PKS - komentarze
Moderator: swieta_barbara
Re: PKS - komentarze
A ja bym chciał nadal poruszyc kwestię BotWD
Obcięcie punktów za ten sztandar blokuje... no cóż taką fajną zabawke jak star dragon... bo nie oszukujmy sie, chyba tak jest? Skoro zapewne i tak większość turniejów nawet na pks bedzie ~2400.
Za to bardzo podobała mi sie propozycja Młodego, że na oddziale WL chyba 20+ (nieistotne, moze byc nawet na 10) będzie zabierał punkty z rozpy i to jest imo dobry deal.
Bo co złego jest w tej szmacie na DP chociażby? Nie wspominając na swordmasterach czy marnując się w zasadzie na PG?
Brnąc dalej... kara punktowa po prostu nic nie zmienia, nie wprowadza kwesti wyboru. Bo w takiej sytuacji to i tak WL będą go nieść tak czy owak (chyba, że ktoś zrezygnuje z niego całkowice). A jesli szmatka na WL będzie karana 100 pkt od rozpy to może to otworzyć pewne pole ku zastanawieniu się czy nie wziąć np SM
jest to owszem silna szmata ale chyba realny problem stanowi na WL, bo:
-SM spadają jak muszki od wszelakiego strzelania, no i S tylko 5 więc nie kroją aż tak
-PG sami z siebie mają 4+ warda i masakryczną S4
-DP to elficka jazda z S3 po szarzy
-nic z powyższych nie ma stuborna.
Dlatego mi się wydaje, że to ograniczenie, umówmy się WL strasznie wali rykoszetem po innych jednostkach HE sprowadzając to wszystko i tak do jednego:
biorę BotWD, daje oczywiście na WL bo na czym innym mam to dać i mam -100 pkt w rozpie, takie życie
Skoro na BSB nie daje kar to jaki realny problem balansu wyniknie jeśli szmatkę będzie niósł jakiś oddział poza WL? Wiadomo, sztandarowego oddziału duzo trudniej zabić niż BSB ale nikt poza WL nie ma stuborna (oczywiście, jest korona, aczkolwiek zabicie elfa z korona to chyba nie ejst aż tak wielki wyczyn, podobnie jak BSB, który dzierzy smoczy sztandar)
Obcięcie punktów za ten sztandar blokuje... no cóż taką fajną zabawke jak star dragon... bo nie oszukujmy sie, chyba tak jest? Skoro zapewne i tak większość turniejów nawet na pks bedzie ~2400.
Za to bardzo podobała mi sie propozycja Młodego, że na oddziale WL chyba 20+ (nieistotne, moze byc nawet na 10) będzie zabierał punkty z rozpy i to jest imo dobry deal.
Bo co złego jest w tej szmacie na DP chociażby? Nie wspominając na swordmasterach czy marnując się w zasadzie na PG?
Brnąc dalej... kara punktowa po prostu nic nie zmienia, nie wprowadza kwesti wyboru. Bo w takiej sytuacji to i tak WL będą go nieść tak czy owak (chyba, że ktoś zrezygnuje z niego całkowice). A jesli szmatka na WL będzie karana 100 pkt od rozpy to może to otworzyć pewne pole ku zastanawieniu się czy nie wziąć np SM
jest to owszem silna szmata ale chyba realny problem stanowi na WL, bo:
-SM spadają jak muszki od wszelakiego strzelania, no i S tylko 5 więc nie kroją aż tak
-PG sami z siebie mają 4+ warda i masakryczną S4
-DP to elficka jazda z S3 po szarzy
-nic z powyższych nie ma stuborna.
Dlatego mi się wydaje, że to ograniczenie, umówmy się WL strasznie wali rykoszetem po innych jednostkach HE sprowadzając to wszystko i tak do jednego:
biorę BotWD, daje oczywiście na WL bo na czym innym mam to dać i mam -100 pkt w rozpie, takie życie
Skoro na BSB nie daje kar to jaki realny problem balansu wyniknie jeśli szmatkę będzie niósł jakiś oddział poza WL? Wiadomo, sztandarowego oddziału duzo trudniej zabić niż BSB ale nikt poza WL nie ma stuborna (oczywiście, jest korona, aczkolwiek zabicie elfa z korona to chyba nie ejst aż tak wielki wyczyn, podobnie jak BSB, który dzierzy smoczy sztandar)
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
"Nie wiem ale się wypowiem"...Kosa pisze:A ja bym chciał nadal poruszyc kwestię BotWD
Obcięcie punktów za ten sztandar blokuje... no cóż taką fajną zabawke jak star dragon... bo nie oszukujmy sie, chyba tak jest? Skoro zapewne i tak większość turniejów nawet na pks bedzie ~2400.
