Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Post autor: panterq »

Pysiek - to sprawdź :P











[spoiler]nie ma[/spoiler]
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Pysiek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: Pysiek »

ja jestem z gdańska :) kraków mnie nie interesuje :mrgreen:

to pod prąd dla mnie :wink:

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Hamki fajni stubbor:) zawsze ich biore, szkoda że spadaja jak nasza zwykła piechota
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Przymierzam się do powrotu :D Złożyłem sobie dziś stojąc w korku taką oto rozpiskę na 1500 punktów. Nie ma być jakaś super mocna. Raczej do zabawy (bo na żadne turnieje się chwilowo nie zapatruję) a tak się składa, że akurat większość modeli do zagrania czymś takim mam pomalowane. Nie znam do końca realiów 8ed., bo gdy przestawałem grać, to ta nie gościła na stołach zbyt długo, więc mogłem popełnić jakiś wałek albo zupełnie minąć się z obecnie panującymi standardami ale co tam :wink: Dalej też jeszcze nie przyzwyczaiłem się do tego, że krasnoludy mogą się poruszać w tej grze, więc jest czysto defensywna. Byłbym wdzięczny za kilka konstruktywnych komentarzy i poradę, jak wykorzystać 70 punktów, które mi zostały.

Thane 169pts
-BSB
-GW
-MroC
-ASv 1+ z przerzutem

Runesmith 131pts
-GW
-shield
-R. of stone
-2x r. of spellbreaking

Dragon Slayer 50pts
-nagość

30xWarriors 325pts
-FCG
-GW

20xQuarrellers 305pts
-FCG
-shield
-GW

10xThunderers 155pts
-musician
-shield

Cannon 145pts
-engineer
-r. of burning
-r. of forging

Grudge Thrower 150pts
-engineer
-r. of burning
-r. of accuracy
-r. of penetrating

Total:1430

Awatar użytkownika
Pysiek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: Pysiek »

nawet spoko, ale organki działają lepiej od strzelców. kusznicy albo z tarczami albo z gw bym brał szkoda pkt. podrasuj jakoś kowala. jest generałem a jak go stracisz to -100 pkt.

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Wiedziałem, że ktoś skomentuje złożenie kuszoli (ale zapomniałem o tym napisać), bo Twoja uwaga jest jak najbardziej słuszna;) Chodzi o to, że figurki składałem na przełomie 7 i 8 edycji i przez to dostali i jedno i drugie, a że dzięki temu jestem wyjątkowo zadowolony z wyglądu oddziału, to nie chcę ich przerabiać, co w połączeniu z moją obsesją na punkcie wysiwygu każe mi inwestować punkty w tarcze :roll:

Co do organek, to tutaj nigdy nie jestem pewien. Tańsze, silniejsze, celniejsze, wybuchające... Chyba chwilowo pocieszę się dyszką metalowych strzelców, którymi niedawno udało mi się zastąpić brzydali z bfsp. Potem pewnie zostaną zastąpieni przez organy. Zawsze można jeszcze wywalić slayera i wtedy zmieści się i jedno i drugie ale będzie mi wtedy strasznie brakowało pomarańczowego irokeza na stole. Jego głównym zadaniem jest wyglądać :mrgreen:

Jakiś pomysł na podrasowanie kowala?

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Ja bym wywalil tarcze z thunderersow, champa z kusznikow, plonaca runke z klopy, inzyniera z dziala, ewentualnie jak trzeba to jakiegos kusznika/shieldy z kusz i powinny byc juz pkt na organki :)

Co do przezywalnosci kowala- najprosciej zabrac mu GW, wtedy ma 2+ sejva w cc. Mozna tez wtedy dac mu plonace ataki, jak zada rane to zdejmuje regenke do konca tej tury walki ;)

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Pysiek pisze:nawet spoko, ale organki działają lepiej od strzelców.
Co za herezje! Po pierwsze thunderersi są w core'ach a nie rare'ach. Po drugie thunderersi nie spadają od byle fasta. Po trzecie thunderersi nie wybuchają. Po czwarte thunderersi potrafią zatrzymać kowboja na przynajmniej 1 turę walki. Po piąte od biedy służą jako odginaczka. Po szóste stabilniej mordują lekko opancerzoną piechotę. Po siódme szybciej dogonią pedalskie elfy.
Organki wygrywają chyba tylko przy strzelaniu do normalnej kawalerii z save'm na 1+ i latających skirmisherów.
Natomiast przy strzelaniu do monstrous cavalery typu juggery/demigryfy i jedno i drugie niezbyt sobie radzi.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Pysiek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: Pysiek »

ta i strzelcy zajebiscie strzelają po 1 turze jak mają coś na boku :wink: :wink: niczym robin z lasu ...
a cory to ma rzeczywiście na styk :wink:

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Pysiek pisze:ta i strzelcy zajebiscie strzelają po 1 turze jak mają coś na boku :wink: :wink: niczym robin z lasu ...
a cory to ma rzeczywiście na styk :wink:
To się ich naucz wystawiać ;)
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

dla mnie i organki i thundzi mają swoje zastosowania.

