Nasze rozpiski

Chaos Dwarfs

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Re: Nasze rozpiski

Post autor: Kamil.Sz »

Po co Ci 2 lordów ? ChD nie mają skąd generować kości żeby dwóch lordów się spłaciło.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Bo hashut świetnie uzupełnia tę armię i mam mocne argumenty od pierwszej tury gry. A czar 4 i 6 to jest istna rzeźnia.

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Wiem że hashut jest dobry, sam go używam. Tym bardziej nie rozumiem po co dajesz drugiego lorda z deathem a magowi z hashutem tylko 3 level.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

A ja lubię metal :) NIe jest pocięty jak death :)
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

Dawno już tutaj nie zaglądałem;). Zawsze lubiłem napór w Chadecji i nigdy nie tolerowałem stania w miejscu. Moja turniejowa rozpa wygląda tak na offensie. Testowana wiele razy, nie oddaje punktów, bulki są dość odporne na wrogą magię dzięki T5 i I3. Z resztą nieważne jak bardzo strzelecką lub magiczną rozpę bym trafił, 2 oddziały Buli zawsze dojadą i swoje zrobią. (Na Euro usuwam kilku infernali z corów i dodaje więcej Hobosów).

Co do magii Haskuta jest super. Przydatne combo to danie wrogiemu oddziałowi zasadę Flammable i odpalenie z ponad 20 Blunderbassów z flaming attackiem. Rzadko się udaje, ale jeśli wyjdzie to klocki Ghuli, Ogrów lub czegokolwiek, co ma więcej HP schodzi zmłucone.

No i oczywiście Hate dla wszystkich oddziałów w 12 calach. Bardzo przydatne dla naszych krasi. No i tutaj pojawia się problem.

Magia Hashuta ma niewielki zasięg czarowania poza Bombą Atomową. Kiedy wystawiałem lorda na lataczu zawsze był:
a) Drogi punktowo
b) Łatwy do zabicia (armaty, klopy, wrodzy herosi lub przegrany combat ;O)
c) Rzadko się spłacał
Macie jakieś rozwiązania na ten problem? Jak połączyć Lore Hashuta i naporowe krasie? Idąc na piechotę nie zdąży rzucić tak potrzebnego hejta dla bulków...

Jak używacie magii metalu? Dla mnie ta magia jest za mało uniwersalna. Trafię na ogry, orki i niewiele mogę im zrobić. Do ofensywnych rozp w CHD nie nadaje się.
Bardzo polecam wystawianie drogich punktowo Blunderbassów i rzucanie im +1 do trafienia. Jest to najlepszy oddział strzelecki w grze i powoduje ogromne straty u wroga. 60 hitów z S3 i re-rollem na ranienie to istny cud.

Daemonsmith Sorcerer (1#, 180 pts)
1 Daemonsmith Sorcerer, 130 pts = (base cost 95 + Level 2 Upgrade 35) <- magia Death
1 Charmed Shield, 5 pts
1 Dispel Scroll, 25 pts
1 Opal Amulet, 15 pts
1 Potion of Speed, 5 pts

Bull Centaur Taur'ruk (1#, 205 pts)
1 Bull Centaur Taur'ruk, 155 pts
1 Sword of Striking, 15 pts
1 Enchanted Shield, 5 pts
1 Dawnstone, 25 pts
1 Ironcurse Icon, 5 pts

Chaos Dwarf Infernal Guard (25#, 492 pts)
24 Chaos Dwarf Infernal Guard, 452 pts = 24 * 18 (base cost 12 + Hailshot Blunderbuss 6) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Deathmask, 30 pts = (base cost 24 + Hailshot Blunderbuss 6)
1 Banner of Eternal Flame, 10 pts

Hobgoblins Cutthroats (20#, 108 pts)
19 Hobgoblins Cutthroats, 93.5 pts = 19 * 4.5 (base cost 4 + Shield 0.5) + Standard Bearer Std 8
1 Hobgoblin Murder Boss, 14.5 pts = (base cost 14 + Shield 0.5)

Bull Centaurs Renders (8#, 440 pts)
7 Bull Centaurs Renders, 365 pts = 7 * 50 (base cost 40 + Great Weapon 10) + Musician Mus 5 + Standard Bearer Std 10
1 Bull Centaur Ba'hal, 60 pts = (base cost 50 + Great Weapon 10)
1 Banner of Swiftness, 15 pts

Bull Centaurs Renders (6#, 325 pts)
5 Bull Centaurs Renders, 265 pts = 5 * 50 (base cost 40 + Great Weapon 10) + Musician Mus 5 + Standard Bearer Std 10
1 Bull Centaur Ba'hal, 60 pts = (base cost 50 + Great Weapon 10)

