Problemy początkującego
Moderator: KrzysiekW
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
Re: Problemy początkującego
! true story Bro !
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Po pierwsze: Wypadało by zaktualizować informacje zawarte w tym temacie, bo wprowadzają w błąd --> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=147&t=38336
Po drugie: miałem ostatnio następującą rozkminę. Fiendy szarżują na wroga i będąc już w combacie wymuszają test strachu. Test zostanie oblany. Wróg ma WS 1. W którym momencie działa zasada Soporific Musk, obniżająca wrogowi WS i I o 1? Według mnie właśnie w tym momencie gracz, którego tura aktualnie trwa może sobie wybrać kolejność efektów. W powyższym przypadku szarżującymi były Fiendy, więc kontrolujący je gracz najpierw obniża wrogowi strachem WS do 1, a potem za pomocą Soporific Musk dalej o 1. Wróg ma teraz WS 0, co oznacza, że jest trafiany automatycznie.
Prawda to?
Po drugie: miałem ostatnio następującą rozkminę. Fiendy szarżują na wroga i będąc już w combacie wymuszają test strachu. Test zostanie oblany. Wróg ma WS 1. W którym momencie działa zasada Soporific Musk, obniżająca wrogowi WS i I o 1? Według mnie właśnie w tym momencie gracz, którego tura aktualnie trwa może sobie wybrać kolejność efektów. W powyższym przypadku szarżującymi były Fiendy, więc kontrolujący je gracz najpierw obniża wrogowi strachem WS do 1, a potem za pomocą Soporific Musk dalej o 1. Wróg ma teraz WS 0, co oznacza, że jest trafiany automatycznie.
Prawda to?
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
nie wiem czy to tak powinno działać
bo gdy fiendy są base to base to już da zdolność dział, np.: w fazie magi rzucasz tam słońce przez jednostki które maja już mniej I niż to mają normalnie
CC zdolność już działa od czasu szarży, więc potem zdajemy strach i ma 1WS który jest podany modyfikatorowi -1WS obojętnie którego gracza teraz jest, czyli 0WS, triger następuje w momencie ataku jednostki
czyli następuje jego I, patrzymy mam tyle a tyle WS, strach oblałem / zdałem, więc mam tyle - modyfikator fiendów i mam tyle a tyle, i atakuje jeśli mu WS na to pozwala
przypominam że to działa na modele in base to base
bo gdy fiendy są base to base to już da zdolność dział, np.: w fazie magi rzucasz tam słońce przez jednostki które maja już mniej I niż to mają normalnie
CC zdolność już działa od czasu szarży, więc potem zdajemy strach i ma 1WS który jest podany modyfikatorowi -1WS obojętnie którego gracza teraz jest, czyli 0WS, triger następuje w momencie ataku jednostki
czyli następuje jego I, patrzymy mam tyle a tyle WS, strach oblałem / zdałem, więc mam tyle - modyfikator fiendów i mam tyle a tyle, i atakuje jeśli mu WS na to pozwala
przypominam że to działa na modele in base to base
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Ok, czyli niezależnie od tury gracza Fiendy obniżają WS o 1 w każdym momencie stykania się b2b z nimi. Czyli po oblanych strachu, wszystkie modele w b2b z Fiendami mają WS 0. Nice!
Łączne występowanie kilku efektów (czary, efekty przedmiotów/zdolności itd.)
W przypadku występowania kilku efektów modyfikujących jedną statystykę równocześnie rozpatrujemy je w kolejności jakiej pojawiały się na
oddziale. Efekty działające jednocześnie rozstrzygane są za pomocą zasady controlling player's turn. Na przykład, jeżeli model walczący z Yeti
obleje strach ma on WS=1, nie 0, gdyż najpierw nastąpiło obniżenie o 1 a dopiero potem oblał on strach, ustawiając tym samym swój WS na
poziomie 1.
W przypadku występowania kilku efektów modyfikujących jedną statystykę równocześnie rozpatrujemy je w kolejności jakiej pojawiały się na
oddziale. Efekty działające jednocześnie rozstrzygane są za pomocą zasady controlling player's turn. Na przykład, jeżeli model walczący z Yeti
obleje strach ma on WS=1, nie 0, gdyż najpierw nastąpiło obniżenie o 1 a dopiero potem oblał on strach, ustawiając tym samym swój WS na
poziomie 1.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
To jakieś uściślenie? Jeśli tak, to jest absurdalne z założenia lub niedopasowane do sytuacji. Tutaj nie ma kolejności pojawiania się na oddziale efektów. Soporific Musk działa w każdym momencie, w którym jednostki są w styku. Zasada głosi, że dopóki jednostki są w styku, oddział będący w b2b z Fiendami otrzymuje karę -1 do WS i I. Ta zasada nie przestaje przecież działać w momencie ukończenia szarży przez jedną lub drugą stronę. Ona zawsze będzie działać "później" niż każdy jednorazowy efekt który wystąpi podczas jej trwania, np. obniżenie WS z Miasmy albo oblanie testu strachu.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
To samo było z Brzytwą i Sieciami, z tego co kojarzę. Oddział dostaje w Fazie Magii, że jego Siła to Liderka, a potem zostaje obniżona Siła. Choć w sumie nie wiem, czy to w 100% pokrywa się z powyższą sytuacją
uscislenie, napisane gdy tylko Yeti mialy taka zasade, wyraźnie sugeruje co innego.
Na logike Naviedzony zgodze się z Tobą, ale w PL gramy tak
na ETC FaQu graja tak jak mowisz, czyli z ws0 (info od Kaliego)
Na logike Naviedzony zgodze się z Tobą, ale w PL gramy tak
na ETC FaQu graja tak jak mowisz, czyli z ws0 (info od Kaliego)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Strasznie to głupie. Wielki smuteł w takim razie.
1. Skoro Herold jest w unicie więc cały unit dostaje bonus z locusa, bez względu czy zostanie wydelegowany do szturmu/obrony
2. Tak, działa na Demony Khorna a Molochy do takich należą, tak samo jak bonus +1S w szarży
2. Tak, działa na Demony Khorna a Molochy do takich należą, tak samo jak bonus +1S w szarży
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu...
Jak będę wypłacał ataki Dronami z zarzucona szmata FlamingAttack?
Góra- poison
Dół- poison+flame
?
Góra- poison
Dół- poison+flame
?
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu...
Testował ktoś może latającego DP Slaanesha z Lash of Despair ? Zastanawiałem się nad takim gostkiem co by latał ciskając czarami z shadowa i co jakiś czas zapodawał te 2k6 z S6 Tylko zastanawiam się czy to aby pięknie nie wygląda tylko na papierze ?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Wszystkie ataki demonów Slaanesha niezależnie od źródła mają AP. Także impacty od rydwanów.