Organki nie raz dobrym strzałem ratowały mój tyłek bo potencjalne 10 autohitów z S5 i -3 do save jest nie do zignorowania przez większość rzeczy.
Choć oczywiście zdaża się że w krytycznym momencie wybuchają albo się zacinają.
Dodatkowo organki działają psychologicznie. Jak masz jedne albo nawet dwie sztuki to wielu przeciwników będzie się obawiało podejść niektórymi oddziałami w zasięg, będą kombinować jakieś obchodzenie po łuku itp. a to często daje turę więcej strzelania.

Nie spotkałem jeszcze przeciwnika który by się bał 10tki thunderersów :)

Choć na 2400 staram się wystawiać 1 organki i 2x10 thundów z muzykiem ponieważ ich dodatkowe możliwości odginania lub blokowania fastów są bardzo przydatne.
W jednej bitwie nawet przeszedłem nimi na drugą stronę stołu i rozwaliłem u TK samotną katapultę :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Robo
Chuck Norris
Posty: 417

Post autor: Robo »

Jak dla mnie jednak organki wygrywają. Większa siła rażenia, mniej punktów, 360 stopni pola widzenia sprawiają, że znacznie lepiej chronią flankę i zamiatają śmieci. Co więcej potrafią autentycznie zaszkodzić większym zagrożeniom, nadgryźć regiment, dobić potworka itp. Jedyna ich wada to to, że nie mogą odgiąć przeciwnika i zaszarżować, no i jednak tylko 3W. Mimo to: organki!

Skoro już się wypowiedziałem to podam przy okazji swoją ostatnią rozpiskę, której użyłem na turnieju w Kielcach:
(z pamięci, bez punktów)

Lords:
Dwarf Lord: Shieldbearers, shield, mr of steel, rof resistance, rof cleaving, rof might

Heroes:
Thane BSB: Mrof Gromril, Rof Resistance, Mrof Challenge
Runesmith: shield, 3xRof Spellbreaking
Runesmith: shield, Mrof Ballance, spellbreaking

Core:
35 Warriors: GW, FCG
35 Longbeards: GW, FCG, Ancertor rune (stubborn na 4+)
10 Crossbowmen: GW (można było dać muzyka)
10 Thunderers: również nie było by błędem dać im muzyka

Special:
20 Hammerers: FCG, mrof ward save 5+ w 6 calach :wink:
5 Miners
Cannon: rof Forging, Burning
Cannon: Rof Forging
Stone thrower: rof Accuracy, 2xrof Penetrating
Stone thrower: rof Accuracy, rof Penetrating, rof Burning

Rare:
Brak :)

Total +- 2831

Turnieju może nie wygrałem, ale widzę potencjał w nie braniu kowadła czego do tej pory właściwie nie robiłem. Hammerersi niby niewielki oddział, ale dawał sobie rade, chronił sztandarem obie hodry gdy było to potrzebne, no i dobrze, że miałem hordę Longów. Byłem przygotowany na wielką ilość monsterów, czego nie mogły zniszczyć machiny miał dobić lord, niestety w realu nie było mu to dane, ale myślę, że teoria mimo wszystko była ok :). Jak bym miał coś zmienić, to chyba byli by to Thundzi na organki, albo ewentualnie na Crossbowmenów. No, kuszące też wydaje się zrobić poprostu oddział 20 Kuszników z dwurakami, mamy wtedy dodatkowy regon do walki.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Nie brakowało ci dużego inżyniera? Przy 2x klopa, dla mnie tu mus.

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Rozpa for fun do gry klubowej :) Tak, testujemy własnie sojuszników, a ja kocham Parowego Stefana :)

Moja kompania najemna zajumała imperialny czołg (krasnoludzka konwersja orginału in progress) po tym, jak jeden z Lordów Nuln nie chciał zapłacić za usługi. W tej chwili drepcze po najkrótszej prostej do Księstw Granicznych, mając połowe zachodnich marchii na ogonie :)

Zastanawiam się tylko czy nie wywalić Warriorów, Corów nie dopchać Kusznikami, a dwóch małych Minersów nie zamienić na jeden większy klocek ze Steam Drillem. Tylko wtedy Strollaz będzie mocno przepłacony. Z drugiej strony dobrze byłoby się dopchać jak najszybciej BSBkiem o dziadków. No i chodzi mi po głowie Gyros w tej rozpie :) Co sądzicie?
Runelord
[Anvil of Doom; 3x Rune of Spellbreaking; Rune of Stone]