Bull Centaurs Renders (6#, 325 pts)
5 Bull Centaurs Renders, 265 pts = 5 * 50 (base cost 40 + Great Weapon 10) + Musician Mus 5 + Standard Bearer Std 10
1 Bull Centaur Ba'hal, 60 pts = (base cost 50 + Great Weapon 10)

K'daai Destroyer (1#, 325 pts)
1 K'daai Destroyer, 325 pts
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

bardzo ciekawa rozpiska :idea: :idea: :idea:
pierwszy raz widzę 3 oddziały bullcentaurów

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5907
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

ciekawa? może, ale na pewno słaba ;). Nie masz dużego maga, ani bsb. Paniki ci zjedzą te byki zanim gdziekolwiek dojadą, z resztą te 2 ataki nie robią wrażenia na mocniejszych rzeczach. Zero strzelania to też nie jest najlepszy pomysł, tylko 1 heros byk ? To właśnie tauruki są mocne

metal daje radę, mieczyk , scaly skin, pociski na pancerniakow i transmutacja to dobre czary, obniżenie sv z resztą też
Death jest po prostu przegięty, anihiluje zagrożenie typu krypty i zajebiscie się kombuje z helenką ;) do tego 10 LD na lordzie.
Żaden lore nie wypada tak dobrze jak death

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

Co do tamtej rozpy. Bulki dają radę dojechać nawet bez BSB. Morale 8-9 wystarcza. W walce wręcz radzą sobie dość dobrze, bo mają małe staty własne, a i premie z szeregów mam. Niestety z zabijaniem jest już gorzej, oddziałowi ewidentnie jest potrzebny hate z hashuta lub +1 do trafienia z metalu. Wampirze Crypt Horrory i Lord Strigoi z S8 są nie do przebicia. Z wampirami ta rozpa sobie kompletnie nie radzi. Z innymi armiami jest już dużo lepiej.

Czarodziej 2 poziomu daje rade. Jasne wpuszczam więcej niż zwykle. Ale wystarcza, gdyż w 2 rundzie gry jestem u wroga.

Natomiast w każdej bitwie ogromną rolę pełnią Blunderbassy. Są drogie punktowo, prawda - ale się zwracają. Jedną salwą zabiłem 19 ghouli lub 11 white lionsów i wiele wiele innych. Są najlepszym oddziałem strzeleckim w warhamcu. W dodatku dobrze się biją.

Duży kadaai. Rezygnuje z gościa. Odginany non stop, wróg ma kowboi lub specjalne kontry w postaci napakowanych herosów. W dodatku się spala, ma frienzy. Punktowo się zwróci na równo, ale zawsze go tracę. Mówiąc szczerze wolę oddział 6 buli za te punkty, którzy są bardziej pewni podczas gry.
---

Po roku grania na ataku przechodzę do obrony.
I mniej więcej tak będę kombinował:

2 oddziały blunderbussów po 22
1 oddział 6 buli z dwurakami
1 hobgobliny z łukami
Helupa
2 rakiety
magma
duży mag
mały mag
bsb
może tauruk.
może 5 wilków z rare

Kombinuje jak wykorzystać tutaj szkołę Haskuta. Hashut ma placek, snajpę na T, Obniżenie morale, Hate, Na 8 cali 2d6 z S6 oraz przede wszystkim czar, który powoduje, że wróg staje się podatny na ogień + nie maszeruje itd. Jeśli bym to rzucił na jakieś ogry lub monstery to wróg dostaje obrażenia x2 np od Blanderbassów z banerem Eternal Flame lub deathshriekera. W dodatku mój BSB z młotem Hashuta zabija z automatu jak zrani w walce wręcz takiego wroga.

Z daleka to bym placem rąbał.

A z metala wiadomo, wszystko może się przydać. Szczególnie +1 do trafienia.

