Sklep GNOM, Bielsko-Biała, ul. Szkolna 15
Wstępne informacje:
- zapisy 9, start 9:30, planowane zakończenie 19:30
- format: single 2100 PKS+; 4 bitwy; progi punktowe co 140 VP
- scenariusze, w takiej kolejności: Battleline, Blood and Glory, Meeting Engagetment (bez rezerw), Battleline
- nagrody: bony do wykorzystania w Gnomie, dodatkowo dla zwycięzcy będzie puchar sponsorowany przez Gnoma
(jako że nie chcemy EURO ani też całkowitego opena, będzie na zasady PKS z dodatkowymi modyfikacjami w stylu dodatkowych punktów dla niektórych armii - jak np. WE czy BOC)
- Turniej jednodniowy (sobota), odbędzie się w Gnomie. W zamian za konieczność przenoszenia się między salą a pomieszczeniem sklepu Gnom, limit miejsc będzie wyniesie 40 osób.
- Wpisowe ze zniżką dla osób dokonujących przedpłaty (15zł na miejscu, 10zł w przedpłacie).
Przedpłaty należy dokonać do 25 listopada i oczywiście jest ona bezzwrotna w wypadku rezygnacji uczestnika.
Przemysław Wójcik
ul. 3-go Maja 14/2
43-300 Bielsko-Biała
Bank Zachodni WBK S.A.
52 1090 1740 0000 0001 0183 3473
Poproszę o wpisanie w tytule: MP13, imię nazwisko ksywka
Ocena modelarska (0-12 punktów):
PROXY - gracz posiadający w swojej armii jakiekolwiek proxy otrzymuje automatycznie '0' punktów z całej oceny hobbystycznej. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do tego co jest proksem, zapytania - najlepiej ze zdjęciem modelu/oddziału - proszę wysyłać na maila debelial@tlen.pl. NIE JEST DOPUSZCZALNE UŻYWANIE CIĘŻKICH PROXÓW, będą ściągane ze stołu i liczone jako zabite - ZOSTALIŚCIE OSTRZEŻENI

Podstawki (1/2+1):
1 punkt - wszystkie podstawki są zrobione
2 punkty - jak wyżej, a dodatkowo są jednolicie zrobione dla całej armii
1 punkt - wszystkie oddziały posiadają traye
Malowanie (1/2/3):
1 punkt - ponad połowa figurek jest pomalowana
2 punkty - cała armia pomalowana (minimum 3 poprawnie nałożone kolory na model)
3 punkty - cała armia pomalowana starannie, czyli cieniowanie, rozjaśnienia itp.
Modelarstwo (1+1):
1 punkt - armia posiada starannie wykonane konwersje bądź też posiada kolekcjonerskie modele z 5 lub starszej edycji
1 punkt - wszystkie oddziały w armii spełniają założenia WYSIWYG (pojedyncze odstępstwa w regimencie są dopuszczalne)
Przygotowanie (2+2):
2 punkty za czytelną rozpiskę
2 punkty za posiadanie kompletu kostki-miarka-wzorniki-podręcznik, brak jednego z tych elementów 1 punkt, brak 2+ 0 punktów.