Thane
[GW; BSB; Master Rune of Gromril; Rune of Resistance; Rune of Cleaving; Rune of Fire; Strollaz's Rune]

Longbeard Rangers (28)
[GW; FCG; Rune of Determination]

Dwarf Warriors (40)
[GW; FCG]

Hammerers (29)
[FCG; Master Rune of Grugni]

Miners (5)

Miners (5)

Dwarf Cannon
[Rune of Forging; Rune of Fire]

Steamtank

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Do takiej legendy kiepsko pasuje mi obecność kowadła w rozpisce (chyba że masz model ze starej edycji, na kółkach).
Złożenie BSBka jest nielegalne, mając magiczne runy nie możesz mieć magicznego sztandaru.
Pamiętaj że runy na sztandarach mogą być brane kilkukrotnie, więc możesz na przykład wrzucić longbeardom 2 x rune of determination i 1 x Ancestor Rune. Wtedy masz 2 testy LD na 1 kości i 1 test z 50% na stubborna - nawet jeśli BSB nie będzie w pobliżu i tak powinni ustać.
Jeśli chciałbyś dalej iść w klimat - połącz minersów w jeden klocek i wymień hammerersów na ironbreakerów. Wtedy masz niemal całą rozpiskę w klimacie zwiadowców i podziemnych wojowników.
Zostaje jeszcze kwestia na ile punktów gracie, wtedy można więcej powiedzieć.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Wielkie dzięki za komentarz. Gramy na 2400.

Nie wiedziałem, że nie można brać na BSBku magicznego sztandaru jeżeli ma inne itemy. Nooberstwo battlowe wychodzi, oj wychodzi. Poza tym bardzo fajne sugestie :)

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Pytanie jeszcze brzmi - przeciwko komu będziesz grać? Płonące ataki przydają się w grze przeciwko VC, DoCH, Skavenom i WoCH, przy reszcie przeciwników bardziej przeszkadzają. Jeśli masz grać z Imperium to dużo bardziej przyda się Master Rune of Challenge. Dodatkowo w kwestii BSB - nie może on brać dodatkowego wyposażenia (typu broń dwuręczna), w dodatku nie możesz wrzucić run na broń dwuręczną chyba że wykupisz Master Rune of Kragg the Grimm.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Tak, z BSBkiem i jego GW to była literówka, po prostu nie wyciąłem z poprzendniej rozpiski. Tak to jest jak się w pracy w Excelu rozpy klei :D

W klubie mamy koło 20 battlowych armii, więc trudno powiedzieć z kim będę grał. Nigdy nie side'uje się na konretnych przeciwników, tylko robie coś dającego fun i lece potem kilka-kilkanaście bitew :) No i też pewnie za długo tym nie pogram, biorąc pod uwagę nowy book :)

Awatar użytkownika
Kubaf16
Chuck Norris
Posty: 570
Lokalizacja: Kraków "Vanaheim"

Post autor: Kubaf16 »

Co myślicie o czymś takim? Na pewno będę grał z HE zbudowanymi na magii nieba, i wiem że powinny znaleźć się tu hamce ale nie wiem co wywalić... Chyba lorda wywalę...

Unnamed1000 Pts - Dwarfs Army

1 Dwarf Lord @ 239.0 Pts ( na tarczy)
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Master Rune of Challenge
Rune of Warding
Rune of the Furnace
Rune of Preservation



1 Runesmith @ 131.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Master Rune of Balance
Rune of Stone

1 Thane @ 106.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield; Battle Standard
Rune of Stone
Rune of the Furnace

18 Quarrellers @ 267.0 Pts
Great Weapon; Crossbow; Light Armour; Shield; Standard; Musician

1 Grudge Thrower @ 135.0 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Burning
Rune of Reloading

1 Engineer @ [15.0] Pts
Light Armour

3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

1 Organ Gun @ 120.0 Pts
Misfire Chart

3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

Models in Army: 28


Total Army Cost: 998.0
kubencjusz pisze:Że stronic zapisanych ilość, o jakości areny nie świadczy uświadomić sobie musisz, młody padawanie. Hmmmm.
Naviedzony pisze: A po co pomagać ludziom? Ludzie są niegodni elfiej pomocy. :P

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

domyślam się że rozpiska jest podyktowana twoim stanem modeli ?

zamiast króla i BSB dałbym więcej strzelania ew. jeśli nie masz modeli to zwykłych warriorów z dwurakami.
runesmitha wyposażyłbym w 3x rune of spell breaking.
katapulcie dałbym 2x rune of penetrating i 1x accuracy.
jeśli muszą być kusze to lepiej 2x10 i bez dwuraków. Jak z dwurakami to większą ilość żeby miał kto oddać po turze HE.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

ODPOWIEDZ