
Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
Przepraszam
źle przeczytałem poprzedniego posta mishy. Więc do końca walki te dwa oddziały będą w tej samej pozycji?

We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!
ależ nie 
jeśli wygrasz/przegrasz możesz robić combat reform - reform oddziału po walce, możesz rozwinąć szeregi/przesunąć modele nie walczące do walki, ale nie możesz z walki wyjąć żadnego modelu już zaangażowanego
wygrany robi reform bez testu Ld, przegrany jeśli chce testuje na Ld zmodyfikowanym o wynik przegranej walki przegrałeś o 3 to zdajesz na Ld -3 żeby się reformować
masz to opisane na koncu działu fazy Walki oraz lekko zmodyfikowane przez FAQ zdaje się
FAQ dodaje, że nie trzeba takiego reformu robić wg środka oddziału tak jak standarowy manewrt w fazie ruchu

jeśli wygrasz/przegrasz możesz robić combat reform - reform oddziału po walce, możesz rozwinąć szeregi/przesunąć modele nie walczące do walki, ale nie możesz z walki wyjąć żadnego modelu już zaangażowanego
wygrany robi reform bez testu Ld, przegrany jeśli chce testuje na Ld zmodyfikowanym o wynik przegranej walki przegrałeś o 3 to zdajesz na Ld -3 żeby się reformować
masz to opisane na koncu działu fazy Walki oraz lekko zmodyfikowane przez FAQ zdaje się
FAQ dodaje, że nie trzeba takiego reformu robić wg środka oddziału tak jak standarowy manewrt w fazie ruchu
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, o 20:13 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Dobrze, że pytasz. Od tego jest ten dział, aby szerzyć dobre słowo dalej.Kharn pisze:Tak rzadko gram (plus na małe punkty), że o tym zapomniałem... Sorki za nieogarniecie.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Miałem pewną sytuację z Muchozolem we Włocławku w ostatnią niedzielę. Chciałem tak na przyszłość zapytać tych najbardziej obeznanych w zasadach graczy, czy to jak zagraliśmy było poprawne
Sytuacja na stole:
Savage zostały zaszarżowane przez Feniksy (w tym Anointed od przodu, ale to nieistotne obecnie) oraz BSB. Ustały tą 1 turę walki i do towarzystwa dołączył Trolle na flankę jednego Feniksa oraz Goblin na Pająku na flankę drugiego Feniksa - Anointed. BSB rzucił Chellenge, który został przyjęty przez Pająka oraz nierozstrzygnięty w tej rundzie walki. Po rozstrzygnięciu pozostałych oddziałów okazało się, że Pająk zdał Break'a, a Trolle i Savage nie. Pytanie jest takie, kto się odłącza i może gonić te uciekające oddziały, a kto zostaje dalej w walce i jak jest dostawiany, biorąc pod uwagę rozgrywany Chellenge?
Na turnieju rozstrzygnięte to było następująco przez Grolsheka i Ziemka. Po rzuceniu Chellenge'a przestawiliśmy Pająka na Lewo od BSB i oboje pozostali w walce (nie wiem, czy można pojedyncze modele teleportować chellengem ponad jednostkami na drugi róg Savage'y), a Feniksy pognały, jeden za Trollami i drugi za Savage'ami. Prawidłowo zagraliśmy, czy też należałoby inaczej?

Sytuacja na stole:

Savage zostały zaszarżowane przez Feniksy (w tym Anointed od przodu, ale to nieistotne obecnie) oraz BSB. Ustały tą 1 turę walki i do towarzystwa dołączył Trolle na flankę jednego Feniksa oraz Goblin na Pająku na flankę drugiego Feniksa - Anointed. BSB rzucił Chellenge, który został przyjęty przez Pająka oraz nierozstrzygnięty w tej rundzie walki. Po rozstrzygnięciu pozostałych oddziałów okazało się, że Pająk zdał Break'a, a Trolle i Savage nie. Pytanie jest takie, kto się odłącza i może gonić te uciekające oddziały, a kto zostaje dalej w walce i jak jest dostawiany, biorąc pod uwagę rozgrywany Chellenge?

Na turnieju rozstrzygnięte to było następująco przez Grolsheka i Ziemka. Po rzuceniu Chellenge'a przestawiliśmy Pająka na Lewo od BSB i oboje pozostali w walce (nie wiem, czy można pojedyncze modele teleportować chellengem ponad jednostkami na drugi róg Savage'y), a Feniksy pognały, jeden za Trollami i drugi za Savage'ami. Prawidłowo zagraliśmy, czy też należałoby inaczej?