Już teraz zapraszamy

Lista osób, które dokonały przedpłaty:
1 Przemysław DeBelial Wójcik 8b 2056 WOC
2 Łukasz Belial Paw RS 3661 COD
3 Tomasz Laik Gęgotek 8b 2952 HE
4 Karol Pixel Pastuszka Ss 3282 HE
5 Wiesiek Benek Cynk 8b 3680 VC
6 Maciej Młynek Młyński 2894 COD
7 Dariusz Daro Dutkowski RS 1160 VC
8 Daniel Jochemko RS 1323 WOC
9 Wojciech Wertex Szemik 3888 HE
10 Rafał Turalyon Skrzyński 1843 HE
11 Marek Solo Kiełbasa Ss 1369 WOC
12 Szymon Cichy Cichocki RS 3075 HE
13 Jakub Jankiel Jankowski Ss 1299 DE
14 Paweł Szczur Król RS 3723 WOC
15 Artur Xargos Szymała 8b 2478 OG
16 Wojtek Sabo 1798 EMP
17 Marcin BigBossM Sabo Le 2454 DOC
18 Marek Bąk Ss 2846 LIZ
Lista zapisanych bez przedpłaty:
19 Marcin Krzemi Krzemień Ss 3854 WOC
20 Andrzej Bąk Ss 2431
21 Robert Bercik Martyniuk Ss 3506 HE
22 Piotr PiotrB Bystroń Ss 3781
23 Michał Fluffy Węgrzyński ss 2016 OG
24 Sebastian Master Kuk Ryk 3832 HE
25 Kamil Kosmo Guzy Ga 2203 WOC
26 Tomasz Miszta Ss 1601 HE
27 Kamil Lothar Sajnóg Ss 4605 DE
28 Michał Nayan Kukla RS 4124 DOC
29 Łukasz Nathan Pasierbek RS 3724 BOC/SK
30 Paweł DużyPaweł Markowski RS 4010 DE
31 Tomasz Szczepanik RYK
32 Żużu RYK
33 Kakita RYK
34 Siwy RYK
Zasady PKS obowiązujące na turnieju:
Kod: Zaznacz cały
Zasady kompozycji armii
1. PKS jest przewidziany do rozgrywania bitew w przedziale pkt od 2200 do 2600 punktów na stronę.
2. Wszyscy sztandarowi armii, bez względu na zasady z podręcznika, mają dostęp do wyposażenia, na
tych samych zasadach co odpowiadający im bohaterowie nie będący sztandarowymi.
3. Maksymalny koszt pojedynczego oddziału to 25% całej armii, wliczając w to koszt grupy
dowodzenia, magiczne przedmioty czy wykupione wzmocnienia.
4. Armia może wystawić maksymalnie 4 machiny bojowe, które zadają k6 ran (w tym dla big hita).
Ograniczenie nie dotyczy innych machin.
5. Dopuszcza się wystawienie bohaterów imiennych z aktualnych podręczników armijnych,
z uwzględnieniem pozostałych zasad z tego dokumentu.
6. Armia poddana modyfikatorom do formatu punktowego wystawia się zgodnie z tym formatem bez
modyfikacji. Przykładowo, armie na 2400 punktów, otrzymujące modyfikację o +/- 100 punktów
(czyli odpowiednio 2500 lub 2300 punktów) nadal podlegają limitom 600 punktów na lordów,
wymogowi minimum 600 punktów na jednostki podstawowe itd.
Magia
Przyjmuje się następujące restrykcje dotyczące fazy magii:
1. w trakcie pojedynczej tury magii można wykorzystać nie więcej niż 12 kości mocy
2. dodatkowo, w trakcie 1 tury, armia może wygenerować (z innych źródeł niż wichry magii),
co najwyżej 2 dodatkowe kostki mocy.
3. pojedynczy czar może być rzucony przy użyciu nie więcej niż 5 kości mocy.
W przypadku czarów z Domeny Śmierci limit ten jest zmniejszony do 4 kości mocy.
Dodatkowe kości wynikające z zasad Szamanów Nocnych Goblinów mogą przekroczyć ten limit.
4. 1 bohaterowi znajdującemu się w oddziale przysługuje zasada Look Out Sir! od czarów Final
Transmutation, The Dwellers Below i The Dreaded Thirteenth. Wybór następuje przed ustaleniem
efektów czaru i dokonuje go gracz armii będącej celem czaru.
Wynik bitwy
Oddziały uciekające lub sprowadzone do co najwyżej 25% swojej liczebności, na koniec bitwy warte są
½ swojego całkowitego kosztu na potrzeby liczenia wyniku starcia.
Zasady armijne
Poniżej znajdują się dodatkowe zasady armijne, które należy uwzględnić tworząc rozpiski.
Beastmen
- Armia otrzymuje modyfikator do rozmiaru armii +100 punktów. Na końcu bitwy zmniejsza swoje straty
o -100 punktów.
