Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Hoax »

Jeśli traktujemy krawędź stołu jako impass to czy jest to z pełnymi konsekwencjami? Chodzi mi tutaj o koło, które uderzając w impass dostaje D6 S10.

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Eeee, czemu S10? :shock:
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Obrazek

Chyba że jakaś errata to zmieniła, ale nie kojarzę żadnych nadpisań tej zasady.

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

O, w mordę...
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Czyli jak mniemam szły syte wałki w postaci zatrzymywania doomwheela na impasie, albo wgl na kampieniu go za nim całą grę... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Page 67 – Doomwheel, Rolling Doom.
Replace this special rule with the following:
“The Doomwheel has the Random Movement special rule, with
the following exceptions.
• If the move takes it into a friendly unit, the creature will
inflict D6+1 S6 Hits, distributed in the same manner as
shooting attacks, and then stop 1" away from the unit (or flee
through it if it is fleeing).”
• The Doomwheel treats terrain in the same manner as a
Chariot.”
Note that the ‘Loss of Control’ rule remains unchanged
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Czyli w końcu w ogóle nie ma obrażeń na niebezpiecznym terenie?

Z innej beczki... W Death Frenzy obrażenie dla objętego unity są zadawane na końcu tury, czyli jeśli przegra walkę, to obrażeń nie dostaje, tak?

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Obrażenia są, jeśli nie zdasz testu dangerous terrain jadąc przez niego. Jak rzucisz "1" to dostaje D6 ran.

Death Frenzy - jest tak jak mówisz. W momencie przegrania walki tracisz frenzy i nie dostajesz ran.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Traktuje teren tak samo jak chariot - ok, tylko, że normalny chariot nie ma losowego ruchu, więc nie ma możliwości niekontrolowanie wjechać w impass, więc nie uwzględnili tego w głównym RB. To znaczy, że doomwheel może na chariotowych zasadach, bez konsekwencji uderzyć w impass?

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Czyli doomwheel ma tylko zasady rydwanu w tym względzie? Nic dodatkowego, specjalnego?

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Hoax pisze:Traktuje teren tak samo jak chariot - ok, tylko, że normalny chariot nie ma losowego ruchu, więc nie ma możliwości niekontrolowanie wjechać w impass
Stosujesz zasady z RM z podręcznika głównego więc nie wjeżdżasz na impassa tylko się zatrzymujesz 1" od niego.

Zasady rydwanu dotyczą przejeżdżania przez tereny. Możesz wjechać do lasu RM i nie musisz rzucać testu. Jak jednak będzie to szarża bo wjedziesz w kogoś w lesie, albo będziesz gonił/uciekał przez las to kółko musi wykonać test jak normalny rydwan. Jak nie zda dostaje D6 ran.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

No to spoko

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

To, jak można, jeszcze parę rzeczy do FAQu;)

Kończąc Doomwheela, czyli mogę stać przy flance, ustawiony w granicę stołu, nie poruszać się do przodu i czekać?

A inne:
Slaves - Page 36 – Expendable. Delete the last two sentences.
Czyli strzelając w slavy nie losujemy, kto dostaje? Zawsze przeciwnik?

Brassorba można dać byle gdzie w 8", czy celem musi być środek jakiegoś unitu?

Przeciwko efektwi z Dzwonu - Deafening Peals - można używać magicznej ochrony i ochrony pancerza? Jak tak, to na każdąranę się rzuca?

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Doomwheel w każdej turze musi się ruszyć.

Dostaje tylko przeciwnik.

Nie musi być środek unitu, wystarczy jakikolwiek model przeciwnika.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne :)

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Necromanter pisze:Doomwheel w każdej turze musi się ruszyć.
Tylko pytanie, czy może się ruszyć w granicę stołu, będąc przy niej, i w tym wypadku ruchu praktycznie ruchu nie mieć?

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Może, ale w takim przypadku krawędź stołu traktowana jest jak impas i wyrywa hity.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne :)

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Ale właśnie wyżej pisze, że nie wjeżdzamy w impass, tylko zatrzymujemy się 1" przed i wtedy hitów nie ma. Jak więc to jest?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Necromanter pisze:Może, ale w takim przypadku krawędź stołu traktowana jest jak impas i wyrywa hity.
Nie ma juz hitow od impasa. ladujesz tylko hity w friendly unity ale kolko nic to nie robi :P
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

kuczol
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 196
Lokalizacja: Warszawa, Płońsk
Kontakt:

Post autor: kuczol »

Właśnie wczoraj miałem sytuację z globkami. Dałem doborowemu globkowi kulkę śmierci, cisnął nią i wyrzuciłem missfire w kostkach artyleryjskich. Nie bardzo wiedziałem jak zastosować katapulowego missfire do jednego globka. Jeżeli temat był już poruszany to sorki ale nie dokopałem się z wcześniejszych postòw
Zapraszam do mojego studia szukaj na FB Kuczolpaintlab

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Misfire jest opisany w AB. Kładziesz placek na głowie rzucającemu i tak rozpatrujesz trafienia.

ODPOWIEDZ