Z okien jednego z licznych kamiennych domostw wyglądał sędziwy człowiek. Jego łysiejącą głowę pokrywały nieliczne białe włosy, jego dumną niegdyś brodę stanowiło teraz kilka dłuższych pasm. Skóra zmarszczyła się i pożółkła, ręce miał poplamione inkaustem, pokryte plamami wątrobowymi. Odwrócił się, wyrwany z zamyśleń pukaniem do drzwi. Grunladi Biały Kruk, bo tak się ten człek zwał doskonale wiedział kto nadchodził. Pokuśtykał powoli do wejścia i wpuścił gościa. Był to wysoki mężczyzna, znacznie przewyższający tutejszych mieszkańców, o muskularnej, pomnikowej wręcz budowie ciała. Miał ciemne, przystrzyżone na jeża włosy i zielone oczy. Przybysz powitał Grunladiego skinięciem głowy, unikając jego pytającego spojrzenia.
-Byłeś u niej? –rzekł Biały Kruk.
Mężczyzna stanął przy oknie, rzucając okiem na nadmorską willę w oddali. Ognień w jego oczach na chwilę przygasł.
-Nie. Nie mam tam czego szukać. –odpowiedział w końcu.
-Powinieneś ją odwiedzić. Na pewno ucieszyła by się. –odparł stary, powstrzymując atak kaszlu.
Przybysz milczał. Podszedł do kominka i dorzucił drwa do dogasającego płomienia, który znów wesoło zatańczył na suchych szczapach.
-To już tyle lat…-szepnął
Grunladi westchnął, podchodząc do pulpitu, gdzie leżała gruba księga o pustych stronicach, oświetlana płomieniem świecy.
-Tak... A ja zamierzam to opisać. Tą jedną rzecz chcę zrobić przed upragnionym spoczynkiem. Bogowie byli mi łaskawi, pamięć nie stępiała mi ani trochę! –uśmiechnął się stary człek. Jego towarzysz odwzajemnił uśmiech, lecz nieznacznie, niemal niezauważalnie.
Grunladi zanurzył gęsie pióro w inkauście.
Zaczęło się…-szepnął
Potem słychać było skrobanie pióra o pergamin, a Biały Kruk przystawał na chwilę, potrząsając głową, czasem uśmiechając się, a czasem roniąc łzę. Jego towarzysz stał patrząc w ogień.
***
Wiele lat wcześniej
Było koło północy, gdy zakapturzona postać przemierzała uśpione Middenheim. Było zimno, lekki mróz chwycił ziemię, lecz nie było śniegu. Postać co chwilę oglądała się w poszukiwaniu nieobecnych ciemiężycieli, po czym odczekawszy chwilę przekroczyła progi karczmy „Pod Lisem”. W środku było niewielu gości, jeszcze mniej było trzeźwych. Przybysz poprosił o kufel piwa i zajął miejsce przy stoliku grubszego jegomościa o prostych, skromnych szatach, bez żadnych ozdobników, lecz wprawne oko rozpoznałoby drogą, solidną tkaninę i poznałaby, że gość do ubogich nie należy. Przybysz zdjął płaszcz i powitał siedzącego.
-Witaj. Jak zdrowie? –powiedział tamten, nie przerywając jedzenia.
-Nie można narzekać. Coś bym znalazł, lecz póki siedzę tu, daleko na północ od zarazy… -sapnął przybysz, wciąż mając rumiane policzki od zimna.
-Tak, cała ta epidemia… okropne. Tilea, Estalia, Bretonia… Ludzie mówią, że południowe rubieże Imperium również są objęte. –stwierdził gruby jegomość.
-Ceny zboża idą w górę jak szalone, ryby niemal zniknęły ze sklepów, a tkaniny… Niedługo nie będzie się w co ubrać Declan. –stwierdził ożywionym głosem przybysz.
Gruby kupiec nazwany Declanem przewrócił oczami. Epidemia znacznie odbiła się na jego interesach, a na dodatek urzędnicy myto podnieść chcieli.
-Przynajmniej mamy spokój na północnej granicy Markusie. –przełknął kęs Decla. -Po raz pierwszy od bardzo dawna. A z tytułem barona nie trzeba płacić tyle podatków, prawda?
Markus umilkł na chwilę. Upewnił się, że nikt nie podsłuchuje, po czym rzekł ściszonym głosem:
-Tyle, że nasz przyjaciel zdziera z nas równo, a ode mnie chce jeszcze wpływów i kontaktów.
-Zwariował na punkcie tej Areny. Ciągnie tyle kasy, że na całą armię starczy. –skrzywił się Declan, sięgając po kufel.
-Usłyszał głos z…. wiesz skąd. Poza tym, to czym obdarzą nas bogowie przyćmi swoim blaskiem całe twoje złoto. I moje z resztą również. Al…
-Ciiiii….-syknął kupiec. –Wiem co mówi szef, a właściwie jego wysłannik, bo on sam nigdy się nie pokazuje. Nawet nie wiem, czy faktycznie istnieje. Może to tylko dym w oczy, a władze sprawuje grupa ludzi?
-To nieważne. Zawodnicy przybędą niedługo do Middenheim, mają tu zabawić kilka dni, zanim ruszymy w góry. Zgadnij na czyj koszt. –rzucił niechętnie baron.
-Przez podstawionych ludzi oczywiście? –spytał kupiec.
-Oczywiście. –Markus uniósł kufel w górę- Za powodzenie operacji.
Gliniane naczynie stuknęły się w powietrzu.
Wyglądający na znudzonego karczmarz spojrzał teraz porozumiewawczo na jednego z leżących pod stołem gości. Tamten spojrzał na niego zupełnie przytomnie i mrugnął. Gruby i wyglądający na ociężałego umysłowo właściciel przybytku udał się na zaplecze. Pora było napisać raport dla Czarnego Zamku.
Witam wszystkich na kolejnej odsłonie Areny Śmierci! Tym razem to ja będę miał przyjemność prowadzenia turnieju, postaram się, byście zapamiętali ją pozytywnie.
Szykujcie więc klawiatury, rozgrzewajcie palce i zaczynamy!
W celu zgłoszenia na Arenie swojego udziału należy podać informacje o swojej postaci w taki sposób, w jaki zapisano to poniżej:
-Imię postaci
-Informacje dotyczące tego, kim jest Twój Bohater-(dla przykładu, Empire Captain, Dwarf Thane)
-Broń
-Zbroja lub jej brak, wliczając hełmy, tarcze i opancerzenie wszelakie.
-Ekwipunek, wybierany z listy Ekwipunku.
-Umiejętności specjalne, wybierane z sekcji Umiejętności, Mutacje, Piętna itp.
-Historia Postaci, Jest to punkt najważniejszy i decydujący, jak najbardziej obowiązkowy. Miksturki czekają na trzy najciekawsze pomysły.
-Limit graczy wynosi 16. Każdy gracz może wystawić tylko jedną postać.
-Na koniec każdego etapu będą przyznawane relikwie (gracz wybiera którą) za najciekawszy i klimatyczny roleplay.
Zasady podstawowe:
- Każdy może zgłosić jedną postać.
- Postać może być przedstawicielem dowolnie wybranej myślącej (tych lepiej, i tych trochę gorzej, bo zapis sugeruje, że nie można brać np. orków

- Każdy zawodnik startuje z wybraną z listy oręża bronią. Mamy dwie ręce do wykorzystania (chyba, że bogowie byli łaskawi

-Tarcza zajmuję jedną rękę.
- Na Arenę nie zgłasza się lordów z żadnej z ras. Są zbyt dumni i zajęci niszczeniem/ratowaniem świata by bawić się w coś tak małostkowego.
Zasady dodatkowe:
Umiejętności przynależne do rasy są respektowane w pełnej rozciągłości.
- Magowie posługują się jedną domeną (chyba, że zaznaczono inaczej), którą wybierają spośród dostępnych ich rasom domen magii. Każdy mag na potrzeby walki na Arenie zna jedno zaklęcie ofensywne i jedno defensywne. Siła i skuteczność tych zaklęć różnią się w zależności od Umiejętności Specjalnych, Ekwipunku, Domeny oraz rasy maga. W razie nieopisania używanych zaklęć Mistrz Areny sam wymyśli coś klimatycznego.
