Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
bohater opuszcza oddział tylko w fazie Remaining Moves (dział bohaterów, punkt leaving a unit)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
misha pisze:bohater opuszcza oddział tylko w fazie Remaining Moves (dział bohaterów, punk leaving a unit)

Czy na 3000pkt można wziąć drugiego BSB?
www.shaga.pl (już nie taki) nowy (ale na pewno najlepszy) sklep Gdynia ul.Morska 173
Hahah! Nie.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Ad pytania o czar Acquiescence i random movement in general
1. Czy oddział musi wykonać random move'a? (compulsory movement) Czy może zadecydować, że stoi jak jest? A czy można wykonać sam pivot on the spot bez poruszenia? Co z machiną pod takim czarem - może strzelić? czy musi się ruszyć? czy może strzelać na wprost bez pivota w stronę celu?
2. Proces ruszania unitu z randomem: najpierw odwracamy cały oddział w kierunku ruchu (pivot on the spot; de facto reorganizacja bez zmiany formacji - jak rozumiem musi być legalna? czyli 1" apart itp?), a potem popychamy go k6?
Mam chwilową zaćmę, albo analfabetyzm wtórny, bo mam problem z opisem zasady random movement. Dwa sety pytań:Shino pisze:random movement nie zmienia wartosci move. Daje zasade random movement, ktora zmienia sposob poruszania sie oddzialu.
1. Czy oddział musi wykonać random move'a? (compulsory movement) Czy może zadecydować, że stoi jak jest? A czy można wykonać sam pivot on the spot bez poruszenia? Co z machiną pod takim czarem - może strzelić? czy musi się ruszyć? czy może strzelać na wprost bez pivota w stronę celu?
2. Proces ruszania unitu z randomem: najpierw odwracamy cały oddział w kierunku ruchu (pivot on the spot; de facto reorganizacja bez zmiany formacji - jak rozumiem musi być legalna? czyli 1" apart itp?), a potem popychamy go k6?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
1. Musi. Obrót nie jest istotny, trzeba rzucić i poruszyć się w jakąkolwiek stronę o wylosowaną odległość. Dotyczy to także machin wojennych i wszystkich innych jednostek objętych czarem. To dobry sposób na wyłączenie maszyny, bo ruszona maszyna nie może już strzelać.
2. Tak jak mówisz.
2. Tak jak mówisz.
Bondziorno.
Pytanie pewnie sie przewijalo niejednokrotnie, ale po ostatnim uscisleniu mam problem z przekonaniem kolegi.
Mag na orzelku a sprawa Net of Amyntok.
No to jedziem. Informacje z Rulebook'a:
Str 10 Characteristic tests:
"Where a model has more than one value of the same characteristic, as is the case with cavalry, for example, a characteristic test is always taken against the highest of the values"
A teraz ze bohater na orzelku to kawaleria:
Str 85 Character mount:
"Some characters can ride monstrous beasts, in which case the model use the rules for monstrous cavalry".
Str 105 Monstrous cavalry mount:
"..troop type 'monstrous cavalry' and follows all the rules for both characters and monstrous cavalry."
No to idziem co to ta monstrous cavalry znaczy.
Str 83 Monstrous cavalry:
"All the cavalry rules apply to monstrous cavalry with one exception - monstrous cavalry always use the highest wounds characteristic the model has.. "
A co do kawaleri:
Str 82 Split profile:
"...has two sets of characteristic, one for the rider and one for the mount, it is treated in all the respects as a single model - the rider can not dismount"
A w uscisleniach 6.12.2013 :
Str 6 Net of Amyntok
"Czarodziej wykonuje test na własnej sile za każdy czar, który chce spróbowac rzucic. Jeżeli ten test mu się nie powiedzie, to inni
bohaterowie mogą probowac czarowac. "
I teraz, pytanie zasadnicze - jak wrzucony bedzie Net na maga na orzelku to tesci na sile maga czy modelu (orzelka)?
PS
W uscisleniach jak mniemam jest zamysl o 'Net' i magu w oddziale, szkoda ze to nie zostalo uscislone
Pytanie pewnie sie przewijalo niejednokrotnie, ale po ostatnim uscisleniu mam problem z przekonaniem kolegi.
Mag na orzelku a sprawa Net of Amyntok.
No to jedziem. Informacje z Rulebook'a:
Str 10 Characteristic tests:
"Where a model has more than one value of the same characteristic, as is the case with cavalry, for example, a characteristic test is always taken against the highest of the values"
A teraz ze bohater na orzelku to kawaleria:
Str 85 Character mount:
"Some characters can ride monstrous beasts, in which case the model use the rules for monstrous cavalry".
Str 105 Monstrous cavalry mount:
"..troop type 'monstrous cavalry' and follows all the rules for both characters and monstrous cavalry."
No to idziem co to ta monstrous cavalry znaczy.
Str 83 Monstrous cavalry:
"All the cavalry rules apply to monstrous cavalry with one exception - monstrous cavalry always use the highest wounds characteristic the model has.. "
A co do kawaleri:
Str 82 Split profile:
"...has two sets of characteristic, one for the rider and one for the mount, it is treated in all the respects as a single model - the rider can not dismount"
A w uscisleniach 6.12.2013 :
Str 6 Net of Amyntok
"Czarodziej wykonuje test na własnej sile za każdy czar, który chce spróbowac rzucic. Jeżeli ten test mu się nie powiedzie, to inni
bohaterowie mogą probowac czarowac. "
I teraz, pytanie zasadnicze - jak wrzucony bedzie Net na maga na orzelku to tesci na sile maga czy modelu (orzelka)?
PS
W uscisleniach jak mniemam jest zamysl o 'Net' i magu w oddziale, szkoda ze to nie zostalo uscislone

