Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Post autor: Gucio »

Ale rozpę wampirami? Emp sobie dasz radę ;) I na jaki format :D?

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Wampirami bo kolega ciągle przegrywa ale to z racji wieku pewnie i niedoświadczenia. 1600
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Rozpiske pod przeciwnika to więcej danych trzeba ;) jakie ilości tych WL i PG i jacy herosi to się oceni, poza tym to cale szczęście ale ta gra jest ns tyle dobra ze mimo ze ktoś ci Rozpiske da to bez umiejętności nie wygrasz. Praktyka i tyle. Podań więcej danych to po kombinujemy i jakie ograniczenia czy open ? :d
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Loremaster.
20-25 PG i WL
15 SH Jazdy
1-2 Bolce
To na tyle. Ja mam ogrania troszkę a kolega wystawia w armii nieumarłych hordy szkieletów i zombie i gg i za nic nie da się przekonać ze to nie tu sens, a ciągle narzeka ze przegrywa. (młodszy gracz). Ja o VC nic nie wiem i wolę poradzić się.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

Unnamed1600 Pts - Vampire Counts Army

1 Strigoi Ghoul King @ 395.0 Pts
General; Lore of Vampires; Level 1 Wizard; Lore of Vampires
Red Fury [50.0]
Ogre Blade [40.0]
Dragonbane Gem [5.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Aura of Dark Majesty [25.0]

1 Necromancer @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Death
Dispel Scroll [25.0]

1 Necromancer @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Vampires
Book of Arkhan [25.0]

1 Tomb Banshee @ 95.0 Pts

1 Tomb Banshee @ 95.0 Pts

31 Skeleton Warriors @ 215.0 Pts
Standard; Musician; Champion
The Screaming Banner [25.0]

20 Zombies @ 70.0 Pts
Standard; Musician

5 Dire Wolves @ 40.0 Pts

5 Dire Wolves @ 40.0 Pts

5 Dire Wolves @ 40.0 Pts

10 Crypt Horrors @ 380.0 Pts

3 Fell Bats @ 48.0 Pts

Models in Army: 82


Total Army Cost: 1598.0

może coś takiego?

nekrosi w zombi, strzyga w szkielety i baśki też, trochę śmiecia na bolce. Nie ma BSB więc screaming może podziałać z -1ld i terrorem od basiek :) klocek ze sztrzygą i baskami boi kroi kawalerię, kroi PG, wl są kłopotliwe, ale da się przepchnąć grubasami(duże ghule). Pytanie czy kolega ma sztandar dający odporność na magiczne ataki(ward 2+)

można zamiast szkieletów, dać ghule, wywalić pieski i dać zombi jeszcze jedne. Generalnie GG powinny wypaść i dać za nie grubaski :)

co do bohaterów to tak na szybko, ale można dac lorda nekro i dwóch mały z death w szkielety z dyscypliną np.

pytanie czy gracie na lordów? ale skoro kolega na 1600 nie bierze arcy, a jedynym hero jest lordemaster to chyba jednak nie granie na lordów...wywalasz strzygę i za 400 pkt wchodzi Ci dużo armii jeszcze(np. 40ghuli)

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Witam!

W sumie nowy nie jestem, ale mam kilka problemów.
Grę w Warhammera sam zakończyłem na 7 ed, pozbywając się armii jakieś kilka lat temu. W tej chwili syn zainteresował się Warhammerem, i zainteresował się właśnie tą armią.

Będzie początkowo grał przeciwko HE mojego siostrzeńca.
Dysponujemy póki co 40zombimi, 5Hexwraiths, 5BK, Necro i Vampir(obaj pieszo). Początkowo niedostatki modeli będą na kartonach i proxach, ale zakupy syn chce robić tak intensywnie, że nie wykluczam jakiegoś turnieju w pierwszym kwartale - tak do 2k.

Jak zajrzałem do książki armii i RB, nieco się zmieniło u wampirów od 7ed. Poprzednio grałem na klocki BK i wampirach konnych. Co polecalibyście jako taki podstawowy skład armii aby pasował pod ewentualne turnieje?