6. Armia poddana modyfikatorom do formatu punktowego wystawia się zgodnie z tym formatem bez
modyfikacji. Przykładowo, armie na 2400 punktów, otrzymujące modyfikację o +/- 100 punktów
(czyli odpowiednio 2500 lub 2300 punktów) nadal podlegają limitom 600 punktów na lordów,
wymogowi minimum 600 punktów na jednostki podstawowe itd.
ojc, cóż za niedopaczzzzenie
to moze być w takim razie, smok jako taki włazi.
Ale i tak wydaje mi sie, że problem ogromnego rykoszetu pozostaje
to moze być w takim razie, smok jako taki włazi.
Ale i tak wydaje mi sie, że problem ogromnego rykoszetu pozostaje
@Fazik. Pamiętasz oczywiście, że AB do skavenów to relikt 7 ed.
Pomyśl o tym w kontekście mechaniki rzucania tych czarów przez seera gdy ten AB powstawał (rzucanie z max 5 kostek, bez dodawania levelu). Jka wtedy wchodziła 13stka. Z ifki chyba.
Pomyśl również o małych magach (Priest, elektryk), którzy w 7 ed mogli rzucać z max 3 kostek i również leveli nie dodawali.
Pod takie realia były pisane te czary i w takim kontekście trzeba je również rozpatrzywać.
Zmieniła się edeycja, potem doszło ograniczenie do 5 kostek by ETC i co otrzymali gracze skavenów.
Całą masę czarów z castingami, za przeproszeniem, z dupy , które wchodzą na loozie z 2-3 kości, co więcej każdy, nawet mały myszor może rzucić każdy nawet najtrudniejszy czar.
Zanim zatem zaczniesz twierdzić, że coś tu nie gra, to zastanów się jak bardzo i co ważne, w którą stronę nie gra.
Pomyśl o tym w kontekście mechaniki rzucania tych czarów przez seera gdy ten AB powstawał (rzucanie z max 5 kostek, bez dodawania levelu). Jka wtedy wchodziła 13stka. Z ifki chyba.
Pomyśl również o małych magach (Priest, elektryk), którzy w 7 ed mogli rzucać z max 3 kostek i również leveli nie dodawali.
Pod takie realia były pisane te czary i w takim kontekście trzeba je również rozpatrzywać.
Zmieniła się edeycja, potem doszło ograniczenie do 5 kostek by ETC i co otrzymali gracze skavenów.
Całą masę czarów z castingami, za przeproszeniem, z dupy , które wchodzą na loozie z 2-3 kości, co więcej każdy, nawet mały myszor może rzucić każdy nawet najtrudniejszy czar.
Zanim zatem zaczniesz twierdzić, że coś tu nie gra, to zastanów się jak bardzo i co ważne, w którą stronę nie gra.
Panowie - naprawdę bym sobie na Waszym miejscu odpuścił kwestię BoWD.
Zaproponowane przez nas rozwiązanie można obejść w banalny sposób - wystarczy wystawić ten sztandar na BSB i nic nie tracicie.
To nie jest tak, że BSBka z WL wyciąga się ot tak, szczerze.
@Fazik
Przede wszystkim ograniczając casting do 5PD mieliśmy świadomość, że tnie to również 13kę.
I akurat robiliśmy to mając to na uwadze.
Po pierwsze jest to bardzo mocny czar, który dość łatwo potrafi przeważyć o wyniku bitwy.
Po drugie masz dostęp do Power Scrolla, który zapewnia Ci ogromną łatwość rzucenia tego czaru.
Po trzecie - nie możesz z jednej strony pisać, że nie chcesz ryzykować straty generała (vide Twoja uwaga o braku Earthing Rod), a potem chcieć rzucać 13-ki z 6 PD Wiesz, to się nawzajem wyklucza, bo 6PD to już realne zagrożenie miscasta.
Po czwarte - Skaveny mają dostęp do 2 domen i 13-ka nie jest jedynym czarem, który w nich jest skuteczny.
Gram akurat bardzo często przeciw tej armii i nie widzę, aby osłabienie 13-ki powodowało, że jest nieużyteczna.
