Pytanie o Overrun
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Pytanie o Overrun
Wszystkie jednostki znajdują się w jednej walce wielostronnej.
Jednostka A szarżowała w tej turze (w fazie ruchu). Ma Inicjatywę 5 (wszystkie pozostałe jednostki mają Inicjatywę 3). Zabija jednostkę nr 2.
W którym momencie może Overrunować:
A - po zakończeniu całego wielostronnego combatu (po ucieczkach).
B - od razu po zabiciu jednostki, przed pozostałymi rzutami w tej walce.
C - ?
Opcja A:
A.1. Według uściśleń sędziowskich jeżeli w wyniku całego, wielostronnego combatu strona zielona przegra walkę, to A nie musi rzucać brejka. Czy może nadal overrunować? Jeżeli tak to w jakiej kolejności następują pościgi strony czerwonej (za jednostką B) i overrun jednostki A?
A.1.1. Jeżeli może zrobić overruna to czy jeżeli w jego wyniku wpadnie na jednostkę ścigającą to czy w każdym możliwym wypadku (pościg się udał, nie udał, zanim pościg się rozpoczął nastąpił overrun i uniemożliwił pościg) obie strony dostają +1 do następnego CR za szarże?
A.2. Jeżeli walkę wygrała strona zielona, to czy jednostka A musi robić Overrun czy może brać udział w pościgach?
Opcja B:
B.1. Czy po dojściu do jednostki nr 3 jednostka A nabywa prawo do drugiej walki wręcz?
B.2 Czy jeżeli jednostka nr 2 została zabita przez jeźdźca jednostki A to czy jego wierzchowiec może bić jednostkę nr 3 ?
B.3 Czy jednostka A może wykonać stomp w jednostkę nr 3 ?
Jeżeli pytanie nie nadaje się na osobny temat, uprzejmie proszę moderatora o przesunięcie go do odpowiedniego tematu. Dziękuję.
Post edytowany dla uściślenia.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2013, o 07:12 przez Milczek, łącznie zmieniany 2 razy.
ogólnie to masz rację, jest dział od pytań początkujących czy pytań ogólnych
w kwesti wyjaśnienia sytuacji
2 sprawa czy oddziały 2 i B są związane walką? czyli czy jest 1 wielki kombat 3 oddziały vs B w który wlatuje oddział A
w kwesti wyjaśnienia sytuacji
normalna szarża jest w fazie ruchu, czy powyższe znaczy, że twój oddział wleciał w tę walkę z overruna?Jednostka A szarżowała w tej turze walki.
2 sprawa czy oddziały 2 i B są związane walką? czyli czy jest 1 wielki kombat 3 oddziały vs B w który wlatuje oddział A
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Nie wiem czy nie dało się tego podpiąć pod istniejący temat, ale:
Overrun to specjalny ruch typu pursue, czyli na logikę najpierw ruszają się jednostki uciekające, a potem następuje pościg oraz overrun, zatem prawdziwa byłaby opcja A.
Idąc dalej:
A.1 - jeśli zieloni przegrali combat (skoro oddział 2 został wybity przez oddział A, to dodajesz tylko całkowitą liczbę zadanych woundów, bez premii za szarżę, tył i bonusów typu sztandar), oddział B zdaje break test. Jeśli uda się go zdać, oddział A robi overrun i wpada w oddział 3, ale walka rozgrywa się dopiero w następnej turze. Jeśli oddział B oblał break test, rzucasz za ucieczkę. W tym momencie następuje pościg, czyli w zasadzie symultaniczny ruch oddziałów A, 1 oraz 3. W tym wypadku zakładam że decyzja który oddział ruszy się jako pierwszy należy do 'Controlling player', więc jeśli to tura zielonych - oddział A może wykonać overrun jako pierwszy i potencjalnie złapać oddział 3 uniemożliwiając mu pościg. Wtedy gonić może tylko oddział 1.
A.1.1 - jeśli overrun doprowadził do kontaktu z przeciwnikiem, liczy się jako szarża z wszystkimi możliwymi bonusami (plus do siły przy lancach, +1 do CRa). Jeśli oddział zaszarżowany z overruna nie zdążył się poruszyć, to według mnie nie dostaje bonusu za szarżę.
