Bielsko-Biała, 30.11.2013, 2100pkt, Mistrzostwa Podbeskidzia

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Bielsko-Biała, 30.11.2013, 2100pkt, Mistrzostwa Podbeskidzia

Post autor: debelial »

Mistrzostwa Podbeskidzia, 30 listopada 2013,
Sklep GNOM, Bielsko-Biała, ul. Szkolna 15

Wstępne informacje:
- zapisy 9, start 9:30, planowane zakończenie 19:30
- format: single 2100 PKS+; 4 bitwy; progi punktowe co 140 VP
- scenariusze, w takiej kolejności: Battleline, Blood and Glory, Meeting Engagetment (bez rezerw), Battleline
- nagrody: bony do wykorzystania w Gnomie, dodatkowo dla zwycięzcy będzie puchar sponsorowany przez Gnoma

(jako że nie chcemy EURO ani też całkowitego opena, będzie na zasady PKS z dodatkowymi modyfikacjami w stylu dodatkowych punktów dla niektórych armii - jak np. WE czy BOC)
- Turniej jednodniowy (sobota), odbędzie się w Gnomie. W zamian za konieczność przenoszenia się między salą a pomieszczeniem sklepu Gnom, limit miejsc będzie wyniesie 40 osób.


- Wpisowe ze zniżką dla osób dokonujących przedpłaty (15zł na miejscu, 10zł w przedpłacie).
Przedpłaty należy dokonać do 25 listopada i oczywiście jest ona bezzwrotna w wypadku rezygnacji uczestnika.
Przemysław Wójcik
ul. 3-go Maja 14/2
43-300 Bielsko-Biała
Bank Zachodni WBK S.A.
52 1090 1740 0000 0001 0183 3473
Poproszę o wpisanie w tytule: MP13, imię nazwisko ksywka

Ocena modelarska (0-12 punktów):
PROXY - gracz posiadający w swojej armii jakiekolwiek proxy otrzymuje automatycznie '0' punktów z całej oceny hobbystycznej. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do tego co jest proksem, zapytania - najlepiej ze zdjęciem modelu/oddziału - proszę wysyłać na maila debelial@tlen.pl. NIE JEST DOPUSZCZALNE UŻYWANIE CIĘŻKICH PROXÓW, będą ściągane ze stołu i liczone jako zabite - ZOSTALIŚCIE OSTRZEŻENI :evil:
Podstawki (1/2+1):
1 punkt - wszystkie podstawki są zrobione
2 punkty - jak wyżej, a dodatkowo są jednolicie zrobione dla całej armii
1 punkt - wszystkie oddziały posiadają traye
Malowanie (1/2/3):
1 punkt - ponad połowa figurek jest pomalowana
2 punkty - cała armia pomalowana (minimum 3 poprawnie nałożone kolory na model)
3 punkty - cała armia pomalowana starannie, czyli cieniowanie, rozjaśnienia itp.
Modelarstwo (1+1):
1 punkt - armia posiada starannie wykonane konwersje bądź też posiada kolekcjonerskie modele z 5 lub starszej edycji
1 punkt - wszystkie oddziały w armii spełniają założenia WYSIWYG (pojedyncze odstępstwa w regimencie są dopuszczalne)
Przygotowanie (2+2):
2 punkty za czytelną rozpiskę
2 punkty za posiadanie kompletu kostki-miarka-wzorniki-podręcznik, brak jednego z tych elementów 1 punkt, brak 2+ 0 punktów.


Już teraz zapraszamy :)

Lista osób, które dokonały przedpłaty:
1 Przemysław DeBelial Wójcik 8b 2056 WOC
2 Łukasz Belial Paw RS 3661 COD
3 Tomasz Laik Gęgotek 8b 2952 HE
4 Karol Pixel Pastuszka Ss 3282 HE
5 Wiesiek Benek Cynk 8b 3680 VC
6 Maciej Młynek Młyński 2894 COD
7 Dariusz Daro Dutkowski RS 1160 VC
8 Daniel Jochemko RS 1323 WOC
9 Wojciech Wertex Szemik 3888 HE
10 Rafał Turalyon Skrzyński 1843 HE
11 Marek Solo Kiełbasa Ss 1369 WOC
12 Szymon Cichy Cichocki RS 3075 HE
13 Jakub Jankiel Jankowski Ss 1299 DE
14 Paweł Szczur Król RS 3723 WOC
15 Artur Xargos Szymała 8b 2478 OG
16 Wojtek Sabo 1798 EMP
17 Marcin BigBossM Sabo Le 2454 DOC
18 Marek Bąk Ss 2846 LIZ


Lista zapisanych bez przedpłaty:
19 Marcin Krzemi Krzemień Ss 3854 WOC
20 Andrzej Bąk Ss 2431
21 Robert Bercik Martyniuk Ss 3506 HE
22 Piotr PiotrB Bystroń Ss 3781
23 Michał Fluffy Węgrzyński ss 2016 OG
24 Sebastian Master Kuk Ryk 3832 HE
25 Kamil Kosmo Guzy Ga 2203 WOC
26 Tomasz Miszta Ss 1601 HE
27 Kamil Lothar Sajnóg Ss 4605 DE
28 Michał Nayan Kukla RS 4124 DOC
29 Łukasz Nathan Pasierbek RS 3724 BOC/SK
30 Paweł DużyPaweł Markowski RS 4010 DE
31 Tomasz Szczepanik RYK
32 Żużu RYK
33 Kakita RYK
34 Siwy RYK

Zasady PKS obowiązujące na turnieju:

Kod: Zaznacz cały

Zasady kompozycji armii 
 
1. PKS jest przewidziany do rozgrywania bitew w przedziale pkt od 2200 do 2600 punktów na stronę. 
2. Wszyscy sztandarowi armii, bez względu na zasady z podręcznika, mają dostęp do wyposażenia, na 
tych samych zasadach co odpowiadający im bohaterowie nie będący sztandarowymi. 
3. Maksymalny koszt pojedynczego oddziału to 25% całej armii, wliczając w to koszt grupy 
dowodzenia, magiczne przedmioty czy wykupione wzmocnienia. 
4. Armia może wystawić maksymalnie 4 machiny bojowe, które zadają k6 ran (w tym dla big hita). 
Ograniczenie nie dotyczy innych machin. 
5. Dopuszcza się wystawienie bohaterów imiennych z aktualnych podręczników armijnych, 
z uwzględnieniem pozostałych zasad z tego dokumentu. 
6. Armia poddana modyfikatorom do formatu punktowego wystawia się zgodnie z tym formatem bez 
modyfikacji. Przykładowo, armie na 2400 punktów, otrzymujące modyfikację o +/- 100 punktów 
(czyli odpowiednio 2500 lub 2300 punktów) nadal podlegają limitom 600 punktów na lordów, 
wymogowi minimum 600 punktów na jednostki podstawowe itd. 
 
Magia 
Przyjmuje się następujące restrykcje dotyczące fazy magii: 
1. w trakcie pojedynczej tury magii można wykorzystać nie więcej niż 12 kości mocy 
2. dodatkowo, w trakcie 1 tury, armia może wygenerować (z innych źródeł niż wichry magii), 
co najwyżej 2 dodatkowe kostki mocy. 
3. pojedynczy czar może być rzucony przy użyciu nie więcej niż 5 kości mocy. 
W przypadku czarów z Domeny Śmierci limit ten jest zmniejszony do 4 kości mocy. 
Dodatkowe kości wynikające z zasad Szamanów Nocnych Goblinów mogą przekroczyć ten limit. 
4. 1 bohaterowi znajdującemu się w oddziale przysługuje zasada Look Out Sir! od czarów Final 
Transmutation, The Dwellers Below i The Dreaded Thirteenth. Wybór następuje przed ustaleniem 
efektów czaru i dokonuje go gracz armii będącej celem czaru.  
Wynik bitwy 
Oddziały uciekające lub sprowadzone do co najwyżej 25% swojej liczebności, na koniec bitwy warte są 
½ swojego całkowitego kosztu na potrzeby liczenia wyniku starcia. 
 
Zasady armijne 
Poniżej znajdują się dodatkowe zasady armijne, które należy uwzględnić tworząc rozpiski. 
 
Beastmen
- Armia otrzymuje modyfikator do rozmiaru armii +100 punktów. Na końcu bitwy zmniejsza swoje straty 
o -100 punktów.  
- Mogą wygenerować maksymalnie 3 dodatkowe kostki mocy z innych źródeł niż wichry magii. 
Bretonnia 
- Brak. 
Chaos Dwarfs 
- Maksymalnie 1 K’daai Destroyer. 
- K’daai Destroyer liczy się jako maszyna zadająca k6 ran. 
- Wystawienie Sorcerer-Prophet z domeną śmierci modyfikuje rozmiar armii o -100 pkt. 
- Chalice of Blood and Darkness nie może być wykupiony, jeżeli w armii znajduje się Sorcerer-Prophet. 
Daemons of Chaos 
- Wystawienie Epidemiusa modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów o -50 punktów za każdy oddział 
z zasadą Daemon of Nurgle (kara nie dotyczy samego Epidemiusa). 
- Wystawienie drugiego Skull Cannona modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów. 
- Kairos wybiera wszystkie czary na poziomie rozpiski, zamiast przed bitwą. 
Dark Elves 
- Brak 
Dwarfs 
- Brak 
Empire 
- Wystawienie drugiego Steam Tanka modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów. 
High Elves 
- Wystawienie Banner of the World Dragon na oddziale modyfikuje rozmiar armii o -100 pkt. 
- Teclis wybiera wszystkie czary na poziomie rozpiski, zamiast przed bitwą. 
Lizardmen 
- Brak 
Ogre Kingdoms 
- Wystawienie drugiego Ironblastera modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów. 
Orcs&Goblins 
- Brak 
Skaven 
- Maksymalnie 3 Warlock Engineers. 
- Nie można wystawić drugiej Hellpit Abomination mając w rozpisce Storm Banner. 
Tomb Kings 
- Mogą wygenerować maksimum 3 dodatkowe kostki mocy z innych źródeł niż wichry magii. 
Vampire Counts 
- Można wystawić maksymalnie 4 bohaterów z zasadą Ethereal. 
- Można wystawić maksymalnie 2 Tomb Banshee. 
Warriors of Chaos 
- Model posiadający 3+ ward save: Crown of Command lub Third Eye of Tzeentch 
- Daemon Prince może posiadać maksymalnie 2 z zasad: Fly / Mark of Nurgle / Soulfeeder 
- Wystawienie Throgga modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów 
Wood Elves 
- Armia otrzymuje modyfikator do rozmiaru armii +200 punktów. Na końcu bitwy zmniejsza swoje straty 
o -100 punktów. 
 Scenariusze - zasady 
 
Blood & Glory 
Breaking Point dla formatów 2000-2999 to 3. 
Wynik starcia liczony jest w następujący sposób: 
• Jeżeli któraś z armii zostanie sprowadzona do swojego „Breaking Point”, 
z końcem tej fazy uznaje się ją jako przegraną. Zwycięzca otrzymuje 
20 punktów, od których odejmuje się po 1 punkcie za każdy stracony 
w trakcie bitwy własny „Fortitude Point”. Minimalny wynik to 16:4. 
• Jeżeli żadna armia do końca bitwy nie zostanie sprowadzona do swojego „Breaking Point” lub obie armie 
zostaną złamane w tej samej fazie, bitwa kończy się remisem, 
W takiej sytuacji obie armie otrzymują po 10 punktów. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę 
„Fortitude Points” straconych przez obu graczy, 
na korzyść armii, która straciła mniej punktów odporności. 
Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5. 
 
Przykład: Armia X straciła 4 punkty odporności, armia Y straciła 
1 punkt odporności. Różnica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść armii B (10+3). 
 
Meeting Engagement 
W trakcie wystawiania jednostek, pomija się zasadę rezerw. Także wszystkie oddziały danej armii 
wystawiane są w tym samym czasie. 
Oddziały uciekające lub sprowadzone do 25% pierwotnego stanu na koniec bitwy warte są połowę swojej 
wartości punktowe przy podliczaniu wyniku bitwy. 
 
