Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Durin »

Katapy nie potrzebują nerfa, a działom wystarczy dopisać, że przebijają min. na 3+.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Ja bym osłabił magię, ale z umiarem, bo czasem nie ma jak przebić się przez niektórych rzeczy bez magii, pomyślał nad bonusem przy szarży lepszym niż +1 do CR, i zrobił jak w 40k - ruch a później szarża.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Durin pisze:Katapy nie potrzebują nerfa, a działom wystarczy dopisać, że przebijają min. na 3+.
Chodzi mi oto by nie autozabijaly wszystkiego, D3 W jest ok, D6 nie ...
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3787
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Tak jak teraz jest mniej wałogenne - zanim drgniesz jednostką mierzysz dystans. Jakby ruch był najpierw to byłyby znowu kłótnie jak kiedyś...

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

no mi się to bardzo podoba... mówie wchodze na 7, słysze ok i wszystko jest jasne
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

Marks pisze:Ja bym osłabił magię, ale z umiarem, bo czasem nie ma jak przebić się przez niektórych rzeczy bez magii, pomyślał nad bonusem przy szarży lepszym niż +1 do CR, i zrobił jak w 40k - ruch a później szarża.
+1
debelial pisze:Tak jak teraz jest mniej wałogenne - zanim drgniesz jednostką mierzysz dystans. Jakby ruch był najpierw to byłyby znowu kłótnie jak kiedyś...
Kłótnie o co? Domyślam się, że Marksowi chodzi o to, żeby szarże wrzucić w fazę walk. Czyli dokładnie tak jak się gra w wh40k. To naprawdę daje sporo dynamizmu:

faza ruchu (zwykłe, marsze, reformacje etc) -> magia -> shooting -> szarże (2d6 stoi w miejscu jak nie wykula zasięgu, z +1 A, ale np nie po marszu już) i walki

Tylko tyle, a jak bardzo by grę urozmaiciło.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3787
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

O to czy nie ruszyłeś się za dużo w fazie ruchu, po to by mieć bliżej do późniejszej szarży.

W poprzednich edycjach było sporo kłótni o to czy szarża dochodzi czy nie, wolałbym nie wracać do tych czasów :)

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Jeśli na początku tury dokonasz pomiaru, czyli zrobisz to co robimy teraz (wyjdzie np. że na 11 dochodzisz), to nie ma opcji żeby coś ugrać w fazie ruchu, bo ruszasz się zgodnie z wartością w profilu, mylę się?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Ja też, za to celowanie z dział itp. bym zostawił jak dawniej..., no ale tu już mierzenie wszystkiego nie wchodziłoby w grę....
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3787
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Będziesz notował w fazie ruchu ile miałeś do każdego potencjalnego celu szarży każdej jednostki?
Zaufaj mi, gram w tą grę od 5 edycji i ten sposób szarżowania jest najlepszy do tej pory.

Poza tym nie wiem jak sobie wyobrażasz manewrowanie - wychodzisz komuś na flankę a potem mu w nią szarżujesz? Ta gra by się stała tak tępa że szkoda gadać:)
Na szczęście tak się nie stanie, więc tak sobie tylko gadamy :)

Przy mierzeniu wszystkiego celowanie musi zostać jak jest, jednak przy tak dużej celności MW powinno być D3 a nie D6.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

debelial pisze:Będziesz notował w fazie ruchu ile miałeś do każdego potencjalnego celu szarży każdej jednostki?
W wypadku 1-3 szarż nie trzeba nic notować, natomiast w sytuacjach gdzie jest ich więcej (co nie zdarza się często), można wspomóc się standardowym narzędziem - kostkami.
Poza tym nie wiem jak sobie wyobrażasz manewrowanie - wychodzisz komuś na flankę a potem mu w nią szarżujesz? Ta gra by się stała tak tępa że szkoda gadać:)
Tutaj może być problem, ale według mnie jest to ten sam poziom tępoty, co sytuacja, w której nie widzisz jednostki, bo znajduje się dwa milimetry poza losem. Pożyjemy, zobaczymy.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

poza tym wchodziłby problem swift reformów i ruchu który pozwalałby na przybliżenie się do przeciwnika przed szarżą o więcej niż wartość ruchu.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

To jest jakiś argument, ale jednostka która robiła refke np. nie może szarżować, co wcale nie byłoby głupie. No ale jeszcze za wcześnie na takie dywagacje.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1997

Post autor: Aldean »

debelial pisze:Będziesz notował w fazie ruchu ile miałeś do każdego potencjalnego celu szarży każdej jednostki?
Zaufaj mi, gram w tą grę od 5 edycji i ten sposób szarżowania jest najlepszy do tej pory.
hola hola, w poprzednich edycjach był syf związany z wheelami, lub elementami które skracały ruch szarży. czyli 8 cali do jednostki a 8 cali brakowało aby dojsc.
jakby zasady szarżowania w 7ed były jak w 8ed, czyli jest 10 miedzy nami to wbijam, nie ważne co sie dzieje miedzy nami. ofc z wyjątkami.

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Zasady szarży są najlepsze póki co, bez wałów i bez spin. Na tyle dochodzę i koniec. Niby losowość trochę boli ale cóż, nic nie moze być idealne ;)

Chociaż, w 7ed. fajne były zasady lasów. Widać tylko na 2 cale, połowią ruch itd. Teraz lasy to tak naprawdę placki które właściwie nic nie robią :P

No i stary skirmish, tyle mi brakuje z poprzedniej edyji :mrgreen:
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

Nie rozumiem, dlaczego przesunięcie manewrów szarż do fazy walki wręcz ma przywrócić wałkowanie i jakieś nie wiadomo co. Pod względem mierzenia przecież nic by się nie zmieniło :roll:

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

Nie podoba mi się polityka GW i z tego powodu już 3 lata temu przestałem grywać w battla, ale wtrącę swoje 29 groszy.

W normalnym wargamingu historycznym standardem jest modyfikacja istniejących zasad, gra na autorskich zasadach stworzonych przez kogoś innego albo tworzenie własnych zasad.

Polskie środowisko warhammera jest bardzo silne i powinno pójść tą drogą. Wielu warhammerowców zna ten system na wskroś, niektórzy (np. ja) pamiętają 5 edycję. Dlaczego nie przeanalizować wydanych armybooków oraz rulebooków i nie stworzyć jakichś homerules? Nie chodzi o to aby tworzyć coś od podstaw. Fundamentem byłyby istniejące armylisty, które zostałyby uzupełnione o ciekawe elementy z poprzednich edycji i zbalansowane. Chodzi o to aby każdy oddział był w miarę grywalny i nie było przedmiotów, których nikt nie bierze. No i aby każdy miał szansę wygrać z każdym. Jeszcze łatwiej byłoby z rulebookiem bo rulebook jest jeden. Po co się męczyć z idiotycznymi zasadami pisanymi dla idiotów skoro można samodzielnie wymyślić coś lepszego?

Jedynym problemem jest to kto to miałby zrobić i na jakich zasadach. Byłby to jedyny problem, ale za to bardzo duży. Chyba nie do przeskoczenia mimo wszystko. No, ale pomarzyć można.

Z kumplem marzymy sobie o rozegraniu kampanii 1vs1 na mapie strategicznej (bitwy na stole) i nie wyobrażam sobie aby robić to na zasadach GW.

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Przecież są różne PKSy zasady Euro itd.
No i chyba nie ma sensu aż tak głęboko zmieniać systemu który ciągle się zmienia i do którego dochodzą wciąż nowe AB.
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Nawet sobie nie zdajesz sprawy z tego, ile jest ograniczeń i nakładek na system GW. Każdy turniej ma swoje, tak naprawdę. EURO, PKS, semi-open w stylu Silesiana, poznański format 1200, poznańskie EURO+speciale, niegdyś jeszcze EURO+speciale z Młotkowego, każda liga ma w dodatku swoje własne systemu ograniczeń, przed chwilą jeden z użytkowników zrobił pospolite ruszenie w dziale każdej armii w celu poznania najmniej opłacalnych jednostek i tego jak ich użyteczność widzą gracze, bo chce stworzyć system, który zamiast ograniczać, promowałby granie słabszymi jednostkami.

Tego typu inicjatyw jest dużo, do wyboru, do koloru, a jak się nie podobają, zawsze można stworzyć własne.

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Swoją drogą, bardzo fajna inicjatywa.
Młotek stałby się o wiele ciekawszym systemem gdyby głównie grało się na tych słabszych jednostkach, a nie samych deathstarach :D
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Zablokowany