- Postacie z zasadą „Jednoosobowa Armia” mogą wziąć dwa razy tyle oręża, co „normalnie”.
- Skinki, Skaveny, Niziołki, Gnoblary, Ludzie maści wszelakiej, Gobliny, Krasnolud Kultu Zabójców posiadają dodatkową Umiejętność Specjalną.
-Zabójcy skaveńscy i elficcy, mnisi ze świątyni Niebiańskiego Smoka, leśne elfy, wojownicy cienia oraz wiedźmy z kultu Khaina nie mogą nosić zbroi cięższych niż lekka.
-Saurusi-Weterani, Grobowi Książęta i łowcy czarownic nie mogą nosić zbroi cięższych niż średnia.
-Krasnoludzki Zabójca nie może mieć żadnej zbroi ani tarczy.
- Branchwraith nie używa broni ani zbroi ani ekwipunku. Posiadają za to 3 umiejętności do wyboru.
-Demony nie mogą wybierać broni ani zbroi. Rekompensuje im to możność wyboru dwóch Umiejętności Specjalnych. Demony wszelkiej maści zawsze walczą za pomocą broni przypisanej (np. ostrze zarazy u herolda Nurgla, miecz ekstazy i bicz u herolda Slaanesha, piekielne ostrze u herolda Khorna).
- Gnoblary, Niziołki oraz Snotlingi z bazy zyskują umiejętność Niesamowite Szczęście.
-Skinki posiadają z bazy zasadę Truciciel.
-Czarni orkowie z bazy posiadają Jednoosobową Armię
- Demony zawsze posiadają piętno odpowiednie do ich pochodzenia od jednego z Bogów Chaosu
-Kapłani Sigmara nie wybierają drugiej umiejętności specjalnej. Zamiast tego mogą rzucać zaklęcia jak mag domeny światła, mimo używania dwuręcznego młota.
-Exaltedzi nie są traktowani jak ludzie i mają jedną umiejętność/mutację.
Oręż:
(Broń strzelecka wszelkiego rodzaju liczy się jako jedna broń jednoręczna)
(Umiejętność czarowania liczona jest jako jedna broń strzelecka)
Domyślnie każda postać wyposażona jest w kord (nie jest to sztylet!), którym walczy w razie utraty broni. W przypadku braku wybranej broni do walki wręcz postać używa tejże broni choć może walczyć kolbą albo tłuc łukiem, a ci, hojniej obdarzeni- broni naturalnej. Ci, którzy używają broni strzeleckiej, zajmującej dwie ręce mogą posiadać jedną broń jednoręczną (nie miecz półtoraręczny, nie włócznie i nie pazury bitewne)
Broń jednoręczna:
-miecz krótki
-miecz długi, półtoraręczny, bastard
-topór jednoręczny
-młot jednoręczny
-buzdygan
-włócznia (jest to wyjątkowa broń, po utracie tarczy staje się dwuręczną do końca walki, co zmienia styl walki i zasady)
-pazury bitewne
-kiścień
-cep bojowy
-tonfa
-proca (tylko hobbici)
-bicz
-sztylet
-dmuchawka z zatrutymi strzałkami (tylko skinki)
-pistolet (Tylko Imperium, najemnicy, skaveni-nie zabójcy i krasnoludy)
-Rapier
-Oszczep
-Szabla
-Szpada
-Koncerz
-Rembak (tylko orkowie)
-Kusza pistoletowa (Tylko Mroczne Elfy i Łowcy Czarownic)
-Kadzielnica Świętego Ognia (tylko Ludzie z Imperium)
-Podręczny miotacz ognia (tylko łowcy czarownic i krasnoludy wszelkiego rodzaju)
Broń dwuręczna:
-Miecz dwuręczny
-Topór dwuręczny
-Młot dwuręczny
-Morgensztern
-Halabarda
-Włócznia
-Kusza
-Muszkiet(tylko Imperium, najemnicy, skaveni nie-zabójcy i krasnoludy)
-Kij
-Łuk
-Katana
-Kostur bitewny (tylko dla magów)
-Okuta różdżka (tylko dla magów)
-Draich (tylko Druchii)
- Ostrza toporów na łańcuchu (tylko Doomseekerzy, tylko para)
