyli jak ktos robiąc reform wejdzie na 4" do NG to jest ok? i fanatyków wypuszczam mając przeciwnka na 4" mimo, że opis mówi że wyrzucani się jak przeciwnik pojawi się w 8"
latacze muszą się zatrzymać, teleport z Hand of Gork po FAQ także nakazywał zatrzymanie oddziału jak kojarzę
latacze muszą się zatrzymać, teleport z Hand of Gork po FAQ także nakazywał zatrzymanie oddziału jak kojarzę
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Ja się zatrzymuję 8" od obu oddziałów i lecę dalej jak przeżyję. Wyznaczam 2 punkty na stole, które powodują wypuszczenie fanatyków i lecę tak, żeby obu dotknąć jednocześnie.
u latacza to jest normalny ruch który możesz zatrzymywać w dowolnym momencie. Teleport z hand of gork także jest ruchem. A mimo to i tak potrzebował rozjaśnienia faqiem. Reform to nie jest coś co możesz sobie przerwać w pewnym momencie.
To nawet było wykorzystywane czasem jako uboższa wersja katapultowania fanatyków wheelem w poprzednich edycjach.
To nawet było wykorzystywane czasem jako uboższa wersja katapultowania fanatyków wheelem w poprzednich edycjach.
Nope. Pamiętaj że taka jednostka jeszcze się porusza i piwotuje, nie tylko piwotuje. Więc równoczesne dotknięcie nie jest żadnym problemem. To tak jakbyś twierdził że podstawką nie mogę dotknąć 2 punktów równocześnie. Zdecydowanie mogę. Wystarczy wyznaczyć dobrze środek osi obrotu.ślivek pisze:prawie takie samo pytanie ale moim zdaniem inne Fazik
Któregoś Manglera zawsze (milimetry różnicy) napotkasz wcześniej.
Life's a game with save and load features disabled.
Powiem ci więcej - jeśli np. latacz nie może wylądować dokładnie w odległości 8" bo na przykład jest wtedy nad budynkiem to leci dalej w linii prostej (tak jak miał się poruszać) na tyle by móc wylądować. W ten sposób pojawiasz się bliżej lub dalej niż 8" od oddziału zawierającego fanatyków i dopiero wtedy są wypuszczani.misha pisze:czyli jak ktos robiąc reform wejdzie na 4" do NG to jest ok? i fanatyków wypuszczam mając przeciwnka na 4" mimo, że opis mówi że wyrzucani się jak przeciwnik pojawi się w 8"
latacze muszą się zatrzymać, teleport z Hand of Gork po FAQ także nakazywał zatrzymanie oddziału jak kojarzę
Jak wykopuje się skorpion TK to także może się okazać że wypuszczasz fanatyków bliżej niż 8".
Jak teleportujesz oddział NG z fanatykami w pobliże oddziału wroga i przenoszony model będzie w odległości 8" będąc w miejscu gdzie go nie można postawić to także leci dalej i dopiero tam gdzie może być postawiony staje i dopiero wtedy trzeba wyrzucić fanatyków (swoją drogą - można wyrzucić z tego modelu jak i z reszty oddziału). Potem model leci dalej i się ustawia zgodnie z opisem czaru.
to fanatykowe 8" nie jest taką stałą wartością.
Edit: przepraszam za podwójnego posta - myślałem że edytuję. Może mod scalić jakiś?
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Ja mam wątpliwości co do zabijania dwóch mangelrów/fanatyków na raz reformem. Czy nie jest tak, że reform musi zakończyć się legalną pozycją, czyli min 1" od wrogich (w tym przypadku) oddziałów?
Zgadzam się, że potem pivotem można spokojnie taki manewr wykonać, bo wg FAQ traktowany jako ruch.
Zgadzam się, że potem pivotem można spokojnie taki manewr wykonać, bo wg FAQ traktowany jako ruch.