Szybkie pytania

Jak "to" się robi? Tutaj uzyskasz odpowiedź.

Moderatorzy: Ziemko, Arbiter Elegancji

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mog
Wałkarz
Posty: 70

Re: Szybkie pytania

Post autor: mog »

niedługo zabieram się za savage orcs
1. skórę chciałem walnąć knarloc green, a rozjaśnienia goblin green (tak jak jest napisane na pudełku), czy lepiej kupić waaaagh flesh?
2. kości calthan brown i na to bleached bone, może być?
3. jakimi kolorami zrobić kamienne obuchy/głownie broni?
z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Darujcie spam, ale chcę podbić pytanie. Zależy mi na tej informacji.
Hoax pisze:Używał ktoś może kiedyś podkładu
Vallejo w aerografie? (NIE tego z serii Air)
Chodzi mi o ten konkretnie:
http://vanaheim.pl/pl/vallejo-surface-p ... -60ml.html
Opis głosi, że do aerografu spoko, a o uszy mi się obiło co nieco, że używanie w aerografie podkładów nie przeznaczonych do aerografu nie jest w żadnej mierze dobrym pomysłem.
Ktoś wie, która strona ma rację?

Awatar użytkownika
bayer
Mudżahedin
Posty: 337
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bayer »

Używam takiego czarnego i mogę tylko powiedzieć, że jest świetny. Dopasuj tylko konsystencje (ja rozcieńczam go tym http://vanaheim.pl/pl/vallejo-varnish-g ... -60ml.html).
Bardzo wydajny, popsikałem już ponad setkę modeli i może 1/4 zużyłem. Nie mam co do niego żadnych zastrzeżeń.
Grejt Puzon of de Empajer

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Wielkie dzięki :)

Awatar użytkownika
Mysza_on
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mysza_on »

Obrazek


słuchacie jak ten kolor złoty na kręgosłupie można uzyskać ??

Awatar użytkownika
rusek
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: Kraków NH

Post autor: rusek »

Mam pytanie widzialem kiedys ze robil ktos kamyczki na podstawke z kory i pomyslalem ze wy mose tez tak robiliscie :) i jesli tak to jak "wzmacnieliscie" ta kore zeby sie nie rozlatywala w palcach?

Awatar użytkownika
smiejagreg
Ciśnieniowiec
Posty: 7593

Post autor: smiejagreg »

Kora, która się rozlatuje w palcach, nie nadaje się chyba raczej na kamienie :mrgreen: . Ja osobiście używam kory sosnowej ze starych sosen. Jest gruba i twarda. Czasem ciężko ją posztukować na kawałki. Jak już mam kawałek, który mi odpowiada, to zawsze staram się luźne fragmenty pousuwać, żeby potem po pomalowaniu nie było niespodzianek w postaci odpadających kawałków skały :wink:. Co więcej - skalpelkiem spokojnie wycinam sobie rowki w korze, żeby ukryć slottę, bo nie mam zwyczaju jej odcinać. Nie ma z tym problemu. Małe skałki robię też z korka, natomiast duże wyłącznie z kory, bo dużo bardziej przypomina rzeczywiste głazy...

Awatar użytkownika
rusek
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: Kraków NH

Post autor: rusek »

No wlasnke taka kore mam tylko ze niektore kawalki sie troche sypia w palcach no ale trudno trzeba bedzie znowu podkracs troche kory z pod wrzosow babcim #-o a tak przy okazji to gdzie mozna raki korek kupic bo domyslam sie ze ten korek z tablic korkowych sie nie nadaje :/

Awatar użytkownika
smiejagreg
Ciśnieniowiec
Posty: 7593

Post autor: smiejagreg »

Ja mam korek z podstawek pod garnki - jest dość gruby i się imho nadaje. Choć to prawda - nie każdy korek sie nadaje. Ale, z drugiej strony, można go korygować np. gsem...

Awatar użytkownika
rusek
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: Kraków NH

Post autor: rusek »


Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

slaba opcja. Warte uwagi są z tego tylko tufty, ale je można kupić oddzielnie i taniej.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
rusek
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: Kraków NH

Post autor: rusek »

Wiem ze mozna sama trawke kupic poprostu zastanawialem sie nad tym zestawem bo taoretycznie jest w tym wszystko co jest potrzebne do robienia podstawek nk ale jesli sie nie nadaje to nie ma sensu tego nie kupowac :/

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Nie to że się nie nadaje, chodzi o to że wszystko co tam jest można kupić/dostać/znaleźć taniej lub nawet za darmo i w większych ilościach.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
rusek
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: Kraków NH