Bondziorno. Na najwyższej.Kallessin pisze:jak wrzucony bedzie Net na maga na orzelku to tesci na sile maga czy modelu (orzelka)?
Jak sam zacytowałeś mamy do czynienia ze Split Profile, a przy testach używamy najwyższej wartości (gdy posiadamy kilka), chyba, że wyraźnie inaczej jest zaznaczone.
Witam, mam niby proste pytanie ale jakos nie moge znalesc dokladnie info chodzi o szarze ktora fizycznie po wykonaniu daje tylko konkaty 2 z 3 ema modalmi (3 czerwone 2 zielone)
miejsca jest na styk dlatego przy dostawieniu sie i wheelnieciu jest ograniczona ilosc w kontakcie, i czy po takiej szarzy zeby zmaksymalizowac ilosc
w combacie czerwony moze przesunac sie praktycznie calym unitem w prawo dokladajac caly klockek do combatu ?
W RB jest ze zawsze ma byc jak najwiecej ale, czy wlasnie z racji malego miejsca pomiedzy klockami dostawia sie ile moze a pozniejsza maksymalizacja juz nie obowiazuje ?

miejsca jest na styk dlatego przy dostawieniu sie i wheelnieciu jest ograniczona ilosc w kontakcie, i czy po takiej szarzy zeby zmaksymalizowac ilosc
w combacie czerwony moze przesunac sie praktycznie calym unitem w prawo dokladajac caly klockek do combatu ?
W RB jest ze zawsze ma byc jak najwiecej ale, czy wlasnie z racji malego miejsca pomiedzy klockami dostawia sie ile moze a pozniejsza maksymalizacja juz nie obowiazuje ?

W szarzy masz 1 wheel i tym mozesz maksymalizowac. Tam nie ma slowa o teleportach jak to co rozwazasz. Nie ma miejsca na wiecej to nie ma
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
sry ze tak mecze ale czy jeszcze jakas inna osoba mogla by potwierdzic sprawe tego "maksymalizowania" bo pomimo tego pewna osoba dalej powatpiewa czy to aby prawda i twierdzi ze moze sie dostawic pozniej po wheelu zeby zmaksymalizowac ilosc modeli w combacie pomimo iz fizycznie nie bylo by to mozliwe samym wheelem i trzeba zrobic takie dodatkowe "tele"
Maksymalizacja odbywa się w ramach darmowego wheela, na który zezwala ruch szarży. Tak więc kręcić należy w taki sposób, żeby finalnie zetknęło się jak najwięcej modeli.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Na obrazku jest miejsce więc czerwony prostokąt może się tam wsunąć i zmaksymalizować liczbę stykajacych się modeli, lecz gdyby nie było tam dla niego miejsca i jeśli zielony ma miejsce, wtedy on się dosuwa do czerwonego.
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!
Przepraszam, że co?Kharn pisze:Na obrazku jest miejsce więc czerwony prostokąt może się tam wsunąć i zmaksymalizować liczbę stykajacych się modeli, lecz gdyby nie było tam dla niego miejsca i jeśli zielony ma miejsce, wtedy on się dosuwa do czerwonego.
Nie możesz przesuwać oddziałów ot tak. Poczytaj rulebook i opis szarż.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
nie czaisz, domykanie drzwi to zupełnie inna historia
przeczytaj ptk, close the door tam jest to o czym piszesz, czyli np dotkniesz oddzialu, ale ze względu na inne modele/tereny ty jako szarżujący nie jesteś w stanie zamknąć szarży, wówczas jeśli to możliwe szarżę domyka cel
ale nadal jest to domykanie, a nie przesuwanie w bok oddziałów, w szarżach nie ma żadnych teleportów i przesuwania do boku, musisz legalnym ruchem dotknąć i masz 1 90 stopniowy wheel, by maksymalizować base to base, nic więcej
przeczytaj jeszcze raz albo dwa rulebook w szarżach i staraj się zrozumieć co tam jest napisane, wróć jak coś będzie kłopotliwe dalej
pomożemy, ale nie upieraj się na siłę, że masz rację
przeczytaj ptk, close the door tam jest to o czym piszesz, czyli np dotkniesz oddzialu, ale ze względu na inne modele/tereny ty jako szarżujący nie jesteś w stanie zamknąć szarży, wówczas jeśli to możliwe szarżę domyka cel
ale nadal jest to domykanie, a nie przesuwanie w bok oddziałów, w szarżach nie ma żadnych teleportów i przesuwania do boku, musisz legalnym ruchem dotknąć i masz 1 90 stopniowy wheel, by maksymalizować base to base, nic więcej
przeczytaj jeszcze raz albo dwa rulebook w szarżach i staraj się zrozumieć co tam jest napisane, wróć jak coś będzie kłopotliwe dalej

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
high five 

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A