- Kadzidło zarazy (tylko klan Pestilens)
-Wachlarz bojowy (tylko ludzie)
-Ognista Glewia (tylko Dawi Zharr)
-Blunderbuss (tylko Dawi Zharr)
- Topór Białego Lwa (tylko Elfowie Wysokiego Rodu)
-Mistrzowska Hochlandzka Eksperymentalna Rusznica (tylko Ludzie)
-Krasnoludzka Niezawodna Strzelba Dwulufowa (tylko Krasnoludy)
-Miotacz ognia piekielnego (tylko krasnoludy Chaosu)
-Mini-Miotacz Spaczo-Płomienia (tylko Skaveny)
-Halabarda Straży Świątynnej (tylko temple guardzi)
- Kula Fanatyka (tylko Goblińscy Fanatycy)
-Miotacz Ołowiu (tylko Ogry)
-Łuk Strażnika Polany (tylko Asrai)
Zbroje:
(Magowie oprócz magów chaosu i Asurów nie mogą nosić zbroi cięższej niż lekka)
Talizmaniczne Tatuaże (tylko Asrai i szamani dzikich orków)
Ceremonialna Szata (tylko kapłani i magowie)
Lekka zbroja
Średnia zbroja
Ciężka zbroja
Pełna Zbroja Płytowa (tylko Imperium)
Zbroja z Ilthimaru (tylko wysokie Elfy)
Zbroja z Gromrilu (tylko Krasnoludy)
Zbroja Chaosu (tylko Wywyższeni Wybrańcy i Krasnoludy Chaosu)
Tarcza:
-Żelazna Pięść (tylko Ogry)
-Puklerz (pozwala walczyć przy użyciu dwóch broni)
-Tarcza Średnia
-Tarcza Ciężka
-Hełm:
-Lekki (tudzież czapka, kawał szmaty, zapewniający minimalną ochronę)
-Średni (Łuskowy, Stożkowy etc.)
-Ciężki (Garnczkowy etc.)
Ekwipunek:
Poświęcone kule/strzały (wymaga broni strzeleckiej)
Anabolik
Amulet Błogosławieństwa Kuźni
Pierścień Protekcji
Gwiazda energetyczna (tylko dla magów)
Maska ochronna
Święty Oręż
Toporki do rzucania
Noże/Gwiazdki do rzucania
Bumerang (tylko dzicy orkiwie i lizardmeni)
Bomby zapalające
Bomby dymne
Paraliżująca Toksyna
Toksyczne petardy
Bugman XXXXXXX (tylko Krasnoludy- reszta zachlała by się na śmierć)
На посошок Oгровaя 160% (nie dla elfów, ludzi z Dalekiego Wschodu i jaszczuroludzi)
Obręcz Szybkości
Grzybek kapelusznik (tylko nocny goblin)
Pieczęć Czystości (tylko siły Ładu)
Sigil Zepsucia (tylko siły Zniszczenia)
Korzeń wielkiego dębu (tylko Asrai i Branchwraithy)
Lwi płaszcz (tylko Elfy Wysokiego Rodu)
Okular z górskiego szkła (tylko Krasnoludy)
Obsydianowe wykończenie broni
Wampiryczny Oręż
Mięso trolla (tylko gobliny)
Płaszcz Mrozu (tylko Norsmeni oraz Białe Wilki)
Lustrijskie zioło odurzające
Ametystowa biżuteria
Mistrzowska zbroja
Mistrzowska broń
Płaszcz z morskiego smoka (tylko Druchi)
Księga Tajemnic (tylko magowie)
Personalna Księga Krzywd (tylko Krasnoludy)
Narkotyk
Żałobne Ostrze
Czarka herbaty (tylko ludzie z Dalekiego Wschodu)
Spaczeniowe ostrze
Podręczne Kowadło Run (tylko Kowal Run)
Płonąca broń
Piekielny proch
Przeklęta broń
Runiczny Oręż (tylko Krasnoludy i Norsmeni)
Stymulant
Gwiazda Chaosu
Korona Z Czarnego Metalu
Trucizna Jadowa
Trucizna Czarny lotos
Iskra z ogona Fenika (tylko ElfyWysokiego Rodu)
Trucizna Mantikory
Płaszcz Strażnika Ścieżek (tylko Asrai i Wojownicy Cienia)
Woda Święcona
Wyostrzenie broni
Ząbkowane Ostrze
Kamień Świtu (tylko istoty z ras zaliczanych do Ładu)
Starożytny Zwój (tylko magowie)
Kule Morowego Wiatru (tylko Skaveny)
Chowańce:
(Każda postać ma prawo wziąć zamiast ekwipunku chowańca.)
(Chowaniec może polec w walce)
(Dla nieumarłych wszystkie chowańce niezastrzeżone dla innych ras mogą występować w "wersji nieumarłej" i są zawsze można je wskrzesić)
- Ptak
- Nietoperz
- Pies/wilk
- Białe Lwiątko (młody Biały Lew - tylko dla Elfów Wysokiego Rodu)
- Ulubiony Niewolnik (tylko dla Skavenów)
- Pajonk Przyjaciel Goblina (tylko dla goblinów)
- Gnoblar Ostrzegawczy (tylko dla ogrów i gnoblarów – jak zginie, to są jeszcze zapasowe

- Chochlik/lalka manekin (tylko postaci na usługach Bogów Chaosu)
- Nurgling (tylko dla naznaczonych piętnem Nurgle'a)
- Dromeozaur (tylko Jaszczuroludzie)
- Wąż (Khemrijczycy i Arabowie)
- Słaby Goblin (tylko dla orków)
- Olbrzymi szczur (tylko Skaveni)
- Leśne liszko (tylko Asrai)
Specjalne Umiejętności:
Niekontrolowany Szał
Onieśmielający
Wytrawny Demagog
Wirujący Atak
Ekspert broni prochowej(tylko ludzie i krasnoludy)
Niezmącona Samokontrola (nie dla demonów i nieumarłych)
Błogosławiony przez Panią (tylko Bretończycy)
Honor i Cnota (tylko ludzie i Asurowie)
Berserk
Błogosławiony przez Duchy Lasu (tylko Asrai i Branchwraith'y)
Wytrawny Taktyk
Mistrz Oręża
Obrońca Pokrzywdzonych
Chciwy
Kensai (tylko Najemnik, pochodzący ze Wschodu)
Kompletny Szaleniec
Dewota
Wybraniec Śmierci
A bramy piekielne go nie przemogą (tylko kapłani Sigmara i Urlyka)
Nie Jedno Widział W Swym Życiu
Celne Ciosy
Jezdem Wienkszy! (tylko orkiwie)
Wincyj Ciachu! (tylko orkowie)
Hycel
Narkoman
Jedność z cieniem
Jednoosobowa Armia
Żołnierz Od Dziesięciu Pokoleń (tylko ludzie)
Strzelec Doskonały
Skrytobójca
Końskie zdrowie
Odporny na magię
Naznaczony bliznami
Nieprawdopodobne Szczęście
Najlepszy przyjaciel chowańca
Tarczownik
Wilk Morski
Mork na naz paczy! Łalbo Gork! (tylko orkowie)
Sadysta
Łowca głów
Błyskawiczny Blok
Sprawny Kontratak
Tysiącletnie Wyszkolenie (Elfy maści wszelakiej, Dawi i Saurusi)
Chaos Niepodzielony
Fanatyzm
Socjopata
Wszechwiedzący (tylko magowie)
Zguba Demonów
Pewny chwyt
Zło wcielone
Skłonności Masochistyczne
Mroczny majestat (tylko siły Zniszczenia)
Świątobliwy mąż (tylko ludzie)
I choćbym szedł ciemną doliną… (tylko Imperium)
Zguba Śmiertelnych (tylko Nieumarli i Demony)
Łaska Bogów
Niekontrolowana Potęga (tylko magowie)
Błyskawiczny Unik
Kusiciel
Najgorszy koszmar (tylko nieumarli i Chaos)
Siła dwunastu ludzi
Treser chowańców
Góra która jeździ
Kontrola nad mocą (tylko magowie)
