Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
rany z championow przechodza na innych championow. mozna sie z tym zgadzac lub nie ale tak LS zdecydowala.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
@Leoh
faktycznie. w sumie to nie sprawdzam uscislen co tydzien a na forum nigdzie wzmianki o tym nie zobaczylem. wiec nawet nie wiem kiedy to zostalo wywalone.
tak czy inaczej dobrze, ze to z uscislen wywalili
faktycznie. w sumie to nie sprawdzam uscislen co tydzien a na forum nigdzie wzmianki o tym nie zobaczylem. wiec nawet nie wiem kiedy to zostalo wywalone.
tak czy inaczej dobrze, ze to z uscislen wywalili
Ostatnio zmieniony 12 gru 2013, o 19:01 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Rover - tak, ale tylko jeśli ten klocek nie ma ataków z różną inicjatywą (na przykład crypty - zwykłe ataki z I2 i stompy z ASL).
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Które z poniższych efektów idą w oddział gdy zadający je model jest w chalenge ?
- stompy (IMO w model w chalenge)
- impacty (IMO w oddział jak shooting)
- zianie (IMO w oddział jak shooting)
- krzyki (IMO w oddział jak shooting)
?
- stompy (IMO w model w chalenge)
- impacty (IMO w oddział jak shooting)
- zianie (IMO w oddział jak shooting)
- krzyki (IMO w oddział jak shooting)
?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Stompy, zianie, krzyk (proszę o potwierdzenie) w drugi model walczący.
Impacty są przed pojedynkiem.
Impacty są przed pojedynkiem.
Można poprosić o argumentację dlaczego w drugi? Zgodnie z uścilśleniem model w challengu część ataków - ze stompów, krzyków i zionięć wykona w jednostkę(drugi model walczący to może być r&f), a normalne w bohatera/championa? Dobrze rozumiem?Stompy, zianie, krzyk (proszę o potwierdzenie) w drugi model walczący.
To wg,FAQ 1,8. Str.10 - 3 akapit od dołu, pierwsza kolumna.Q: If a model with a Breath Weapon, Stomp or Thunderstomp is
in a challenge, can these attacks hit models not in the
challenge?(p102)
A: No.
Krzyk ma wording podobny jak zianie w CC. Zależy też, jaki krzyk:
Banshee - i odnośnie jej wycia jest FAQ:I f the Tomb Banshee is
engaged in combat, her Ghostly Howl can only target an
enemy unit in base contact.
Q: If a Tomb Banshee wishes to use her Ghostly Howl attack in close
combat, does this have to be targeted against an enemy unit that the
Tomb Banshee model is in base contact with? (p31)
A: Yes.
Terrorgheist.If the Terrorgheist is engaged in combat, its
Death Shriek may target a unit in base contact.
BTW - krzyki są w shootingu i jak shooting. Powyższy faq zmusza bansheetkę czy terrora do wycia tylko w to, co mają w btb - nawet, jak w zasięgu mają co innego. I krzyk rozstrzygany jest jak shooting - bohater btb z banshee ale będący w jednostce jest zabezpieczony przed wyciem/krzykiem(na zasadach ogólnych shootingu). Rany zadane w ten sposób nie wliczają się do CR.
Stompy/Thunderstompy i zianie to konkretne ataki w HtH - zianie jest dodatkowym atakiem wg. inicjatywy(str 67RB), a stompy dodatkowymi uderzeniami z ASL(str.76RB). I jest zasada na str.102RB która nakazuje atakować w challengu modele tylko w challengu i zakazuje atakowania czegokolwiek innego - oraz zakazuje innym atakować modeli w trakcie pojedynków. Jest też powyższy FAQ....który IMO powinien rozwiać wszelkie wątpliwości.
