Problemy początkującego

Daemons of Chaos

Moderator: KrzysiekW

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Re: Problemy początkującego

Post autor: Khuman »

! true story Bro !

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Po pierwsze: Wypadało by zaktualizować informacje zawarte w tym temacie, bo wprowadzają w błąd --> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=147&t=38336

Po drugie: miałem ostatnio następującą rozkminę. Fiendy szarżują na wroga i będąc już w combacie wymuszają test strachu. Test zostanie oblany. Wróg ma WS 1. W którym momencie działa zasada Soporific Musk, obniżająca wrogowi WS i I o 1? Według mnie właśnie w tym momencie gracz, którego tura aktualnie trwa może sobie wybrać kolejność efektów. W powyższym przypadku szarżującymi były Fiendy, więc kontrolujący je gracz najpierw obniża wrogowi strachem WS do 1, a potem za pomocą Soporific Musk dalej o 1. Wróg ma teraz WS 0, co oznacza, że jest trafiany automatycznie.

Prawda to?

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

nie wiem czy to tak powinno działać

bo gdy fiendy są base to base to już da zdolność dział, np.: w fazie magi rzucasz tam słońce przez jednostki które maja już mniej I niż to mają normalnie

CC zdolność już działa od czasu szarży, więc potem zdajemy strach i ma 1WS który jest podany modyfikatorowi -1WS obojętnie którego gracza teraz jest, czyli 0WS, triger następuje w momencie ataku jednostki

czyli następuje jego I, patrzymy mam tyle a tyle WS, strach oblałem / zdałem, więc mam tyle - modyfikator fiendów i mam tyle a tyle, i atakuje jeśli mu WS na to pozwala

przypominam że to działa na modele in base to base

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Ok, czyli niezależnie od tury gracza Fiendy obniżają WS o 1 w każdym momencie stykania się b2b z nimi. Czyli po oblanych strachu, wszystkie modele w b2b z Fiendami mają WS 0. Nice! :)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Łączne występowanie kilku efektów (czary, efekty przedmiotów/zdolności itd.)
W przypadku występowania kilku efektów modyfikujących jedną statystykę równocześnie rozpatrujemy je w kolejności jakiej pojawiały się na
oddziale. Efekty działające jednocześnie rozstrzygane są za pomocą zasady controlling player's turn. Na przykład, jeżeli model walczący z Yeti
obleje strach ma on WS=1, nie 0, gdyż najpierw nastąpiło obniżenie o 1 a dopiero potem oblał on strach, ustawiając tym samym swój WS na
poziomie 1.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

To jakieś uściślenie? Jeśli tak, to jest absurdalne z założenia lub niedopasowane do sytuacji. Tutaj nie ma kolejności pojawiania się na oddziale efektów. Soporific Musk działa w każdym momencie, w którym jednostki są w styku. Zasada głosi, że dopóki jednostki są w styku, oddział będący w b2b z Fiendami otrzymuje karę -1 do WS i I. Ta zasada nie przestaje przecież działać w momencie ukończenia szarży przez jedną lub drugą stronę. Ona zawsze będzie działać "później" niż każdy jednorazowy efekt który wystąpi podczas jej trwania, np. obniżenie WS z Miasmy albo oblanie testu strachu.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

To samo było z Brzytwą i Sieciami, z tego co kojarzę. Oddział dostaje w Fazie Magii, że jego Siła to Liderka, a potem zostaje obniżona Siła. Choć w sumie nie wiem, czy to w 100% pokrywa się z powyższą sytuacją :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

uscislenie, napisane gdy tylko Yeti mialy taka zasade, wyraźnie sugeruje co innego.

Na logike Naviedzony zgodze się z Tobą, ale w PL gramy tak

na ETC FaQu graja tak jak mowisz, czyli z ws0 (info od Kaliego)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Strasznie to głupie. Wielki smuteł w takim razie. :(

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

ależ ta nasza scena sobie utrudnia :P

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

Parę spraw... jak demony bronią/atakują budynek to dostają bonus z locusa nawet gdy heralda nie ma w grupie szturmowej/obrońców? tzn jest w unicie ale nie wybieramy go do składu. Druga sprawa to teraz locus działa na jugernauty? bo w końcu są demonami khorna?

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

1. Skoro Herold jest w unicie więc cały unit dostaje bonus z locusa, bez względu czy zostanie wydelegowany do szturmu/obrony

2. Tak, działa na Demony Khorna a Molochy do takich należą, tak samo jak bonus +1S w szarży
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

true

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Jak będę wypłacał ataki Dronami z zarzucona szmata FlamingAttack?

Góra- poison
Dół- poison+flame
?
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Testował ktoś może latającego DP Slaanesha z Lash of Despair ? Zastanawiałem się nad takim gostkiem co by latał ciskając czarami z shadowa i co jakiś czas zapodawał te 2k6 z S6 :) Tylko zastanawiam się czy to aby pięknie nie wygląda tylko na papierze :)?

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Fajne, ale tylko na warlocki.
Masz bs tylko 5 , a kary za multiple; ruch; często daleki, ponieważ po marszu nie możesz strzelać.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

zdecydowanie jak slaanesh to keeper, PD nie podskakuje mu do pięt i o tyle ile zaoszczędzisz to stadsach keepera to nadrabia w 100%

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Dzięki za odpowiedzi :) Kolejne pytanie nawiązujące do poprzedniego - czy ataki z Lash of Despair mają AP czy ta zasada tyczy się tylko ataków w CC ?

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Wszystkie ataki demonów Slaanesha niezależnie od źródła mają AP. Także impacty od rydwanów.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Ale AB > RB
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

ODPOWIEDZ