Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Dydu »

Pewnie analogicznie do Kaszkietu, zdaje na 4 i odrzuca najwyższą.

Awatar użytkownika
Shaga
Chuck Norris
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Shaga »

Czy gdzieś jest zapis o wielkości kuli armatniej czy pocisków z katapult?
www.shaga.pl (już nie taki) nowy (ale na pewno najlepszy) sklep Gdynia ul.Morska 173

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

nie ma.
a po co ci taka informacja?
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

czy jak wylosuję magiem czar który zna już inny mag w mojej armii to przerzucam wynik czy wybieram czar ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

wybierasz

Awatar użytkownika
Shaga
Chuck Norris
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Shaga »

Morsereg pisze:nie ma.
a po co ci taka informacja?
Kwestia trafiania z katapulty jak umieszcza się znacznik i potem jej rozrzut. Kwestia trafiania z działa w rydwany itd. Bo w tej chwili chyba podstawka rydwanowa ma bardzo nieznacznie mniej niż 4 cale i przy założeniu, że kula armatnia ma wielkośc główki od szpilki do przy strzelaniu z armaty i dorzucie np 2" i 4" nie trafiamy w cel ale jeżeli założymy, że ma wielkość choćby taką jak na figurce krasnoluda z obsługi działa to już się trafia...
www.shaga.pl (już nie taki) nowy (ale na pewno najlepszy) sklep Gdynia ul.Morska 173

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

jeśli chodzi o strzał z działa to w myśl zasad wielkość kuli jest wielkością atomową :D
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Shaga
nie ma znaczenia, mówisz w które miejsce i na ile trafiasz i jak rzucisz odpowiednio to jest hit
katapulta ma wzornik, chyba jest sprecyzowany rozmiarowo, więc widzisz czy trafiłeś czy nie po czy przed rozrzutem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shaga
Chuck Norris
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Shaga »

Afro pisze:jeśli chodzi o strzał z działa to w myśl zasad wielkość kuli jest wielkością atomową :D
OK a możesz mi powiedzieć gdzie to w rulebooku jest napisane? Szukałem i nic nie znalazłem.
www.shaga.pl (już nie taki) nowy (ale na pewno najlepszy) sklep Gdynia ul.Morska 173

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to była chyba ironia przemieszana z sarkazmem :D
nie troluj tylko skup się na tym co obok napisaliśmy
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Szerokość kuli armatniej jest opisana w RB113 - ma szerokość templatki strzału z działa czyli z grubsza szerokość kuli armatniej ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

1. War machines in close combat - jak wybieramy assault party walczący z obsługą maszyny (6 infantry models), to rozumiem że jeśli te modele z assault party mają więcej niż 1 atak/model, to wypłacają i tak wszystkie swoje ataki, z racji że są uznane jako "in base contact"? Czyli w skrócie nie dzieli się ich ataków na zwykłe i supporty?

2. Monster and Handlers - jak monster dostanie unsaved wound'a to na 1-4 dostaje monster, na 5-6 handler. W cc działa także, czyż nie (nie widzę przeciwwskazań)?

3. Challenges and Mounts - jeśli w challengu bohater z większą inicjatywą/always strike first'em zabił swojego oponenta, to czy wolniejszy od niego jego mount może nabijać overkilla? Mamy w RB: "If the opponent is slain before all of a model's attacks are made (because a competitor and his mount strike at different Initiative steps, for example) then any excess Attacks are lost and cannot be directed against other models". Czyli z jednej strony mamy napisane że ataki są stracone, ale w drugiej mamy wspomniane o kierowaniu ataków w inne modele - a jak to będzie z overkillem?
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

1 tak
2 tak
3 ataki przepadaja

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

Stubborn zdaje się na własnej liderce czy od generała?

Awatar użytkownika
Twister
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Twister »

Czy generałem musi być postać z najwyższym LD? Może ona być BSB, a generałem zostać inna postać z niższym LD?

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

vfn pisze:Stubborn zdaje się na własnej liderce czy od generała?
Możesz użyć generalskiej.
Twister pisze:Czy generałem musi być postać z najwyższym LD? Może ona być BSB, a generałem zostać inna postać z niższym LD?
Może, gdyż BSB nie może być generałem (wyjątek Slann).
Life's a game with save and load features disabled.

cinne
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: cinne »

Hipotetyczna sytuacja:

-@
- @
- @
- @
- @
- #####

@ - piechota
# - wroga piechota, odległość >1 cal

czy @ wykonując szarże dostawia się w sposób wykonując obroty w sposób taki:

- @@@@@
- ######
czy może wykonuje, celem maksymalizacji modelów dostaw jak kasetka amszyny do pisania - najpierw powyższe i od razu w tej samej rundzie dostawia się do pozycji

-@@@@@
-###### ?

Mam nadzieję, że napisałem zrozumiale o co mi chodzi:)

Pytanie nr 2.

Czy rany z feedback scrolla są atakami magicznymi?
Ostatnio zmieniony 11 lis 2013, o 22:37 przez cinne, łącznie zmieniany 2 razy.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

z miejsca w ktorym szarżujesz wykonujesz legalny ruch z jednym 90 stopniowym wheelem i maksymalizujesz
jak masz mniej modeli niż szarżując stojąc frontem do przeciwnika, trudno, ale tyle mogłeś zrobić mając ten wheel
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

cinne
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: cinne »

misha pisze:z miejsca w ktorym szarżujesz wykonujesz legalny ruch z jednym 90 stopniowym wheelem i maksymalizujesz
jak masz mniej modeli niż szarżując stojąc frontem do przeciwnika, trudno, ale tyle mogłeś zrobić mając ten wheel

Znam sposób szarżowania (niby) i nie umiem poustawiać znaczków wyżej, chodzi mi o to, że przy obracaniu przeciwnik może wprowadzić w kontakt z moimi 5 modelami tylko dwa swoje modele, które z kolei stykają się tylko z 2 z mojej piatki. I teraz czy to tak zostaje, czy przesuwa, by było 5 modeli vs 5?

Edit: Jestem slepy, w sumie mi odpisałeś tak jak tego potrzebowałem. Dzięki;)

cinne
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: cinne »

Tylko ponawiam pytanie czy rany z feedback scrolla są atakami magicznymi i z czego ta zasada wynika bo za chiny nie umiem odszukać zapisu.

ODPOWIEDZ