Battleline 
Oddziały uciekające lub sprowadzone do 25% pierwotnego stanu na koniec bitwy warte są połowę swojej 
wartości punktowe przy podliczaniu wyniku bitwy. 
Ostatnio zmieniony 29 lis 2013, o 17:52 przez debelial, łącznie zmieniany 62 razy.

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Jak świat nie zwali mi się na głowę to będę. Można mnie śmiało wpisać CHD lub DE.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

jak wyżej :)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Laik pisze:jak wyżej :)
Przesiadasz się na ChD czy DE? :mrgreen:

Wstępnie proszę zapisać - postaram się wpaść z moimi żyrokraśkami.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Szczur22
Oszukista
Posty: 821
Lokalizacja: "Red Scorpion" Pszczyna

Post autor: Szczur22 »

No pytasz? Ofc ze bede!

Moze ci nawet figsy przywioze :D
Pocisk pisze:No sztandar jest mocny... dużo rzeczy jest mocnych, zamknijcie japy i nauczcie się grać

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

@Danrakh

uważaj na te żyrki - ponoć w Krakowie przycinają :P

jeszcze nie wiem czym będę, modelarka jest bardzo istotna na tym turnieju.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

@Laik
Heh, wiem - już QC pisał, że trzeba będzie odpuścić PG i zagrać klimatyczny cornerhammer ;)

@debelial
Dopisz proszę również PSz - wybiera się ze swoimi O&G
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Qc, Solo, Eltharion, Krzemi, Andrzej, Marek Bąk, Bercik, Domin, Suchy - wstepnie rezerwujemy miejsca dla tych osob, damy znac do 2 dnich kto jedzie na 100%

Btw - PKS? Słabość czuje demony bede musiał wziąć ;(
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Nie nastawiaj się na Epidemiusa ;p Podobnie, coś zostanie zrobione z Kairosem i Teclisem.

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Epidemius jest zbanowany na PKS, więc nie ma problemu. Nad Kairosem i Teclisem szanowne gremium też się zastanawia :D

Będzie SLOS czy PLOS?

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Na dzień dzisiejszy mogę zadeklarować ze będę :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

debelial pisze:Nie nastawiaj się na Epidemiusa ;p Podobnie, coś zostanie zrobione z Kairosem i Teclisem.

No Panie! Weźcie się ogarnijcie : P Żadnego klimatu nie dopuścicie?

Btw - moze w tym roku wreszcie klimatyczny opis armii będzie nagradzany? Ja juz to lata pisze i nic :P
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Postaram się być, razem z moimi grubasami ;)
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Zapytam Orga :D

Awatar użytkownika
Pixel
Wodzirej
Posty: 709

Post autor: Pixel »

Och Qc-u o mnie to zapominasz, a moja dziewczyna Cię lubi (jak nosisz czapkę :wink: ). Wstępnie się zgłaszam :)
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

wiedziałem ze wszystkich nie napisze :P trzeba bylo napisac ss 15 i byloby git

Debelial - dawaj, badź mezcyzną a nie taki cienki jak ludzie ogarniajacy Silesiana!
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Ja tak sobie myślę ze wystarczająco w porządku było by gdyby można wystawić Ryżego siewce plag przy max 2 oddziałach nurgla
Kairos tylko w mono tęczy
Teclis albo banner
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

proszę mnie zapisać :)...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Eltharion pisze:Ja tak sobie myślę ze wystarczająco w porządku było by gdyby można wystawić Ryżego siewce plag przy max 2 oddziałach nurgla
Kairos tylko w mono tęczy
Teclis albo banner

O dziwo się zgodze - dobre pomysły. Ale wolałbym

Kairos = max 6 bestii
Epidemius = max 8 bestii, muchy max 4

Piotrek - nie wiedzialem ze KrK jedzie! Jak tak to zapisuje jeszcze Fluffiego
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1239

Post autor: Big Boss M. »

Będę, wojtek chyba tez

ODPOWIEDZ