Patrząc na RB - magia jest....cóż, przegięta.
Patrząc na AB, i przeglądając forum od kilku dni - horda zombich, max necro i tyle eterali, ile wlezie+ 1-2 killerów(GG lub jakaś bestyjka) ?
Przeglądałem zasady turniejowe - widzę, że spora większość to ETC lub pochodne - czyli pure cav nie wyjdzie.

Z góry dzięki za wszelkie uwagi.

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Aktualnie etc sie ciut zmienia, grac na wagonie bk z wampirza kadra sie byndzie dalo, tylko raczej bez magii smierci. Alternatywnie mozna zagrac na kupie miesa (2 unity krypt horrorow i zalew zombie)+ kadra magiczna bez lorda klepacza ( albo z uposledzonym klepaczem)+ baski, ewentualnie dla bogactwa terrorgej, zeby dziala mogly w cos sobie poszczelac

Wysłane z mojego Pentagram Monster przy użyciu Tapatalka
Uerph.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Asmodai pisze:Witam!

Z góry dzięki za wszelkie uwagi.
cóż nie ma jednej "mety" czyli najlepszego turniejowego złożenia.
Jednak rozumiem że pytasz o to co powinien mieć do solidnej turniejowej gry ? tak?

Ok więc tak. Przyjmijmy rozpiskę na 2400 w formacie Open czyli czysty podręcznik bez dodatków.

Najpierw Cory:
40 Zombiech już masz - da ci to całe 130pkt
przydało by ci się 2x5 psów do odginania czyli kolejne 80pkt
moim zdaniem 30 ghouli tez by dobrze tu wyglądało czyli 310pkt
jak widzisz nadal nie masz zapełnionych corów więc jeszcze bym dołożył 10 ghouli (do 40) lub 20 zombiech w drugim klocku lub kolejne 2x5 psów (ja zwykle gram na 4 oddziałach do kontroli ruchów przeciwnika)
suma corów to około 600pkt

Teraz Speciale:
Na początek dałbym tu 2x8 Crypt Horrorów (z jednego pudełka spokojnie zrobi się 3 dodatkowych wychodzących z pod ziemi. starczy bitsów) czyli jakieś 580 pkt
i do tego ja bym dał 2x3 Vargheisty bo są bardzo mobilne i całkiem silne razem jakieś 270pkt.
suma speciali to około 850pkt

Rary:
Ja bym tu dał po pierwsze Mortis Engine z książką +2 do casta (jeśli opcja z dużym necromantą) za 240pkt
Po drugie Terrorgheist za 225pkt
czyli razem około 465pkt


Postacie:
Tu jest podstawowe pytanie bo albo Lord Vampir na piechotę złożony do walki i czarowania czyli 500-540pkt + mały 1 levelowy Necromanta z dispell scrollem jako rezerwa do trzymania armii w kupie jeśli generał zginie.
Albo wersja druga:
4levelowy nekromanta za 250-280 pkt i 1-2 mały, 2levelowych wspomagających necromantów ale bez wampira.
Nie zaszkodzą też ze 2 Banshetki po 95pkt ale nie są niezbędne a trzeba się nauczyć nimi grać.
suma postaci to albo około 630pkt (Vampir klepacz) albo około 450pkt (duży nekromanta)


Czyli w wersji z vampirem klepaczem masz już około 2560pkt (i ja bym przyciął wywalając Mortis Engine)
A w wersji z dużym necromantą masz niecałe 2400pkt.

Oczywiście wersji złożeń VC jest przynajmniej kilka więcej (np. złożenie na dużym klocki Black Knights - min.15 - i kilku postaciach w środku jako Wagon Śmierci).
Jednak to co ci napisałem to moim zdaniem solidny początek i dość stabilna rozpiska.
Stopniowo polecam dokładać na próbę różne rodzaje eteryków lub próbować Black Knightów żeby nauczyć się tym grać.
Np. ja ostatnio coraz częściej wystawiam 2x5 Hexwraithów i mimo że to raczej trudna w graniu jednostka to poznaję coraz ciekawsze jej zastosowania.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

chyba turniejowo Mortis i TG nie są w mecie turniejowej:)
Crypt Horrory są jak najbardziej na miejscu,
zamiast Vargeistów Hexy albo bazy Spirit Hostow
poza tym ciężko tu będzie zmieścić wszystko co napisałeś White Lion

ok 500+ lord klepacz 4 lev
500 hero, 2x necrosi 2lev + 2x banshee
600 core
580 2x crypty (2x8)

nie ma miejsca na Mortisa i Terrorgeista:)

no niestety gra na kawalerii trochę się zepsuła od 7edycji :) da się ale trudniej
Grave Guards można sobie darować, niech czekają na półce w sklepie na innego jelenia
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Hmm...crypt horrory. W sumie nowość, w 7mej edycji nie było takich jednostek dla wampirów, i w ogóle było ich mniej w innych armiach. Poszperamy. Zwłaszcza, że modele nie wyglądają źle.

Wampira "klepacza"(rozumiem, że bojowo;) ) to jednak zawsze lubiłem składać, nic bardziej nie wkurza przeciwnika niż kolejny killer którego trzeba kontrować lub chociażby blokować.

Póki co poskładaliśmy wczoraj hexwraity - fajne modele.

Wilki były fajne w 7ed - można było nimi robić ciekawy motyw z challengem, no i ładnie odganiało strzelców, maszyny, a i kilku magów nie raz się ubiło. Nie wiem, na ile się sprawdzą w walce po inicjatywie - bo w poprzedniej uderzało się nimi w szarży, potem można było już o nich zapomnieć.

Banszetkami akurat grać umiem, niemal zawsze wystawiałem dwie - i niemal zawsze coś ciekawego kontrowały, no i magowie przeciwnika z reguły mieli cienko. Tu nie wiem, jak sprawdzi się fakt, że muszą być z oddziałem wraithów, których z kolei nigdy nie lubiłem specjalnie - słaby WS, choć istniało fajne combo z hitami z S5 i na koniku - fajnie ściągał maszyny.

Czemu GG to nędza? w 7mej edycji wiele armii było albo piechotnych z dużym klocem GG(często na strigoi), lub armiami konnymi(na BD lub kasztanach, zależnie od preferencji).
Skoro ta edycja faworyzuje piechotę, to rozsądek nakazywałby porządny klocek GG.

A jak ze szkieletami? Wpadłem na pomysł, aby z pudła hexwraith/black knights skleić wszystko, i dokupić pudełko konnych khemri - mam nadzieję, że konie khemri pasują pod hexy, i da się zaoszczędzić. A że niemal w każdym pudle zostaje sporo "części zamiennych", to chociażby na dobrze zrobione proxy pójdzie.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Asmodai pisze:Banszetkami akurat grać umiem, niemal zawsze wystawiałem dwie - i niemal zawsze coś ciekawego kontrowały, no i magowie przeciwnika z reguły mieli cienko. Tu nie wiem, jak sprawdzi się fakt, że muszą być z oddziałem wraithów, których z kolei nigdy nie lubiłem specjalnie - słaby WS, choć istniało fajne combo z hitami z S5 i na koniku - fajnie ściągał maszyny.

Czemu GG to nędza? w 7mej edycji wiele armii było albo piechotnych z dużym klocem GG(często na strigoi), lub armiami konnymi(na BD lub kasztanach, zależnie od preferencji).
Skoro ta edycja faworyzuje piechotę, to rozsądek nakazywałby porządny klocek GG.
Jeśli o Banshee chodzi, to mają na myśli tą w slocie Hero, a nie w Rare jako Champion do Wraithów :)

Co do Grave Guardów, są po prostu miękcy. Teraz nie ma Drakenhoffa, więc to tylko T5 i 5+ Save, a uderzają z Great Weapona (aby coś mogli zrobić) jako ostatni. Da się nimi grać zaprzęgając Corpse Carta i Bat Swarmy w kombie z Gwardią, ale to dosyć niestabilna i droga kombinacja. Po prostu teraz Crypt Horrory weszły w miejsce Grave Guardów, bo są tańsi, mocniejsi i stabilniejsi ;)

Szkieletami się grywa czasem, bo to jest jedyna Core'owa piechota, która może wziąć Magiczny Sztandar. Przydaje się, aby dawać +1 do Ruchu lub +1 do Liderki w różnych konfiguracjach :P

Możesz skleić Hexwraithy, a Kropierze z Jeźdźcami od Black Knightów dać na Koniki od Tomb Kingów. W ten sposób da się mieć 5 Hexów i 5 Knightów z 1 Boxa, ale wychodzą odrobinę brzydsze modele Knightów wtedy :?
Ostatnio zmieniony 8 lis 2013, o 15:09 przez Azurix, łącznie zmieniany 1 raz.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

Asmodai pisze:Wilki były fajne w 7ed - można było nimi robić ciekawy motyw z challengem, no i ładnie odganiało strzelców, maszyny, a i kilku magów nie raz się ubiło. Nie wiem, na ile się sprawdzą w walce po inicjatywie - bo w poprzedniej uderzało się nimi w szarży, potem można było już o nich zapomnieć.

Czemu GG to nędza? w 7mej edycji wiele armii było albo piechotnych z dużym klocem GG(często na strigoi), lub armiami konnymi(na BD lub kasztanach, zależnie od preferencji).
Skoro ta edycja faworyzuje piechotę, to rozsądek nakazywałby porządny klocek GG.

Banszetkami akurat grać umiem, niemal zawsze wystawiałem dwie - i niemal zawsze coś ciekawego kontrowały, no i magowie przeciwnika z reguły mieli cienko. Tu nie wiem, jak sprawdzi się fakt, że muszą być z oddziałem wraithów, których z kolei nigdy nie lubiłem specjalnie - słaby WS, choć istniało fajne combo z hitami z S5 i na koniku - fajnie ściągał maszyny.

A jak ze szkieletami? Wpadłem na pomysł, aby z pudła hexwraith/black knights skleić wszystko, i dokupić pudełko konnych khemri - mam nadzieję, że konie khemri pasują pod hexy, i da się zaoszczędzić. A że niemal w każdym pudle zostaje sporo "części zamiennych", to chociażby na dobrze zrobione proxy pójdzie.
1. Wilki wciąż są fajne, do odginania + maszyny. Pamiętaj jednak że teraz można overrunować po rozpadnięciu się
2. GG to nędza bo są słabe w porównaniu do innych armii. Też klocek (40) kosztuje 440 pkt minimum więc to jednak dużo. Teraz gra się na ghoulach, niektórzy na szkieletach, które zapychają też cory :)
3. Hej, banshee wystawiasz jako hero i wstawiasz do oddziału... np. zombie :D Odporne na magie a zawsze mogą z tego oddziału wyskoczyć. Tylko jako hero kosztuja 95 pkt a nie 75 jako champion wraithów.
4. Rozumiem że po złożeniu Hexów zostały Tobie i Twojemu synowi części od BK i chcesz zrobić je z końmi z khemri? Nie wiem czy się uda, może inni podpowiedzą...

Życzę synowi żeby jego armia VC tylko zyskała rekrutów po starciu z HE ;)

@EDIT - ah ubiegli mnie ;)

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

4. Rozumiem że po złożeniu Hexów zostały Tobie i Twojemu synowi części od BK i chcesz zrobić je z końmi z khemri? Nie wiem czy się uda, może inni podpowiedzą...
Nie, wraithy na konie z khemri, a BK normalnie.
lub +1 do Liderki
Liderka dla ożywieńców?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Asmodai pisze:
4. Rozumiem że po złożeniu Hexów zostały Tobie i Twojemu synowi części od BK i chcesz zrobić je z końmi z khemri? Nie wiem czy się uda, może inni podpowiedzą...
Nie, wraithy na konie z khemri, a BK normalnie.
Możesz spróbować, ale to może nie działać w tą stronę :)
Asmodai pisze:
lub +1 do Liderki
Liderka dla ożywieńców?
Testy Liderki na potrzeby Marszu, czy Reorganizacji na przykład ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Jutro pierwsza bitwa, częściowo na proxy, częściowo nie. Za rady wielkie dzięki, i chyba będę tu częściej zaglądał. Dam znać jak poszło, i ewentualnie dopytam.