Ps: Ktoś jeszcze próbuje grać ciuchią na skull crackerze albo na działach?
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
Kubi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kubi »

Never pisze:
Ps: Ktoś jeszcze próbuje grać ciuchią na skull crackerze albo na działach?
Sam kiedyś spróbowałem go wystawiać i moim zdanie iron deamon/skull cracer jest mocno nie opłacalny, nie można nimi robić overruna, do tego szarżuje tylko na wprost a nie jak random movement. Biją tylko thunderstompem więc wszystko większe od piechoty jest bezpieczne. A to strzelanie też nie powola. Często strzelasz na daleki zasięg czyli trafiasz na 5+, przy średnioo 6/8 strzałach to się robi 2/3 trafienia. Bez szału za model za 300pkt. Jakbym miał wystawić skull cracera to bym wolał kadajca i tyle.

pozdr

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Ja grałem na turnieju vs imperium i he - całkiem przyzwoicie się spisywały - np. do trzymania typa z runfangiem w wagonie kawy :) Z działek zdejmowałem feniksy, a nawet pomogły rozwalić klocek white lionów...
1 vs imperium w składzie:
Grandmaster z runfangiem , lord mag heaven, bsb i pegazista antykadaj (z ogre bladem), 10 inner circle, 2x 5 knightów, 6 outriderów, canon, 5 kurczaków, hurricanum i tank.

Poszedłem na pałę - kadaj dostał szarżę od pegaza i bili się 3 tury - do kadajca, który pomału tracił woundy (został po ubiciu pegaza na 2) pomału zbliżały się kawa i kurczaki, niestety dla nich zabicie pegaza wywołało powszechną pankę, w wyniku której kurczaki i huricanum zwiały, po czym kury dostały szarże od kadaja i zwiały za stół. Następnie kadaj dostał strzał z tanka i zszedł. Kowboj zrobił swoje - zagonił huricanum i zjadł działo. Mój lord ustrzelił nieco zwarzywionego i pozbawionego osłony lorda maga z pistoletu :) Straciłem ostatecznie: 1 demona (3 tury z runfangową kawalerią ;), hoby z łukami, rakietę i kadajca.

Wynik remis.

W drugiej bitwie trafiłem na młodziutkiego, ale już nieźle grającego chłopaka z HE: lord mag z lore of death (wogóle nic magią nie ugrał), mały mag z high magic, i BSB (bowd), 41 WL, 2 x 16 łuczników, 2 orły, 15 SH i 2 lodowe fenixy. Gralismy Meeting. Poza kadajem stojącym 12 cali od kloca WL ustawiłem wszystko na krawędziach i czekałem. On zaczynał, ale zamiast zaszarżować oboma fenixami w kadajca, czego sie lekko obawiałem tylko zasłonił nimi klocek, wobec czego wpadłem w silverów, po 2 turach ich przeganiając za stół, klocek bał się wpadać w kadaja, a fenixy go nie widziały już, więc poleciały do przodu z klockiem,. Oba ptaszyska wystrzelałem z machin, również z Ironowych dział wspartych zaklętymi ostrzami z metalu (+1 to hit :). Na prawej flance iron zmielił łuki i pomógł kadajcowi. Przeciwnik "wyfazował" klocek w fazie magii dodatkowe 10 cali z magii w stronę mojego klocuszka (notabene ostatecznie dałem im glewie, żeby byli bardziej uzyteczni, ale zapomniałem im dodać banner + 1 MV :( :). W mojej turze wszystkie machiny i kadaj w tył zwrot, w magii transmutowałem w złoto 15 WL :) Nastepne tury to juz dorzynki. Strzaciłem tylko klocek piechoty i kowboja, który zajął swą nędzną osobą 1 fenixa :)
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

czyli tak jak podejrzewałem od dawna Iron Deamon to wyjątkowa droga maszyna i łatwa do skontrowania. Przyda się w 1 bitwie na 4 na turnieju.

A ktoś próbował używać Ironswornów? Wspomagani może metalem albo hashutem byliby kozaccy? 1+ sv albo Hate?
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

czy jest sens granie na magii Hashuta z Euro zasadami? Myślę tutaj o Babicach i maksymalnym wykorzystaniu czaru, co daje Flammable dla wroga, wiecie Rockety, Magma, Black Hammer of Hashut i Baner Eternal Flame, na monstery i monsterową piechotę byłoby to zabójcze. Ogrzy klocek Żelazobrzuchów mógłby paść bardzo szybko od salwy Blunderbassów. Tylko no właśnie, czy 4 kości to nie za mało na rzucanie czarów?
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Zależy, ile przeciwnik ma dispela :D No i czar trzeba jeszcze wylosować....
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Kubi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kubi »

Never pisze:czy jest sens granie na magii Hashuta z Euro zasadami? Myślę tutaj o Babicach i maksymalnym wykorzystaniu czaru, co daje Flammable dla wroga, wiecie Rockety, Magma, Black Hammer of Hashut i Baner Eternal Flame, na monstery i monsterową piechotę byłoby to zabójcze. Ogrzy klocek Żelazobrzuchów mógłby paść bardzo szybko od salwy Blunderbassów. Tylko no właśnie, czy 4 kości to nie za mało na rzucanie czarów?
sens na pewno jest, jakby się nad tym zastanowić to można złożyć całkiem niezłe combo z tym czarem. NIestety duży minus zasad euro to ograniczenie do max4 kostek na Hashuta. Które sprawia że najgroźniejszy czar do rzucenia na odległość 6 z Lore of Hashut jest bardzo ciężki do rzucenia. I jak się nad tym zastanawiam to wystawianie 4lvl Hashuta tylko dla tego czaru co daja flammable dla wroga jakoś mnie nie przekonuje.