Po piąte - Skavy są jednak "trochę" na PKS uwolnione
Podsumowując - nie MUSISZ rzucać 13-ki z 6PD. Możesz z 5PD, tylko po prostu masz 1/3 szans na sukces. I możesz te szanse podnieść dramatycznie wykupując dostępny przedmiot z puli commonów.
MOŻESZ za to rzucać na bardzo niskich castingach każdy z 11 innych fajnych czarów.
Gra Skavenami wcale nie zaczyna się, ani nie kończy na 13-tce.
Nie widzę też powodu, aby zmieniać specjalnie dla szczurów zasady. Tokeny są Power Dice'ami. To zamyka temat dorzucania ich ponad limit 5PD.
Zaproponowane przez nas rozwiązanie można obejść w banalny sposób - wystarczy wystawić ten sztandar na BSB i nic nie tracicie.
To nie jest tak, że BSBka z WL wyciąga się ot tak, szczerze.
@Fazik
Przede wszystkim ograniczając casting do 5PD mieliśmy świadomość, że tnie to również 13kę.
I akurat robiliśmy to mając to na uwadze.
Po pierwsze jest to bardzo mocny czar, który dość łatwo potrafi przeważyć o wyniku bitwy.
Po drugie masz dostęp do Power Scrolla, który zapewnia Ci ogromną łatwość rzucenia tego czaru.
Po trzecie - nie możesz z jednej strony pisać, że nie chcesz ryzykować straty generała (vide Twoja uwaga o braku Earthing Rod), a potem chcieć rzucać 13-ki z 6 PD Wiesz, to się nawzajem wyklucza, bo 6PD to już realne zagrożenie miscasta.
Po czwarte - Skaveny mają dostęp do 2 domen i 13-ka nie jest jedynym czarem, który w nich jest skuteczny.
Gram akurat bardzo często przeciw tej armii i nie widzę, aby osłabienie 13-ki powodowało, że jest nieużyteczna.
Po piąte - Skavy są jednak "trochę" na PKS uwolnione
Podsumowując - nie MUSISZ rzucać 13-ki z 6PD. Możesz z 5PD, tylko po prostu masz 1/3 szans na sukces. I możesz te szanse podnieść dramatycznie wykupując dostępny przedmiot z puli commonów.
MOŻESZ za to rzucać na bardzo niskich castingach każdy z 11 innych fajnych czarów.
Gra Skavenami wcale nie zaczyna się, ani nie kończy na 13-tce.
Nie widzę też powodu, aby zmieniać specjalnie dla szczurów zasady. Tokeny są Power Dice'ami. To zamyka temat dorzucania ich ponad limit 5PD.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
nie znam się totalnie ale i tak bym zastosował pewien eksperyment, z czystej ciekawościI jeszcze jedno z BoWD, bo w sumie coś na rzeczy jest.
Może:
- 100 za WL
- 50 za pozostałe unity
- 0 za bsb
czyli:
-100 na WL i tyla
I jestem wtedy ciekaw wysypu tych hord swordmasterów, maszerujacych w ciszy phoenixów i dumnie szarzujących DP
Sądzę, że i tak szmatka będzie chronić WL nadal, nawet takim kosztem.
banner na SM nic nie daje jeden trebusz czy zwykła armata z siła 10 i wyparowują za nim gdziekolwiek dojdą
chociaż ja bym chętnie zagrał na SM bo mam nowego fillera
odnośnie rozpisek to już pisałem że po prostu bardziej będzie się opłacać wystawiać PG z razorem i wardem na 4+ niby siła mniejsza ale maja AP wtedy z baneru a BotWD będzie w klocku SH na BSB-ku ot i wsio
chociaż ja bym chętnie zagrał na SM bo mam nowego fillera
odnośnie rozpisek to już pisałem że po prostu bardziej będzie się opłacać wystawiać PG z razorem i wardem na 4+ niby siła mniejsza ale maja AP wtedy z baneru a BotWD będzie w klocku SH na BSB-ku ot i wsio
Tak tylko dopowiem, bo Qc zacytował mnie z innego tematu (komentujący zupełnie inny post) w kwestii dotyczącej tylko i wyłącznie innych 6 czarów, których małe wersje spokojnie dają się rzucać z 5 kości. Nigdzie nie napisałem że Skaveńskie Lory są słabe, że nie mamy co rzucać itd. Bo mamy. Pisałem tylko o CV25 i 5 kościach. Niczym więcej.