Aby nie pisać nowego postu:
Graliśmy na 1000pkt.
Remis. Po 3 turach, bo na więcej nie wystarczyło czasu obie armie zniszczyły sobie po niecałe 500pkt.
Elfy wystawiły 6SH z princem konno, maga, 15 lothernów i 16 włóczników, no i bełtnik.

My 40 zombich, 12 ghuli, 5 wilków, 5hexwraithów, 2spirit hosty, generałem był master necromancer i mieliśmy jeszcze wampira.

Bohaterowie stuningowani raczej lajtowo - wampir z quickblood, additional hw, armour of silvered steel i luck stone. Necro mial tylko amulet of preservation.
Prince miał tylko blade of leaping gold, a mag channeling staff.
W wielkim skrócie - HE wybiły duchy, wilki i niemal całe ghule, i wampira - za to ich SH z generalem dał się złapać hordzie zombich i resztce ghuli. Złamały elfy i odtrąbilismy koniec bitwy.

Konkluzja - brakowało porządnie uderzającej jednostki. Przydałby się Varghulf, black coach lub właśnie wspomniane crypt horrory, lub nawet BK zamiast hexów. Hexy są całkiem niezłe - co prawda nie zabiły w tej turze nikogo, ale manewrowały i robiły taką zagwozdkę przeciwnikowi, że warto chociażby dla tego ich wystawiać - nie skontrowani na flance, powinni być bardzo skuteczni.
Fajna zasada vanguard na wilkach. Zagrożenie dla maszyn i samotnie chodzącego magusa HE było tak duże, że przykuły uwagę bełtnika, którego po ostrzale w następnej turze udało się zneutralizować.
Same zasady na 8mą edycję dosyć klarowne - przynajmniej nie sprawiały wielkiego problemu 10latkom. Magia strasznie losowa. Miscast na wampirze w pierwszej turze(rana od małej templatki z S10) zaważył w czasie walki wręcz z SH, gdzie prince wrąbał mu właśnie ostatnią ranę. Fakt, że przez 2 tury przez niezbyt dobre rzuty na WoM nie udało się rzucić żadnego zaklęcia i uleczyć wampira świadczy o dużej losowości magii - przy 2 magach, w tym jednym 4lev kontra 2lv HE nie zauważyłem większej przewagi VC w magii. Chyba trzeba dać więcej klepaczy, nie magów, . Więcej krzywdzących jednostek=mniejsza potrzeba wskrzeszania/leczenia=mniej miscastów.
Następną bitwę zdecydowanie na więcej punktów.
Mam wrażenie, że 8 edycja nie jest przystosowana do gier na mały format.

HE straszni w 8ed. ASF to jednak masakra.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2013, o 14:56 przez Asmodai, łącznie zmieniany 2 razy.

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Mam wrażenie, że 8 edycja nie jest przystosowana do gier na mały format.
Generalnie to dość słuszne wrażenie. Przede wszystkim ze względu na magię.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Przede wszystkim ze względu na magię.
I właściwie tu było największe zaskoczenie. Po prezentacji rozpisek(zdecydowaliśmy się na pełną jawność) master necro 4lev i 2lev wampir powinni spokojnie zdominować turę magi. Tymczasem 2lev. mag HE z channeling staff nie dość, że przez 3 tury wpuścił tylko jedną inwokację, drugą musiał bo była z irresistible(i z miscastem, który w zasadzie anulował wynik drugiej inwokacji - na 10 wskrzeszonych nowych zombie zeszło 11 i jeszcze rana dla wampira...ech!), a cała reszta przez kości albo nie wchodziła, albo była rozpraszana, to jeszcze udało mu się wbić soul quencha na 16+. Możliwe, że duchy przodków nie były po naszej stronie.

Pytanko takie: co byłoby lepsze - 4 cairn wraith(z banszetką) czy terrorgeist?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

wampir klepacz to jest Lord
wampir mały to droga popierdółka :) nie wystawiaj tego, chyba, że jako BSB w kawalerii gdzie ma lepszego save

co do hexów to wnioskuję, że nie skorzystałeś z ich możliwości pewnie z niewiedzy będąc początkującym, te 6 Silver Helmów w 1 turze mogło dostać 5 hitów z S5 no armour save :) więc powinni się złożyć przynajmniej by panika była
chyba, że mają dragon armoury (ale to Dragon Princy mieli zdaje się)

vanguard Hexami 12", podchodzisz generałem by mieć możliwość marszu i jeśli w 16" masz oddział przeciwnika to każdym Hexem który ma 16" do tego oddziału jesteś w stanie zadać hita zgodnie z zasadą Spectral Hunters i darmowymi reformami z zasady Fast Cavalry, oczywiście minus taki, że jak niezaczniesz gry to ktoś ci może w ten oddział zaszarżować :) ale możesz od razu ustawić kontrę

dodatkowo masz 2 bazy spirit hostów, przeciwnik mógł mieć magię na jeźdźcu lub na magu, jesteś tym w stanie zblokować sporo

następnym razem zamiast wampirka weź np 2 mniejszych necro by inwokacje rzucali i nosili scroll'e
2x20 zombi z FCG, ghoule w takiej ilości można darować sobie (lub zombi sio i więcej ghouli), psy ok
jak masz więcej wystawień to lepiej kontrolujesz pole gry i możesz reagować na wystawienie przeciwnika

na takie ptk przy takim złożeniu przeciwnika wydaje mi się, że powinieneś w dalszej części gry te HE ścignąć, zagrasz jeszcze parę razy i ogarniesz :) wfb to fajna gra, ale skomplikowana i wymagajaca uwagi
pisz jak ci idzie :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

wampir klepacz to jest Lord
wampir mały to droga popierdółka :) nie wystawiaj tego, chyba, że jako BSB w kawalerii gdzie ma lepszego save
Dokładnie do takiego samego wniosku doszedlem PO bitwie. Pierwszy raz zdarzało mi się unikać wrogiego generała.....wampirami!
co do hexów to wnioskuję, że nie skorzystałeś z ich możliwości pewnie z niewiedzy będąc początkującym, te 6 Silver Helmów w 1 turze mogło dostać 5 hitów z S5 no armour save :) więc powinni się złożyć przynajmniej by panika była
chyba, że mają dragon armoury (ale to Dragon Princy mieli zdaje się)
I tu racja. Dopiero PO bitwie zorientowalismy się, że to rownież fast, i też ma vanguard! Mieliśmy pierwszą turę, choć w sumie kontrowali tymi silverhelmami właśnie pod hexwraity.
na takie ptk przy takim złożeniu przeciwnika wydaje mi się, że powinieneś w dalszej części gry te HE ścignąć, zagrasz jeszcze parę razy i ogarniesz :) wfb to fajna gra, ale skomplikowana i wymagajaca uwagi
pisz jak ci idzie :)
Obaj z synem mieliśmy podobne wrażenie - hexy mieliśmy tak ustawione, że nawet, gdyby elfia kawaleria się zebrała, dostałaby szarże ze wszystkich stron w naszej turze, a jego piechota była za daleko by dołączyć. Bolec zneutralizowany, a mag...no cóż, po rozbiórce jego kawalerii raczej nie byłby groźny, ewentualnie byłyby straty większe. Z uwagi na dwóch bardzo początkujących adeptów battla(grali w zasadzie 10latkowie pilnowani przez ze mnie i brata, który w battla grał również), nie bardzo chciało mi się przeciągać bitwy, by wygrać na siłę - a tak są w tej chwili nieźle zafiksowani i chcą grać dalej.
Jak syn zaczął mi wytykać błędy(całkiem słuszne - nieco przyblokowaliśmy ghulami klocek zombich, duchy też niekoniecznie dobrze szły), to już widzę, że materiał na graczy jest spory.

Awatar użytkownika
beszcza
Chuck Norris
Posty: 571
Lokalizacja: Chełmża

Post autor: beszcza »

Witam. Jestem graczem Tomb Kings z tym, że w mojej głowie pojawił się niecny plan połączenia z złoęnia dwóch armii :) Mowa oczywiście tu o VC oraz TK. Mam sporo szkieletów, które występują w jednej i drugier armii. Kawalerie na lekkich proxach też by można wykorzystać. Dodatkowo mam z Mordheim wampira, nekromante, parę ghouli oraz zombie. Co bym jeszcze potrzebował?:) Proszę o pomoc:) Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