Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
czyli co ? wynika z tego, że po np 4 trupach zadanych przez zieloną buźkę oddawać mu będzie tylko jeden model który styka się z nim po rogu ?
a nie w ten sposób, że modele ściągamy tak aby w miarę możliwości nie zmniejszać ilości walczących modeli ?
a nie w ten sposób, że modele ściągamy tak aby w miarę możliwości nie zmniejszać ilości walczących modeli ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
no tak samo właśnie się zastanowiłem nad tym, czyli de fakto zmniejszamy ilość walczących w dodatku przesuwając figurki by nie rozłączyć walki
trochę dziwne
trochę dziwne
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
takWhite Lion pisze:czyli co ? wynika z tego, że po np 4 trupach zadanych przez zieloną buźkę oddawać mu będzie tylko jeden model który styka się z nim po rogu ?
nie ma takiej zasady.a nie w ten sposób, że modele ściągamy tak aby w miarę możliwości nie zmniejszać ilości walczących modeli ?
tak to jest napisane w podreczniku. uscislenia wlasciwie powtarzaja ten fragment.misha pisze:no tak samo właśnie się zastanowiłem nad tym, czyli de fakto zmniejszamy ilość walczących w dodatku przesuwając figurki by nie rozłączyć walki
trochę dziwne
pozdrawiam
Furion
jakoś za bardzo widać przywiązałem się do idei maksymalizacji w B2B w szarży i nie wyłączania modeli reformem. ściąganie strat to rzeczywiście osobna sytuacja
dzięki doczytam sobie na spokojnie
dzięki doczytam sobie na spokojnie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Jakie "działa" pistolet w CC? Używa się normalnie WSa? A siła jaka, jak pistoletu? 4? Tylko daje dodatkowy atak? Zasady specjalnie pistoletu (AP) zostają?
masz w opisie - following the same rules as additional hand weapon
podany profil to profil strzelania
masz tylko dodatkową broń ręczną, S4 i AP są do strzelania
podany profil to profil strzelania
masz tylko dodatkową broń ręczną, S4 i AP są do strzelania
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Vortex nie wymaga nic - wybierasz kierunek i leci. Nie ważne czy widzisz w co wleciał, nieważne czy wleciał w twoje modele czy do walki.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Tak - wybierasz dowolny kierunek. Jedyny warunek to położenie template'u w przedniej strefie maga - z tego miejsca vortex zaczyna ruch.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Czyli z oddziału do tyłu nie rzucisz, ale:panterq pisze:Tak - wybierasz dowolny kierunek. Jedyny warunek to położenie template'u w przedniej strefie maga - z tego miejsca vortex zaczyna ruch.
-muszę obrócić maga w fazie ruchu (jeśli jest pojedynczym modelem) czy mogę to zrobić w fazie magii, tak jak maszynki w fazie strzelania?
nie przeczytałeś ze zrozumieniem
warunkiem położenia vortexu jest front arc dla centrum wzornika, dalej porusza się wg opisu czaru, RB faza magii opis vortex
jak opis czaru np Purple Sun mówi, że jak położysz wzornik to porusza się w dowolnym kierunku to co ci broni puścić do tyłu?
nie ma takiego ograniczenia w opisie akurat tego czaru może coś ma zdefiniowane, że możesz puścić w kierunku front arc\
FAQ potwierdza, że można tak puścić vortex, że efektem będa objęte własne oddziały (znów opcja do tyłu)
pojedynczy model to nie maszyna, w maszynach jest to wprost napisane nie doszukujmy się zasad gdzie ich nie ma
jak źle się ustawiłeś to było to przewidzieć, trudno
warunkiem położenia vortexu jest front arc dla centrum wzornika, dalej porusza się wg opisu czaru, RB faza magii opis vortex
jak opis czaru np Purple Sun mówi, że jak położysz wzornik to porusza się w dowolnym kierunku to co ci broni puścić do tyłu?
nie ma takiego ograniczenia w opisie akurat tego czaru może coś ma zdefiniowane, że możesz puścić w kierunku front arc\
FAQ potwierdza, że można tak puścić vortex, że efektem będa objęte własne oddziały (znów opcja do tyłu)
pojedynczy model to nie maszyna, w maszynach jest to wprost napisane nie doszukujmy się zasad gdzie ich nie ma
jak źle się ustawiłeś to było to przewidzieć, trudno
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Taka sytuacja:
- Dombull okrutny i zły
- wesołe koziołki w skirmiszu
- command (jeszcze weselsze koziołki)
Dombull dołączony do koziołków i biegają razem w stadku, wszytsko cacy command w 1 szeregu, heros z tyłu
..
...
...
...
Szarżujemy odziałem i zwijamy skirmisz:
....
....
....
....
....
Robię make way Dombullem i po mojemu wygląda to tak:
....
....
....
....
....
Wypchnąłem command do tyłu i chce zabijać a przeciwnik narzeka i zaczyna sie marudzenie i jojczenie że zmniejszyłem ilość modeli w walce: 2 koziołki za 1 Doombulla.
Argument o tym że zabrałem z walki konkretny model (czempion) to argument żaden bo wiem że mogę, ale czy faktycznie mogę zabrać 2 za 1 model ?
Niby w podręczniku jest zapis że zastępuje "model(s)" ale nie jest to argument wystarczający.
Czy make way muszę zrobić tak żeby zastąpić tylko 1 koziołka i być w czarnej dupie ?
....
....
.......
.......
Poza tym z ta formacją wiążą sie jeszcze 2 wątpliwości:
1 - Legalność doombulla w takiej pozycji jaką pokazałem, podczas hasania po łące. Bo Krowa ma 40x40 i powinna biegać obok koziołków 20x20 i to że to skirmish nie ma znaczenia (bzdura!) i ma być tak jak na obrazku w RB (modele o różnych podstawkach)
2 - Supporty koziołków po zrobieniu make way Zabijaką. Bo dumbull zabiera 2 szeregi R&F i supporty byłby z 3 szeregu i że też to kukuś i nie wolno.
- Dombull okrutny i zły
- wesołe koziołki w skirmiszu
- command (jeszcze weselsze koziołki)
Dombull dołączony do koziołków i biegają razem w stadku, wszytsko cacy command w 1 szeregu, heros z tyłu
..
...
...
...
Szarżujemy odziałem i zwijamy skirmisz:
....
....
....
....
....
Robię make way Dombullem i po mojemu wygląda to tak:
....
....
....
....
....
Wypchnąłem command do tyłu i chce zabijać a przeciwnik narzeka i zaczyna sie marudzenie i jojczenie że zmniejszyłem ilość modeli w walce: 2 koziołki za 1 Doombulla.
Argument o tym że zabrałem z walki konkretny model (czempion) to argument żaden bo wiem że mogę, ale czy faktycznie mogę zabrać 2 za 1 model ?
Niby w podręczniku jest zapis że zastępuje "model(s)" ale nie jest to argument wystarczający.
Czy make way muszę zrobić tak żeby zastąpić tylko 1 koziołka i być w czarnej dupie ?
....
....
.......
.......
Poza tym z ta formacją wiążą sie jeszcze 2 wątpliwości:
1 - Legalność doombulla w takiej pozycji jaką pokazałem, podczas hasania po łące. Bo Krowa ma 40x40 i powinna biegać obok koziołków 20x20 i to że to skirmish nie ma znaczenia (bzdura!) i ma być tak jak na obrazku w RB (modele o różnych podstawkach)
2 - Supporty koziołków po zrobieniu make way Zabijaką. Bo dumbull zabiera 2 szeregi R&F i supporty byłby z 3 szeregu i że też to kukuś i nie wolno.
Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Czy jak po pierwszej rundzie walki, Postać (C) zostanie wyłączona z walki, bo zginie jakiś model przeciwnika, stykający się z nią (X), to w drugiej może "doskoczyć" do walki?
1.
..XXX
Cuuuu
2.
...XX
Cuuuu
1.
..XXX
Cuuuu
2.
...XX
Cuuuu
No właśnie przy Make-wayu pisze, że można go zrobić na początku walki (przed impactami). Nie pisze, że można robić przy każdej rundzie CC.
a nie możesz mieć impaktów w dalszych walkach? jak ktoś doszarżuje do walki?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
OK, czyli chodzi o początek każdej tury walki? Nie tylko początek walki, w sensie pierwszej tury? Pytam, bo widać, dziś nas nieco zmylił na turnieju ten zapis.