Strona 102, paragraf Accepting the Challenge mówi wyraźnie, że oddział z modelem który przyjmuje challenge musi być w styku z modelem rzucającym challenge.
Pająk nie mógł przyjąć challenge'u BSB. Pomimo tego że obydwa modele są w jednym combacie, to jednak nie walczą miedzy sobą. BSB walczy z Savage Orcs, Annointed walczy z Savage Orcs i z Pająkiem, ale pomiędzy Pająkiem i BSB nie ma punktu styku, że tak powiem. Challenge mógł być przyjęty tylko przez modele w oddziale Savage Orcs. Pająk mógł co najwyżej rzucić challenge'a Annointed'owi (do czego miał prawo, bo była to tura Orków), i ten challenge nie mógł być odrzucony.
Wracając do pytania o pogoń - jeśli trolle i savage orcs uciekają, to zwykły feniks może gonić albo trolle, albo savage'y, a BSB tylko savage'y. Pająk zostaje w walce z Annointedem. Trolle uciekają od feniksa, dla savage orcs wyznaczacie kierunek ucieczki na 4+ (np. 1-3 od feniksa, 4-6 od bsb).
Pająk nie mógł przyjąć challenge'u BSB. Pomimo tego że obydwa modele są w jednym combacie, to jednak nie walczą miedzy sobą. BSB walczy z Savage Orcs, Annointed walczy z Savage Orcs i z Pająkiem, ale pomiędzy Pająkiem i BSB nie ma punktu styku, że tak powiem. Challenge mógł być przyjęty tylko przez modele w oddziale Savage Orcs. Pająk mógł co najwyżej rzucić challenge'a Annointed'owi (do czego miał prawo, bo była to tura Orków), i ten challenge nie mógł być odrzucony.
Wracając do pytania o pogoń - jeśli trolle i savage orcs uciekają, to zwykły feniks może gonić albo trolle, albo savage'y, a BSB tylko savage'y. Pająk zostaje w walce z Annointedem. Trolle uciekają od feniksa, dla savage orcs wyznaczacie kierunek ucieczki na 4+ (np. 1-3 od feniksa, 4-6 od bsb).
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
jak dobrze pamiętam to strzelanie do oddziału mającego bohatera o innym troop type jest opisane w rule booku w dziale postacie
chyba, że zasady danego modelu mówią inaczej (np dzwoń skaveński)
chyba, że zasady danego modelu mówią inaczej (np dzwoń skaveński)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Mam pytanko na temat lajtowej siatki. Mag stojący w oddziale zdaje test S na swojej, pytanie dotyczy kto dostaje d6s4? Mag, czy oddział?
GrimgorIronhide pisze:Tą logiką Kudłaty jest wzorem uczciwości i nieprzekupnościZiemko pisze:Cholera jak od lapowek sie lysieje to gdzie moje miliony![]()
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Sytuacja z bitwy:
1 cal równo za hordą dwarfów stoi sobie armata na dużej podstawce 50x50.
Przed hordą dwarfów stoi sobie chimera i deklaruje szarżę na działo. Jest w przedniej strefie działa.
Jedyna możliwość dostawienia chimery to idealnie do boku podstawki maszyny ale tak, że styka się z rogiem podstawki.
Traktując róg podstawki maszyny jako punkt strefy przedniej to mimo dostawienia się od boku to chimera styka się ze strefą przednią.
Wczoraj na turnieju uznaliśmy taką szarżę za legalną.
chciałbym się upewnić, że rzeczywiście taką jest ?
1 cal równo za hordą dwarfów stoi sobie armata na dużej podstawce 50x50.
Przed hordą dwarfów stoi sobie chimera i deklaruje szarżę na działo. Jest w przedniej strefie działa.
Jedyna możliwość dostawienia chimery to idealnie do boku podstawki maszyny ale tak, że styka się z rogiem podstawki.
Traktując róg podstawki maszyny jako punkt strefy przedniej to mimo dostawienia się od boku to chimera styka się ze strefą przednią.
Wczoraj na turnieju uznaliśmy taką szarżę za legalną.
chciałbym się upewnić, że rzeczywiście taką jest ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
troll detectedPrzemcio pisze:A maszyny w ogóle mają strefy????
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Ostatnio na turnieju spotkałem się z szarżą, która wydaje mi się nielegalna, ale wolę zapytać tu.
Chimera ma do działa 16', która stoi cal za odziałem hamków. Czyli do przedniej strefy maszyny nie może się dostawić (jeśli w ogole maszyna ma strefy), gracz rzuca 7 czyli wynik ma 17 i robi coś takiego dziwnego jak na umieszczonym poniżej schemacie. Mianowicie leci 20" na tył hamków robi obrót i jeszcze 10" w stronę działa, można tak?

Chimera ma do działa 16', która stoi cal za odziałem hamków. Czyli do przedniej strefy maszyny nie może się dostawić (jeśli w ogole maszyna ma strefy), gracz rzuca 7 czyli wynik ma 17 i robi coś takiego dziwnego jak na umieszczonym poniżej schemacie. Mianowicie leci 20" na tył hamków robi obrót i jeszcze 10" w stronę działa, można tak?

Ostatnio zmieniony 27 sty 2014, o 18:21 przez pingu, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jestem pewien co do rysunku, ale jeśli hamki to ten zielony prostokąt, a hydra porusza się po ziemi, to jakim cudem w ogóle doszło do tej szarży?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
wydaje mi sie, ze hammererzy to po prostu bialy prostokat na zielonym polu.
co do szarzy to do celu nie trzeba isc jak najkrotsza droga do celu. wystarczy rzucic tyle ile wynosi najmniejsza odleglosc miedzy szarzujacym a szarzowanym. pozniej do celu mozna isc jak sobie chcesz, oczywiscie pamietajac o tym, ze ma sie tylko jednego wheela 90 stopniowego.
trzeba jednak pamietac tez o tym, ze szarza musi sie zakonczyc w odpowiedniej strefie.
jesli przeciwnik zrobil dokladnie tak jak pokazujesz a maszyna jest skierowana w strone hammerersow to szarza byla nielegalna. jesli patrzyla sie na hydre to wyglada na ok.
co do szarzy to do celu nie trzeba isc jak najkrotsza droga do celu. wystarczy rzucic tyle ile wynosi najmniejsza odleglosc miedzy szarzujacym a szarzowanym. pozniej do celu mozna isc jak sobie chcesz, oczywiscie pamietajac o tym, ze ma sie tylko jednego wheela 90 stopniowego.
trzeba jednak pamietac tez o tym, ze szarza musi sie zakonczyc w odpowiedniej strefie.
jesli przeciwnik zrobil dokladnie tak jak pokazujesz a maszyna jest skierowana w strone hammerersow to szarza byla nielegalna. jesli patrzyla sie na hydre to wyglada na ok.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie