Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Shino »

Nie prościej przyjąć że widzą tylko we front arcu?
na slos i vlos dlatego tak gramy. W rb nie ma nic o tym,zeby modele widzialy we front ranku.

Po prostu to co widza to widza. Jest to znacznie prostsze niz front arc.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

czy maszyny trzeba pivotowac w kierunku strzalu, czy tylko mozna? czy cel maszyny musi byc dokladnie na wprost maszyny, czy tylko w przedniej strefie?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

fcBombadil
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fcBombadil »

To, zdaje sie, zalezy o jaka konkretnie maszyne pytasz. Bo na przyklad od cannona mierzysz zasieg od lufy do wybranego pkt. Wiec o co konkretnie pytasz?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Jankiel wie o co pyta :) niech się LS wyłuszczy, bo co gracz to obyczaj w tym temacie
imo jest w RB jasno, no ale...
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jankiel pisze:czy maszyny trzeba pivotowac w kierunku strzalu, czy tylko mozna? czy cel maszyny musi byc dokladnie na wprost maszyny, czy tylko w przedniej strefie?
Wszystko jest na stronie 109 (shooting with WM) i w opisie poszczególnych broni. Temat całkowicie przerobiłem na potrzeby kłótni z Hiszpanem więc jak coś jest jeszcze nie jasne to pytajcie. Z doświadczenia wiem, że lepiej samemu to rozkminić niż czytać dywagacje na forum.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Podpytam przy okazji o krzyk baśki. Według jej zasad jest to specjalny atak rozgrywany w fazie shootingu. Ma zasięg 8 cali i potrzebuje mieć cel w polu widzenia. Nie ma nic o forward arcu. Rozumiem, że cel krzyku nie musi być w forward arcu tylko w polu widzenia ?
A Ghostly Howl is a special attack that can be used against a single enemy unit in the Shooting phase, even if the Tomb Banshee has marched, charged, or is engaged in Close Combat. This attack has a range of 8” and needs line of sight to its target.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ale przecież Line of Sight jest w Forward Arcu, nie? :oops:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

No właśnie według rulebooka jednostka widzi cel jeśli jesteś w stanie poprowadzić linię od jej oczu do celu. Nie ma tam ani słowa o front arcu, ten wymóg pojawia się jako osobny zapis przy szarżach, strzelaniu i czarach.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Lidder pisze:
Jankiel pisze:czy maszyny trzeba pivotowac w kierunku strzalu, czy tylko mozna? czy cel maszyny musi byc dokladnie na wprost maszyny, czy tylko w przedniej strefie?
Wszystko jest na stronie 109 (shooting with WM) i w opisie poszczególnych broni. Temat całkowicie przerobiłem na potrzeby kłótni z Hiszpanem więc jak coś jest jeszcze nie jasne to pytajcie. Z doświadczenia wiem, że lepiej samemu to rozkminić niż czytać dywagacje na forum.
No to wlasnie pytam.
Sytuacja z bitwy z Suchym - moj kowboj jedzie na trebusza. Jestem w przedniej strefie. Suchy zastawia przednia strefe pegazami, po czym strzela gdzies tam. Jak by sie spivotowal dokladnie na cel, to znajde sie w bocznej i moge szarzowac. Chcialbym wiedziec, jak to powinno wygladac. Albo podrzuc linka do tej klotni, jezeli jest to na publicznym. Bo z Rulebooka niestety dokladnie nie wynika - dokladny to jest opis przy steam tanku, tu nie jest tak stanowczy.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

OK. Jeśli założycie, że trebusz ma pole widzenia 360º to wybiera dowolny, widoczny dla niego, cel. Jeśli gracie w taki sposób, że LoS to front arc z LoS blockerami to trebusz musi się obrócić w kierunku, w którym chce strzelać. Jeśli miałbym na turnieju ustalać w jaki sposób ma się obrócić to powiedziałbym, że ma być dokładnie skierowany w jego stronę.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

1. Postać dołączając się do jednostki musi zająć miejsce w pierwszym szeregu, niezależnie od ruchu ale:
a) 987654 <- P
Postać dołączająca się od flanki, może zająć miejsce w pierwszym szeregu maksymalnie od niej, dajmy na to 9" (sama ma ruchu 5"), gdy ma możliwość zając miejsce w pierwszym szeregu w odległości jej normalnego ruchu (na przykład na tej pozycji "5")?

b)
PFCGP (6")
55555 (")

P
Postać dołączająca od tyłu, może zająć miejsce w drugim szeregu, bo w pierwszym jest FCG i pełno bohaterów. Ruch standardowy pozwala jej dojść do drugiego szeregu (5"). Może i tak wymienić się z postacią z szeregu 1?

2. Regeneracji używa się przed rzuceniem na wielokrotne rany? Najpierw regenruję 1, a jak nie wyjdzie, to dopiero sprawdzam, ile wchodzi?

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Multiple są na pewno po regeneracji - w multiple wounds masz napisane - each unsaved wound. Regeneracja jest typem save`a (special regeneration saving throw - wording). (odpowiednio strony w RB: 73 - multiple wounds, i 74 regeneration).Czyli tak - regeneracja najpierw, potem jak wejdzie rana, rzucasz ile konkretnie wlazło.

Odnośnie sytuacji powyższych - wydaje mi się, że wystarczy dojść do jednostki, nie do pierwszego szeregu - ruch wewnątrz jednostki jest IMO darmowy. Inaczej ujmując - musisz spełnić warunek opisany na str. 97 - bohaterem którego chcesz dołączyć wejść w btb z jednostką do której chcesz wejść. Potem wykorzystujesz drugi akapit - position in the unit. W nawiasie masz ,że możesz umieścić bohatera w którymkolwiek szeregu, najlepiej w pierwszym, lub kolejnym w którym można(i w nawiasie, tak jak w RB, niezależnie od dystansu).
Póki jesteś w fazie, to mieszasz bohaterami jak chcesz - warunek - nie poruszysz już jednostki, do której dołączyłeś bohatera.
Sytuacja z bitwy z Suchym - moj kowboj jedzie na trebusza. Jestem w przedniej strefie. Suchy zastawia przednia strefe pegazami, po czym strzela gdzies tam. Jak by sie spivotowal dokladnie na cel, to znajde sie w bocznej i moge szarzowac.
Można o coś dopytać odnośnie szarży na maszyny? Po co rozstrzygać, w której strefie szarży jest trebusz skoro maszyny nie mają flanek i tyłu? Nie wystarczy do niej dojechać? Nawet, jak jest podstawka, ot zamiast dotknąć maszyny, dotknąć można chyba podstawki?
jest opis przy steam tanku, tu nie jest tak stanowczy.
Steam Tank to rydwan, nie maszyna.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Asmodai pisze: Można o coś dopytać odnośnie szarży na maszyny? Po co rozstrzygać, w której strefie szarży jest trebusz skoro maszyny nie mają flanek i tyłu? Nie wystarczy do niej dojechać? Nawet, jak jest podstawka, ot zamiast dotknąć maszyny, dotknąć można chyba podstawki?
Maszyny nie mają stref na potrzeby wyniku walki, czyli mówiąc prościej - nie możesz dostać +1/+2 do wyniku walki z szarżę od boku lub tyłu. Natomiast nigdzie nie jest napisane, że maszyny nie mają boków i tyłu.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a uwzględniając uściślenia sędziowskie było coś na temat teleportów herosów do 1 szeregu :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Ok, to wiem. Ale, skoro wystarczy się dostawić do maszyny, to nie ma chyba znaczenia z której strony się dostawiamy, o ile możemy dojść szarżą - skoro i tak nie ma w walce wręcz flanek i tyłu i skoro nie ma szeregu, który tworzyłby front arc maszyny. Chyba, że chodzi o uniemożliwienie szarży przez zmuszenie przeciwnika do ataku na front, w czasie, gdy jest zablokowany? Rozumiem, że wymóg posiadania podstawki pod maszynę dodatkowo komplikuje problem front arc, który przy podstawce akurat wyznaczyć się już da.
a uwzględniając uściślenia sędziowskie było coś na temat teleportów herosów do 1 szeregu :)
A konkretniej? Przeglądam, i niewiele widzę, a uścislenia mam grudniowe.
Jedynie, że można wyteleportować bohatera z challenge. (str.5)

Odnośnie gry turniejowej według uścisleń, ruch bohatera wewnątrz oddziału to 2*M, liczony od punktu wejścia w jednostkę, lub najbliższa legalna pozycja bohatera jeśli nie można dojść ruchem(ze str.4)
Ostatnio zmieniony 30 gru 2013, o 11:36 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Nie no, umówmy się że skoro strefy są, to wypadałoby dostawiać się do nich. Mniejsza już z tym jak, ale jakieś opcje blokowania szarż w maszyny muszą być...
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Asmodai pisze: Odnośnie gry turniejowej według uścisleń, ruch bohatera wewnątrz oddziału to 2*M, liczony od punktu wejścia w jednostkę, lub najbliższa legalna pozycja bohatera jeśli nie można dojść ruchem(ze str.4)
2*M od wejścia do jednostki, bez uwzględnienia wcześniej już pokonanego ruchu?

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Aby dołączyć do oddziału heros musi dojść do dowolnego punktu oddziału. Heros powinien zająć w oddziale miejsce w odległości do 2*M. Jeżeli takowego miejsca nie ma, heros stawiany jest w najbliższym (od strony wejściowej) legalnym miejscu.
A masz "wording" uściślenia :)
IMO liczy się od miejsca, w którym wchodzisz do jednostki - czyli bez.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Właśnie wolę się upewnić, bo może być w odległości do 2*M od tego punktu oddziału w którym wchodzi, lub w odległości do 2*M od miejsca, z którego zaczął ruch;)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Asmodai pisze:Odnośnie gry turniejowej według uścisleń, ruch bohatera wewnątrz oddziału to 2*M, liczony od punktu wejścia w jednostkę,
nie
ajt pisze: w odległości do 2*M od miejsca, z którego zaczął ruch
tak
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

ODPOWIEDZ