A.2 - Jeśli oddział 2 został wybity, to oddział A wypada z walki i może albo zrobić reforma, albo overrun, ale w żadnym wypadku nie może ścigać (bo nie ma kogo).
Overrun to specjalny ruch typu pursue, czyli na logikę najpierw ruszają się jednostki uciekające, a potem następuje pościg oraz overrun, zatem prawdziwa byłaby opcja A.
Idąc dalej:
A.1 - jeśli zieloni przegrali combat (skoro oddział 2 został wybity przez oddział A, to dodajesz tylko całkowitą liczbę zadanych woundów, bez premii za szarżę, tył i bonusów typu sztandar), oddział B zdaje break test. Jeśli uda się go zdać, oddział A robi overrun i wpada w oddział 3, ale walka rozgrywa się dopiero w następnej turze. Jeśli oddział B oblał break test, rzucasz za ucieczkę. W tym momencie następuje pościg, czyli w zasadzie symultaniczny ruch oddziałów A, 1 oraz 3. W tym wypadku zakładam że decyzja który oddział ruszy się jako pierwszy należy do 'Controlling player', więc jeśli to tura zielonych - oddział A może wykonać overrun jako pierwszy i potencjalnie złapać oddział 3 uniemożliwiając mu pościg. Wtedy gonić może tylko oddział 1.
A.1.1 - jeśli overrun doprowadził do kontaktu z przeciwnikiem, liczy się jako szarża z wszystkimi możliwymi bonusami (plus do siły przy lancach, +1 do CRa). Jeśli oddział zaszarżowany z overruna nie zdążył się poruszyć, to według mnie nie dostaje bonusu za szarżę.
A.2 - Jeśli oddział 2 został wybity, to oddział A wypada z walki i może albo zrobić reforma, albo overrun, ale w żadnym wypadku nie może ścigać (bo nie ma kogo).
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Wracając do wątku z wielokrotnym kombatem.
Jeśli oddział wygra starcie i zabije wszystkich wrogów w kontakcie, może wykonać overrun (str.58 RB) Nie bardzo wiem, dlaczego w uściśleniach oddział A nie zdawałby brejka - IMO powinien zdawać każdy będący w kombacie który przegrywa.
Jeśli jednak tak zadecydowano, to należałoby go chyba traktować jako całkowicie odłączonego od bieżącego starcia(str.61 RB - No More Foes) - oddziały 1 i 3 ściagają B, oddział A nie będąc związany walką kończy turę i ani nie ucieka, ani nie overrunuje(bo nie wygrał więc nie może) - to tłumaczyłoby uściślenie i brak brejka.
Skoro overrun jest specjalnym rodzajem pursuit move, to nie można robić overrun(pursuit) po przegranej walce(str.58 RB).A.1 - jeśli zieloni przegrali combat (skoro oddział 2 został wybity przez oddział A, to dodajesz tylko całkowitą liczbę zadanych woundów, bez premii za szarżę, tył i bonusów typu sztandar), oddział B zdaje break test. Jeśli uda się go zdać, oddział A robi overrun i wpada w oddział 3,
Jeśli oddział wygra starcie i zabije wszystkich wrogów w kontakcie, może wykonać overrun (str.58 RB) Nie bardzo wiem, dlaczego w uściśleniach oddział A nie zdawałby brejka - IMO powinien zdawać każdy będący w kombacie który przegrywa.
Jeśli jednak tak zadecydowano, to należałoby go chyba traktować jako całkowicie odłączonego od bieżącego starcia(str.61 RB - No More Foes) - oddziały 1 i 3 ściagają B, oddział A nie będąc związany walką kończy turę i ani nie ucieka, ani nie overrunuje(bo nie wygrał więc nie może) - to tłumaczyłoby uściślenie i brak brejka.