Ale jako że niedługo będzie nowy draft to będzie można od nowa kminić i Hashut może okazać się atrakcyjny w stosunku do Death. Na razie z tego co napisali na forum ar.com to bardzo by chcieli jakoś ograniczyć combo doom and darknes i hellcannon. Ale zobaczymy

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Never, na PKS-sie zdjęli -100 do rozpy za Hashuta :D
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

O to zarąbiście, że uwalniają Lora Hashuta. W takim razie w lidze wezmę udział na tej magii i podkręcę armię do tego;)
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
Kubi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kubi »

Never pisze:O to zarąbiście, że uwalniają Lora Hashuta. W takim razie w lidze wezmę udział na tej magii i podkręcę armię do tego;)
Dawaj znać jak ci pójdą bitwy. Sam jestem ciekaw jak sie sprawdzi ten lore.

Pozdr

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

Dzisiaj mialem okazję przetestować naszego lora.
Mecz na 2600 pkt

Grałem przeciwko imperium ,które miało 2 steamtanki, 10 rycerzy wewnętrznego kręgu, hellblaster, dużego maga life, mały heaven 2 poz, chyba z 2 kapłanów, łowcę czarownic, 2 oddziały po 5 free company z łukami, inżynier, kloc 40 halabardzistów no i 3 demigryfów + bsb nA PEGAZIE

Moja rozpa miała:
Duży mag Hashut na dywanie + opal amulet i enchanted shield i rod co przerzuca miscatsa
2 małych magu metalu ( 1 miał poziom 2 inny miał 1), 1 miał dispel scrolla.
Sztandarowy armii z Black Hammerem Hashuta oraz Dawn Stone i dragon helm i ironcurse coś tam na maszyny
Goły khan na wilku
Cory:
10 IG z GW (goli)
26 IG z Blunderbassami, FCG, Eternal Flame Banner
Special:
24 Infernal Ironsworni
2 x Deathshireker + Magma Cannon
Rare:
Helupa

Deathshirekery się spłaciły, aż nadto. Zabiły wrogiego generała, który nie rzucił warda na 4+ i przetrzebiły regiment halabardników zabijając w 2 strzałach z 16.
Próbowały ranić też steamtanki, ale te leczone nie zbyt się tym przejmowały.
Helupa - dobry straszak, który został szybko ubity przez cannony w steamach
Magma Cannon - trochę podziobał rycerstwa albo halabardników, ogółem wyszedł na 0.

Blunderbassy wystawianie ich z Eternal Flamem naraziło ich na szybki atak z strony imperialnego kowboja, który trzymał mój oddział przez całą grę. Kompletnie się nie spłacił. Nie będę dawał tego baneru już , bo ogromne ilości kowboi grasują. A kombo z Flammablem od hashuta rzadko wychodzi.

Infernal Ironsworni - bardzo drodzy, zadają niewielkie straty, oddział przetrzymał 3 demigryfy przez pełne 4 tury. Ja straciłem 9 chłopa wróg stracił 2 demi, ostatni uciekł. Konieczny jest banner z armour pierciengiem. Siła 5 jest ok, aby kogoś zranić. Jednak wymięka przy pancerniejszym wrogu.
Jest to oddział hardcorowo wytrzymały i dużo weźmie na klatę. Niestety są nieliczni, póki co niezbyt mogli pokazać swoje walory. Nadal będę ich próbował, chociaż bulki z sv 2+ więcej przeżyją.

Sztandarowy armii - fajny jest black hammer, ale niestety traci na tym ochrona naszego czempiona. Wolę dać mu maskę z wardem na 4+ niż go stracić. A 4 z hashuta jest zbyt niepewna...

Główny czarodziej - dywan się przydał, szkoła hashuta ma mały zasięg. Hejt przydał się, magic missile też. A ash storm uratował moją grę. Obniżanie morale jest ok, ale mało daje.

No i to tyle
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

A wynik?? Ogólnie Młotek to nie magic - nie zawsze kombosy wygrywają :)
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

zakończyło się 10:10, z małą przewagą dla wroga
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

ODPOWIEDZ