Earthing Rod nie można połączyć z Power Scroll. IF'ki są niebezpieczne "tylko" 2 (2-4 i 10-12). Tylko te 2 się przerzuca. Po to jest ER. Jak nie ma ER to wciągasz wszystko jak leci. Jak dla mnie rzucanie czarów z 6 kości i ER jest bezpieczniejsze niż 5 kości i jego brak .
Earthing Rod nie można połączyć z Power Scroll. IF'ki są niebezpieczne "tylko" 2 (2-4 i 10-12). Tylko te 2 się przerzuca. Po to jest ER. Jak nie ma ER to wciągasz wszystko jak leci. Jak dla mnie rzucanie czarów z 6 kości i ER jest bezpieczniejsze niż 5 kości i jego brak .
Life's a game with save and load features disabled.
calkiem mocno przeklamujesz statystyke.FAZIK pisze: Z 5 kości muszę rzucić 21 (+4 z Seera do CV25). Czyli na 4 z 5 kości musi być wynik powyżej średniej. Oznacza to że czar wchodzi jakoś na 29%.
W tym blisko 20% całości to procentowy wynik IF'ki i rzutu 2X6 z 5 kości. Czyli zostaje 9% na udany czar, bez IF'ki.
20% rzucenia if na 5 kosciach odnosi sie do takich rzutow, jak 1,1,6,6, ktore to sa poza szczegolowym wyborem rzutow spelniajacych wymo cv 21+.
Stad tez szansa na rzucenie z 13tki bez if jest znacznie wieksza.
Poprawiłem się w 2 temacie i tu też. Szansa na rzucenie czaru to 29,09%, na IFkę 19,6%. W sumie wychodzi lekko powyżej 1/3.Shino pisze:calkiem mocno przeklamujesz statystyke.
Stad tez szansa na rzucenie z 13tki bez if jest znacznie wieksza.
Całkiem mocno to nie jest .
Life's a game with save and load features disabled.
Uprzejmie proszę twórców PKS o nie pisanie uściśleń. Od tego mamy osobne gremium.
Opis Teclisa:
Opis ze strony 134:
wizards and spell lores. Although you won't generate the spells that your wizards know until you start to play your game you do need to make a note in your army roster of which spell lore each of your wizards will use. If you have a wizard that is allowed to choose specific spells, you must select which spells they are at the time you pick your army.
Komentarz:
Opis ze strony 134 to "normal rules" wybierania czarów. Te "normal rules" Teclisa nie dotyczą, co jest zaznaczone w jego opisie. Teclis generuje / wybiera swoje czary podczas spell generation, a to ma miejsce po rzucie na stronę. Teclis wybierałby czary na poziomie rozpiski gdyby nie było adnotacji, że ignore "normal rules".
pozdrawiam
Furion
Opis Teclisa:
Opis ze strony 134:
wizards and spell lores. Although you won't generate the spells that your wizards know until you start to play your game you do need to make a note in your army roster of which spell lore each of your wizards will use. If you have a wizard that is allowed to choose specific spells, you must select which spells they are at the time you pick your army.
Komentarz:
Opis ze strony 134 to "normal rules" wybierania czarów. Te "normal rules" Teclisa nie dotyczą, co jest zaznaczone w jego opisie. Teclis generuje / wybiera swoje czary podczas spell generation, a to ma miejsce po rzucie na stronę. Teclis wybierałby czary na poziomie rozpiski gdyby nie było adnotacji, że ignore "normal rules".
pozdrawiam
Furion
A nie przyszło Ci kiedys do głowy ze normal rules moze sie odnosić do kazdego 'normalnego maga', czyt. losuje tyle czarow ile ma lvli ?
To tylko dowodzi, że Teclis wybiera czary w momencie, kiedy inni magowie losują.Młody pisze:A nie przyszło Ci kiedys do głowy ze normal rules moze sie odnosić do kazdego 'normalnego maga', czyt. losuje tyle czarow ile ma lvli ?
pozdrawiam
Furion
Przecież opis jest jasny a to zdanie wyjaśnia wszystko "If you have a wizard that is allowed to choose specific spells, you must select which spells they are at the time you pick your army."
Opis Teclisa odnosi się do wyoboru High Magic lub 8 czarów z lorów, reszta w Rulebooku
Opis Teclisa odnosi się do wyoboru High Magic lub 8 czarów z lorów, reszta w Rulebooku
Opis Teclisa ignoruje powyższy zapis.Manfred pisze:Przecież opis jest jasny a to zdanie wyjaśnia wszystko "If you have a wizard that is allowed to choose specific spells, you must select which spells they are at the time you pick your army."
