Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Re: Rozpiski WE

Post autor: Piotras »

bigpasiak pisze:Niestety 8 opiera się na magii wszystkimi czterema kończynami...
Nie doceniałem magii... Nigdy. Jak zwykle Pasiak miałeś rację. :)
Dzisiaj zagrałem z WoCh'em na 1500 punktów czymś takim:
Spellsinger @ 120.0 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Metal
Dispel Scroll; Dragonbane Gem

Spellsinger @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Beast

Noble @ 134.0 Pts
Longbow; Light Armour; Shield; Battle Standard
Dragonhelm; Hail of Doom Arrow

8 Dryads @ 96.0 Pts

15+1 Glade Guard @ 204.0 Pts

Musician; Champion

14+1 Glade Guard @ 192.0 Pts
Musician; Champion

5 Wild Riders @ 130.0 Pts

5 Wild Riders @ 130.0 Pts

7 Wardancers @ 133.0 Pts

Musician

1 Treeman @ 285.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts



Models in Army: 54
Total Army Cost: 1599.0
Czary jakie miałem to 0 i dzida z beasta oraz 4 z metalu.
Jedyne co mogę napisać to to, że na zmianę mieliśmy szczęście i pecha. Jednak 15 strzał z hody i dzida na bok juggernautów przesądziła o wyniku. Później z metalu spadł jeszcze czariot i ogólnie jedyne co straciłem w tej bitwie to orzeł (specjalnie podstawiony do odgięcia chariotu), wildzi (tu weszła przeciwnikowi na farcie szarża, musiał kulnąć 11, a kulnąć trzy szóstki :D) oraz treeman, który został zabity przez kolejny chariot.
Poza tym ja zabiłem prawie wszystko, prócz generała maga slaneesha 2 lvlowca. Wynik 18:2 dla mnie, mega zadowolony jestem.

Generalnie jak dla mnie w nowym drafcie starczyłoby w zupełności +do punktów armii (to fajnie bilansuje nasze drogie jednostki) i dostęp do wszystkich lorów. ASF nie jest jakiś uber konieczny i te -10% do punktów na koniec bitwy, ale to takie moje skromne zdanie.

Yoł asy!

Awatar użytkownika
Coedill
Plankton
Posty: 3

Post autor: Coedill »

Witam, od jakiegoś czasu zbieram się do powrotu do wfb, ostatni raz grałem jeszcze na zasadach 5tej edycji .Zawsze miałem sentyment do elfów, poprzednią moją armią były DE a tym razem padło na WE z powodów głownie estetycznych i flufowych. na początek chciałbym pograć parę bitew na niskie punkty i na takie jest obecna rozpiska.
Spellsinger @ 155.0 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Metal; Longbow
Hail of Doom Arrow [30.0]

10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Longbow; Musician

17 Glade Guard @ 232.0 Pts
Allow Magic Standard; Longbow; Standard; Musician
Banner of the Eternal Flame [10.0]

10 Dryads @ 120.0 Pts

5 Wild Riders @ 130.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Wild Riders @ 130.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 50
Total Army Cost: 993.0

Z tego co wyczytałem w aktualnym drafcie do ETC We mogą używać wszystkich 8 lorów, wybrałem metal który mógłby pomóc z bardziej opancerzonymi celami. Zastanawiam się czy hoda na magu to rozsądny pomysł, albo ona albo 3 dodatkowych gg.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Hoda na magu to słaby pomysł. BS 4 daje na dalekim zasięgu trafienia na czwórkach. Czyli połowa HoDy idzie z miejsca w piach.
Zastanów się czy dwa orły i dwa oddziały WR są rzeczywiście potrzebne? Ja bym wziął po jednym. Ale wszystko zależy od upodobań więc jak uważasz. ;)

Awatar użytkownika
Milutki
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: Milutki »

Moja kmina na nowego drafta:

1 Spellweaver @ 305.0 Pts
General; Magic Level 4;Lore of Shadow; Longbow
Wand of Wych Elm [55.0]

1 Alter Highborn @ 281.0 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow
Armour of Silvered Steel [45.0]
Stone of Rebirth [30.0]
Potion of Strength [20.0]

1 Spellsinger @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Beasts; Longbow
Dispel Scroll [25.0]

1 Wild Rider Noble @ 210.0 Pts
Wild Rider; Spear; Longbow; Light Armour
Stone of the Crystal Mere [30.0]
Helm of the Hunt [20.0]

1 Great Stag @ [50.0] Pts

8 Dryads @ 96.0 Pts

10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Longbow; Musician

10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Longbow; Musician

10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Longbow; Musician

12 Glade Guard @ 190.0 Pts
Longbow; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Lord's Bowman @ [6.0] Pts

10 Wild Riders @ 323.0 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
Razor Standard [45.0]

5 Wild Riders @ 130.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician

12 Wardancers @ 216.0 Pts

12 Wardancers @ 216.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 89


Total Army Cost: 2595.0

W założeniu strzelam, a następnie dobijam (Wardancerzy i Wildzi, bohaterowie) przy wsparciu shadowa i beasta (tu się zastanawiam nad wybraniem metalu, bo dalej mam problem z jakimiś pancernymi czołgami itp.). Wydaję mi się że siła ataku armii jest wysoka, choć to trochę taki glass cannon - urzekli mnie przede wszystkim tancerze z ASF i 3 atakami.
Obrazek

Awatar użytkownika
Coedill
Plankton
Posty: 3

Post autor: Coedill »

Wersja 2ga rozpiski na 1000p
Noble @ 111.0 Pts
General; Great Weapon; Longbow; Light Armour
Hail of Doom Arrow [30.0]

Spellsinger @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Metal; Longbow

10 Glade Guard @ 120.0 Pts
Longbow

16 Glade Guard @ 214.0 Pts
Longbow; Standard
Banner of the Eternal Flame [10.0]

10 Dryads @ 120.0 Pts

5 Wild Riders @ 130.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Wild Riders @ 130.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 49

Total Army Cost: 1000.0

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

@Milutki. Shadow nie jest zły, ale metal jest lepszy IMO. obniżasz save, +1 do hita i AP (super kumulacja przy AP), nie mówiąc o kuźni.
10tka wildów wygląda syto, ale staną się głównym celem pestek i magii, kwestia czy dadzą radę, nadal nie można ich przeceniać, bo to tylko zwykły fast, a nie oddział stricte do walki. testuj i zdaj relacje, ja bym szedl mimo wszystko w strone 2x5.
Obrazek

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Ok przygotowuję się na kolejny turniej w karierze. Tym razem nowy draft euro czyli rozpiska na 2600.

Spellweaver @ 325 pts
General, lvl4 lore of Metal
Rhymer's Harp

Spellsinger @ 150 pts
lvl2, lore of Metal
Dispell Scroll

Alter Highborn @ 281 pts
Great Weapon
Armour of silvered steel, Stone of rebirth, Potion of toughness

BSB Noble @ 146 pts
Battle standard, Great weapon, Light armour
HoDA, Spellshield

Noble @ 176 pts
Great weapon, Light armour
Enchanted Shield, Potion of foolhardiness, Stone of the cristal mere
Greal Eagle
--------------------------------------------------------------
3x8 Dryad @ 96 pts

2x12 Glade Guards @ 150 pts
Musician

16 Glade guards @ 238 pts
Musician, Standard, Lord's Bowman
Banner of Eternal flame
--------------------------------------------------------------
8x Wild Riders @ 226 pts
Standard

5x Wild Riders @ 148 pts
Standard

10x War dancers @ 219 pts
Musician, Champion
---------------------------------------------------------------
2x Great Eagle @ 50 pts

Models in army: 87
Total: 2597 pts

Ok to jeszcze na szybko kilka pytań. Po pierwsze co uważacie na temat tej tej rozpiski? Chodzi mi głównie o bohaterów. Co byście ewentualnie zmienili w wyposażeniu? Lub czy nie lepiej w ogóle zamienić ich na coś innego?
Duzemu magowi dalem Harfe, BSB dostał Spell Shielda. Z tego co mi się wydaje to daje mi to warda na 5+ oraz na 4+ przeciwko czarom na cały oddział. Warto w ogóle robić takie kombinacje?
1. Małe pytanie o tatuaże. Skoro dają MR(1) to skoro teraz forest spirity maja normalnego warda, to czy na czary mają 4+?
2. Pyanie o tarcze. Czy jak mam tarczę/magiczna tarczę i broń dwuręczną, to czy w kombacie dostaje bonus do AS od tarczy?
3. I ostatnie. Czy można mieć więcej niż 1 Dispell scroll na armie? Niby nigdzie nie znalazłem, że można ale pamietam jak na ostatnim turnieju grcz krasi miał 3DSy a Imperium całe dwa.

Pozdro ;)

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Me_gusta pisze:Ok to jeszcze na szybko kilka pytań. Po pierwsze co uważacie na temat tej tej rozpiski? Chodzi mi głównie o bohaterów. Co byście ewentualnie zmienili w wyposażeniu? Lub czy nie lepiej w ogóle zamienić ich na coś innego?
Duzemu magowi dalem Harfe, BSB dostał Spell Shielda. Z tego co mi się wydaje to daje mi to warda na 5+ oraz na 4+ przeciwko czarom na cały oddział. Warto w ogóle robić takie kombinacje?
1. Małe pytanie o tatuaże. Skoro dają MR(1) to skoro teraz forest spirity maja normalnego warda, to czy na czary mają 4+?
2. Pyanie o tarcze. Czy jak mam tarczę/magiczna tarczę i broń dwuręczną, to czy w kombacie dostaje bonus do AS od tarczy?
3. I ostatnie. Czy można mieć więcej niż 1 Dispell scroll na armie? Niby nigdzie nie znalazłem, że można ale pamietam jak na ostatnim turnieju grcz krasi miał 3DSy a Imperium całe dwa.

Pozdro ;)
Co do rozpiski to Ty musisz mieć pomysł, np. ja nie rozumiem w ogóle ułożenia herosów, kolesia na orle i altera? Jaki oni mają sens, aha i jeszcze ta 8semka wildów?

1. Tancerze oraz wildzi dzięki tatuażom mają 4+ warda, nic nie wiem o forest spirytach.
2. Nie, będąc w kombacie używasz GW, nie używasz tarczy, służy ona tylko podczas strzelania.
3. Nie jestem pewny w 100%, ale kiedyś nie można było powielać scrolli, natomiast power stony jak najbardziej.

Pozdro

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Więc po kolei :)

1. Forest Spirit mają warda 5+ na ataki niemagiczne. Na magię Wild Riders oraz wardancers mają warda na 5+ (ward 6+ oraz MR1)
2. Jeśli walczysz wielką bronią to zdecydowanie nie :)
3. Nie można mieć 2 takich samych przedmiotów w tym dispel scrolls

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Piotras pisze:Co do rozpiski to Ty musisz mieć pomysł, np. ja nie rozumiem w ogóle ułożenia herosów, kolesia na orle i altera? Jaki oni mają sens, aha i jeszcze ta 8semka wildów?
hah. No to mnie trochę zagiąłeś na stracie. Co do herosów to musze przyznać że poza BSB z Hodą, żadnego jeszcze nie używałem. Wiec wrzuciłem ich tak trochę "na czuja". Patrzac na rozpy innych, czesto trafiaja sie takie postaci jak Alter, czy Koles na orzełku. Stwierdziłem, że moze zwiększą trochę siłę ofensywną armi. Wpadną na flankę albo coś... :P
Piotras pisze:1. Tancerze oraz wildzi dzięki tatuażom mają 4+ warda, nic nie wiem o forest spirytach.
A możesz mi to wyjaśnić? bo już przestaję rozumieć zasady własnej armii :P
Z tego co widzę w AB to tatuaże dają WS 6+ oraz MR(1) czyli przeciwko czarom jest to 5+
Natomist forest spirity od zawsze miały warda na 5+ tylko ze nie dotyczył on magicznych ataków. Nowy draft to zmienił. Wiec czy moge dodać do tego 5+ bonus za MR(1) zeby mieć 4+? No chyba ze coś źle myślę. Proszę o sprostowanie
Piotras pisze:2. Nie, będąc w kombacie używasz GW, nie używasz tarczy, służy ona tylko podczas strzelania.
Czyli na enchanted Shild trace aż 2 punkty AS? (Enchanted shield 5+AS)
Piotras pisze:3. Nie jestem pewny w 100%, ale kiedyś nie można było powielać scrolli, natomiast power stony jak najbardziej.
Niestety nie wiem jak było kiedyś :( ale wiem, że istnieje zasada nie pozwalająca na posiadanie 2 takich samych magicznych przedmiotów na armię :P

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

jesli chodzi o pytanie nr 1, to zadna z powyzszych odpowiedzi nie jest całkiem poprawna.
Tancerze maja warda 6+ i mr1, wiec od magii maja warda na 5+. Wildzi maja stalego warda 5+(euro) i mr1 wiecod magii maja warda na 4+.
Obrazek

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Me_gusta pisze: A możesz mi to wyjaśnić? bo już przestaję rozumieć zasady własnej armii :P
Z tego co widzę w AB to tatuaże dają WS 6+ oraz MR(1) czyli przeciwko czarom jest to 5+
Natomist forest spirity od zawsze miały warda na 5+ tylko ze nie dotyczył on magicznych ataków. Nowy draft to zmienił. Wiec czy moge dodać do tego 5+ bonus za MR(1) zeby mieć 4+? No chyba ze coś źle myślę. Proszę o sprostowanie
Jeśli mogę - małe sprostowanie :) Jeśli mówimy o nowym drafcie to rzeczywiście - Wild Riders mają na magię warda na 4+ (forest spirit dający warda 5+ na wszystko + MR1 który kumuluje się ze zwykłym wardem).

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

bless pisze:Wildzi maja stalego warda 5+(euro) i mr1 wiecod magii maja warda na 4+.
pisząc forest spirity miałem na myśli Wildów właśnie, bo jako jedyni mają obie zasady specjalne- forest spiri i tatuaże.
Dzięki za potwierdzenie Bless i Azgaroth.

A co myślicie o rozpisce?

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Facepalm, oczywiście na magię tancerki 5+, a wildzi 4+, zamotałem się. :P

Wiesz, rozpiska jaka jest to się okaże w Twoich rękach. :)

No i tak jak Azgaroth potwierdził, ktoś Cię wałował jak miał 3 scrolle. :P
I ostatnie zdanie, jak chcesz czymś grać to musisz mieć chociaż zarys jak to ma wyglądać w praktyce. Bo na papierze niby wszystko jest super, ale... No właśnie u Ciebie brakuje tego przemyślenia. Nie wzoruj się na innych, WE to specyficzna armia, każdy gra inaczej, raczej nie znajdziesz dwóch takich samych rozpisek...

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Poprawka co do wała o scrolle. Dwarfy nie używają zwykłych magic itemów, tylko run, które można powielać. Jedyne ograniczenia to: max 3 runy na przedmiocie, master runa występuje max raz na armię, nie może być 2 przedmiotów z taką samą kombinacja run. Zatem runesmith z 3 scrollami jest jak najbardziej na miejscu, a na większy format dwarfy mogą spokojnie wziąć ich jeszcze więcej.
W empire natomiast to oczywisty wał, trzeba było udać się z tym do sędziego.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Metal na obu magach to jak dla mnie przeinwestowanie w lor, który jest mocno pomocny dla WE ale nie jest turbo uniwersalny, proponuje death/shadow na małym.

Biegacz, zastanowiłbym się nad potą siły, bijąc po inicjatywie jestes w stanie z S9 rozkręcić sporo rzeczy zanim Ci oddadzą.

Koleś na orle, daj mu zwykłą tarczę i Dragon Helm.

Wildzi zrób albo jeden duży kloc 10+ z Razorem, albo 2x5 a za reszte weź WD, bo 10 to mało a 15 rozkręca klece piechoty.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8786
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

imo 10 WD w 1 unicie to max - ten oddział mimo ASFa dalej ma te same wady które miał wcześniej.

MSU dalej rządzi.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Laik pisze:MSU dalej rządzi.

Ja jestem chyba nie na bieżąco? MSU? :P
Co do wildów ja jakoś nie jestem przekonany do dużych wildów, jak się nie zaczyna, trochę lekkiego strzelania, jakaś klopa/trebusz i pozamiatane w sumie...

Testowałem ostatnio kombinację 3 magów, duży light, mały ligh i mały beast, kurde, mag z beastem praktycznie nic nie poczarował, a mały z lightem tylko pocisk... Strasznie słabo, ale inna sprawa, że średnio miałem 6-7 kostek, raz miałem tylko 12.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Piotras pisze:
Ja jestem chyba nie na bieżąco? MSU? :P
Multiple Small Units :)

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Albo multiple shit units :D

Zablokowany