Hellcannon

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

tak odemnie jedna, nie rzucaj czaru z 7miu kości :)

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

po za tym z tego co pamietam to z PS nie mozna miec ifki

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

ksuM pisze: A co do helki, to re-roll scattera jest naprawdę mocny.
na jakiej zasadzie helka moze miec przerzuty na scattera?

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

DolmiR pisze:
ksuM pisze: A co do helki, to re-roll scattera jest naprawdę mocny.
na jakiej zasadzie helka moze miec przerzuty na scattera?
jest to czesc jej zasad, masz przerzut z automatu

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Ale dzisiaj porażka.

Grałem z nowymi HE, ciekawa bitwa.

Trochę inną armią grałem - prince, 2 dyski, itp.

W każdym razie w 1 turze dostałem 9 na miscascie przy 2 czarze (1 zdispelowany) a helka misfire i 1.

No i wtedy zaczęła się zabawa.

On chyba trochę nie ogarniał co ja mogę zrobić nią przy pomocy chariotów.

W każdym razie poświęciłem 2 żeby helka overrunowała w jego white lionów z lwim sztandarem.

Po 4 rundach walki i 2 zionięciach z S6 zgoniłem jego oddział.

KOCHAM HELKĘ.

Wymiata nawet jak zabija moje jednostki.

W końcu wygrałem 13:7.

Swordmasterzy są przerażający muszę przyznać jak nie masz chariotów (a tutaj musiałem niańczyć helkę nimi) i nawet 2 dyskami się bałem szarżować bo by mnie pociął na plasterki.

Ale w końcu odpaliłem zielony ogień i sobie zabili 8 i spanikowali.

Na luzie w sumie się gra z nimi.

Ale to dlatego, że mam 5 oddziałów lataczy i dobre czary.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

po za tym z tego co pamietam to z PS nie mozna miec ifki
w tej edycji mozna

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

pytanie: jak wyglada gonienie/overrun helki po wygranym kombacie ze swoim oddzialem lub wroga?

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

DolmiR pisze:pytanie: jak wyglada gonienie/overrun helki po wygranym kombacie ze swoim oddzialem lub wroga?
wogle nie moze gonic, moze robic overruna po jednej i po drugiej walce

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

i overrunje 2d6"?

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

tak 2k6.

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Moja koncepcja na użycie helki (proszę o uwagi czy wszystko jest legalne):
Wystawiam hellke na 12" bokiem (podsatwka 80x100)
Pierwsza tura wychodzę obsługą na 6' w przód.
Strzelam.
Druga tura hellka wariuje i leci 2d6 na najbliższy oddział (w tym przypadku musze rzucić minimum 6').
Ustawiam się psami gdzieś daleko przed hellką, tak aby później w nie wpadła.
Dostawiam się w fazie strzelania zieje po krasiach (wszystkich 3, wszyscy na 4+), zabijam powiedzmy 1-2
Walka 4 Ataki zabijam do nogi i overrun 2d6 w psy.
Bardzo ważne aby psy w trakcie fazy przeciwnika zmniejszyły swoją liczebność tak abym był w stanie zrobić overruna (nie mogę ziać w fazie przeciwnika).
Jeżeli wróg wciąż jest za daleko (a jestem gdzieś na środku stołu) to
Psy planuje ustawić tyłem w "snake" albo bokiem (o ile będę walczył w mojej turze i będę mógł zionąć). Oczywiście super by było żeby przeciwnik zmniejszył ilość piesków do powiedzmy 3 (overrun).
Dobrze zkminiłem zasady hellki?