Dlatego nieco się zdziwiłem twoim uściśleniem Lidder i jeśli mógłbyś wyjaśnić dlaczego, byłbym bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2013, o 13:02 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
myślę że za szybko to przeczytałeś i nie zrozumiałeś Liddera.
odpowiedział, że model walczący w chalenge wypłaca te specjalne ataki tylko w chalenge (czyli w drugi model walczący) a nie w oddział.
i pytaniem pozostaje tylko krzyk do którego nie ma RAW uściślenia, które jest do pozostałych ataków. Więc RAW moim zdaniem krzyczy w oddział mimo że sama jest w chalenge choć RAI już niekoniecznie.
odpowiedział, że model walczący w chalenge wypłaca te specjalne ataki tylko w chalenge (czyli w drugi model walczący) a nie w oddział.
i pytaniem pozostaje tylko krzyk do którego nie ma RAW uściślenia, które jest do pozostałych ataków. Więc RAW moim zdaniem krzyczy w oddział mimo że sama jest w chalenge choć RAI już niekoniecznie.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Sorka Lidder. My bad.
Krzyki masz przed kombatem bo krzyk jest rozstrzygany w shootingu.
Przykład - szarżujesz bansheetką na oddział. W fazie shootingu wyjesz w jednostkę(nie w bohaterów, chyba, że mniej niż 5r&f wtedy str.99 i lokujemy rany). Coś tam zchodzi, lub nie. Faza kombata - można wyzwać banshee na pojedynek. Jak przeżyje - to wciąż może wyć w shootingu, w dowolny oddział w btb w swojej następnej turze. Nie może wyć w shootingu konkretnie w coś, co dopiero będzie z nią w challengu dopiero w fazie kombatu(lub nie będzie).
Jakby coś jeszcze w tej grze wyło - wystarczy sprawdzić wording. Musi być wiadomo kiedy atak jest rozstrzygany - jak w hth, to wtedy martwimy się challengami.
Krzyki masz przed kombatem bo krzyk jest rozstrzygany w shootingu.
Przykład - szarżujesz bansheetką na oddział. W fazie shootingu wyjesz w jednostkę(nie w bohaterów, chyba, że mniej niż 5r&f wtedy str.99 i lokujemy rany). Coś tam zchodzi, lub nie. Faza kombata - można wyzwać banshee na pojedynek. Jak przeżyje - to wciąż może wyć w shootingu, w dowolny oddział w btb w swojej następnej turze. Nie może wyć w shootingu konkretnie w coś, co dopiero będzie z nią w challengu dopiero w fazie kombatu(lub nie będzie).
Str.31 AB.A Ghostly Howl is a special attack that
can be used against a single enemy unit in the Shooting
phase, even if the Tomb Banshee has marched, charged or
is engaged in close combat.
Str.48 AB.A Death Shriek is a special attack that can be
used against a single unit in the Shooting phase, even if the
Terrorgheist has marched, charged, or is engaged in close
combat.
Jakby coś jeszcze w tej grze wyło - wystarczy sprawdzić wording. Musi być wiadomo kiedy atak jest rozstrzygany - jak w hth, to wtedy martwimy się challengami.
Stoi sobie heros 1" od oddziału. Krzyczę w niego z banshetki. Dostaje 4 hity. Czy ma lookouta? Jeśli ma to kiedy na niego rzuca? Przed ilością hitow czy po?
Mi sie osobiscie wydaje, że nie ma. A jak ma to od każdego hita musi zdać lookout, ale nie jestem pewnien to pytam.
Mi sie osobiscie wydaje, że nie ma. A jak ma to od każdego hita musi zdać lookout, ale nie jestem pewnien to pytam.
Czy w sytuacji jak poniżej, gdy oddział "z" z fcg i dwoma bohaterami z przodu, zaszarżowany zostanie z flanki przez odział X, to:
1. bohater b może zmienić swoją pozycję z a? "a" robi make-way'a, a "b" ma miejsce w pierwszym szeregu i "odpuszcza" sobie walkę.
2. bohater może zamienić się miejscami z a, jeśli a byłby normalnym członkiem oddziału? Jak wyżej, "b" ma miejsce w pierwszym szeregu i chce z walki wyjść.
afcgbXXX
zzzzzXXX
zzzzzXXX
zzzzzXXX
zzzzzXXX
1. bohater b może zmienić swoją pozycję z a? "a" robi make-way'a, a "b" ma miejsce w pierwszym szeregu i "odpuszcza" sobie walkę.
