Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
to przeczytaj jeszcze raz, w opisie stomp jest napisane na kogo dziala
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Nie martw się, każdy był kiedyś ordynarnie wałowany. Bywa, że czasami sam się ordynarnie wałujesz.
Dr House mawiał, że wszyscy kłamiąKopyt pisze:dzięki. Byłem ordynarnie wałowany gdyż wmawiano mi że w te jednostki jest inna siła. A stomp działa na każdą jednostkę mniejszą od rywala (jak w zasłanianiu typy jednostek) a tstomp 2 klasy niższe a 1 to jest deptanie.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jak korzystasz z jakiejś zasady to samemu przeczytaj ją 3x zamiast uznawać za prawdę to co ktoś inny powie
powodzenia
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
To nie jest pewnik. Są zasady, które pozwalają na interpretacje - czasem różne acz obie mogą być sensowne na tyle, by wyniknął spór. Akurat Stomp jest ładnie w RB opisany, wystarczyło zajrzeć i nikt by Cię nie "zwałował". No i radziłbym jednak mieć podręczniki angielskie - zarówno RB jak i AB. Czasem wording jest ważny, a coś się gubi w tłumaczeniu.jak korzystasz z jakiejś zasady to samemu przeczytaj ją 3x zamiast uznawać za prawdę to co ktoś inny powie
-----llll
aaaallll
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
cccc
cccc
cccc
a,c,l-oddziały
o-obelisk
odział "l" wpadł na flankę "a" oraz praktycznie styka się z obeliskiem
"c" tłucze przód "a"
Po walce spadło bardzo dużo "a", tak, że nie można przesunąć już "l" w dół bo haczyć będzie o obelisk.
Co się dzieje:
1).przesuwa się cały kombat w górę (w tej sytuacji jest to możliwe gdyż "c" nie będzie zachaczał o "o")
2)."l" wychodzi z walki
aaaallll
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
cccc
cccc
cccc
a,c,l-oddziały
o-obelisk
odział "l" wpadł na flankę "a" oraz praktycznie styka się z obeliskiem
"c" tłucze przód "a"
Po walce spadło bardzo dużo "a", tak, że nie można przesunąć już "l" w dół bo haczyć będzie o obelisk.
Co się dzieje:
1).przesuwa się cały kombat w górę (w tej sytuacji jest to możliwe gdyż "c" nie będzie zachaczał o "o")
2)."l" wychodzi z walki
RB 61 "Shrinking Units and multiple fights"Kosa pisze:-----llll
aaaallll
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
cccc
cccc
cccc
a,c,l-oddziały
o-obelisk
odział "l" wpadł na flankę "a" oraz praktycznie styka się z obeliskiem
"c" tłucze przód "a"
Po walce spadło bardzo dużo "a", tak, że nie można przesunąć już "l" w dół bo haczyć będzie o obelisk.
Co się dzieje:
1).przesuwa się cały kombat w górę (w tej sytuacji jest to możliwe gdyż "c" nie będzie zachaczał o "o")
2)."l" wychodzi z walki
+
Uscislenia sedziowskie:
Jako że nie mozesz przestawic l do a bo musialbys zmienic fejsing,rowniez a do l bo bys wylaczyl c (przestawianie c nie jest nigdzie dozwolone wiec odpada), wiec l jest traktowane jak w przypadku "no more foes".Shrinking units and multiple fights: kto decyduje, który oddział zostaje poza walką?
Właściciel modeli, które zostały zabite ściąga je. Następnie - jeżeli to konieczne, bo któraś jednostka wroga wypadła z walki - to przestawiamy
wyłączoną jednostkę atakującą. Jeżeli to niemożliwe - to broniącą. Jeżeli to i to jest niemożliwe, to jednostkę traktujemy tak jak w przypadku
„no more foes”
No more foes -> zabicia licza sie do multikombatu, szarza, baner, flanka, szeregi juz nie. Jesli l przegrywa multikombat to nie testuje brejka(c testuje).
aa i FYI l mogloby zrobic reforme po kombacie ale nie moze bedac na styk z obeliskiem:
nowe uscislenie:
Reformy po walce wręcz a zachowanie 1”
Reformowanie się po walce wręcz musi skooczyd się w legalnej pozycji - w ten wymóg wlicza się zachowanie 1” od terenów / jednostek.
