A gdyby nie było nawiasu to można by było wykonać ward save lub regenracje przy zapisie "no ASv allowed"?RedScorpion pisze:Można spokojnie założyć, że jakby regenka była dopuszczona to zapis w nawiasie powinien brzmieć ... a single ward or regeneration save ...
Pytania o magię v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania o magię v 2.0
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
Nie umiem się zgodzić z waszym tokiem rozumowania. W RB nie ma również zapisu o tym, że nie mogę sobie dowolnym modelem maszerować np. 26 cali, jest tylko zapis, że mogę maksymalnie na jego ruch x2.
Tak samo nie jest zabronione wykonanie z dowolnego modelu 10 ataków, jest tylko zapis, że mogę wykonać tyle ile ma w profilu.
To, że coś nie jest otwarcie zabronione nie oznacza, że zawsze musi być dopuszczone. Szczególnie gdy w tym samym zdaniu jest zapis co wolno zrobić. Nie ważne czy w nawiasie czy nie.
To takie moje zdanie.
Tak samo nie jest zabronione wykonanie z dowolnego modelu 10 ataków, jest tylko zapis, że mogę wykonać tyle ile ma w profilu.
To, że coś nie jest otwarcie zabronione nie oznacza, że zawsze musi być dopuszczone. Szczególnie gdy w tym samym zdaniu jest zapis co wolno zrobić. Nie ważne czy w nawiasie czy nie.
To takie moje zdanie.
Nie, ponieważ tworzą one osobny oddział po pojawieniu się na stole.ninjaska pisze:Czy jesli na oddzial z fanatykami rzuce Curse of Anarheir to kiedy beda wyskakiwali gina jak od kazdego trudnego terenu?
Podkreślmy tutaj "niejako". Fanatycy opuszczają oddział tylko z nazwy. Jako że nie są postaciami to nie mogą być w oddziele z nocnikami. W praktyce fanatyk jako jednostka pojawia się w momencie "wypuszczenia" i porusza się dalej samodzielnie.Gremlin pisze:Nie, bo czar zostaje na oddziale. Tzn. nie przechodzi na fanatyków, którzy opuszczaja niejako oddział.
RedScorpion pisze:Nie umiem się zgodzić z waszym tokiem rozumowania. W RB nie ma również zapisu o tym, że nie mogę sobie dowolnym modelem maszerować np. 26 cali, jest tylko zapis, że mogę maksymalnie na jego ruch x2.
Tak samo nie jest zabronione wykonanie z dowolnego modelu 10 ataków, jest tylko zapis, że mogę wykonać tyle ile ma w profilu.
To, że coś nie jest otwarcie zabronione nie oznacza, że zawsze musi być dopuszczone. Szczególnie gdy w tym samym zdaniu jest zapis co wolno zrobić. Nie ważne czy w nawiasie czy nie.
Poprawiając pierwszy chronologicznie cytat (tutaj drugi) na właściwszą formę czyli:RedScorpion pisze:Dlaczego na black horror działa regenka skoro w opisie czaru jest zapis, że można wykonać tylko ward save.
Dostajemy w oparciu o pierwszy tutaj cytat (chronologicznie drugi) wniosek że stosowanie regenki nie jest zabronione więc dlaczego by miało nie być dozwolone (zabronione przez LS)?...w opisie czaru jest zapis, że można wykonać pojedynczy ward save i nie można korzystać z armour savów
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
Zasadniczo różnimy się w rozumowaniu - trudno nic nie poradzę. Sam przecież stanowiska LS nie zmienię 
skoro jest tam napisane jak mozna wardowac a nie czy mozna wardowac to o cyzm rozmawiamy?Ja natomiast uważam, że regenka nie jest również wardem a w tym nawiasie jest zapis JAK można to wardować.
jest tam opis sugerujacy, ze za kazdy model jest jeden ward a nie tyle ile bylo woundow (na co wskazywalby fakt, ze nie jest to moultiple wound, jako, ze bh nie ma tej zasady), a nie czy mozna wardowac.
Skoro Black horror nie zadaje ran, to dlaczego mialoby sie rzucać tyle wardow, co ran. Od multiple woundow i kb tez jest tylko jeden ward, a nie jeden za każdą rane. Niewazne, źle to zapisali, a potem ludzie wycigaja jakieś dziwne wnioski.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Już jestnp. regenka będzie osobnym save od warda
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Nic mi nie mów, ja pamiętam Slaana z regenką 4+ i wardem 4+, on był nie do zabicia...
