jak składacie swoje wampiry?

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: jak składacie swoje wampiry?

Post autor: Andrzej »

Gram VC od ponad roku i nawet nie wiedziałem, że jest moc która daje HKB :D
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie przeczytałeś Army Booka znaczy :)
tak samo jest taka co daje +1 Wound

kombinuję na PKS wersję z Mannfredem Lordem albo na koniu w Blood K albo foot w czymś
+ 2 banshee hero
+ 2x wraithy z banshee (2/3+1)
z 8 Cryptow
i może Mortis jak wejdzie w wersji on foot (ale to 2800 trzeba)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

1.pisalem żę on siedzi w klocku szkieletów z basiami, FCG i 3 nekrosami. Więc on zawsze jest z tyłu praktycznie.
2.jest z tyłu więc jego ataki się marnują więc ma i tak jeden z HKB
3.ma siłę 5, mam sporą magię więc mam przerzut na trafienie i ranę(optymizm ;) do tego i tak ranię zazwyczaj na 4/5+ jakieś koksy)

dlatego skoro on stoi w drugim szeregu, skoro ma jeden atak, skoro ma siłe 5, nie ma ASF i Furii, skoro jest czarującą piczką a nie walczącym rzeźnikiem to pomyślałem że 15pkt to mało jak na szansę udziabania czegoś złego co by chciało wejść w ten klocek.

po co mu lot? a no bo to zawsze jest lot i tyle :) moge dać ewentualnie ASF by mieć większą pewność na przerzuty.

Wydaje mi się że jakiś tam koksu bez przerzucanych wardów 3+ raczej by nie chciał wejść tam wiedząc że albo będzie się czelendżować i raczej łamać staticem albo że z drugiego szeregu wampir może mu wsadzić szpilę. Wydaje mi sie ze efekt psychologiczny raczej jest. :)


a ustawienie wygląda tak

basia FCG basia
szkiel nekro, wampir, nekro, szkiel/nekro/wrajt
szkielety i ewentualnie gdzieś tam nekro(jak jest wrajt) i dalej reszta szkielety.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

1.pisalem żę on siedzi w klocku szkieletów z basiami, FCG i 3 nekrosami. Więc on zawsze jest z tyłu praktycznie.
2.jest z tyłu więc jego ataki się marnują więc ma i tak jeden z HKB
A ja pytałem co mają te 3 necrosy a nie gdzie stoją. Klocek i rozstawienie sobie wyobrażam :)
po co mu lot? a no bo to zawsze jest lot i tyle :)
Skoro lord ma wspierać magicznie jednostkę z drugiego szeregu - to jest jasne że nie będzie latał po polu bitwy mając 4+/4++ gołe i nic poza tym - w dodatku na piechotę. Ma -1ld i przerzuty fear - coś co wspiera jednostkę a z czego chcesz rezygnować(a szkoda bo 2 basie i 3 necrosow np. z death mogą wtedy coś dokazać - dalbym szkielom screaming banner do powyższego i ładne to jest). Jak coś wejdzie w kombat jednostki to i tak nie wylecisz - po pierwsze się nie da, po drugie lord jest tam wtedy potrzebny by to kombo działało w ogóle. Stąd pytanie po co ci lot. Jak lubisz klimat to ok.
Wydaje mi się że jakiś tam koksu bez przerzucanych wardów 3+ raczej by nie chciał wejść tam wiedząc że albo będzie się czelendżować i raczej łamać staticem albo że z drugiego szeregu wampir może mu wsadzić szpilę. Wydaje mi sie ze efekt psychologiczny raczej jest. :)
Nie wydaje mi się - jedyny straszak to magia i ew. krzyki na zmniejszonej ld. Kombinowałbym tylko jak taki klocek solidnie uderzyć - CR zrobi resztę.
mam sporą magię
niekoniecznie - masz tylko sporo magów co nie musi przekładać się na rzucenie czegokolwiek- wciąż nie podałeś co mniej więcej mają do wsparcia(scrolle, MR, inne?) a to dość ważne jest.
tak samo jest taka co daje +1 Wound
i jest dla tej opcji nieco więcej zastosowań - w tym do czarującego wampira właśnie.
basia FCG basia
szkiel nekro, wampir, nekro, szkiel/nekro/wrajt
szkielety i ewentualnie gdzieś tam nekro(jak jest wrajt) i dalej reszta szkielety.
Ustawienie podobne do eterycznej ścianki. Jak pisali bardziej ograni koledzy jest to fajnie, póki coś nie wjedzie w bok - wtedy jest masakra. Pewnie dużo tych szkieli z tyłu? To klocek i suty w punktach i strasznie ciężko nim będzie wywinąć.

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

+1 wound jest bodajże za 55 pktów... Cenowo zdecydowanie zmniejsza to obszar zastosowania.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Tiaa z FUrią nie wchodzi do MotBA też nie nada się
jedynie miałby sens przy krzyczeniu z miecza, ale to osobna bajka

po grzyba +1W dla kogoś kto stoi i czaruje :)
a do walki jest lepsze połączenie skilli wampirzych niż to

w ogóle trochę mnie boli, że Grave Guardzi są useless, miałem 70 modeli z 7'mej edycji, zostało mi 40 z sentymentu i trochę mi szkoda typów stojących na półce, ale taki life
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

po grzyba +1W dla kogoś kto stoi i czaruje :)
kmińcie dalej :wink:
Może dla tego, ze ETC blurr your minds :lol2:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Sa lepsze zlozenia poza tym dla samego czarowania mozna kombinowac z master necro, taniej
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Sa lepsze zlozenia poza tym dla samego czarowania mozna kombinowac z master necro, taniej
+1

