Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: crovaxus »

czy regenka działa na HKB?
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

przeca jest napisane w opisie Killing Blowa, że nie ma armour i regeneration, zajrzeć do RB warto :P
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Twister pisze:3 salki w lini, z czego walką związana jest tylko jedna.
Czyli Skinki od jednej Salamandry oddają. 3 albo 4 ataki zależy z iloma Skinkami zaczynały grę (9 czy 12).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Twister
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Twister »

Czy killing blow działa na herosów i lordów?
Czy jeżeli killing blow jest wyprowadzony przeciwko potworowi to zadaje 1 wound bez armour save?

Awatar użytkownika
DiabliQ
Mudżahedin
Posty: 299
Lokalizacja: Wschodnie kresy Sylvanii

Post autor: DiabliQ »

Twister pisze:Czy killing blow działa na herosów i lordów?
Czy jeżeli killing blow jest wyprowadzony przeciwko potworowi to zadaje 1 wound bez armour save?
1. Czemu miałby na nich nie działać? To modele jak każdy inny.
2. W opisie zasady jasno pisze, że KB działa tylko na piechotę, kawalerię i zwierzęta bojowe. Na większe modele w ogóle nie działa, na nie tylko Heroic KB
Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Tak, jeśli są takiego typu na jaki działa KB.
Nie, jest to zwyczajna rana.
RB 72.
Life's a game with save and load features disabled.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Azurix pisze:Można w teorii, bo ekwipunek niekiedy na to pozwala, ale lepszy pancerz i tak się liczy jako 1+. Czyli np. mając Save'a 1+ i obrywając czymś z Siłą 5, masz go na 3+, ale gdy masz Save'a na 0+ i obrywając czymś z Siłą 5, nadal masz go na 3+ :)
Na pewno 3+ ? Skoro modyfikacje save wchodzą od bazowej wartości save (czyli od 0+, a nie od +1) to byłoby 2+.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Nope. Nie da się lepiej niż 1+. Rulebook.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Chodziło mi bardziej o to, że skoro przy Plague of Rust odejmujemy od 0+ (mając save 0+) to dlaczego przy modyfikacji armoura przez siłę nie robimy tak samo ?

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Nie ma save'a 0+, najniższy możliwy to 1+.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Nie tak do końca ;).

Najlepszy save jaki możesz używać do rzutów obronnych to 1+. RB, FAQ
Możesz mieć save 0+, ale i tak używasz do rzutów 1+. FAQ
FAQ pisze:Page 43 – Saving Throws.
Change the third paragraph to “Note that a save of any kind can never be better than 1+. This does not prevent a model having items or special rules that would take the save even lower, it simply caps the saving throw at 1+. Also, remember that a roll of 1 is always a failure.”
Jeśli masz save 0+ i oberwiesz Plague of Rust to masz 1+. Bo Twój save to 0+ (FAQ), do rzutów 1+(RB, FAQ), ale Plague of Rust to nie rzut obronny a modyfikacja AS. Skoro AS można mieć mniejsze niż 1+ (FAQ) to może Ci zabrać np 1 AS z tarczy. Pomimo tego dalej możesz mieć 1+. Pomimo że masz 1+, to na naturalną 1 i tak jest fail.

Plague of Rust jest chyba jedynym przypadkiem w grze, kiedy 0+ działa i opłaca się je mieć.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Lidder pisze:Ja stawiam, że to wynik rzutu K8.
Taaa...odpowiedź losowa miała na celu sprowokowanie forumowiczów do zastanowienia się nad problemem. Jak widać zadziałało.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Wykonuję 3 szarże na jedną jednostkę wroga. Szarża pierwsza>hold, druga>hold, trzecia>flee. Jednostka szarżowana ucieka 3 razy, prawda (o ile są zasięgi)?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Nie.
Po zadeklarowaniu szarży jest odpowiedź. RB 16-17
Czyli deklarujesz szarżę pierwszą jednostką, a ta deklaruje hold, czyli stoi. Druga to samo. Z kolei odpowiedź na trzecią szarżę jest flee i wtedy dopiero jest ucieczka. Wcześniejsze odpowiedzi na szarże zostały już rozegrane i nie wraca się do nich. Natomiast w fazie dostawiania jednostek, jeśli któraś z tych trzech szarż dojdzie do wrogiej jednostki to jest automatyczne jej rozbicie. RB 23.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
kubaburza
Wałkarz
Posty: 89

Post autor: kubaburza »

AP działa tak , ze np jak bije w cos z siła 4 i ap to daje to -2 do sava?

Awatar użytkownika
DiabliQ
Mudżahedin
Posty: 299
Lokalizacja: Wschodnie kresy Sylvanii

Post autor: DiabliQ »

Tak, ap zmniejsza sv dodatkowo o 1 poziom
Obrazek

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

tak
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Czy chariot zdaje dangerous reformujac się w lesie? Albo prościej czy combat reform liczy się jako ruch?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Nie zdaje, ponieważ reforma nie jest jednym z przykładów w RB117, w którym to trzeba zdawać DT.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Da Big Stabba !
Pseudoklimaciarz
Posty: 29

Post autor: Da Big Stabba ! »

Witam,

wczoraj grałem z Tomb Kingami i usłyszałem dziwną interpretację dotyczącą BSB i Casceta.

Otóż sytuacja wygląda tak: kumpel z casceta rzuca czar, który wpuszczam. Następnie rzucam test na LD. Zdaje go tylko że kumpel mi oświadcza że muszę rzucić ponownie bo mam BSB w 12 calach !?!

I teraz moje pytanie: czy jak zdam test na LD to musze obowiązkowo przerzucić wynik ? rozumiem że jak mi się nie uda, ale przy pozytywnym rzucie powinno mi zostać to zaliczone.

Może też czegoś nie doczytałem, dlatego proszę was o pomoc.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