Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: kubencjusz »

Silvestro pisze:Wg mnie niepotrzebne są armory na małych magach. Cała reszta wygląda spoko :)
+1
W dodatku warrior bane lepsze od termentors sword :)

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Tak mi przyszło do głowy czemu Ludożercy z pistoletami nie maja AP w CC ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Czcibor
Oszukista
Posty: 872
Lokalizacja: WarAcademy Opole

Post autor: Czcibor »

bo w cc to zwykły adhw
Fanatic pisze: ledwo savage ogarniam cała rodzina je maluje
już nie chcą do mnie przychodzić bo wiedzą, że pędzel i farbki na nich czekają
Obrazek

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

rafixator pisze:Korona to zgubny przedmiot, lepiej nie pakowac sie w przegrane kombaty. Do mojej koncepcji gry Ogrami w ogole nie pasuje.
Korona często działa u mnie jako straszak, i to bardzo dobry straszak ;)
Dlatego nie zgodzę się że zgubny, ale oczywiście, każdy ma swoją koncepcję :)

Ale obecne euro mnie oduczyło grać na koronie niestety.
Wisła Kraków.

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

formuła open na 2000, co myślicie? Jakie to ma szanse się sprawdzić?

Formuła open, więc wszystko dozwolone, brakuje drugiego ironblastera, chyba kotków (choć boję się, żeby nie panikowały mournów), osłony na bohaterach.

duży mag, 4 lev, GUT, warrior bane i dispel scroll - 315
bsb - flamingi - 140

cory:

6x ironi, FCG, dyscyplina - 303 (tu bohaterowie)
3x bulle muzyk - 100
3x bulle muzyk - 100

speciale

4x mournfang, muzyk - 290
4x mournfang, muzyk - 290
4x mournfang, muzyk - 290

rare

ironblaster - 170.

Suma - 1998

Awatar użytkownika
Czcibor
Oszukista
Posty: 872
Lokalizacja: WarAcademy Opole

Post autor: Czcibor »

2 lata czekałem aż ktoś wrzuci rozpe 12 murfangach:> Nie zawiodłem się :D
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2013, o 15:34 przez Czcibor, łącznie zmieniany 1 raz.
Fanatic pisze: ledwo savage ogarniam cała rodzina je maluje
już nie chcą do mnie przychodzić bo wiedzą, że pędzel i farbki na nich czekają
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Da radę. Trust me. Im an engineer :mrgreen:

Awatar użytkownika
ogrmasta
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 171

Post autor: ogrmasta »

Rozumiem, że nie euro?
12 mournfangów testowałem - dają radę lecz gra trochę nudnawa ;]
Przyszedłem na świat pokryty cudzą krwią, krzycząc i kopiąc wszystkich dookoła. Odejdę w ten sam sposób.

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

12 mournów?
Słabo, 15 to moc! 8)

Tylko że na takie punkty nie wejdą :P

W tym roku na Silesianie gram inaczej, ale za rok zagram na 15 :D
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

2200 Pts - Ogre Kingdoms Army Katyusha Ogres Party FTW :P
Slaughtermaster
General; Lore of Beasts; Magic Level 4
Earthing Rod
Fencer's Blades
Glitering Scales

Bruiser
Light Armour; Iron Fist; Battle Standard
Rune Maw

Butcher
Lore of Great Maw; Magic Level 2
Dispel Scroll

Ironguts 8
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Standard of Discipline

Ogres 2x3

Maneaters 6
Poisoned Attacks; Sniper; Brace of Ogre Pistols (x6); Light Armour; Musician

Ironblaster

Gorger

Sabretusk Pack 2x1

Maneaters 4
Immune to Psychology; Scouts; Additional Hand Weapon (x4); Light Armour; Musician

Grałem tym dziś i grało mi się bardzo fajnie. Z skavenami i imperium na piechocie i lordzie na gryfie do przodu, z dochem lekko do tyłu. Planuje dodać 2 meneatera do scautów, zmienić ITP na stubborn i dodać gleaming pedant gdyby przyszyło do gry na 2,4k. Co Wy sądzicie ? :)

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Poza tym, że nie jestem zwolennikiem Beast na dużym magu to jak najbardziej spoko :) Nie bolał Cię brak Mournfangów i ich save 2+? :)
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

Jak Ci funkcjonuje gorger? Jeżeli przegrasz zaczynanie, to przeciwnik ma minimum 3 tury na działanie, zanim gorger się przyłączy. Przy odrobinie pecha, w 3 turze to on dopiero wyjdzie do gry. Ja po prostu nie znajduję zastosowania, jakkolwiek strasznie żałuję tego.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Co do mournów to tym czym się sugerowałem jest delikatna zmiana mety. Wszyscy ale to wszyscy uzbrajają się po zęby w kontry na MC które jest już w połowie armii. Coraz więcej widać kowbojów, którzy spokojnie szarżą od boku mourny mi łamali. A jak sobie policzyłem na spokojnie to przeżywalność maneaterów jest porównywalna z mournów na podstawie takiego oto rachunku:
4xMourny, HA, IF + muzyk = 290 pkt
6x maneaterzy, AHW, + M = 322 pkt
Różnica 32 pkt. Niewiele. Co tracę ? 3 ataki z siłą 4, save na 2+ i pewne d3 impacty
Co zyskuję ? 2 umiejętności dające niesamowity potencjał taktyczny. WW4, więcej ataków z siłą pięć, I 3, 6 woundów więcej oraz co najważniejsze dla jednostek flankujących 8 ld ( jebitna różnica między 8 a 7)
Ba nawet jak podliczymy ataki względem przeciętnego człowieka z halabardą( ww3 s3 t3 a1 w1 i1- taki mój standard matematyczny obecnej piechoty) to manstearzy w szeregu po 3 wbiją 16 ran+ 3 stopmy
mourny w szeregu po 4 wbiją 18 ran + 4 stopmy. Jednak gdy dodamy lepsze amour savey, większy szereg maneaterów WW7 przeciwnika, czy ww3 i mark nurgla ta różnica zaczyna znacząco rosnąć na korzyść maneaterów.

Powiedzmy że gorgera testuje. Jest to zabawka której nie wolno zignorować. Łapie maszyny, goni bunkry dla magów, raz zrobił za odginaczkę bloodthirstera.

Znudziły mi się oklepane standardy i osobiście nie lubie mournów bo 1 kulka z działa od boku nie raz nie dwa warzywi mi 300+ pkt :(

Awatar użytkownika
Chemol
Wałkarz
Posty: 59
Lokalizacja: Ełk\Białystok

Post autor: Chemol »

Ja morny traktuje tylko jako straszak na wroga. Większość graczy widząc duże figurki monster kawalerii po prostu się ich boi. Wolę wystawić więcej maneatersów gdyż oni zawsze mi się spłacają. Morny ani razu mi się nie spłaciły i dlatego nie przepadam za nimi.
DIVE OR DIE

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

Wiesz kubencjuszu, jesteś chyba jedynym na forum, który podaje funowskie rozpiski, z których wydaje się, że można coś wycisnąć.
moim zdaniem, maneaterom ze scoutem lepiej dać stubborn niż ITP.

W swojej analizie pominąłeś 3 rzeczy, które aż się proszą o wzięcie pod uwagę:

1. szerokość oddziału. O ile 3 mournfangami można próbować manewrować, to 4 zaczynają być problemem. Plus dla ludożerców.
2. Niebezpieczne tereny - Plus dla ludożerców.
2. Zasięg ruchu i szarży - i to chyba robi tak znaczącą różnicę na korzyść mournów. Bo jednak po 1 marszu na 16 cali to przeciwnik albo odgina, albo szarżuje mourny albo przygotowuje się na łomot (trochę generalizując).

Mourny są moim zdaniem do totalnego ofensu (poza dwójeczkami za 140 pkt), maneatersi są wolniejsi i wszechstronniejsi.

A wracając do pytania o gorgera, to z maneaterami może i się uzupełnia, ale z mournami zupełnie tego nie czuję.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Ba myślę nawet o 3 oddziale z Vanguardemi Stubboorn ( wole dać tutaj stubborn niż w scaucie z prostej przyczyny- scauta łatwiej wystawić mniej podatnego na szarżę a vanguarda w zasięgu bsb.)
Dzięki temu i gorgerowi mam potencjalnie 3 oddziały 12 cali od wroga( many + gorger). Pomysł w sumie dzięki tutkom furiona, który postawił ciekawą tezę którą zinterpretuję tak " jeśli masz możliwośc brania oddziałów, wymuszających na przeciwniku specjalne ustawienie, określone manewry[...] lub oddziału który daje Ci dodatkowe możliwości ruchu, należy je zawsze uwzględnić."
W sumie mam 2 pomysły na zbudowanie rozpisek na 3x maneaterzy:
scaut + itp; sniper+poison; vanguard + stubborn
scaut+ stubborn; sniper+ poison; swiftstride+vanguard.
Koszt punktowy przeznaczony na takie cacuszka to około 1000 pkt. 3x6 manów jednak daje nam potencjalnie 3 oddziały o ponad przeciętnej sprawności bojowej. Zastanawiałbym się nawet przy takim układzie nad dużym maw aby boostować wiele oddziałów na raz.
Ale to teoria, pogram, popaczam, popisze :)

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

dorzuć do tego jeszcze huntera z korkami albo lepiej dwóch i masz całą armię przy wrogu :)

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Rozważyć trzeba jeszcze możliwość great weaponów na ludojadach ostatnio grałem na 9 pierwszy szereg z AHW, drugi z 2h, trzeci goły dzięki trzeciemu szeregowi Ci z great weaponami zawsze uderzą, dodatkowo mogą ściągać bonusy za szeregi ( licząc na to że po drodze ich troszkę ubędzie ) a siła 7 to już coś bo jednak o wiele łatwiej wbija rany w MC.
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Nie lubie GW. Po to mają przyzwoite i3 by lać po pysku za wczasu a nie po czasie :)

Awatar użytkownika
Chemol
Wałkarz
Posty: 59
Lokalizacja: Ełk\Białystok

Post autor: Chemol »

Ludojadzi z gw są do bani. Padają jak muchy zanim uderzą. Ciężki pancerz nic im w obecnych czasach nie daje (no chyba, że walczą z corową piechotą; oczywiście nie z każdą). Jak poprzednik powiedział:
kubencjusz pisze:Po to mają przyzwoite i3 by lać po pysku za wczasu a nie po czasie
Lepiej dać im po 2 bronie albo jeszcze lepiej pistolety. Fakt, kosztuje to dużo pkt, ale w większości przypadków się spłaci.
DIVE OR DIE

ODPOWIEDZ