Alternatywnie dozwolone jest nie wykonanie reformu w ogóle i pozostanie w 1".
-
- Wałkarz
- Posty: 66
- Lokalizacja: Warszawa
Gram w WH40k, a z FB dopiero zaczynam, dlatego mam nalecialosci z 40stki. Moje pytanie brzmi: czy w efekcie szarzy, oddzial dostaje dodatkowy atak? Czy jedynym bonusem za szarze jest +1 w rozpatrywaniu zwyciezcy w cc?
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Premi takiej nie otrzymujesz. Wyjątek stanowi specjalna zasada "devastating charge". Jedyną premią jaką daje szarża bez wyżej wspomnianej zasady to +1 do wyniku walki który rozliczany jest pod jej koniec.fcBombadil pisze:Gram w WH40k, a z FB dopiero zaczynam, dlatego mam nalecialosci z 40stki. Moje pytanie brzmi: czy w efekcie szarzy, oddzial dostaje dodatkowy atak? Czy jedynym bonusem za szarze jest +1 w rozpatrywaniu zwyciezcy w cc?
Nie jedyną. Jest jeszcze coś takiego jak overrun move - ruch wykonywany po tym, jak jednostka wroga została całkowicie zniszczona w walce wręcz. Czasem doprowadzi do sytuacji, kiedy taka szarżująca jednostka może się przegryźć przez 2 walki - wszystko zależy od kolejności rozstrzygnięcia walk. Więc jak kol. Bombadil szuka dodatkowych ataków, to zamiast dodatkowych, może dostać wszystkie, tylko drugi razJedyną premią jaką daje szarża bez wyżej wspomnianej zasady to +1 do wyniku walki który rozliczany jest pod jej koniec.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Imo najodpowiedniejszą interpretacją kłócących się nieco zapisów z RB str.109 oraz z uściśleń jest możliwość nie domykania szarży tylko traktowanie szarży jako skończonej przy zetknięciu się z podstawką.Azurix pisze:Czy jeśli Maszyna ma Prostokątną Podstawkę, to trzeba się dostawiać do konkretnego frontu, czy można się stykać tylko z jej rogiem, bo ostatnio już 2 opcje słyszałem?
Motywuję to tym, że zapis z uściśleń nakłada na maszyny podstawki w dziale strzelanie. Mówi także o tym że przed strzałem trzeba pivotować i nie mówi nic o walce z maszyną na podstawce. Stąd uważam że nie powinno to zmieniać zapisu rulebookowego o walce z maszyną pod dowolnym kątem bez np. stref maszyny. Uściślenia z definicji powinny rozjaśniać a nie tworzyć własne zasady stąd rozjaśniają potencjalnie problematyczną sprawę trafiania w maszynę bez podstawki na przykład jednak zmuszanie szarżującego by dostawiać się w konkretny sposób do maszyny jest manipulacją zapisu z RB.
Ciekawi mnie inna argumentacja
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
wskaz mi prosze fragment w RB ktory mowi, ze maszyny nie maja stref.ślivek pisze: Stąd uważam że nie powinno to zmieniać zapisu rulebookowego o walce z maszyną pod dowolnym kątem bez np. stref maszyny.
@azurix
nie musisz domykac szarzy.
jak dla mnie to spokojnie moglbys sie zetknac z rogiem ale tylko w momencie kiedy wiekszosc szarzujacych bedzie w odpowiedniej strefie (cos na zasadzie ustalania przed szarza na ktora strefe unitu sie szarzuje)
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
No dobra przesadziłem. Wiadomo o co mi chodzi - o to że uściślenia w tym przypadku raczej dotyczą fazy strzelania a nie walki.Morsereg pisze:wskaz mi prosze fragment w RB ktory mowi, ze maszyny nie maja stref.ślivek pisze: Stąd uważam że nie powinno to zmieniać zapisu rulebookowego o walce z maszyną pod dowolnym kątem bez np. stref maszyny.
I tym sposobem są krzywdzące w fazie walki. Skoro maszyna ma strefy i podstawkę, to czemu nie dodać uściślenia, że w takim wypadku szarże należy domykać?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator