Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: White Lion »

czyli co ? wynika z tego, że po np 4 trupach zadanych przez zieloną buźkę oddawać mu będzie tylko jeden model który styka się z nim po rogu ?

a nie w ten sposób, że modele ściągamy tak aby w miarę możliwości nie zmniejszać ilości walczących modeli ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

no tak samo właśnie się zastanowiłem nad tym, czyli de fakto zmniejszamy ilość walczących w dodatku przesuwając figurki by nie rozłączyć walki
trochę dziwne
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

White Lion pisze:czyli co ? wynika z tego, że po np 4 trupach zadanych przez zieloną buźkę oddawać mu będzie tylko jeden model który styka się z nim po rogu ?
tak
a nie w ten sposób, że modele ściągamy tak aby w miarę możliwości nie zmniejszać ilości walczących modeli ?
nie ma takiej zasady.
misha pisze:no tak samo właśnie się zastanowiłem nad tym, czyli de fakto zmniejszamy ilość walczących w dodatku przesuwając figurki by nie rozłączyć walki
trochę dziwne
tak to jest napisane w podreczniku. uscislenia wlasciwie powtarzaja ten fragment.

pozdrawiam
Furion

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jakoś za bardzo widać przywiązałem się do idei maksymalizacji w B2B w szarży i nie wyłączania modeli reformem. ściąganie strat to rzeczywiście osobna sytuacja
dzięki doczytam sobie na spokojnie :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Jakie "działa" pistolet w CC? Używa się normalnie WSa? A siła jaka, jak pistoletu? 4? Tylko daje dodatkowy atak? Zasady specjalnie pistoletu (AP) zostają?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

masz w opisie - following the same rules as additional hand weapon
podany profil to profil strzelania
masz tylko dodatkową broń ręczną, S4 i AP są do strzelania
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

W rb jest napisane, że magical vortex wymagają pola widzenia zasięgu i przedniej strefy. Wczoraj spotkałem się z opinią, że jedynie wymagają przedniej strefy i zasięgu a pola widzenia już nie? W erracie nic nt nie znalazłem. Z góry dzięki za rozwianie wątpliwości.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Vortex nie wymaga nic - wybierasz kierunek i leci. Nie ważne czy widzisz w co wleciał, nieważne czy wleciał w twoje modele czy do walki.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A można puścić go do tyłu, że tak się wyrażę, bo już słyszałem wiele wersji? :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Tak - wybierasz dowolny kierunek. Jedyny warunek to położenie template'u w przedniej strefie maga - z tego miejsca vortex zaczyna ruch.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

A co z budynkami i innymi terenami? Przelatuje i leci dalej?

Awatar użytkownika
Misiek_LF
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Lokalizacja: Kraków/Mielec

Post autor: Misiek_LF »

panterq pisze:Tak - wybierasz dowolny kierunek. Jedyny warunek to położenie template'u w przedniej strefie maga - z tego miejsca vortex zaczyna ruch.
Czyli z oddziału do tyłu nie rzucisz, ale:
-muszę obrócić maga w fazie ruchu (jeśli jest pojedynczym modelem) czy mogę to zrobić w fazie magii, tak jak maszynki w fazie strzelania?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie przeczytałeś ze zrozumieniem :-)

warunkiem położenia vortexu jest front arc dla centrum wzornika, dalej porusza się wg opisu czaru, RB faza magii opis vortex
jak opis czaru np Purple Sun mówi, że jak położysz wzornik to porusza się w dowolnym kierunku to co ci broni puścić do tyłu?

nie ma takiego ograniczenia w opisie akurat tego czaru może coś ma zdefiniowane, że możesz puścić w kierunku front arc\
FAQ potwierdza, że można tak puścić vortex, że efektem będa objęte własne oddziały (znów opcja do tyłu)

pojedynczy model to nie maszyna, w maszynach jest to wprost napisane nie doszukujmy się zasad gdzie ich nie ma :)
jak źle się ustawiłeś to było to przewidzieć, trudno
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Taka sytuacja:
:twisted: :twisted:
:twisted: :twisted: - Dombull okrutny i zły

:) - wesołe koziołki w skirmiszu
:D - command (jeszcze weselsze koziołki)

Dombull dołączony do koziołków i biegają razem w stadku, wszytsko cacy command w 1 szeregu, heros z tyłu

:D..:D
:twisted: :twisted:
:twisted: :twisted:
:)...:)
:)...:)
:)...:)

Szarżujemy odziałem i zwijamy skirmisz:

:oops: :oops: :oops: :oops:
....:D :D
....:twisted: :twisted:
....:twisted: :twisted:
....:) :)
....:) :)

Robię make way Dombullem i po mojemu wygląda to tak:

:oops: :oops: :oops: :oops:
....:twisted: :twisted:
....:twisted: :twisted:
....:D :D
....:) :)
....:) :)

Wypchnąłem command do tyłu i chce zabijać a przeciwnik narzeka i zaczyna sie marudzenie i jojczenie że zmniejszyłem ilość modeli w walce: 2 koziołki za 1 Doombulla.
Argument o tym że zabrałem z walki konkretny model (czempion) to argument żaden bo wiem że mogę, ale czy faktycznie mogę zabrać 2 za 1 model ?
Niby w podręczniku jest zapis że zastępuje "model(s)" ale nie jest to argument wystarczający.

Czy make way muszę zrobić tak żeby zastąpić tylko 1 koziołka i być w czarnej dupie ?

:oops: :oops: :oops: :oops:
....:evil: :evil: #-o
....:evil: :evil: #-o
....... :) :)
....... :) :)

Poza tym z ta formacją wiążą sie jeszcze 2 wątpliwości:
1 - Legalność doombulla w takiej pozycji jaką pokazałem, podczas hasania po łące. Bo Krowa ma 40x40 i powinna biegać obok koziołków 20x20 i to że to skirmish nie ma znaczenia (bzdura!) i ma być tak jak na obrazku w RB (modele o różnych podstawkach)
2 - Supporty koziołków po zrobieniu make way Zabijaką. Bo dumbull zabiera 2 szeregi R&F i supporty byłby z 3 szeregu i że też to kukuś i nie wolno.
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Czy jak po pierwszej rundzie walki, Postać (C) zostanie wyłączona z walki, bo zginie jakiś model przeciwnika, stykający się z nią (X), to w drugiej może "doskoczyć" do walki?

1.
..XXX
Cuuuu

2.
...XX
Cuuuu

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Tak. Doczytaj zasadę "Make Way!" :)
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

No właśnie przy Make-wayu pisze, że można go zrobić na początku walki (przed impactami). Nie pisze, że można robić przy każdej rundzie CC.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a nie możesz mieć impaktów w dalszych walkach? jak ktoś doszarżuje do walki?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

OK, czyli chodzi o początek każdej tury walki? Nie tylko początek walki, w sensie pierwszej tury? Pytam, bo widać, dziś nas nieco zmylił na turnieju ten zapis.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

A mnie nikt nie odpowie ? :(
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

ODPOWIEDZ