Nie może zrobić overrun ani nikogo ścigać(zrozumiałe, przecież przegrali), za to ma możliwość zrobienia reforma(str.57 RB akapit Restraining from pursuit) bo: wyciął wszystko co mógł w kombacie i NIE overrunował, a to daje mu prawo do reforma.A.2 - Jeśli oddział 2 został wybity, to oddział A wypada z walki i może albo zrobić reforma, albo overrun, ale w żadnym wypadku nie może ścigać (bo nie ma kogo).
oryginalna wersja A.2 w pytaniu była o tym, że oddział zielonych wygrał i wybił w pień oddział i czy może zrobić overrun
więc warunek do overruna jest spełniony w tym wypadku
takie sytuacje powinny się stosunkowo sporadycznie zdarzać imo, chociaż dobrze ustawiona kontra daje pole do popisu
więc warunek do overruna jest spełniony w tym wypadku
takie sytuacje powinny się stosunkowo sporadycznie zdarzać imo, chociaż dobrze ustawiona kontra daje pole do popisu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Wolnego - reform można robić zamiast overruna(str 53 - Wipe out, lub w przypadku większych kombatów str.61 - uzupełnienie zasady ze strony 53 - w obu przypadkach wykorzystuje się restraining from pursuit str.57 jeśli gracz nie korzysta z overruna)co jest pierwsze? overrun czy combat reform(lub jakis inny reform po rozlaczeniu kombata)
Jedyna sytuacja w której po overrunie będzie możliwy reform to będzie wtedy, jak overrunując wleziesz w uciekającą jednostkę(str.58 pursuit into fleeing foes), lub overrun spowoduje wejście do kombata który nie jest rozstrzygnięty w bieżącej turze(str.58 - pursuit into fresh enemy) - jednostka zyskuje dodatkową rundę walki w bieżącej turze(!) i jeśli wygra, nie może overrunować ponownie, i automatycznie wstrzymuje się od pościgu - uzyskując reform.
W normalnej sytuacji wybierasz, czy wstrzymujesz się od overruna/pościgu i dostajesz reform, czy ścigasz/overrunujesz i dostajesz możliwość dopadnięcia wroga i/lub czegoś nowego, lub po prostu extra ruch.
Combat Reform dostajesz wtedy, kiedy wygrasz starcie(automatycznie) a wróg nie uciekł lub po zdanym Ld jeśli przegrasz a nie uciekniesz. Warunek - reforma nie można robić wtedy, gdy jednostka jest związana walką z kilku stron(od przodu i boku np.)(str.55 combat reform). Ta zasada nie ma zastosowania w powyższym przykładzie dla oddziału A, który wroga w kontakcie z sobą wybił całkowicie, przez co pod koniec kombata (niezależnie od tego, co uciekło a co stoi), będzie traktowany jako niezwiązany walką.
Przykład z 2 walką w turze może się zdarzyć, ponieważ gracz którego tura aktualnie jest wybiera, które kombaty rozstrzyga najpierw.Więc kolejność overrunów/reformów czy innych zależy od tego, który kombat jest rozstrzygany najpierw.
W przykładzie z wątku, to jest jeden duży kombat rozstrzygany dla całości w jednym momencie i w zależności od tego kto wygra walkę zależy co szarżujący oddział A może zrobić.
Tak jak w podręczniku.trikk pisze:Bardziej chodzi chyba o to, że masz 2 oddziały w 1 kombacie. Robisz Wipeout, jeden robi reforma, drugi overrun. Co jest pierwsze wtedy.
Wydaje mi się ,że wiem o co chodzi.jesli najpierw jest reform to wpada on zalozmy na przod, jesli overrun to np na tyl...dosyc istotna roznica.
Załóżmy, że oddział A wybije wszystko i ma prawo do overruna. Jesli zrobiłby go szybciej niż reform przeciwnika po porażce, to mógłby wejść we flankę np. i całkowicie zakazać reforma, nie mówiąc o bonusach z flankowania.
Jednakże na stronie 55 jest zapis, że: if your unit wins the close combat but enemy does not flee, or the combat was draw, your unit may immediately make a combat reform maneuvre.
To by znaczyło, że bezpośrednio po testach brejka lub w przypadku remisu jednostki robią combat reform - z testem LD lub nie, lub nie robią w ogóle bo są atakowane z kilku stron(tu sprawdzacie indywidualnie które mogą i które z tych co mogą chcą)
Tymczasem zapis overruna jest taki: If a unit charges into combat and by the end of the round of close combat, all its enemies have been wiped out as a result of combat.
Czyli dopiero na końcu wykonuje się formalnie ruchy overrun/pursuit.
Patrząc na taki zapis wychodzi na to, że combat reformy są bezpośrednio po brejkach, ale przed ruchami pursuit/overrun.
Jeszcze odnośnie pytania o pojedynek.
Skoro sekwencja jest taka:
1. Gracz A rzuca wyzwanie
2. Gracz B decyduje czy przyjmuje czy odmawia (załóżmy, że odmawia)
3. Gracz A wycofuje wybranego bohatera z walki
Furion stwierdził, że jeśli w combacie jest choć jeden z bohaterów, którzy nie mógłby odmówić czelendżu (np nie ma dokąd go wycofać) to musi gracz B go przyjąć. Ale jeśli jest w grze więcej bohaterów to myślę, że gracz B może odrzucić pojedynek, a gracz A może wtedy wybrać wtedy nie np samotnego pegazistę tylko innego charactera? Jeśli zaś wybierze tego nieszczęsnego pegazistę to pojedynek musi się odbyć.
Skoro sekwencja jest taka:
1. Gracz A rzuca wyzwanie
2. Gracz B decyduje czy przyjmuje czy odmawia (załóżmy, że odmawia)
3. Gracz A wycofuje wybranego bohatera z walki
Furion stwierdził, że jeśli w combacie jest choć jeden z bohaterów, którzy nie mógłby odmówić czelendżu (np nie ma dokąd go wycofać) to musi gracz B go przyjąć. Ale jeśli jest w grze więcej bohaterów to myślę, że gracz B może odrzucić pojedynek, a gracz A może wtedy wybrać wtedy nie np samotnego pegazistę tylko innego charactera? Jeśli zaś wybierze tego nieszczęsnego pegazistę to pojedynek musi się odbyć.
Niekoniecznie. Furion ma rację - tak naprawdę jeśli istnieje bohater, który nie może pojedynku odmówić bo nie ma gdzie się ukryć, to on właśnie podejmie pojedynek. RB str.102 - Nowhere to Run, Nowhere to Hide. Jeśli przez jakiś przypadek takich nie mogących odmówić bohaterów jest kilku, to gracz B sobie wybierze, który przyjmie, zgodnie z zasadą jeden pojedynek na jedną turę kombata.Ale jeśli jest w grze więcej bohaterów to myślę, że gracz B może odrzucić pojedynek
Odmowa pojedynku może być skuteczna jedynie, jeżeli każdy z bohaterów "wyzywanych" ma gdzie się ukryć - wtedy gracz wyzywający wybiera sobie tchórza i wysyła go na tył.
Jak zajdzie wątpliwość, czy można odmówić pojedynku czy nie - po prostu należy sprawdzić, czy wszyscy "bohaterowie" mają się gdzie schować
Prawie dobrze - jeśli choć jeden bohater nie może odmówić pojedynku, musisz go przyjąć, ale dowolnym bohaterem lub czempionem, a nie tylko tymi którzy nie mogą odmówić.Asmodai pisze:jeśli istnieje bohater, który nie może pojedynku odmówić bo nie ma gdzie się ukryć, to on właśnie podejmie pojedynek. RB str.102 - Nowhere to Run, Nowhere to Hide. Jeśli przez jakiś przypadek takich nie mogących odmówić bohaterów jest kilku, to gracz B sobie wybierze, który przyjmie, zgodnie z zasadą jeden pojedynek na jedną turę kombata.
Dodatkowo zasada nie brzmi 'jeden pojedynek na jedną turę combatu', tylko 'jeden trwający pojedynek na raz w jednej walce' - może się od ciągnąć przez kilka tur combatu i w tym czasie nie będzie można rozpoczynać kolejnych.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5