Opis Teclisa odnosi się do wyoboru High Magic lub 8 czarów z lorów, reszta w Rulebooku
Furion ma rację.
Czynność generowania czarów jest opisane dokładnie na stronie 162 - w skrócie rzucasz kostkami przed deployem maga.
Idąc za tym opisem, wybieranie czarów nie jest równoważne z generowaniem czarów - to dwie zupełnie inne czynności.
Opis Teclisa mówi, że nie generuje on czarów, ale zamiast tego wybiera czy chce mieć loremastera z High Magic, czy znać pojedyczne czary z 8 lore'ów i dopiero po wybraniu drugiej opcji następuje wybór poszczególnych czarów. Patrząc na zapis (słowo klucz - instead), powinno to się dziać w tym samym momencie co generowanie czarów, czyli przed bitwą, a nie na poziomie rozpiski.
Czynność generowania czarów jest opisane dokładnie na stronie 162 - w skrócie rzucasz kostkami przed deployem maga.
Idąc za tym opisem, wybieranie czarów nie jest równoważne z generowaniem czarów - to dwie zupełnie inne czynności.
Opis Teclisa mówi, że nie generuje on czarów, ale zamiast tego wybiera czy chce mieć loremastera z High Magic, czy znać pojedyczne czary z 8 lore'ów i dopiero po wybraniu drugiej opcji następuje wybór poszczególnych czarów. Patrząc na zapis (słowo klucz - instead), powinno to się dziać w tym samym momencie co generowanie czarów, czyli przed bitwą, a nie na poziomie rozpiski.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
swietny pos Panterq.
Najpierw krzyczysz Furion +1, a potem obracasz jego argumentację w perzynę.
Oczywiscie, że wybieranie czarów nie jest generowaniem i wynika to ze str. 162. Generowanie to losowanie ogólnie jest wszystko ładnie wyjasnione na tej stronie.
Oczywiscie, że Teclis nie generuje czarów jak inni magowie (following to normal rules), bo ich nie losuje przed bitwą (str. 162), tylko wybiera, z dwóch puli, jak kairos, tyle, że pule są inne, inny też jest sposób wyboru.
Teclis wybiera zatem jedna z dwóch puli czarów.
a) cały high magic - tecis nie loremastera, poprostu ma opcję 8 czarow z high w ramach swojej, szerszej zasady - tak na marginesie
b) 8 lorów, po jednym czarze z każdego
W obu przypadkach zasada teclisa nie ma zatem nic do rzeczy. Zasada teclisa mówi tylko: teclis nie losuje przed bitwą (nie generuje), a zamiast tego może wybierać 8 takich czarów albp 8 takich i na tym zasada teclisa się kończy.
W tym momencie wchodzi RB, bo przecież trzeba wiedzieć kiedy, co i jak
teclis wybiera czary - ma zdolnosc opisaną na str 134 - wybiera czary na poziomie rozpy
pozdr.
Najpierw krzyczysz Furion +1, a potem obracasz jego argumentację w perzynę.
Oczywiscie, że wybieranie czarów nie jest generowaniem i wynika to ze str. 162. Generowanie to losowanie ogólnie jest wszystko ładnie wyjasnione na tej stronie.
Oczywiscie, że Teclis nie generuje czarów jak inni magowie (following to normal rules), bo ich nie losuje przed bitwą (str. 162), tylko wybiera, z dwóch puli, jak kairos, tyle, że pule są inne, inny też jest sposób wyboru.
Teclis wybiera zatem jedna z dwóch puli czarów.
a) cały high magic - tecis nie loremastera, poprostu ma opcję 8 czarow z high w ramach swojej, szerszej zasady - tak na marginesie
b) 8 lorów, po jednym czarze z każdego
W obu przypadkach zasada teclisa nie ma zatem nic do rzeczy. Zasada teclisa mówi tylko: teclis nie losuje przed bitwą (nie generuje), a zamiast tego może wybierać 8 takich czarów albp 8 takich i na tym zasada teclisa się kończy.
W tym momencie wchodzi RB, bo przecież trzeba wiedzieć kiedy, co i jak
teclis wybiera czary - ma zdolnosc opisaną na str 134 - wybiera czary na poziomie rozpy
pozdr.