Post autor: rusek »

No w sumie tez prawda a jakie polecasz tutki (czy jak im tam :p) do podstawek bagnisto wodnych mozliwe ze bedzie tez troche sniegu

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

1. Używaj znaków przestankowych.
2. Staraj się pisać dokladnie. Nie wiem czy tu:
rusek pisze:jakie polecasz tutki (czy jak im tam :p)
chodzi ci o Tutoriale czy Tufty.
Zakladam ze chodzilo ci o Tufty. Wszystko zależy czy będzie tam śnieg czy nie i jakie planujesz kolory piasku/reszty posypek na podstawce. Bez śniegu i przy ciemnych kolorach można użyć zarówno zgniłozielonych (typowo bagiennych) jak i ciemno i jasno zielonych (najlepiej po trochu każdego). Przy śniegu zgnilozielony dalej jest ok choć równie dobrze może być wymieszany lub zastąpiony tuftami w kolorach żóltych i/lub brązowych co imitowaloby uschniętą w zimie trawę.

Najlepiej poszukać w niecie foty bagien z interesujących cię pór roku i w ten sposób dobrać kolory.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
rusek
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: Kraków NH

Post autor: rusek »

Wlasnie o tufty mi chodzilo :D , a przecinkow nie urzywalem bo wtedy pisałem na tablecie i nie chcą mi wchodzić :/

Awatar użytkownika
Miscatonic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Miscatonic »

Proszę o poradę w sprawie malowania dużych jednostek: rydwany, wielkie działa, pojazdy. Czy malować je po złożeniu i sklejeniu, czy każdy element przed składaniem a następnie sklejać pomalowane? Pytam ponieważ nie mam jeszcze doświadczenia malarskiego zz takimi obiektami?

I jeszcze jedno, jakich trawek używacie? Jakiś czas temu kupiłem trawkę, dość sporo za jakieś grosze na allegro ale stać to ona chce średnio. Chyba że używam złej techniki nakładania: kładę kępę na klej, przyklepuje, obracam powierzchnie do góry nogami i wyklepuje nadmiar. Wygląda jakby walec po niej przrejechał :roll:

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Kwestia rozsądnego podejścia. Wg mnie warto skleić jak najwięcej, ale tak żeby nie zasłonić za dużo, utrudniając sobie dojście do niektórych miejsc. Zanim zaczniesz sklejać wszystko poprzymierzaj i sprawdź co warto przykleić, a co nie.

Tak btw ma ktoś pomysł jak przykleić magnesy do gładkiej, plastikowej ścianki walizki?
Próbowałem cyjanoakrylu i ośmiorniczki. Z sensownych opcji mam jeszcze poxipol. Z bezsensownych uniwersalny, chematic i wikol.
Nie chcę rozrabiać poxipolu na próżno, orientuje się ktoś może jak to z nim może być?
Albo może któraś z wg mnie bezsensownych opcji, jest sensowna?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Hoax pisze:Tak btw ma ktoś pomysł jak przykleić magnesy do gładkiej, plastikowej ścianki walizki?
imo, jeśli masz wystarczająco gruby plastik, możesz wiercic otwory i wklejać do środka, lepiej trzyma
pod traye proponowałbym okrągłe okrągłe 5x2mm

jesli bez wiercenia to przyklej kropelka czy poxipolem a pozniej brzegi zasmaruj czyms innym, moze byc znow poxipol (ale zle sie go obrabia) lub cos ala osmiorniczka, tak zeby krawędzie w stozek zrobic 1mm grubosci imo beda slabe, nie da sie ich brzegów zabezpieczyć

tak jakbys podklejał pod figurki, sam cyjanoakryl zazwyczaj odpada przy dluzszym uzytkowaniu a tego nie chcemy przeciez :)
jak wywiercisz otwor wiertłem 5,1(5,2) mm to magnes ze srodka nie powinien wyjsc po samym cyjanoakrylu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Dokładnie o to chodzi, na ściankach mają być traye. 5x2 wystarczy? Szczerze mówiąc myślałem nawet o większych. Ścianki są za cienkie, żeby w nich sensownie wiercić. Pewnie w takim razie pójdę w poxipol, a brzegi jeszcze zobaczę, albo też poxipol, albo ośmiorniczka. Magnesy do podstawek przykleiłem na ośmiorniczkę i sie wszystko elegancko trzyma, ale przyklejałem w rogach, więc tak naprawdę magnes trzyma się trzech płaszczyzn, tutaj nie mam takiej możliwości.
Dzięki za odzew, dało to jakiś przegląd pola :)

ODPOWIEDZ