Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
a dokladniej: jesli jego ruch sprawialby, ze wpada w przeciwnika to liczy sie to jako zadeklarowanie szarzy przed ruchem.
Potem masz normalne dostawienie szarzy wlacznie z ignorowaniem 1" apart jak i maksymalizacja modeli walczacych.
Potem masz normalne dostawienie szarzy wlacznie z ignorowaniem 1" apart jak i maksymalizacja modeli walczacych.
Pytanie o challenge:
- hero przeciwnika
- moja kadra
- FCG
- reszta oddziału
Mogę odrzucić challenge
gościem z drugiego szeregu tak aby przez make my way dopuścić dwóch herosów do walki?
I druga sprawa jeśli ten z drugiego szeregu to bsb z magiczną szmatą to odrzucając challenge jego szmata przestaje działać?

























Mogę odrzucić challenge

I druga sprawa jeśli ten z drugiego szeregu to bsb z magiczną szmatą to odrzucając challenge jego szmata przestaje działać?
Ad. 1 - ty informujesz że odrzucasz challenge, przeciwnik wybiera który model zostaje cofnięty.
Ad. 2 - tracisz tylko przerzut, magiczne właściwości sztandaru działają dalej (FAQ GW do strony 107).
Ad. 2 - tracisz tylko przerzut, magiczne właściwości sztandaru działają dalej (FAQ GW do strony 107).
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
make waya robisz przed impactami, tak wiec tez przed rzuceniem challenga. w tym momencie juz bedziesz mial dwoch herosow w styku z przeciwnikiem.krzychoss pisze: Mogę odrzucić challengegościem z drugiego szeregu tak aby przez make my way dopuścić dwóch herosów do walki?
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Oddział z 5 herosami i 5 modelami r&f dostaje szarże 4 rydwanów, łączna ilość impactów to 20, z czego jest 18 ran. Rozumiem, że ginie 5 r&f, a reszta impactów przepada?
Skulle szarżują w domek. Dostaja 3 rany. Ile modeli ginie?
Skulle szarżują w domek. Dostaja 3 rany. Ile modeli ginie?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
to że zeszli z molochów żeby bić w domek nie znaczy, że mają inny profil
to nadal Monstrous Cavalry z 3 ranami
a jak się 5+ R&F to bohaterom z takim samym troop type nie przydzielasz hitów wszystko idzie w oddział, powinno być w rulebooku z herosami

a jak się 5+ R&F to bohaterom z takim samym troop type nie przydzielasz hitów wszystko idzie w oddział, powinno być w rulebooku z herosami
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
w Q&A do zasad EURO są dwie fajne definicje. Obie są proste, jasne i jednoznaczne. Może by się zastanowić nad przyjęciem ich do polskich uściśleń?
Q: What is a Shooting attack?
A: Any attack done in the shooting phase, stand and shoot reaction, or attack specifically noted as being a shooting attack.
Q: What is a Ranged attack?
A: Any attack which can be done while not being locked in base contact with the target of the attack, including using a Breath Weapon outside of Close Combat.
Q: What is a Shooting attack?
A: Any attack done in the shooting phase, stand and shoot reaction, or attack specifically noted as being a shooting attack.
Q: What is a Ranged attack?
A: Any attack which can be done while not being locked in base contact with the target of the attack, including using a Breath Weapon outside of Close Combat.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
A to przypadkiem nie jest niepotrzebne uściślenie? To co jest w uściśleniach naszych się z tym pokrywa gdy chodzi o zrozumienie materii - rangedy to wszystko nie w cc a shooting to wszystko w shooting phase + s&s. Ostatnia dyskusja nt. hexwraithowych ataków myślę że rozjaśniła że w uściśleniach i podręczniku wszystko jest napisane.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
w naszych uściśleniach mamy:
Ranged attacks – jak to ro umied?
„Ranged attack ” ro umiemy jako wszystkie ataki (strzelanie magia itd) które posiadają w opisie zaseig wiekszy niż base-to-base (lub mają
nieograniczony/specjalny zaseig/wzornik) Nawet jezeli atak ten wykonany jest w styku z wrogiem (np krzyk Banshee) traktowany jest on jako
„ranged attack” Breath weapon używane w walce wrecz nie są traktowane jako ataki zasiegowe.
nie ma niestety określenia, że wszystko w fazie strzelania jest traktowane jako shooting attack.
Ranged attacks – jak to ro umied?
„Ranged attack ” ro umiemy jako wszystkie ataki (strzelanie magia itd) które posiadają w opisie zaseig wiekszy niż base-to-base (lub mają
nieograniczony/specjalny zaseig/wzornik) Nawet jezeli atak ten wykonany jest w styku z wrogiem (np krzyk Banshee) traktowany jest on jako
„ranged attack” Breath weapon używane w walce wrecz nie są traktowane jako ataki zasiegowe.
nie ma niestety określenia, że wszystko w fazie strzelania jest traktowane jako shooting attack.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
no i? bo uznajemy, że nie wszystko jest atakiem strzeleckim, są ataki unusual/special i to jest wprost napisane w opisach tych zdolności, więc czemu mielibyśmy je klasyfikować w jednym worku
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
bo tak było by prościej
i bo tak bo na euro już na to wpadli 


Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
to ataki w tej samej inicjatywie/momencie (z ASF) więc te co plonące to nie mają regeny, reszta ma regenę
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
nie ma znaczenia jak rzucasz kostkami, to nie zawody kto rzuci najpierw
rozpatrujesz to co jest z ASF zawsze najpierw wszystko na raz, jeden oddzial ma flamingi to na te czesc atakow nie ma regeneracji, rzucać przecież możesz i po 1 kostce
to nie ma znaczenia
jesli bedzie oddzial bez ASF, atakujący po inicjatywie to tu już regeny nie ma bo oddział oberwał od ognistego zgodnie z kolejnością
rozpatrujesz to co jest z ASF zawsze najpierw wszystko na raz, jeden oddzial ma flamingi to na te czesc atakow nie ma regeneracji, rzucać przecież możesz i po 1 kostce

jesli bedzie oddzial bez ASF, atakujący po inicjatywie to tu już regeny nie ma bo oddział oberwał od ognistego zgodnie z kolejnością
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A