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
W 8mej to ok. Mówię o 7mej, kiedy rzucało się zarówno na wardy, jak i na regenki.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Moje skorpiony jakoś tak nie kosiły tych slaanów. Choć innych generałów zdarzało się często. 
Można wrócić do tego Black Horror?
Jak rozumiem oficjalnie uściślono że zdaje się regenerkę? Mogę zapytać po co?
Polecam lekturę tekstu w ramce o Instant Kills na str. 44 podręcznika oraz lekturę wordingu regenerki ze str. 74.
Regenerka to saving throw (special regenerate saving throw) którego efektem jest zignorowanie rany. Których Horror NIE ZADAJE.
Regenerka jest zgodnie z wordingiem savem, który nie przysługuje przy Instant Kill(str.44) - i teraz magiczne słowo które uwielbiam niezależnie od edycji: unless specified otherwise.
I w wordingu Horrora jest takie otherwise: Można zdać pojedynczy ward.
Efekt zdanego warda - model zostaje w grze. Efekt oblanego jest chyba jasny.
Zgodnie z wordingiem Instant Kills, nawet Wardy nie przysługują, o ile nie jest w wordingu ataku wzmianka o sposobie wybronienia tego ataku.
Jak rozumiem oficjalnie uściślono że zdaje się regenerkę? Mogę zapytać po co?
Polecam lekturę tekstu w ramce o Instant Kills na str. 44 podręcznika oraz lekturę wordingu regenerki ze str. 74.
Regenerka to saving throw (special regenerate saving throw) którego efektem jest zignorowanie rany. Których Horror NIE ZADAJE.
Regenerka jest zgodnie z wordingiem savem, który nie przysługuje przy Instant Kill(str.44) - i teraz magiczne słowo które uwielbiam niezależnie od edycji: unless specified otherwise.
I w wordingu Horrora jest takie otherwise: Można zdać pojedynczy ward.
Efekt zdanego warda - model zostaje w grze. Efekt oblanego jest chyba jasny.
Zgodnie z wordingiem Instant Kills, nawet Wardy nie przysługują, o ile nie jest w wordingu ataku wzmianka o sposobie wybronienia tego ataku.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, o 00:02 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Tylko jak zajrzysz w Wording każdego Ward Save'a (nie ma znaczenia, czy to Prezerwatywa, czy BotWD), to znajdziesz tam zapis tylko o Woundach, których Black Horror nie zadaje, jak sam zauważyłeś, ale jednak na skorzystanie pozwala, stąd pewnie taka interpretacja Regeneracji 
P.S.: Jakby co, ja też podzielam twoją opinię, że Regenki działać nie powinny, ale cóż zrobić
P.S.: Jakby co, ja też podzielam twoją opinię, że Regenki działać nie powinny, ale cóż zrobić
A co nas obchodzi wording każdego ward save`a? Jest wprost napisane w Horrorze jak w tym przypadku broni Ward save i tylko to powinno gracza interesować.
Właśnie nie pozwala. Str. 44 - no saves of any kind. To znaczy włącznie z wardami. Unless specified otherwise zostawia lukę dla wybronienie efektu takiej auto śmierci o ile jest to opisane w działaniu ataku.ale jednak na skorzystanie pozwala, stąd pewnie taka interpretacja Regeneracji
No, ale po to jest dyskusja, by ktoś z LS się nią zainteresował i poprawił uścislenie.P.S.: Jakby co, ja też podzielam twoją opinię, że Regenki działać nie powinny, ale cóż zrobić
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, o 00:12 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.
nie. wzielo sie to z zapisu.
Jak rozumiem w takim razie uwazacie, ze tez od horrora nie mozna brac wardow z botwd ? w koncu on dziala przeciwko magicznym atakom a horror takowym nie jest (jest jak juz zauwazyliscie testem statystyki).
Jak rozumiem w takim razie uwazacie, ze tez od horrora nie mozna brac wardow z botwd ? w koncu on dziala przeciwko magicznym atakom a horror takowym nie jest (jest jak juz zauwazyliscie testem statystyki).