Względem tego wystawiania bokiem to chodzi mi o myk rydwanowy, i jak wtedy mierzę 2d6? po pivocie?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2007, o 09:47 przez Szczur6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Szczur6 pisze:Moja koncepcja na użycie helki (proszę o uwagi czy wszystko jest legalne):
Wystawiam hellke na 12" bokiem (podsatwka 80x100)
Pierwsza tura wychodzę obsługą na 6' w przód.
Strzelam.
Druga tura hellka wariuje i leci 2d6 na najbliższy oddział (w tym przypadku musze rzucić minimum 6').
Ustawiam się psami gdzieś daleko przed hellką, tak aby później w nie wpadła.
Dostawiam się w fazie strzelania zieje po krasiach (wszystkich 3, wszyscy na 4+), zabijam powiedzmy 1-2
Walka 4 Ataki zabijam do nogi i overrun 2d6 w psy.
Bardzo ważne aby psy w trakcie fazy przeciwnika zmniejszyły swoją liczebność tak abym był w stanie zrobić overruna (nie mogę ziać w fazie przeciwnika).
Jeżeli wróg wciąż jest za daleko (a jestem gdzieś na środku stołu) to
Psy planuje ustawić tyłem w "snake" albo bokiem (o ile będę walczył w mojej turze i będę mógł zionąć). Oczywiście super by było żeby przeciwnik zmniejszył ilość piesków do powiedzmy 3 (overrun).

Dobrze zkminiłem zasady hellki?
nie rozumiem za bardzo poczatku wywodu, w jaki sposob zaloga wychodzisz na 6 cali? primo mozesz isc tylko 3 cale, secundo wkoncu ktos tam podjal decyzje ze nie mozna sie odlaczac zaloga od helki, tercio helką bez zalogi nie mozesz strzelic z duzego shota, mozesz tylko pluc

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Nie targają maszyny to maszerują, poza tym krasie zawsze mogą maszerować.
A gdzie wyczytałeś że nie może strzelać bez załogi? fire ma na plecach i nie jest w stanie strzelić?

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Szczur6 pisze: A gdzie wyczytałeś że nie może strzelać bez załogi? fire ma na plecach i nie jest w stanie strzelić?
w zasadach war machines :) 'loss of crew' czy cos takiego... plucie jest wyjatkiem i jest to jasno podkreslone w zasadach helki

EDIT:
a jak ci ktos na jakims turnieju pozwoli wychodzic zaloga z helki i nie dostaniesz za to worst playa to pisz :P bo na razie mi sie tego nie zdarzylo urzyc, uwazalem to zagranie za niesmaczne, ale jak powstanie precedens to kto wie :P
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2007, o 09:56 przez thurion, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

w punkcie rampage akapit 2 jest napisane:

When the Hellcannon is rampaging or in combat it may only Spew Ichor in the Shooting Phase. It may never pursue.

jesli nie masz oblugi automatycznie rampegujesz wiec wszystko jasne

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

Szczur6 pisze:,poza tym krasie zawsze mogą maszerować.
nie moga bo to chaos dwarfy a nie krasie.

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Gajowy pisze:w punkcie rampage akapit 2 jest napisane:

When the Hellcannon is rampaging or in combat it may only Spew Ichor in the Shooting Phase. It may never pursue.

jesli nie masz oblugi automatycznie rampegujesz wiec wszystko jasne
Ale pampage to faza compulsory a w compulsory jest jeszcze obsługa tak więc rampage się jeszcze nie zaczął a co za tym idzie w tej turze strzelam normalnie, dobrze to widzę?

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Gajowy pisze:
Szczur6 pisze:,poza tym krasie zawsze mogą maszerować.
nie moga bo to chaos dwarfy a nie krasie.
Jak dobrze pamiętam to też mogą, ale w pierwszej turze chyba nikt im nie obetnie marszu.

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

zle pamietasz z CHD, nie moga maszerowac.

co do tego twojego pomyslu to:

a) jak sie ruszasz to nie mozesz strzelac z zadenj maszyny chyba ze ma inaczej napisane (ruszony model obslugi to ruszenie maszyny)

b) jak nie ma oblsugi to wcale nie mozesz strzealc chyba ze ma inaczej napisane

czyli z tego wynika ze helka owszem moze strzelac po ruchu ale tylko spew ichor a jak jest bez obslugi to nie ma wyjatku i chyba w ogole nie moze strzelac bo nie jest napisane ze moze. traktowana jest jak zwykla maszyna. chyba ze sa jakies uscislenia ktorych nie znam.

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

"When the Hellcannon is rampaging or in combat it may only Spew Ichor in the Shooting Phase."
Jak dla mnie to jak wół napisale że gdy harcuje po mapie to nie może strzelać, a gdy grzecznie stoi to może.

ODPOWIEDZ