- Mogą wygenerować maksymalnie 3 dodatkowe kostki mocy z innych źródeł niż wichry magii.
Bretonnia
- Brak.
Chaos Dwarfs
- Maksymalnie 1 K’daai Destroyer.
- K’daai Destroyer liczy się jako maszyna zadająca k6 ran.
- Wystawienie Sorcerer-Prophet z domeną śmierci modyfikuje rozmiar armii o -100 pkt.
- Chalice of Blood and Darkness nie może być wykupiony, jeżeli w armii znajduje się Sorcerer-Prophet.
Daemons of Chaos
- Wystawienie Epidemiusa modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów o -50 punktów za każdy oddział
z zasadą Daemon of Nurgle (kara nie dotyczy samego Epidemiusa).
- Wystawienie drugiego Skull Cannona modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów.
- Kairos wybiera wszystkie czary na poziomie rozpiski, zamiast przed bitwą.
Dark Elves
- Brak
Dwarfs
- Brak
Empire
- Wystawienie drugiego Steam Tanka modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów.
High Elves
- Wystawienie Banner of the World Dragon na oddziale modyfikuje rozmiar armii o -100 pkt.
- Teclis wybiera wszystkie czary na poziomie rozpiski, zamiast przed bitwą.
Lizardmen
- Brak
Ogre Kingdoms
- Wystawienie drugiego Ironblastera modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów.
Orcs&Goblins
- Brak
Skaven
- Maksymalnie 3 Warlock Engineers.
- Nie można wystawić drugiej Hellpit Abomination mając w rozpisce Storm Banner.
Tomb Kings
- Mogą wygenerować maksimum 3 dodatkowe kostki mocy z innych źródeł niż wichry magii.
Vampire Counts
- Można wystawić maksymalnie 4 bohaterów z zasadą Ethereal.
- Można wystawić maksymalnie 2 Tomb Banshee.
Warriors of Chaos
- Model posiadający 3+ ward save: Crown of Command lub Third Eye of Tzeentch
- Daemon Prince może posiadać maksymalnie 2 z zasad: Fly / Mark of Nurgle / Soulfeeder
- Wystawienie Throgga modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów
Wood Elves
- Armia otrzymuje modyfikator do rozmiaru armii +200 punktów. Na końcu bitwy zmniejsza swoje straty
o -100 punktów.
Scenariusze - zasady
Blood & Glory
Breaking Point dla formatów 2000-2999 to 3.
Wynik starcia liczony jest w następujący sposób:
• Jeżeli któraś z armii zostanie sprowadzona do swojego „Breaking Point”,
z końcem tej fazy uznaje się ją jako przegraną. Zwycięzca otrzymuje
20 punktów, od których odejmuje się po 1 punkcie za każdy stracony
w trakcie bitwy własny „Fortitude Point”. Minimalny wynik to 16:4.
• Jeżeli żadna armia do końca bitwy nie zostanie sprowadzona do swojego „Breaking Point” lub obie armie
zostaną złamane w tej samej fazie, bitwa kończy się remisem,
W takiej sytuacji obie armie otrzymują po 10 punktów. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę
„Fortitude Points” straconych przez obu graczy,
na korzyść armii, która straciła mniej punktów odporności.
Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.
Przykład: Armia X straciła 4 punkty odporności, armia Y straciła
1 punkt odporności. Różnica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść armii B (10+3).
Meeting Engagement
W trakcie wystawiania jednostek, pomija się zasadę rezerw. Także wszystkie oddziały danej armii
wystawiane są w tym samym czasie.
Oddziały uciekające lub sprowadzone do 25% pierwotnego stanu na koniec bitwy warte są połowę swojej
wartości punktowe przy podliczaniu wyniku bitwy.
Battleline
Oddziały uciekające lub sprowadzone do 25% pierwotnego stanu na koniec bitwy warte są połowę swojej
wartości punktowe przy podliczaniu wyniku bitwy.