Tylko jeszcze trzeba czymś w walce wręcz przywalić - idea samych snipów, magii i wyć, niekoniecznie sprawdza się na każdego. A skoro większość graczy VC obecnie za standard uważa hordę cryptów i hordę zombich....no to miejsca na inwencję zostaje mało.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

może nie generalizuj, nie bardzo rozumiem co ma tu inwencja do rzeczy
meta u nas jest taka a nie inna i gracze chcą maksować rozpiski w tę stronę wiedząć czego mogą spodziewać się na turnieju

przy piwku w domu to nagle i Grave Guardzi okażą się mega jednostką, albo armia na samych eterykach :)
jedni chcą mieć możliwość rywalizacji z innymi na podobnym poziomie a inni tylko turlać kostkami

kiedyś na Silesiana pojechałem na 3 klockach 30+ szkieletów i 3 klockach zombi 25+ do tego 40 Gwardii i Mortis Engine
ot fajnie się grało :) ale wyniku brak
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Kap
Mudżahedin
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin

Post autor: Kap »

Ja tańczę taniec GW żeby dodali core'y na koniach. Na razie praktycznie wszystkie turnieje gram na BK death star + hexy + wilki + kloc zombie i ghouli z tylu zeby zapchać core. Wyników brak ale fajnie się patrzy na twarze przeciwników jak undeadzi już w pierwszej turze są kilka metrów przed ich jednostkami. Give lekką kawalerię szkieletową i mam całą armię w konnicy ;).

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

przy piwku w domu to nagle i Grave Guardzi okażą się mega jednostką
Ich to chyba nawet przy piwku nie obronię :wink:
kiedyś na Silesiana pojechałem na 3 klockach 30+ szkieletów i 3 klockach zombi 25+ do tego 40 Gwardii i Mortis Engine
fajnie się grało :) ale wyniku brak
To niczego nie dowodzi. Może mało ogrania było i szczegóły nie grały - i wyników brak.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Vampire Counts
• Zombie, max 3 units and 120 models
• Spirit Host units/Hexwraith units (max 2)/Ethereal characters (max 2)/Cairn Wraith units, max 3
• Fellbat unit after the first (counts as 2)/Direwolf unit, max 4
• Red Fury on Lord Choice/Death Magic present in the army/More than 8 Crypt Horror models/More than 10 Hexwraith models, max 2
• Quickblood on Vampire Lord/2nd Lord Choice/Terrorgheist (max 1)/2nd Tomb Banshee, max 2
chyba ten draft niewiele zmienia :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Nic nie zmienia. Dalej tną build 2x crypty, lord siepacz, death.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

U mnie to nic nie zmienia :)
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

wczoraj sobie z sYskiem zagrałem ETC na jego Wood Elfy
wiedząc o braku armat :P to wziąłem zakurzone 30 Grave Guardów z barrowsem z GW i 2x Mortis
40+30 szkieli, 30 zombich bat swarm, 2x wilki i 3ka fell batów, host

Lord zabójca standardowy i 2 małych necro 1 lev z BoA i DS
Gwardia dostała FInal Transmutation + 2x słońce ale przy 3 inwokacjach udało się jakoś ich postawić na nogi, żeby nie oddać ptk.

ogólnie do przodu, w 6 turze dobrałem się do kadry swoim Lordem i Mortisem.

Próbował ktoś więcej grać na 2 Mortisach z Cryptami ? Gwardia to moja fanaberia :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

zagralem na 2 mortisach i do tego
WampirLord(hellteed,+1W;miecz krzykania;ASF;beguile;ward na flamingi, regena na 6+) hehe jarałem się mająć latającego terrogeja z SV2+ i regenką na 4+(za to z 4 i sporym przyłożeniem). Nic nie dało :mrgreen:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

-1Ld by jeszcze sie przydal :) do krzyczenia

czyli mimo funu i zjarania się jak stodoła sołtysa efektów nie osiągnąłeś pisząc - nic nie dało
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

strach jednak go na działa wysadzać. Konieczność chowania się za terenami(które nie zawsze są ok) wymaga trochę spowolnienia ataku, by dostosować armię do tempa generała-krzyka. Strach też jest oblania głupiego frenzy, do tego chłopak jakoś mega w kombacie nie jest i jest solo...strach wejść na bok w jakiś kombat nawet mając grubasy na przodzie, bo ryzyko posypania się jest o wiele większe. Do tego gdyby nie głupia zasada srabstrasza o wymogu zabicia modelu. Powinni temu mieczykowi ściąnąć frenzy, wymóg zabijania i dla równonagi płonące i devastującą szarżę. Sama możliwość krzyku za 50-55 pkt byłaby mega syta z bloodlinami :)

marzeniem jest dać pana na hellstedziu z wardem 4+, krzykiem, dragon hełmem, +1W, -1LD. Bez frenzy i wymogu zabicia byłby naprawdę fajnym(mimo że miękkim) generałem który nawet ośmielę się zaryzykować to stwierdzenie...mógłby robić większy rozpiedziel na stole niż standardowy klepacz(no na bank w niektórych starciach, np. WoCH)

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

misha pisze:
Próbował ktoś więcej grać na 2 Mortisach z Cryptami ? Gwardia to moja fanaberia :)
Ja grałem na masterze w Poznaniu, przedostatni master w Poznaniu.

Tyle, że to jeszcze było ze specjalami, rozpa wyglądała mniej więcej tak:

Manfred
bsb z -1 do ld i scrollem
2 basie
40 ghuli
2x zombie
10 grubych
2 x baty
2 x mortis

Grało się naprawdę spoko, chyba nawet 4 byłem na tym masterze. Tyle, że Manfred to jednak inna jakość :)

ODPOWIEDZ