2. bohater może zamienić się miejscami z a, jeśli a byłby normalnym członkiem oddziału? Jak wyżej, "b" ma miejsce w pierwszym szeregu i chce z walki wyjść.
afcgbXXX
zzzzzXXX
zzzzzXXX
zzzzzXXX
zzzzzXXX
Make Way może robić tylko ten bohater, który nie ma wroga w btb (str.100 RB)
Więc: bohater B nie może wyjść z walki w żadnym z opisanych przez Ciebie przypadków(pech).
Bohater A może zamienić się miejscami ze zwykłym r&f model - wliczając command group jeśli możliwe. Można nawet zamienić się miejscami z modelem r&f w drugim szeregu - w twoim przypadku taka sytuacja może mieć miejsce -możesz zamienić model stojący w drugim szeregu za bohaterem B na bohatera A.
Więc: bohater B nie może wyjść z walki w żadnym z opisanych przez Ciebie przypadków(pech).
Bohater A może zamienić się miejscami ze zwykłym r&f model - wliczając command group jeśli możliwe. Można nawet zamienić się miejscami z modelem r&f w drugim szeregu - w twoim przypadku taka sytuacja może mieć miejsce -możesz zamienić model stojący w drugim szeregu za bohaterem B na bohatera A.
Ale na tej samej str.100, w dopisku w lewym dolnym rogu, pisze, że bohater może opuścić walkę, jeśli tylko ma miejsce. Tu by to nie działało?
Chodzi Ci o to, co jest na marginesie? I think I`ll sits This One Out,Chaps? Przeczytaj to uważnie - tu jest o tym, ze nie musisz ładować w kombat maga lub rannego klepacza jeśli nie chcesz, a nie o tym, że związanego walką wyjmujesz z kombata - czyli nie musisz stosować Make way jak nie chcesz. Tylko tyle.
A z tym wyciem banshee w bohatera w 1" od jednostki....wydaje mi sie, że Look Out jest na 4+ od jednostki. Ja wziąłbym po prostu liczbę zadanych woundów(rozliczoną normalnie na LD bohatera) z tych co powinien dostać, to na 4+ skierowałbym w jednostkę(rzut za każdą ranę osobno). Fraza w Lookout jest, że obowiązuje od: shooting attacks of any kind. Dość drastyczne sformułowanie jak dla mnie - wycia są unusual, ale jednak shooting attack, i IMO jest rozstrzygany tak samo jak reszta shootingu.
Nie wiem, jak uciślacie na turniejach. Może poczekamy na głos kogoś z LS?
A z tym wyciem banshee w bohatera w 1" od jednostki....wydaje mi sie, że Look Out jest na 4+ od jednostki. Ja wziąłbym po prostu liczbę zadanych woundów(rozliczoną normalnie na LD bohatera) z tych co powinien dostać, to na 4+ skierowałbym w jednostkę(rzut za każdą ranę osobno). Fraza w Lookout jest, że obowiązuje od: shooting attacks of any kind. Dość drastyczne sformułowanie jak dla mnie - wycia są unusual, ale jednak shooting attack, i IMO jest rozstrzygany tak samo jak reszta shootingu.
Nie wiem, jak uciślacie na turniejach. Może poczekamy na głos kogoś z LS?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2013, o 11:55 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.
OK, dzięki. Widać zrobiłem sobie nadinterpretację;) Myślałem, że to dotyczy też tego, że jak chcę magiem, mając tylko miejsce w pierwszym szeregu, to mogę nim uciec.
Asmodai - przecież już Azurix odpisał 5 postów wcześniej od Twojego posta. banshee nie daje hitów a o tym jedynie jest w Look out, sir! To są automatyczne woundy. Masz rację że Look out działa na strzeleckie wszelkiego typu ale działa w ten sposób że można przekierować trafienia. Jak coś nie wyznacza trafień to już nie za bardzo - tak jak charmed shield nie uchroni cię od snajperki z death. (przykład wiem że nie mówi o strzeleckim ale jest podany po to by było widać że są sytuacje kiedy nie ma trafień per se).
To było omawiane już parę razy.
To było omawiane już parę razy.