Zabić Słabych! (tylko siły Zniszczenia)
Mały ciałem, wielki duchem (Niziołki, Gnoblary, Gobliny i Skinki)
Rasista
Władca zwierząt
Truciciel
Prekognicja
Starożytny Władca (tylko Wampiry i Książęta Grobowców)
Zabójcza Klątwa (tylko Książęta Grobowców)
Dłoń Losu
Uwielbienie bólu
Intrygant
Kontakty z Półświatkiem
Omen
Syn Słońca, Brat Księżyca
Opętanie
Równie niebezpieczny, co głupi
Łowca Czarownic (tylko Ludzie)
Nemezis Nieumarłych (wszyscy oprócz nieumarłych)
Gladiator
Płomień Który Przynosi Zmiany
Odporny na choroby
Niewrażliwy na Ból
Sokole Oko
Mistrz Sztuk Czarnoksięskich
Medytacyjne Skupienie
Mentor
Wampirza Linia Krwi (tylko Wampiry zamiast umiejętności specjalnej):
- Necrarch
- Krwawy Smok
- Lahmia
- Strigoi
- Von Carstein
Święte lęgi (tylko jaszczuroludzie, zamiast umiejętności specjalnej)
-Soteka
-Quetzla
-Tzunkiego
-Choteca
-Tlazcola
-Huanchi
Mutacje: (zamiast umiejętności specjalnej, dostępne dla wszystkich )
Obrzydliwie Opasły
Śluzowate Ciało
Dodatkowe Kończyny
Druga głowa
Podmieniec
Spaczona Wola
Atawizm
Trująca Krew
Pasożytniczy Bliźniak
Podwojenie
Kamienna skóra
Głos Zagłady
Psychopatyczna Mizantropia
Płomienne Ciało
Potężne Rogi
Macki
Teleportacja
Skrzydła/Lewitacja
Kryształowe Ciało
Bestia o Tysiącach Oczu
Likantropia
Żywiciel Tysiąca Plag
Zawodzenie Banshee
Stalowe ciało
Odurzające Piżmo
Kły Jadowe
Oblicze Demona
Wywrócony na Wierzch
Ognisty Dech
Nienaturalny Refleks
Pożeracz Dusz
Syreni Śpiew
Wejrzenie Otchłani
Spaczenie Bezcielesności
Piętna Chaosu: (zamiast umiejętności specjalnej) :
- Piętno Khorna
- Piętno Nurgla
- Piętno Tzeentcha
- Piętno Slaanesha
Lista Uczestników:
1.Olfarr i Ulfarr Horkessonowie, Norscy łupieżcy
2.Galreth "Ostatni Szept" mroczny elf, asasyn
3.Aszkael o czarnym sercu, po tysiąckroć kroć przeklęty i błogosławiony, marionetka losu i ostrze bogów, Wywyższony wybraniec Chaosu Niepodzielnego
4.Drugni, Krasnoludzki Zabójca
5.Magnus von Bittenberg, Wielki Inkwizytor
6.Ygg, głodny Leśny Troll
7.Menthus z Caledoru, Smoczy Mag
8.Saito Kaneda, ronin
9.Nicolas z Manhi, bretoński rycerz
10.Kheltos, mroczny elf, asasyn
11.Farlin, WłamyHobbit/Łowca nagród, z zamiłowania Bard i hazardzista
12.Gahraz Rozum Morka Renka Gorka, Szaman Dzikich orków
13.Vahanian, mag z Athel Loren
14.Skrenq Szczurołap, mistrz mutacji klanu Moulder
15.Marr, wampir linii krwi Strigoi
16.Ulrich Argrend, Imperialny psychopata