Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: misha »

FAQ mowi jednoznacznie, bierzesz i przestawiasz gdzie ci sie podoba w zasiegu i tak sie ruszasz w remaining moves, czyli nie dbasz o to jak tam dojdziesz(iloma reformami) bo oddzial ma je darmowe, czyli je na pewno wykona zeby pojawić się w oczekiwanym miejscu.

To czy uscislenie na to jednak wplywa mozna podniesc do LS, imo nie bo te jednostki po prostu tak sie ruszaja. Dlatego sa fastem / skirmishem.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Czy jak mam generała maga i rzuce 6 czar z beast-rozdaje LD jako generał na 12" będąc potworkiem i czy działa na mnie magiczny banner który jest w oddziale w którym się zamieniłem? Nie mam opisu czaru bo zostawiłem rulebook w klubie a motam rozpę, będę wdzięczny za pomoc :)

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

@misha ok, ja wszystko rozumiem. W normalnych warunkach tak, tylko że 2 wpis w uściśleniach nie pozwala im się reformować ze względu na działanie czaru (dlatego bo to czar, a nie normalny ruch). Reforma to reforma, nie jest ważne czy darmowa, czy swift. To dalej jest reforma. Na potwierdzenie tego jest jeszcze trzeci zapis, który nie pozwala Hoppersom mieć darmowych reform podczas Random Movement.
Magnus pisze:Czy jak mam generała maga i rzuce 6 czar z beast-rozdaje LD jako generał na 12" będąc potworkiem i czy działa na mnie magiczny banner który jest w oddziale w którym się zamieniłem?
Jeśli się staje Large Targetem to rozdaje na 18" RB 107. 12" ma zawsze jako Generał ;).
Magiczny baner działa bo mimo wszystko jesteś w oddziale. W czarze jest zapis że przestają działać właściwości jego przedmiotów magicznych ("his"). Nic nie napisano o oddziaływaniach magicznych z zewnątrz, więc działają.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Super, dzięki wielkie :)

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

witam czy może mi ktoś łąpotologicznie wyjaśnić jak to działa z tymi kośćmi DD i PD. Chodzi o to zabieranie i dodawanie z przedmiotów jak np rzuce 7 kości z wiatrów i co dalej?

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Z jakich przedmiotów? Łopatologicznie jest w RB od strony 29.
Life's a game with save and load features disabled.

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

ej hehe nie o to... pytam o Euro i przedmioty dodajace i zabierajace PD i DD. Jak to jest że coś zabiera i odejmuje jak sie ma jak np rzuce 5 i 2 na wiatry.

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Nie gram na Euro, ale z tego co rozumiem to tak:
Nic Ci się fizycznie nie odejmuje od tego co rzucisz na wiatry.
Odejmuje/dodaje się od maksymalnej liczby kostek, które możesz doprodukować z dowolnych źródeł (w tym z channelingu).
Każda armia ma swoje własne ograniczenie (albo samo Euro narzuca odgórnie) i w tym limicie masz się zmieścić.

Powiedzmy że przedmiot jest liczony jako +2PD a Ty może maksymalnie mieć +2 to nawet jakbyś miał 4 magów i wszyscy rzucą 6 na channel to nie dostaniesz tych kostek bo już masz limit.
Identycznie jest z kostkami dispela.
Life's a game with save and load features disabled.

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

kurde ciężko mi to skumać, np jak krasnoludy mają że każda runa to +1 DD czyli co?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

limit dla krasnali masz 4 DD zdaje sie
czyli jak wezmiesz 2 runy rozpraszajace czary to w fazie magii mozesz miec tylko 2 dodatkowe kostki z runesmithow czy z kowadla
nadwyzka przepada

jesli w trakcie gry np ktos nie dodal nic na poziomie rozpiski, albo z wiatrow a nagle np z domeny smierci ma dodac sobie 10 kostek, bo zabil sloneczkiem milion modeli to nadal dodasz sobie tylko 2 kostki, reszta przepada
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

aha ok teraz kumam, dzięki

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Witam, czy niszczarka z high Magic działa na gifty demonów? Nie mam booka do demonów, a nie wiem czy obecnie są one traktowane jako magiczne przedmioty.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2013, o 12:47 przez Pająk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

gifty teraz sa magc itemami, przynajmniej czesc... napewno bronie i zbroje
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Czy mag poza polem bitwy chaneluje kostkę?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

może jeszcze czary rzuca :) nie chaneluje nic, opisane w RB w punkcie o channelowaniu kostek
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Dreef
Falubaz
Posty: 1300
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Stream of corruption (0 z domeny nurgla) mozna rzucic bedac w combacie?
I jak dziala cacophonic choir na czolg? Chodzi mi o random movement - czolg nie bedzie mogl wydac pkt pary na ruch (ruszy sie w nastepnej fazie tylko o k6)?
Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Direct dmg.

Czołg najpierw zrobi RM 1k6 a potem normalnie ruszy się zgodnie ze swoimi zasadami. Przynajmniej taki kwiatek widziałem ostatnio na forum. Tak, pomagasz przeciwnikowi.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

W zasadzie RM jest mowa o 2+ różnych modelach w unicie mających 2+ różne wartości RM, a nie jednym modelu mającym 2 różne wartości RM. Polecam doczytać zasadę RM.

Dodatkowo czołg nie ma 2 randomów. Jego zasady specjalne pozwalają mu zwiększyć RM o +1k6 za każdy wydany punkt pary. Normalnie czołg ma "RM 0K6" (stoi). Po czarze ma 1K6. Wydaje 2 punkty pary (+2K6). Jedzie w sumie 3K6.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Burack
Mudżahedin
Posty: 239
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Burack »

Czy Charmed shield broni przed 1 rana ze snajperki? ( np LD z death)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zgodnie z opisem charmed shield chroni przez 1 hitem

czary zadajace od razu rany nie hitują
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